چگونه در اینستاگرام امنیت حساب کاربری خود را حفظ کنیم؟

امنیت اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن‌های محبوب برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوها در فضای مجازی است. اما این نکته خیلی اهمیت دارد که اکانت خود را از هکرها ایمن نگه دارید. با ما همراه باشید تا در ادامه ترفندهایی برای حفظ امنیت اکانت در اینستاگرام را با هم مرور کنیم.

اینستاگرام یک روش عالی برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و فیلم‌ است اما مانند هر چیز دیگر معایب خود را نیز دارد و ممکن است امنیت حساب کاربری شما توسط هکرها و کلاهبرداران مورد تهدید قرار بگیرد. اما نگران نباشید، اینستاگرام برای رفع این مشکل ویژگی‌های متعددی را ارائه کرده است که امنیت حساب کاربری را تامین می‌کنند. با ما همراه باشید تا در ادامه راهکارهای پیشنهاد شده را برای آنکه بتوان در اینستاگرام با خیال راحت عکس‌های خود را به اشتراک بگذارید، به‌کار گیرید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

آموزش ایجاد امنیت حساب کاربری در اینستاگرام

1- احراز هویت دوعاملی را فعال کنید.

امنیت اینستاگرام

اگر دائما نگران هستید که فردی حساب کاربری شما را هک کرده و بدون اجازه شما، پستی از حساب کاربری اینستاگرام شما بگذارد، بهتر است احراز هویت دوعاملی را فعال سازید. با فعال کردن این ویژگی برای وارد شدن به حساب کاربری خود، به یک پسورد دوم نیاز است. بنابراین اگر هکری پسورد شما را داشته باشد باز هم نخواهد توانست به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند.

برای فعال‌سازی این ویژگی به مسیر Settings > Two-Factor Authentication رفته و گزینه Require Security Code را روشن کنید. در این قسمت کدی را تعریف می‌کنید که از این پس برای وارد شدن به حساب کاربری خود، این کد به گوشی شما ارسال خواهد شد.

البته باید در نظر داشت برای آنکه بتوان از این ویژگی استفاده کرد، شماره تلفن گوشی شما می‌بایست به حساب کاربری شما متصل باشد. اما اگر گوشی با مشکل اتصال مواجه شود و یا اصلا SMS دریافت نکند، چه؟ برای رفع این مشکل باید به آدرس Settings > Two-Factor Authentication > Get Backup Codes رفته و از یکی از کدهای بکاپی که در صفحه نمایش ظاهر شده‌اند، برای لاگین کردن استفاده کنید.

 

2- بررسی کنید چه کسی عکس‌های شما را در اینستاگرام می‌بیند.

امنیت اینستاگرام

هرگاه که شما پستی در اینستاگرام می‌گذارید، به صورت پیش‌فرض همه افراد عضو در این پلتفرم قادر خواهند بود که عکس‌ها و ویدیوهای شما را ببینند. اگر مایل هستید که تنها افرادی که می‌شناسید از پست‌های شما دیدن کنند می‌بایست اکانت خود را در حالت خصوصی (Private) بگذارید پس به مسیر Settings > Account Privacy رفته و گزینه Private Account را فعال کنید.

وقتی اکانت شما در حالت خصوصی باشد، قبل از آنکه کسی بتواند شما را فالو کند ابتدا درخواستی برای شما ارسال می‌شود و شما باید آن را تائید کنید تا فرد بتواند از فالورهای شما شود. تنها فالورهای تائید شده می‌توانند پست‌های شما را از قسمت جستجو کرده و یا ببینند کدام پست‌ها را لایک کرده‌اید و یا برای شما دایرکت بفرستند. درصورتیکه اکانت شما خصوصی باشد، گوگل نیز قادر نخواهد بود که هیچ یک از عکس‌های شما را در قسمت سرچ Google image بیاورد.

 

3- وضعیت نمایش آنلاین بودن را غیرفعال کنید

امنیت اینستاگرام

اینستاگرام به‌تازگی ویژگی به این اپلیکیشن اضافه کرده که به موجب آن می‌توان دید کدامیک از افراد درحال حاضر آنلاین هستند. درواقع اگر چراغ سبزرنگ کوچکی در کنار عکس پروفایل کاربری در قسمت پیام‌های دایرکت خود مشاهده کردید به این معنی خواهد بود که فرد در حال حاضر در اینستاگرام و آنلاین است. اما ممکن است این ویژگی برای زمانی که فرد بخواهد تنها پستی را چک کرده و یا حوصله پیغام دادن ندارد، مطلوب نباشد. کافی است به مسیر Settings > Activity Status رفته و آن را خاموش کنید.

 

4- اکانت موردنظر را ریپورت کنید

امنیت اینستاگرام

اگر فردی شما را اذیت کرده و یا کامنت‌هایی با محتوای نامناسب می‌گذارد، باید او را به اینستاگرام ریپورت کنید. شما می‌توانید مستقیما از پروفایل اکانت، در کامنت و یا حتی در استوری او را ریپورت کنید. کافی است روی علامت سه نقطه که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد ضربه زده و یا در کامنت‌ها انگشت خود را به سمت چپ کشیده و روی آیکون علامت تعجب کلیک کنید. البته می‌توان مستقیما در وبسایت اینستاگرام نیز یک فرم ریپورت را تنظیم کنید. درصورتیکه اینستاگرام آن اکانت، کامنت و یا ویدیوهای به اشتراک‌گذاری او را مخالف قوانین خود ببیند فورا آن را تعلیق خواهد کرد.

 

5- بلاک کردن، بی‌صدا کردن و یا حذف فالورها

امنیت اینستاگرام

اگر از حضور فالوری در صفحه شخصی خود، احساس نارضایتی دارید می‌توانید او را بلاک، بی‌صدا و یا حتی کاملا از لیست فالورهای خود حذف کنید. کافی است در پروفایل او روی علامت سه نقطه زده و گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید. شما می‌توان اکانت‌هایی را که قبلا بلاک کرده‌اید در آدرس Settings > Blocked Accounts مشاهده و مدیریت کنید، اکانت‌های بی‌صدا شده را نیز در آدرس Settings > Muted Accounts می‌توان مشاهده کرد.

اگر اکانت خود را در حالت خصوصی تنظیم کرده باشید، می‌توانید فالورهایی را که نمی‌پسندید را از لیست فالورهای خود، حذف کنید. کافی است به لیست فالورهای خود مراجعه کرده، روی آیکون سه نقطه که در کنار نام موردنظرتان قرار دارد، ضربه زده و گزینه Remove را انتخاب کنید.

 

6- کامنت‌ها و استوری‌های خود را کنترل کنید

امنیت اینستاگرام

اینستاگرام این قابلیت را به کاربران خود می‌دهد که کاملا فالورهای خود را مدیریت کنند. شما می‌توانید اگر فردی برای پستی که گذاشتید یک کامنت توهین‌آمیز نوشت، آن کامنت را حذف کنید. بسته به نوع گوشی شما، می‌توان انگشت خود را روی کامنت گذاشته و نگه دارید و یا سوایپ کرده تا پیغام حذف ظاهر شده و حال به‌راحتی این کامنت را حذف کنید. اگر می‌خواهید برای یکی از پست‌های خود، کامنت‌های مربوط به آن را غیرفعال کنید روی علامت سه نقطه که در گوشه سمت راست پست قرار دارد زده و گزینه Turn Off Commenting را انتخاب کنید.

در آدرس Settings > Comment Controls نیز می‌توانید کامنت‌های یک اکانت خاص را بلاک کنید و یا فیلترهایی برای کامنت‌های توهین‌آمیز تنظیم کنید.

شما همچنین قادر خواهید بود که بررسی کنید چه کسی استوری شما را مشاهده کرده است. در قسمت Settings > Story Controls می‌توان تنظیم کنید که چه اکانت‌هایی استوری شما را مشاهده نکنند. همچنین می‌توانید تعیین کنید که چه کسی قادر باشد برای شما پیغام خصوصی بفرستد و یا در کل ویژگی دایرکت خود را خاموش کنید. در انتهای صفحه نیز تعیین می‌کنید که به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوهای شما توسط فالورهایتان تنها با اجازه شما صورت بگیرد.

 

7- عکس‌های خود را مدیریت کنید

امنیت اینستاگرام

در پروفایل اینستاگرام دو دسته کلی برای عکس‌ها وجود دارد که یکی مربوط به عکس‌هایی است که به اشتراک گذاشته‌اید و دیگری مربوط به عکس‌هایی است که روی آنها تگ شده‌اید. اگر اکانت شما باز باشد، همه می‌توانند عکس‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید را مشاهده کنند اما می‌توان با برداشتن تگ خود از روی عکس‌ها و یا حذف این عکس‌ها، آن‌ها را مدیریت کنید.

برای برداشتن تگ خود باید به آن پست مراجعه کرده، روی عکس ضربه زده و سپس روی نام کاربری خود ضربه بزنید و یا روی آیکون سه نقطه‌ای شکل کلیک کرده و روی Photo Options ضربه بزنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود روی More Options > Remove Me From Post بزنید. در این قسمت می‌توانید تعیین کنید که این عکس‌های تگ شده در پروفایل‌تان نمایش داده شوند یا خیر.

برای آنکه در عکس‌های جدیدتر تگ نشوید و در پروفایل‌تان نمایش داده نشوند به آدرس Settings > Photos of You رفته و گزینه‌ای که به‌صورت اتوماتیک عکس‌های جدید را به پروفایل‌تان اضافه می‌کند را خاموش کنید. برای آنکه به صورت همزمان، تگ خود را از چند عکس بردارید، گزینه Hide Photos را بزنید.

 

8- آپشن پرداخت را ایمن نگاه دارید

امنیت اینستاگرام

فیسبوک، اینستاگرام را به این دلیل خریداری نکرد که زاکربرگ عکس‌های زیبا را دوست دارد بلکه آن را خرید تا از آن کسب درآمد کند. یکی از روش‌هایی که موجب کسب درآمد این شرکت شده، تبلیغات است. درواقع با این ویژگی جدید می‌توان چیزی را از طریق یک پست و یا استوری مستقیما خریداری کرد. برای تکمیل کردن خرید به کارت اعتباری نیاز است. اگر مشخصات کارت اعتباری خود را در اینستاگرام نگه می‌دارید باید تنظیماتی را فعال کنید تا از سوء استفاده هکرها از حساب بانکی‌تان ممانعت به عمل آورید. برای این تنظیمات به مسیر Settings > Payments رفته و روی تب Security بزنید، حال برای وارد شدن می‌بایست یک رمز چهار رقمی را وارد کنید. از این پس، هربار که بخواهید از حساب و اطلاعات کارت اعتباری خود برای خرید در اینستاگرام استفاده کنید، می‌بایست این کد چهار رقمی را وارد کنید.

 

9- دسترسی به اپلیکیشن‌های شخص ثالث را لغو کنید

اپلیکیشن موبایل

بسیاری از اپلیکیشن‌های شخص ثالث به اینستاگرام متصل می‌شوند اما در واقع ارتباطی با خود آن ندارند. برخی از این اپلیکیشن‌ها می‌توانند مخرب باشند و حریم خصوصی کاربر را به خطر بیندازند. برنامه‌هایی نظیر Webstagram ،Gramfeed ،Instagreat ،InstaGallery ،InstaView ،Flipboard ،Statigram ،Followgram، و Cityowls توسط گوگل نمایه می‌شوند بنابراین عکس‌های کاربر در جستجوی تصاویر گوگل نمایش داده می‌شوند. این برنامه‌ها می‌توانند به‌عنوان ابزاری برای دسترسی هکرها به حساب کاربری شما نیز استفاده شوند.

برای جلوگیری از این پیشامد، می‌بایست دسترسی اپلیکیشن‌های شخص ثالث را از طریق کامپیوتر خود متوقف کنید. برای این کار روی آیکون چرخ‌دنده در پروفایل خود کلیک کرده تا به منوی تنظیمات دسترسی پیدا کنید. روی گزینه Authorized Apps کلیک کرده و اپلیکیشن‌هایی را که نمی‌خواهید، در این قسمت حذف کنید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402