دوام باتری گلکسی نوت 9 سامسونگ و زمان شارژ آن چگونه است؟

سامسونگ / باتری گلکسی نوت 9
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سامسونگ در باتری گلکسی نوت 9 به نحوی اقدام به طراحی این باتری کرده است تا بتواند عملکرد خوبی را در اجرای برنامه‌های سنگین حتی در طی یک روز از خود نشان دهد و زمان شارژ قابل قبولی نیز داشته باشد.گلکسی نوت 9

سامسونگ با طراحی گلکسی نوت 9 در نهایت توانست گلکسی نوتی داشته باشد که دوام باتری آن با اندازه نمایشگر آن و قابلیت‌هایش مطابقت دارد. درواقع باتری گلکسی نوت 9 طوری طراحی شده است که می‌تواند تمام روز را به خوبی کار کند، بدون اینکه نیاز داشته باشید تا ویژگی‌های مربوط به صرفه‌جویی در مصرف انرژی را را فعال کنید. این در حالی است که علی‌رغم اینکه سامسونگ گلکسی نوت 9 باتری قوی‌تری دارد و به نظر می‌رسد به زمان بیشتری برای شارژ نیاز خواهد داشت اما زمان شارژ 0 تا 100 باتری گلکسی نوت 9 با گلکسی S9 پلاس برابری می‌کند.

 

میزان دوام باتری گلکسی نوت 9 در یک روز

اگر یکی از دنبال‌کنندگان اخبار فناوری باشید و باتری‌های پرچمداران مختلف را بررسی کنید، شاید طول عمر باتری محصولاتی چون گلکسی نوت 8، گلکسی S8 پلاس و گلکسی S9 پلاس چندان رضایت بخش نباشد. با این حال باتری گلکسی نوت 9 با 20 درصد ظرفیت بالاتر نسبت به نوت پیشین یعنی گلکسی نوت 8 کارآمدتر بوده و می‌توانیم آن را به‌عنوان یک گوشی که باتری آن تمام روز را بدون شارژ دوام می‌آورد، معرفی کنیم.

نقل قول:
انتظار به جایی است که باقیمانده ظرفیت باتری یک گوشی هوشمند، بدون تلاشی در جهت کاهش مصرف انرژی، در پایان روز 20 تا 30 درصد باشد.

در این راستا Andrew Martonik از سایت اندروید سنترال (Androidcentral) باتری گلکسی نوت 9 را مورد آزمایش قرار داد و بیان کرد در طی آزمایش‌هایی که بر روی باتری گلکسی نوت 9 داشت، اکثر روزها را با داشتن 20 تا 30 درصد انرژی باقیمانده از باتری به پایان رساند. این در حالی بود که گاهی اوقات کارهای سنگین و غیرعادی نیز با آن انجام می‌داد. او در حالی به این نتیجه رسید که نوت 9، 15 تا 16 ساعت بدون نیاز به شارژ کار کرد و سه ساعت مداوم نیز نمایشگر آن روشن بود. همچنین وی در این راستا تلاشی برای دخیره باتری و یا صرفه‌جویی در مصرف آن انجام نداد و تنظیمات نور نمایشگر نیز بر روی نور اتوماتیک (Automatic Brightness) تنظیم شده بود. از طرف دیگر تمام حساب‌های کاربری این کاربر بر روی نوت 9 باز بوده، تمام نوتیفیکیشن‌های مربوط به برنامه‌های مختلف روشن بوده و کاربر همه آن‌ها را دریافت می‌‎کرد. همین‌طور جالب است بدانید که دو ویژگی وای فای و بلوتوث نیز در طی این بررسی همیشه روشن بوده است.

باتری گلکسی نوت 9

این در حالی است که باتری سامسونگ گلکسی نوت 9 اطلاعات دقیقی را در صفحه نمایش گوشی در اختیار شما قرار خواهد داد. درواقع این اطلاعات شامل مدت زمان دوام باتری گوشی باتوجه به کارکردتان نسبت به یک هفته اخیر خواهد بود. از طرف دیگر با این اطلاعات تخمین می‌زند که طی 22 تا 24 ساعت آینده چند درصد باتری مصرف خواهد شد. شما می‌توانید این مفهوم را در تصویر بالا نیز مشاهده نمایید.

گفتنی است گوشی‌های سامسونگ به نمایشگر کارآمدی نیز مزین شده‌ است. با این حال باتوجه به اندازه بزرگی که دارد فکر می‌کنید چقدر می‌تواند در برابر مصرف باتری دوام بیاورد. درواقع نمایشگر بزرگ انرژی بیشتری را مصرف می‌کند و به همان نسبت اگر خاموش باشد در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای انجام خواهد شد. ویژگی Always Display On یکی از خصوصیاتی است که روزانه 5 درصد از میزان انرژی گوشی را مصرف خواهد کرد. از طرف دیگر جالب است بدانید که رسانه‌های مختلف در گوشی و جریان داده مربوط به اپلیکیشن‌های متنوع و بازی‌های معمول بر روی باتری گلکسی نوت 9 تاثیر چندان زیادی نخواهند داشت. شاید در این زمینه بتوان گفت تنها اپلیکیشن‌هایی مانند گوگل مپ که برای بدست آوردن اطلاعات لازم باید از GPS و LTE استفاده کنند، باتری بیشتری را نیز مصرف نماید.

براساس تجربه استفاده کاربران از گوشی‌های سامسونگ می‌توان گفت که معمولا این محصولات استفاده‌های کاربر را طی چند روز بررسی می‌کنند و بدین طریق امکان بهینه‌سازی مصرف باتری را در حین استفاده‌های مختلف می‌توانند فراهم کنند. البته این در حالی است که کاربران از ویژگی‌های بهینه‌سازی باتری در گوشی خود استفاده می‌نمایند. درواقع تجربه استفاده از این محصولات نشان می‌دهد که آن‌ها برنامه‌های کم استفاده و غیرضروری را طوری بهینه‌سازی می‌کنند تا برای استفاده‌های غیرضروری نیز باز نشوند. البته در این زمینه کاربران می‌توانند از برنامه‌هایی استفاده کنند که مصرف باتری را بهینه خواهند کرد ولی استفاده از چنین اپلیکیشن‌های مفیدی در آخرین نسخه نرم افزار سامسونگ لازم نخواهد بود. چراکه همان‌طور که گفتیم سیستم عمل، بهینه‌سازی را خودش انجام خواهد داد. و این موضوعی است که در استفاده واقعی از آن نیز به اثبات رسیده است و شما به‌عنوان یک کاربر نوت 9 می‌توانید بدون دغدغه از این گوشی استفاده کنید.

نقل قول:
باتری گلکسی نوت 9، منبعی نیست که برای چند روز دوام داشته باشد مگر اینکه محدودیت‌هایی در این زمینه اعمال شود.

البته در مورد باتری نوت 9 مساله‌ای که سامسونگ نتوانسته به آن دست یابد، استفاده از آن در طی چند روز با تنظیمات پیش فرض است. درنتیجه اگر بخواهید چند روز بدون نیاز به شارژ از این گوشی استفاده کنید باید در تنظیمات و استفاده‌های خود از گوشی محدودیت‌هایی را اعمال کنید. البته گفتنی است که در حالت عادی استفاده از نوت 9، در پایان روز میزان انرژی باقیمانده از گوشی شما کمتر از 50 درصد خواهد بود. این بدین معنی است که هیچ راهی برای اینکه اگر بخواهید روز بعد را به طور کامل از آن بدون شارژ استفاده کنید، وجود ندارد و باتری دوام نخواهد آورد. خوب است این را نیز بدانید که قرار دادن گوشی در حالت استندبای در طول شب با وجود اینکه وای فای نیز روشن باشد مصرف انرژی بین 0.5 تا 1 درصد خواهد داشت. البته باید توجه داشته باشید، این در حالتی است که ویژگی Always Display On نیز خاموش باشد. با این حساب می‌توان گفت که باتری گلکسی نوت 9 سامسونگ برای استفاده در طول یک روز کامل و تا صبح روز آینده ایده آل خواهد بود که بعد از آن تا نیم روز آتی می‌بایست نسبت به شارژ آن اقدام نمایید.

گفتنی است اگر نحوه استفاده از گوشی نیز تغییر کند باز هم با همین میزان دوام رو به رو خواهیم بود. با این حساب اگر ویژگی‌هایی مانند Always Screen On و نوتیفیکینش‌های غیرضروری را خاموش کنید این میزان مصرف بهینه‌تر خواهد شد. علاوه بر این دو مورد خاموش کردن گیرنده‌های مختلف، محدود کردن نور نمایشگر و استفاده از پاور سیوینگ مود (Power Saving mode) مواردی هستند که در کاهش انرژی مصرفی به شما کمک خواهند کرد. اما با همه این راه‌ها و روش‌ها، سامسونگ باتری خود را براساس چنین محدودیت‌هایی طراحی نکرده است؛ بلکه هدف این بوده تا بتواند نهایت ظرفیت و توانایی باتری را حتی برای کاربرانی که استفاده زیادی از گوشی هوشمند خود دارند، به کار بگیرد. با این حال چندان لازم نخواهد بود که استفاده‌های خود را از گلکسی نوت 9 محدود کنید.

 

گلکسی نوت 9  از سرعت شارژ قابل قبولی نیز برخوردار است

شارژ سریع در گلکسی نوت 9

شاید افراد زیادی سامسونگ را برای استفاده از شارژر قدیمی که از زمان گلکسی S6 در محصولات این شرکت دیده می‌شود سرزنش کنند. گفتنی است که این شارژر، همان شارژر USB-A مرسوم بوده که به فناوری شارژ سریع 2.0 نیز مجهز است. بحث‌ها بر سر شارژ سریع در گوشی‌های سامسونگ از آنجا آغاز شد که گلکسی نوت 9 از باتری قوی‌تری نسبت به پیشینیان خود بهره می‌برد، در نتیجه زمان شارژ آن احتمالا از محصولاتی مانند گلکسی S9 پلاس بیشتر خواهد بود. ولی خوشبختانه این طور نیست.

نقل قول:
علیرغم باتری قدرتمندتر، گلکسی نوت 9 نسبت به باتری گلکسی اس 9 پلاس، زمان شارژ هر دو محصول برابر است.

براساس این مطلب جالب است بدانید که گلکسی نوت 9 با طراحی که از آن بهره می‌برد یا با توجه به ترفندهایی که به کار می‌گیرد، ولتاژ بالاتری را نسبت به گلکسی S9 پلاس و گلکسی نوت 8 دریافت می‌کند که این موضوع باعث ارتقای زمان شارژ آن نیز خواهد شد. این در حالی است که گلکسی نوت 9 با شارژر 15 وات 14.5 وات دریافت می‌کند و سایر محصولات سامسونگ مانند گلکسی نوت 8 مقداری بین 13.5 تا 14.5 وات را دریافت کرده که این مقدار در گلکسی S9 پلاس نیز معادل 13 تا 14 وات است. از طرف دیگر در محصولات پیشین یاد شده اگر در زمان شارژ نمایشگر گوشی روشن باشد، زمان شارژ افزایش خواهد یافت اما در گلکسی نوت 9 به نظر نمی‌رسد که این اتفاق در زمان شارژ گوشی تاثیر مستقیمی داشته باشد.

با اینکه باتری سامسونگ گلکسی نوت 9 به میزان 14 درصد قوی‌تر از باتری گلکسی S9 است و نیروی بیشتری را برای شارژ شدن نیاز دارد اما زمان شارژ صفر تا 100 درصد آن با گلکسی اس 9 پلاس برابری می‌کند. خوب است این را هم بدانید که زمان شارژ گلکسی نوت 9 یک ساعت و چهل دقیقه بوده که البته این زمان به میزان کاری که گوشی در حال انجام آن است نیز بستگی دارد. با این حال گلکسی نوت 9 هنوز از شارژ سریعی که سرعتی معادل قبل را پشتیبانی می‌کند، استفاده می‌کند. این نوع شارژر که مشابه شارژ گوگل پیکسل 2 محسوب می‌شود، از نوع USB-C و با ظرفیت 15 وات است. بنابراین نمی‌توان در این زمینه خرده‌ای به سامسونگ گرفت و فناوری پیشین آن را در زمینه شارژ گلکسی نوت 9 مورد انتقاد قرار داد.

خب دانسن این نکته که با داشتن گلکسی نوت 9 در کنار بهره‌مندی از نمایشگری بزرگتر و باتری قدرتمندتر که در زمان استفاده نگران شارژ آن نیز نخواهید بود، می‌تواند این اطمینان را در شما ایجاد نماید که بدون در نظر گرفتن قیمت آن، گلکسی نوت 9 یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید از سری کهکشانی‌های سامسونگ انتخاب کنید. با این حال بسیاری از منتقدین و صاحب‌نظران در این زمینه پیشنهاد می‌دهند که بهتر بود سامسونگ از تکنولوژی شارژ سریع 3.0 و یا 4.0 سود می‌برد. البته از طرف دیگر در پاسخ به این افراد باید بگوییم که چنین فناوری چندان در جهان امروز ضروری نیست. درست است که فناوری شارژ سریع در نسخه‌های جدیدتر ممکن است زمان شارژ را از 0 تا 30 و یا از 15 تا 45 درصد بهبود ببخشد اما این درصد‌ها تنها معادل چند دقیقه هستند که چندان هم به چشم نمی‌آیند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402