معرفی بهترین تلویزیون های سال 2018

تلویزیون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انتخاب تلویزیون از جمله تصمیم‌هایی است که نیاز به تحقیق و بررسی قبلی دارد. در این مطلب به معرفی 7 تلویزیون برتر سال 2018 در رده‌های قیمتی مختلف می‌پردازیم.

جدیدترین و بهترین تلویزیون‌های 2018 وارد فروشگاه‌ها شده‌اند و اکنون می‌تواند زمان مناسبی برای خرید آن‌ها باشد. در حالی که برخی از این تلویزیون‌ها فناوری‌های جدیدی با خود به ارمغان آورده‌اند، سایر آن‌ها تکرار مدل‌های فوق العاده 2017 هستند که با معدود خصوصیات جدید یا شاید طراحی جدید عرضه شده‌اند.

معرفی بهترین تلویزیون‌های سال 2018

این بدین معناست که مدل‌های قدیمی‌تر خوش قیمت‌تر هستند، اما این دلیل نمی‌شود که مدل‌های جدید را نادیده بگیریم. بیشتر تلویزیون‌های مدرن از خصوصیاتی چون وضوح 4K و قابلیت HDR (محدوده دینامیکی بالا) بهره مند هستند، اما این فقط شروع ماجرا است. البته در سال 2018 تلویزیون‌های جدید با در نظر گرفتن خصوصیاتی که ارائه می‌دهند، خوش قیمت‌تر از همیشه هستند. در ادامه با معرفی و بررسی 7 تلویزیون برتر 2018 با شما هستیم. این تلویزیون‌ها متعلق به رده‌های قیمتی متنوعی هستند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

معرفی 7 تلویزیون برتر 2018

نام محصولدسته‌بندی
ال‌جی C8-SERIES 4K OLEDبهترین تلویزیون در تمامی رده‌ها
سامسونگ Q9FN 4K QLED TVبهترین تلویزیون LED/LCD رده بالا
سونی A8F BRAVIA OLED TVبهترین تلویزیون OLED رده بالا
سونی X900F 4K LED UHD TVبهترین تلویزیون LED/LCD در تمامی‌ رده‌ها
ال‌جی SIGNATURE OLED TV W8بهترین تلویزیون رویایی
ویزیو P-SERIES QUANTUMجذاب‌ترین تلویزیون ارزان قیمت و دارای کارایی بالا
تی‌سی‌ال 6-SERIES ROKU TVهوشمندترین تلویزیون ارزان قیمت با کارایی بالا

 

بهترین تلویزیون در تمامی رده‌ها: ال‌ جی C8-SERIES 4K OLED

  • چرا باید آن را بخرید: این تلویزیون یکی از بهترین کیفیت تصویرها که تاکنون در یک تلویزیون دیده شده است را دارد.
  • برای چه افرادی مناسب است: برای هر کاربری که بتواند هزینه خرید آن را تامین کند.
  • قیمت: 2500 تا 3500 دلار

ال‌ جی C8-SERIES 4K OLED

تمامی ‌تلویزیون‌های OLED ال‌ جی از کیفیت تصویر فوق العاده برخوردارند، چون همه آن‌ها از یک پنل کاملا مشابه استفاده می‌کنند. واضح است که خصوصیات، اندازه‌های در دسترس، و قیمت جزو فاکتورهایی هستند که باید در نظر گرفت. همانند سری C7 پارسال، تلویزیون‌های سری جدید C8 نیز خیلی خوش قیمت هستند. مدل 77 اینچی آن (9000 دلار) برای بیشتر افراد، زیادی بزرگ است اما مدل‌های 65 و 55 اینچی مناسب‌ترین گزینه‌ها هستند که قیمت آن‌ها به ترتیب 3500 و 2500 دلار است. با این پول شما یک تلویزیون با تصاویر عالی 4K اولترا اچ‌دی و کنتراست فوق العاده خواهید داشت. همچنین تازه‌ترین آپشن‌های HDR مانند استاندارد های HDR10 و دالبی ویژن، ترکیب لگاریتم گاما و سیستم عامل فوق العاده ال‌ جی به نام webOS از برجسته‌ترین خصوصیات دیگری هستند که این تلویزیون‌ها در خود دارند. همان‌طور که در ادامه خواهید دید ‌تلویزیون‌های پیشرفته‌تر و گران‌تری هم در لیست وجود دارند، اما تلویزیون‌های سری C8، منطقی‌ترین انتخاب برای اکثر افرادی است که بهترین کیفیت تصویر موجود را می‌خواهند.

 

بهترین تلویزیون LED/LCD رده بالا: سامسونگ Q9FN 4K QLED TV

  • چرا باید آن را بخرید: Q9FN تحسین برانگیزترین تلویزیون QLED سامسونگ است و این دلیلی بسیار مهم است.
  • برای چه افرادی مناسب است: افرادی که به دنبال ترکیبی از تصویر با کیفیت عالی، روشنایی بسیار بالا و طراحی فوق العاده جذاب هستند.
  • قیمت: 3800 تا 6000 دلار

هنگامی‌که سامسونگ تلویزیون  QLED (ال‌ای‌دی حاوی نقاط کوانتومی) را معرفی کرد و مدعی شد این تلویزیون‌ها رقیب جدی تلویزیون‌های OLED خواهند بود، بسیاری به این ادعا با دیده شک می‌نگریستند. اما اکنون مشخص است که ادعای مذکور کاملا منطقی بوده است. تلویزیون Q9F که در سال پیش عرضه شد، یکی از بهترین تلویزیون‌های LCD (نمایشگر کریستال مایع) تاریخ بود، تا اینکه سامسونگ جانشین آن یعنی Q9FN را در سال 2018 عرضه کرد. نه تنها تصاویر HDR آن به طرز شگفت آوری زنده هستند و از عمیق‌ترین رنگ‌های سیاهی که تاکنون بیرون از یک تلویزیون OLED دیده‌ایم برخوردار است، بلکه زاویه دید آن که معمولا نقطه ضعف تلویزیون‌های LCD محسوب می‌شد نیز بهبود یافته است. سامسونگ همچنین با حالت جدید Ambient Mode طراحی آن را هرچه بیشتر زیبا ساخته است. همچنین به لطف ابتکار سامسونگ، جعبه‌ای به نام «جعبه تک اتصال» طراحی شده که همه کابل‌ها به جای اتصال به پشت تلویزیون، به این جعبه متصل می‌شوند و تنها یک کابل نوری شفاف و یکپارچه‌ موسوم به «اتصال نامرئی» از جعبه به تلویزیون وصل می‌شود که نتیجه آن عدم شلوغی اتصالات تلویزیون و تسهیل کار حتی برای افراد مبتدی است.

 

بهترین تلویزیون OLED رده بالا: سونی A8F BRAVIA OLED TV

  • چرا باید آن را بخرید: این تلویزیون ترکیبی از کیفیت تصویر عالی با کنترل صوت فوق العاده و نیز پشتیبانی از خانه هوشمند است.
  • برای چه افرادی مناسب است: افرادی که به دنبال چیزی بیش از کیفیت تصاویر خوب هستند.
  • قیمت: 2800 تا 3800 دلار

سونی A8F BRAVIA OLED TV

تلویزیون‌های A8F Bravia شرکت سونی، از پنل OLED مشابه با تلویزیون‌های OLED شرکت ال‌ جی استفاده می‌کنند، بنابراین باید خیالمان از بابت کیفیت فوق العاده تصاویر آن راحت باشد. اگر همین مساله تنها مزیت این تلویزیون بود، همچنان محصول فوق العاده‌ای می‌بود، اما این تنها شروع کار است. با بهره‌ گیری از سیستم صوتی Acoustic Surface سونی، صدا در واقع از نمایشگر پخش می‌شود و خبری از بلندگوهای سنتی نیست. این بدین معناست که تلویزیونی که از قبل هم باریک بود، باز هم باریک‌تر خواهد شد و کیفیت صدا نیز به طرز فوق العاده‌ای خوب است. این تلویزیون‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه شرکت ال‌جی قیمت بالاتری دارند، اما اگر امکانات آن مطابق با نیازهای شما است، مطمئن باشید ارزش پولی که می‌پردازید را دارند.

 

بهترین تلویزیون LED/LCD در تمامی‌ رده‌ها: سونی X900F 4K LED UHD TV

  • چرا باید آن را بخرید: این تلویزیون‌های سونی در نوع خود از بالاترین کیفیت پردازش تصویر HDR برخوردار بوده و عمق رنگ سیاه و زنده بودن رنگ‌های آن در حدی است که پیش از این برای تلویزیون‌های LCD ناممکن به نظر می‌آمد.
  • برای چه افرادی مناسب است: تمامی ‌افرادی که می‌خواهند بدون آن که خود را ورشکسته کنند بهترین کیفیت تصاویر را داشته باشند.
  • قیمت: 1500 تا 4000 دلار

سونی X900F 4K LED UHD TV

تلویزیون‌های QLED سامسونگ ممکن است در حال حاضر پیشرفته‌ترین فناوری حال حاضر را ارائه دهند، اما سری تلویزیون‌های X900F سونی نیز رقیب سرسخت آن‌ها هستند. نکته مهم این است که قیمت‌های این سری به طور قابل توجهی پایین‌تر از تلویزیون‌های QLED سامسونگ است. این تلویزیون‌ها به صورت پیش فرض از استاندارد HDR10 برخوردار بوده و نیز به زودی با دریافت بروزرسانی فرم‌ور از قابلیت دالبی ویژن برخوردار خواهند شد. همچنین با فناوری X-oriented Dynamic Range ™ PRO کنتراست به نسبت تلویزیون‌های LED معمولی شش برابر افزایش یافته است. با این اوصاف، می‌توان گفت با این تلویزیون‌ها می‌توانید بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها را تماشا کرده و از کیفیت تحسین برانگیز تصاویر آن لذت ببرید. همانند محصولات OLED سونی، این تلویزیون‌ها نیز از مزیت رنگ‌های زنده، جزییات عالی و تصویر واضح به خوبی بهره برده‌اند.

 

بهترین تلویزیون رویایی: ال‌ جی SIGNATURE OLED TV W8

  • چرا باید آن را بخرید: تلویزیون‌های والپیپر ال‌جی کیفیت عالی تصاویر را با طراحی شگفت انگیز ترکیب کرده‌اند.
  • برای چه افرادی مناسب است: برای آن‌هایی که مشکلی با قیمت بالا ندارند.
  • قیمت: 7000 تا 15000 دلار

ال‌جی SIGNATURE OLED TV W8

اگر بخواهیم روراست باشیم، واقعیت این است که نمی‌توان قیمت بالای این تلویزیون‌ها را نادیده گرفت. اما، باید خودتان این تلویزیون‌ها را ببینید و وقتی از نزدیک آن‌ها را ملاحظه کنید شاید شما هم خود را در حال تلاش برای راضی کردن خود برای خرید آن‌ها ببینید. همانند تلویزیون‌های W7 که سال پیش عرضه شد، بیشتر اجزای W8 نیز در یک ساندبار جای گرفته است که از فناوری صوت فراگیر مبتنی بر اشیاء Dolby Atmos برای طبیعی‌ترین خروجی صدا برخوردار است. تمامی ‌فرمت‌های اصلی HDR توسط این تلویزیون پشتیبانی می‌شوند، بنابراین به این زودی‌ها قدیمی ‌نخواهد شد. این از آن‌جا اهمیت دارد که پس از خرید این تلویزیون، احتمالا تا مدت‌ها مایل به خرید تلویزیون جدیدی نخواهید بود.

 

جذاب‌ترین تلویزیون ارزان قیمت و دارای کارایی بالا: ویزیو P-SERIES QUANTUM

  • چرا باید آن را بخرید: اضافه شدن فناوری نقاط کوانتومی ‌و قیمت نسبتا مناسب.
  • برای چه افرادی مناسب است: افرادی که به دنبال کارایی نزدیک به OLED با قیمتی بسیار پایین‌تر هستند.
  • قیمت: 2200 دلار

ویزیو P-SERIES QUANTUM

اگر از تلویزیون‌های QLED سامسونگ خوشتان آمده اما نمی‌خواهید پول خیلی زیادی را خرج کنید، تلویزیون‌های P-Series Quantum شرکت ویزیو احتمالا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. استفاده از فناوری نقاط کوانتومی، مشابه فناوری مورد استفاده سامسونگ در تلویزیون‌های QLED، برجسته‌ترین تغییری است که طی این سال‌ها در تلویزیون‌های سری P ویزیو دیده شده است. این تلویزیون‌ که از قابلیت‌های HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند، از 192 منطقه نوردهی موضعی برای تولید رنگ سیاه فوق العاده برخوردار است که با روشنایی حداکثر به میزان 2000 نیت ترکیب شده و کنتراست فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد. این تلویزیون تنها در یک اندازه 65 اینچی در دسترس است که با قیمت 2200 دلار عرضه می‌شود. این قیمت بسیار ارزان‌تر از تلویزیون‌های سامسونگ بوده و از کارایی بالایی نیز برخوردار است.

 

هوشمندترین تلویزیون ارزان قیمت با کارایی بالا: تی‌سی‌ال 6-SERIES ROKU TV

  • چرا باید آن را بخرید: تلویزیون‌های 6-Series شرکت TCL احتمالا نسبت به قیمت خود بالاترین کارایی را در میان محصولات امسال دارند.
  • برای چه افرادی مناسب است: افرادی که قیمت برایشان اهمیت دارد و نمی‌خواهند تلویزیون با کیفیت و امکانات پایین داشته باشند.
  • قیمت: 650 تا 1000 دلار

تی‌سی‌ال 6-SERIES ROKU TV

هنگامی که ‌تلویزیون‌های سری 6 شرکت TCL در نمایشگاه CES 2018 رونمایی شدند، از همان ابتدا مشخص بود که لقب پدیده سال برازنده آن‌هاست و موفقیت بزرگی برای TCL خواهند بود. با توجه به قیمت پایین‌تر از 1000 دلار آن‌ها و برخورداری از تمامی ‌فناوری‌های HDR در یک پنل باکیفیت، این تلویزیون مخصوص کسانی است که به دنبال فوق العاده‌ترین نسبت قیمت به کارایی هستند. به لطف دارا بودن 120 منطقه نوردهی موضعی در مدل 65 اینچی و 96 منطقه نوردهی موضعی در مدل 55 اینچی، برای یک تلویزیون LCD کنتراست آن تحسین برانگیز است. همچنین قابلیت HDR Pro Gamma میزان روشنایی را نسبت به میزان نور اتاق شما به صورت خودکار تنظیم می‌کند. خارج از بحث کیفیت تصاویر، تلویزیون‌های سری 6 از سیستم عامل روکو برای بهترین تجربه کار با تلویزیون‌های هوشمند برخوردار هستند. حتی اگر مشکلی با خرید تلویزیون‌های گران قیمت‌تر نداشته باشید باز هم ممکن است همه آن چیزهایی که از یک تلویزیون انتظار دارید را در این سری ببینید. در این صورت با خرید آن می‌توانید مقداری پول نیز برای خرید ساندبار یا یک سیستم صوتی فراگیر پس انداز کنید.

 

این تلویزیون‌ها چگونه انتخاب شده‌اند؟

در این بررسی، در ابتدا رده بالاترین محصولات برندهای اصلی مانند سامسونگ، سونی، ال‌ جی و سایر آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند تا با کمک این تلویزیون‌های رده بالا بتوان بالاترین استانداردهای سال را بدست آورد. بدین وسیله می‌توان دریافت که چه انتظاراتی باید از هرکدام از مدل‌های رده پایین‌تر داشت و معیار بررسی مشخص می‌شود.

در ابتدای آزمایش، هرکدام از تلویزیون‌ها در یک اتاق کاملا تاریک قرار گرفتند و تنظیمات تصویر آن‌ها با استفاده از ابزارها و روش‌هایی که به سهولت در دسترس مشتریان است با محیط تطبیق داده شد. این همان کاری است که مشتری واقعی هم انجام می‌دهد. از این‌جا به بعد مجموعه‌ای از آزمایش‌ها صورت گرفت که از تست سرویس‌های استریم و پخش محتوای Ultra HD Blu-ray و استفاده از قابلیت بی‌سیم (OTA) تا بررسی هر کدام از مشخصه‌های کارایی آن‌ها از جمله تولید رنگ، وضوح حرکت، سطح‌های رنگ سیاه، تاثیر نور پس زمینه، روشنایی، کیفیت HDR، و وضوح جزییات را شامل می‌شد.

پس از بررسی کیفیت تصاویر، نوبت به مواردی که تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار می‌دهند رسید. مواردی چون رابط تلویزیون هوشمند، رابط تنظیمات، کنترل از راه دور، تشخیص و کنترل دستگاه‌های جانبی و سایر موارد ضروری دیگر در این مرحله مورد بررسی قرار گرفتند.

 

نکته‌های مفید برای خرید تلویزیون

در هنگام خرید تلویزیون جدید، خیلی خوب است قبل از انتخاب مدل موردنظر قدری تحقیق و بررسی انجام دهید. به یاد داشته باشید که مشخصاتی که برای هر تلویزیون ارائه می‌شود اغلب می‌تواند موجب کج فهمی‌ شود. از چند منبع که تلویزیون‌ها را بررسی کرده‌اند استفاده کنید و درباره آن‌ها مطالعه کنید. سپس به یکی از فروشگاه‌ها رفته و از نزدیک تلویزیون را مشاهده کنید.

در صورت امکان کنترل از راه دور آن را در دست گرفته و کمی ‌با آن کار کنید. از فروشنده تقاضا کنید تا در صورت امکان تلویزیون را از حالت پخش تصاویر تبلیغاتی خارج کرده تا بتوانید کیفیت تصاویر آن را بهتر بررسی کنید. همچنین، سعی کنید با کار کردن با منوها و رابط تلویزیون هوشمند، سهولت و واضح بودن آن‌ها را ارزیابی کنید.

در نهایت اطمینان حاصل کنید که از یک فروشنده مطمئن و با قیمت مناسب خرید می‌کنید.

The best TVs you can buy in 2018

 

توضیح برخی از اصطلاحات رایج

در پایان به ارائه توضیحاتی مختصر درباره برخی از رایج‌ترین اصطلاحات مرتبط با فناوری‌های به کار رفته در تلویزیون‌های امروزی می‌پردازیم.

 

4K Ultra HD

این عبارت به وضوح نمایشگر به میزان 4 برابر فول اچ‌دی یا 1080p HD اشاره می‌کند. یک تلویزیون 4K Ultra HD، با نسبت ابعاد تصویر 16:9 دارای وضوح 3840×2160 یا نزدیک به 8.3 میلیون پیکسل خواهد بود. این افزایش پیکسل‌ها، جزییات و واقع نمایانه بودن تصویر را به طرز شگفت آوری بهبود می‌بخشد و امکان تماشای نمایشگرهای بزرگ‌تر را از فاصله نزدیک، بدون آن‌که فرد پیکسل‌های نمایشگر را از هم تشخیص دهد فراهم می‌سازد.

 

 HDR

قابلیت High Dynamic Range (محدوده دینامیکی بالا) احتمالا بیشتر به خاطر قرار داشتن در دوربین‌های دیجیتال شناخته شده است. این قابلیت در دوربین‌های عکاسی تصاویر پرجزییات‌تری از مکان‌هایی که دارای ترکیبی از سایه و روشنایی بالا هستند به ارمغان می‌آورد. همچنین دامنه رنگ گسترده‌تری ارائه می‌دهد. HDR در تلویزیون‌ها نیز همین هدف را دنبال می‌کند و دامنه رنگ‌های گسترده‌تر، رنگ‌های سیاه عمیق‌تر، و سفید روشن‌تری به ارمغان می‌آورد. در حال حاضر، دو فرمت اصلی HDR یعنی HDR10 و دالبی ویژن وجود دارند. اولی فرمت معمول و استاندارد HDR بوده، در حالی که دالبی ویژن تجربه‌ای باکیفیت‌تر را پیشنهاد می‌دهد. برخی از تلویزیون‌ها از هر دوی این فرمت‌ها پشتیبانی می‌کنند. HLG (ترکیب لگاریتم گاما) عضو دیگر مجموعه HDR است که اخیرا به آن اضافه شده و از پخش محتوا به صورت بی‌سیم (OTA) با HDR پشتیبانی می‌کند.

 

FALD

FALD یا Full Array Local Dimming به یک سیستم نور پس زمینه تلویزیون‌های LED اشاره دارد. نمایشگری که از FALD (آرایه کامل نوردهی موضعی) برخوردار است از آرایه‌ای از ال‌ای‌دی‌ها که به صورت شبکه‌ای پشت پنل LCD (و نه فقط لبه‌های آن) را می‌پوشانند بهره می‌برد. این آرایه ال‌ای‌دی به مناطقی تقسیم می‌شود که در صورت نیاز می‌توانند تاریک‌تر شده و سطح‌های بهتری از رنگ‌های سیاه را به ارمغان بیاورند. مزیت دیگر آن روشنایی یکدست‌تر در سایر نقاط نمایشگر است.

 

WCG

قابلیت نمایش طیف رنگی گسترده یا WCG در تلویزیون‌های 4K Ultra HD  یک قابلیت بهبود یافته تولید رنگ است که نزدیک‌ترین دامنه رنگ به آن چه که در سینمای دیجیتال می‌بینیم را ارائه می‌کند. با نزدیک شدن به مشخصات استاندارد Digital Cinema Initiative-P3، یک تلویزیون 4K UHD می‌تواند میلیاردها رنگ بیشتر از یک تلویزیون 1080p HD تولید کند.

 

نقاط کوانتومی

نقاط کوانتومی، نانوکریستال‌های کوچک نیمه رسانا هستند که در پنل نمایشگر قرار می‌گیرند تا به تولید آرایه گسترده‌تری از رنگ‌ها کمک کنند. آن‌ها از طریق تغییر نوری که از سیستم نوردهی پس زمینه ساطع می‌شود (پیش از آن که از فیلتر رنگ تلویزیون عبور کند) عمل می‌کنند.

 

پوشش فسفری تلویزیون‌های LED

پوشش فسفری در تلویزیون‌های LED یک جایگزین برای نقاط کوانتومی‌ محسوب می‌شود. تلویزیون‌های بهره مند از این قابلیت، دارای یک پوشش شیمیایی هستند تا نور خروجی را تغییر دهند. در صورت استفاده از آن‌ها در یک تلویزیون، نور پس‌زمینه خالص‌تر از آن خواهد بود که توسط فیلتر رنگ تلویزیون به آسانی آلوده شود. در نتیجه دامنه رنگ گسترده‌تر و دقت رنگ بالاتر حاصل خواهد شد.

 

OLED

این حروف مخفف کلمات Organic Light-Emitting Diode به معنی ديود نوري از جنس مواد آلي (ارگانيكی) هستند. این دیودها بسیار کوچک‌تر از LED‌های معمولی هستند که آن‌ها را قادر می‌سازد به عنوان پیکسل‌های اختصاصی نمایشگر عمل کنند.

 

استاندارد HDMI 2.0a

HDMI 2.0a جدیدترین نسخه استاندارد HDMI است. پیروی از این استاندارد، به معنی آن است که آن نمایشگر 4K Ultra HD یا منبع، قادر به فراهم کردن همه اطلاعات دیجیتال که برای برخورداری از وضوح 4K Ultra HD و HDR، WCG و نرخ فریم تا 60 فریم بر ثانیه نیاز است خواهد بود.

 

فناوری HDCP 2.2

HDCP 2.2 تازه‌ترین نسخه از فناوری «حفاظت از محتوای دیجیتال با پهنای باند بالا» است. فناوری HDCP برای جلوگیری از کپی‌برداری از محتوای 4K Ultra HD طراحی شده است. اگر دستگاه منبعی، HDCP 2.2 را مطالبه کند شما به یک تلویزیون 4K Ultra HD با درگاه HDMI که از فناوری HDCP 2.2 پیروی می‌کند نیاز خواهید داشت تا بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید.

 

فناوری HEVC

HEVC یک فناوری فشرده سازی است که برای کاهش حجم ویدئوهای پرحجم 4K UHD توسعه داده شده است. با کاهش حجم ویدئوها پخش آن‌ها از طریق اتصال اینترنتی آسان‌تر می‌شود. گفته می‌شود که در فناوری H.265 میزان فشرده سازی دو برابر H.264 است که برای فشرده سازی ویدئوهای 1080p استفاده می‌شود. این در حالی است که H.265 کیفیت مشابهی ارائه می‌دهد. یک تلویزیون هوشمند یا دستگاه گیرنده، برای پخش ویدئوهای 4K Ultra HD از سایت‌هایی چون نتفلیکس و Instant Video آمازون، باید با فناوری HEVC سازگار باشند.

 

فناوری VP9

یک جایگزین برای HEVC است که توسط گوگل توسعه داده شده و به طور گسترده برای تولید ویدئوهای 4K Ultra HD یوتیوب مورد استفاده قرار گرفته است. برای پخش ویدئوهای 4K Ultra HD یوتیوب، یک تلویزیون هوشمند یا دستگاه پخش باید با فناوری VP9 سازگار باشد.

 

اگه که دوست دارید لپتاپ خود را به تلوزیون تبدیل کنید , ما به شما آموزش پنج روش که با استفاده از آن ها می توانید لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنید پیشنهاد میکنیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402