سامسونگ گلکسی نوت 9 یا اپل آیفون 10؟ جدال پرچمداران

galaxy note 9 vs iphone x / مقایسه گلکسی نوت 9 با آیفون 10
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

می‌توان گفت هیچ چیز سورپرایر کننده ای در آنچه سامسونگ چند روز پیش رونمایی کرد، وجود نداشت. به هر حال سامسونگ گلکسی نوت 9 به صورت رسمی رونمایی شده و تا روز‌های آبنده وارد بازار می‌شود. در ادامه در مورد این گوشی‌ حرف‌های زیادی خواهیم زد.

سامسونگ هقته گذشته، گوشی گلکسی نوت 9 را که ماه‌ها بود منتظرش بودیم معرفی کرد. بسیاری حدس می‌زدند که گوشی افسانه ای انعطاف پذیر سامسونگ همان گلکسی نوت 9 باشد اما با معرفی رسمی این گوشی معلوم شد هیچ چیز شگفت انگیزی در این گوشی وجود ندارد. اما اگر واقعیت را بنگریم، گلکسی نوت 9 در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین گوشی‌های موجود در بازار است. اگر یک گوشی هوشمند اندرویدی با حافظه داخلی زیاد، ظاهر زیبا، حافظه خارجی قابل ارتقا و  امکانات دیگر می‌خواهید، احتمالا گلکسی نوت 9 بین یکی از انتخاب‌های انگشت شمار شما باشد. با توجه به این که گوشی گلکسی نوت 9 شباهت بسیار زیادی با گوشی گلکسی نوت 8 در تمامی جنبه‌ها دارد، در توصیف این گوشی تنها می‌توان گفت که گلکسی نوت 9 یک گوشی بسیار پیشرفته است که هیچ چیز به خصوصی در خود ندارد!

اما اگر بخواهیم بی انصافی نکنیم، قلم این گوشی که اس پن نامیده می‌شود، یک بخش بسیار جذاب در این گوشی است. اما آیا ویژگی‌های جدید و پیشرفته گوشی گلکسی نوت 9 به سامسونگ کمک می‌کند که فروش این گوشی را بالاتر ببرد و سرنوشت مشابهی مثل دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نداشته باشد؟ لازم به یادآوری است که دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس آمار بدترین فروش گوشی‌های سامسونگ را از سال 2012 به خود اختصاص داده اند! با گفتن این حرف‌ها می‌خواهیم به این نتیجه برسیم که گلکسی نوت 9 یک گوشی فوق العاده و پیشرفته است که می‌تواند رقیب سرسخت آیفون 10 باشد و حتی بازار این گوشی را برباید. در ادامه این دو گوشی را در پنج بخش مختلف مقایسه می‌کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مقایسه سامسونگ گلکسی نوت 9 و آیفون 10

مقایسه گلکسی نوت 9 با آیفون 10

صفحه نمایش

بی شک، آیفون 10 زیباترین و مجهز ترین صفحه نمایش را در بین همه آیفون‌های دیگر دارد. این بهترین نمایشگر ساخته خود اپل نیست! سازنده نمایشگر‌های گران قیمت اولد آیفون 10، شرکت سامسونگ بوده است. با استفاده از فناوری ساخت اولد سامسونگ و هنر ترکیب رنگ کمپانی اپل، صفحه نمایش‌های آیفون 10 در بین بهترین صفحه نمایش‌های ساخته شده تا کنون قرار دارد. اما یکی از مشکلات اصلی مشتریان با صفحه نمایش آیفون 10، سایز 5.8 اینچی آن است که کمی کوچک بنظر می‌رسد. نسبت صفحه نمایش 19.5:9 آیفون 10 هم نشان دهنده این است که این نمایشگر کمتر از آنچه از آن انتظار داریم به ما ارائه خواهد کرد؛ چرا که در مقایسه با صفحه نمایش 5.5 اینچی آیفون 8 پلاس می‌بینیم که صفحه نمایش این گوشی اندازه بسیار بهتری را نسبت به آیفون 10 دارد.

گوشی گلکسی نوت 9 اما با داشتن یک صفحه نمایش 6.4 اینچی و با نسبت صفحه نمایش مشابه با آیفون 10 به نظر می‌رسد یک صفحه نمایش بسیار قوی دیگر در دنیای گوشی‌های هوشمند است. این نمایشگر از نوع سوپر امولد است که جزو آخرین فناوری‌های سامسونگ محسوب می‌شود. در مقایسه با گوشی سامسونگ، قطعا اپل در زمینه بازتولید رنگ‌ها و تمایز آن‌ها از همدیگر بسیار بهتر عمل می‌کند و این موضوع زمانی پررنگ تر می‌شود که در هفته‌های آینده سایز بزرگ نسل بعدی آیفون 10 را نیز در بازار مشاهده و بررسی کنیم. به طور کلی، گلکسی نوت 9 در بازار امروز، بهترین گوشی پیشرفته است.

 

ذخیره سازی

سیاست‌های اپل در این مورد همیشه مورد بحث بوده است. اما به نظر می‌رسد که برای شرکتی مثل اپل که درآمد عمومی نیز دارد، این سیاست‌ها برای فضای ذخیره سازی جزو بهترین سیاست‌ها باشد. اپل کارت حافظه می‌فروشد و آیفون هم می‌فروشد. اما حاشیه سود فروش گوشی‌هایی با حافظه داخلی بالا برای شرکت‌ها بسیار بیشتر است. مشتریان معمولا ترجیح می‌دهند که یک کارت حافظه 40 دلاری را برای ارتقا حافظه گوشی خود بخرند تا این که نسخه گرانتر گوشی‌ها را که حافظه داخلی بیشتری دارند را بخرند. این اختلاف قیمت حتی به 150 دلار هم می‌رسد که معادل با یک کارت حافظه 40 دلاری است. اما اپل روی هیچ آیفون خود تا به حال اجازه ورود کارت حافظه خارجی را نداده است!

سامسونگ اما رویکردی کاملا متفاوت تر با اپل دارد. اگر چه حافظه داخلی گوشی گلکسی نوت 9 یا 512 و یا 128 گیگابایت است اما یکی از چیز‌هایی که حتی سامسونگ در ویدیو‌های تبلیغاتی خود به آن‌ها اشاره می‌کرد، قابلیت این گوشی در رسیدن به 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی (البته با اضافه کردن یک کارت حافظه 512 گیگابایتی دیگر) است. در این زمینه، گوشی گلکسی نوت 9 قطعا بر آیفون 10 برتری دارد. گلکسی نوت 9 با داشتن 512 گیگابایت حافظه داخلی، غلبه 100 درصدی بر روی حافظه داخلی حداکثر 256 گیگابایتی آیفون 10 دارد. از این نیز بگذریم، گلکسی نوت 9 با قابلیت ارتقا حافظه خارجی تا 512 گیگابایت مزیت خوبی نسبت به آیفون 10 دارد. این که بتوان با اضافه کردن 512 گیگابایت حافظه خارجی به گلکسی نوت 9 خود که 512 گیگابایت حافظه داخلی دارد، 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی داشته باشید، خود یک تاثیر روانی بسیار بزرگی بر روی مشتریان دارد.

مقایسه گلکسی نوت 9 با آیفون 10

اس پن

استیو جابز در گذشته خیلی از وجود قلم برای اپل استقبال نکرد. او همچنین به تفاوت‌های لمس خازنی در مقابل لمس مقاومتی و مزیت‌های لمس خازنی اشاره کرد. اما به نظر می‌رسد این ایده استیو جابز زیاد هم درست نبود. اکنون هر دو شرکت اپل و سامسونگ برای گوشی‌های خود قلم هوشمند ساخته اند که طرفداران زیادی هم برای خود جمع کرده اند.

قلمی که سامسونگ در گوشی گلکسی نوت 9 قرار داده است، تفاوت‌های زیادی با قلمی دارد که در گلکسی نوت 8 بود! ویژگی‌های منحصر بفرد این قلم، آن را تبدیل به نقطه قوت و نقطه تفاوت گوشی گلکسی نوت 9 کرده است. این قلم با داشتن تکنولوژی بلوتوث قابلیت‌های جالبی دارد. شما با فشار دادن و نگه داشتن دکمه روی این قلم می‌توانید دوربین گوشی خود را فعال کنید. تمام قابلیت‌های دیگر این قلم کاملا قابلیت شخصی سازی هم دارند. این قلم برای اینکه ویژگی‌های هوشمند خود را داشته باشد، باید شارژ شود. شارژ شدن این قلم به لطف کم مصرف بودن آن و وجود یک خازن بزرگ در دل آن، 1 دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. با یک دقیقه شارژ شدن، قلم گوشی گلکسی نوت 9 می‌تواند حدود نیم ساعت کار کند. از دیگر ویژگی‌های این قلم می‌توان به توانایی آن در کنترل پخش موسیقی و جا به جایی بین اسلاید‌ها در نرم افزار پاورپوینت اشاره کرد.

 

ویژگی های جدید دوربین

دوربین عقب دوگانه گلکسی نوت 9 همان دوربین اصلی است که سامسونگ در گوشی گلکسی اس 9 پلاس استفاده کرد. بحث‌های زیادی در مورد این وجود دارد که عکس‌های آیفون 10 بهتر است یا عکس‌های گلکسی اس 9 پلاس (یا بعبارتی عکس‌های گلکسی نوت 9) اما این گونه مقایسه بین دوربین دو گوشی هیچ گاه دردی را دوا نمی‌کند. قطعا نتیجه مقایسه بین دوربین این دو گوشی این است که در برخی از صحنه‌ها آیفون 10 و در برخی دیگر گلکسی نوت 9 عملکرد بهتری دارد.

علاوه بر تمام ویژگی‌های خوبی که در سخت افزار و نرم افزار گلکسی اس 9 پلاس دیدیم، دوربین گوشی گلکسی نوت 9 ویژگی‌های جدید و خوب دیگری هم دارد:

  • بهینه سازی و بهبود تصویر: دوربین گلکسی نوت 9 با استفاده از اطلاعات قبلی که در هوش مصنوعی دوربین این گوشی ذخیره شده است، عکس‌ها از نظر تعادل رنگ سفید، روشنایی و کنتراست بهبود می‌دهد. دوربین گلکسی نوت 9، با داشتن 20 طبقه بندی تصویری برای خود، که شامل طبقاتی مثل فضاهای شهری، آب، آتش و موارد دیگر است، می‌تواند وجود این عناصر را در تصویر‌ها تشخیص دهد و بر اساس الگوریتم‌های خود، ویژگی‌های مختلف تصویر را بهبود دهد.
  • تشخیص نقص: تا به حال شده یک عکس در جشن تولد خود بگیرید و بعد از تمام شدن جشن، متوجه شوید که چشمان شما در حین عکس برداری بسته است! همیشه در اولین تصاویری که می‌گیریم، عکس گرفته شده با تمام جزئیات ممکن است نیفتد، دوربین گلکسی نوت 9 اینگونه نقص آن‌ها را تشخیص می‌دهد و به شما خبر می‌دهد که نیاز دارید یکبار دیگر عکس بگیرید. در صورتی که جایی از عکس تار شده باشد یا فوکوس بر روی نقطه ای اشتباه باشد و یا نور پس زمینه تاثیری روی نور عکس گذاشته باشد و یا مواردی از این قبیل، دوربین گوشی گلکسی نوت 9 به شما وجود این نقص‌ها را اطلاع می‌دهد. این ویژگی‌ بسیار منحصر بفرد است که در هیچ آیفونی یافت نمی‌شود!

galaxy note 9 vs iphone x / مقایسه گلکسی نوت 9 با آیفون 10

سامسونگ دکس

سامسونگ دکس (DeX) یکی از ویژگی‌های کاربردی گوشی‌های سامسونگ است. این ویژگی‌ می‌تواند یک مزیت بسیار مهم و حتی عامل گرایش مشتریان به خرید این گوشی در سال جاری شوند. این ویژگی از سال 2017 و بر روی گوشی‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس معرفی شد و تا امروز در برخی از گوشی‌های سامسونگ بکار گرفته شده است. این ویژگی‌ باعث می‌شود که گوشی سامسونگ شما به شرط داشتن یک سری ویژگی‌ تبدیل به یک کامپیوتر با موس و کیبورد شود. ما در مورد انتقال تصویر گوشی خود روی صفحه یک تلویزیون صحبت نمی‌کنیم!

شما با داشتن یک کابل HDMI می‌توانید گوشی گلکسی نوت 9 خود را به کامپیوتر و یا لپتاپ خود متصل کرده و با اتصال یک کیبورد بلوتوث به کامپیوتر خود، گوشی گلکسی نوت 9 شما می‌تواند کاملا نقش یک لپتاپ را برای شما بازی کنید!

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402