معرفی 7 هارد اکسترنال برتر برای استفاده در خانه و اداره

هارد اکسترنال
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

امروزه استفاده از یک هارد اکسترنال در کنار کامپیوتر و یا حتی گوشی بسیار رایج شده است. درواقع هارد اکسترنال با ارائه حجم بالای حافظه، مشکل کمبود حافظه کامپیوتر و یا گوشی‌ها را حل کرده است. با ما همراه باشید تا در ادامه 7 هارد اکسترنال برتر و مناسب برای مصارف خانگی و اداری را با هم مرور کنیم.

داشتن حافظه کافی یکی از فاکتورهای مهم برای هر کامپیوتر یا گوشی هوشمند است. درواقع می‌توان گفت هراندازه دستگاهی که با آن کار می‌کنید، حافظه بیشتری داشته باشد، زندگی برای شما آسان‌تر خواهد بود. زمانی‌که حافظه ذخیره‌سازی ذستگاه موردنظر به پایان برسد این مشکل برای کاربر پیش می‌آید که تصمیم بگیرد کدام فایل یا فولدر را حذف کرده و کدامیک را نگه دارد.

هارد اکسترنال

دقیقا به همین دلیل است که وجود یک هارد اکسترنال بسیار مهم و ضروری است. به‌راحتی می‌توان با اتصال یک هارد اکسترنال به کامپیوتر و یا حتی گوشی هوشمند خود، می توانید فایل‌ها و محتواهایی را که مایل به حذف آن‌ها نیستید ولی در آینده به آنها نیاز خواهید داشت را به هارد اکسترنال انتقال دهید. با این حال بهتر است که از هارد اکسترنال خود به‌عنوان یک راهکار برای بکاپ گرفتن از فایل‌های خود استفاده کنید تا مطمئن باشید در صورتی که دستگاه کامپیوتر و یا گوشی هوشمندتان با مشکلی مواجه شده و یا هک شد، فایل‌های مهم از دست نخواهند رفت.

به وضوح می‌توان دید که کمپانی‌های فناوری یک شانس بزرگ در تولید هارد اکسترنال‌ها کسب کرده‌اند. تنوع این هارد اکسترنال‌ها به قدری زیاد شده است که درصورتی که به سایت Best Buy یا آمازون مراجعه کنید، از دیدن تعداد زیاد و طرح‌های متنوع این هاردهای اکسترنال گیج و سردرگم خواهید شد. درنتیجه در ادامه 7 تا از برترین هاردهای اکسترنال موجود در بازار را بررسی کردیم و پیشنهاد می‌شود با ما همراه باشید. این دستگاه‌ها در قیمت‌ها و ویژگی‌های مختلف عرضه می‌شوند اما همگی قادر هستند که محتواهای ارزشمند کاربر را در خود ذخیره سازی کنند.

معرفی 7 هارد اکسترنال برتر

با پلازا همراه باشید تا در ادامه 7 تا از هارد اکسترنال‌های برتر موجود در بازار را با هم مرور کنیم:

 

1- هارد اکسترنال Buffalo MiniStation Extreme

هارد اکسترنال Buffalo MiniStation Extreme

Buffalo MiniStation Extreme یکی از هاردهای زیبا و قابل حمل است که حدود یک ترابایت حافظه دارد. این دستگاه با USB 3.0 کار می‌کند و بنابراین سرعت انتقال داده‌ها در آن سریع‌تر است. قاب بیرونی آن از جنسی ساخته شده است که قادر است در برابر ضربه مقاوم باشد و درصورتی که این هارد اکسترنال به زمین بیفتد، امکان آسیب‌دیدن آن کاهش می‌یابد. این مدل هارد اکسترنال از تکنولوژی NFC پشتیبانی کرده و از لحاظ امنیتی به‌گونه‌ای عمل می‌کند که تنها زمانی‌که کارت هوشمند در مجاورت آن قرار بگیرد، می‌توان به داده‌ها دسترسی پیدا کرد.

هارد اکسترنال MiniStation Extreme با ویندوز و سیستم‌عامل مک سازگار بوده و قیمت آن حدود 108 دلار است.

 

2- هارد اکسترنال سامسونگ T5 Portable SSD

هارد اکسترنال سامسونگ T5 Portable SSD

مدل سامسونگ T5 Portable SSD حدود 1 ترابایت حافظه داشته و از یک USB 3.1 برای انتقال داده‌ها با سرعت 540 مگابایت بر ثانیه استفاده می‌کند. این هارد کاملا با یک قاب فلزی محافظت شده که شانس آسیب‌دیدگی آن را کاهش می‌دهد. گفتنی است این هارد با کد رمزگذاری AES 256-bit عرضه می‌شود که از داده‌های شما در برابر هک شدن محافظت می‌کند.

با این حال در نظر داشته باشید که این درایو سامسونگ به‌طور قابل توجهی از دیگر مدل‌های غیر SSD گران‌قیمت‌تر است و حدود 300 دلار در بازار قیمت دارد.

 

3- هارد اکسترنال WD 4TB My Book Duo

هارد اکسترنال WD 4TB My Book Duo

هارد اکسترنال WD 4TB My Book Duo یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است. این هارد یک طراحی برجی شکل داشته و با پشتیبانی از RAID-0 در بازار ارائه شده است بنابراین می‌توان چند درایو متعدد را به آن متصل کرده و اطلاعات موجود را در آن‌ها کپی کرد. این هارد اکسترنال از USB 3.1 پشتیبانی کرده و بنابراین داده‌ها را با سرعت بالا انتقال می‌دهد، گفتنی است که این مدل حدود 20 ترابایت حافظه داخلی دارد. همچنین می‌توان برای افزایش قدرت این هارد اکسترنال، به عقب آن کارت‌های حافظه جانبی را متصل کرد.

این مدل نیز از ویژگی امنیتی 256-bit AES پشتیبانی کرده و می‌توان گفت برای داشتن این‌همه ویژگی خوب، قیمت 260 دلار برای آن، کاملا مناسب و معقولانه باشد.

 

4- هارد اکسترنال CalDigit Tuff

هارد اکسترنال CalDigit Tuff

ممکن است برند CalDigit به معروفی برندهای Western Digital و یا سامسونگ نباشد، اما هارد مدل Tuff آن واقعا انتخاب خوبی خواهد بود.

هارد اکسترنال Tuff حدود 2 ترابایت حافظه داخلی دارد و به‌واسطه پورت USB-C به دیگر دستگاه‌ها متصل می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این هارد، طراحی بادوام و محکم آن است که سبب می‌شود در صورت غوطه‌ور شدن در عمق حدود یک متری آب در مدت زمان 3 دقیقه، باز هم دوام بیاورد و از داده‌های شما کاملا محافظت کند. قاب خارجی آن نیز به‌گونه‌ای طراحی شده است که درصورتیکه هارد به زمین هم بخورد باز هم آسیبی نخواهد دید. قیمت این هارد تنها 180 دلار است.

 

5- هارد اکسترنال Buffalo MiniStation Thunderbolt

هارد اکسترنال Buffalo MiniStation Thunderbolt

یکی دیگر از مدل‌های هارد اکسترنال برند بوفالو، هارد اکسترنال MiniStation Thunderbolt است که به صورت قابل حمل طراحی شده است. این هارد حدود 1 ترابایت حافظه داشته و با USB 3.0 داده‌ها را انتقال می‌دهد. درواقع سرعت انتقال داده‌ها در این هارد اکسترنال حدود 10 گیگابیت بر ثانیه بوده و یک کابل Thunderbolt به همراه آن عرضه می‌شود که سبب می‌شود این هارد با هر کامپیوتری و یا حتی مک سازگاری داشته باشد و اگر از یک سیستم مک استفاده می‌کنید می‌توانید برای بکاپ گرفتن‌های منظم، این هارد را با دستگاه ماشین زمان اپل (Apple’s Time Machine) یکپارچه کنید. گفتنی است که این هارد در بازار حدود 130 دلار قیمت دارد.

 

6- هارد اکسترنال LaCie Porsche Design

هارد اکسترنال LaCie Porsche Design

هارد اکسترنال LaCie Porsche Design با 4 ترابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از پورت USB-C به طور ویژه برای موبایل طراحی شده است. این هارد با روکش نقره‌ای براق خود ظاهر زیبایی دارد. گفتنی است اگر قصد دارید که از این هارد برای اهداف طراحی استفاده کنید، همراه با آن، دو ماه استفاده رایگان از فضای ابری Adobe Creative اپلیکیشن Photography ارائه می‌شود.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های هارد LaCie، یکپارچگی USB-C آن است که برای استفاده از هر تعداد دستگاه، مفید و کارآمد است. این هارد با اکثر کامپیوترها سازگار بوده و همچنین قادر است که داده‌ها و اطلاعات را روی گوشی‌های هوشمند دانلود و آپلود کند. از آنجا که محفظه دور آن از جنس آلومینیم است، می‌توان با خیال راحت آن را حمل کرد و مطئمن بود که اطلاعات و داده‌های درون آن، کاملا ایمن خواهند بود. هارد LaCie حدود 138 دلار در بازار قیمت دارد.

 

7- هارد اکسترنال Promise P3R4HD12US

هارد اکسترنال Promise P3R4HD12US

اگر مشکلی ندارید که برای خرید یک هارد اکسترنال بیش از 1000 دلار هزینه کنید، هارد اکسترنال Promise P3R4HD12US را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این هارد از Thunderbolt 3 و حافظه RAID پشتیبانی کرده و در ارزان‌ترین مدل امکان اضافه کردن چهار هارد درایو در آن وجود دارد.

این هارد اکسترنال حدود 12 ترابایت حافظه داخلی دارد اما این مقدار را می‌توان تا 80 ترابایت افزایش داد. اما اگر واقعا به میزان حافظه بیشتر نیاز دارید، مدل 8-Bay و 80 ترابایت این نوع هارد با قیمت نجومی 7800 دلار پیشنهاد می‌شود.

در آخر می‌توان گفت که هارد اکسترنال Promise P3R4HD12US برای یک اداره کوچک مناسب است اما اگر یک طراح هستید و نیاز دارید که همه داده‌ها و اطلاعات کاری خود را ذخیره کنید، باز هم هارد اکسترنال Promise P3R4HD12US پیشنهاد می‌شود. گفتنی است قیمت مدل پایه این هارد اکسترنال در بازار حدود 1254 دلار است.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402