بتسدا در مورد عرضه بازی Rage 2 برروی کنسول نینتندو سوییچ تردید دارد
خبرنگاران در نمایشگاه گیمزکام از نمایندگان کمپانی بتسدا در مورد بازی Rage 2 و عرضه احتمالی آن برروی کنسول نینتندو سوییچ سوال کردند، نمایندگان بتسدا پاسخ دادند که این کمپانی در مورد عرضه این بازی برروی کنسول سوییچ تردید دارد.
کمپانی بتسدا (Bethesda) از همان اولین روزهای عرضه کنسول نینتندو سوییچ، به این کنسول دوگانه (هم دستی هم خانگی) لطف داشته و بازیهای زیادی چون Doom و Wolfenstein 2 را برای این کنسول عرضه کرده است؛ این کمپانی همچنین اخیرا اعلام کرد که بازی Doom Eternal که بعدها عرضه خواهد شد نیز برای کنسول سوییچ عرضه خواهد شد. این لطف و موهبت به کنسول سوییچ میان بازیسازان بزرگ مورد نادری است. تنها بازی آینده کمپانی بتسدا که برای عرضه روی کنسول سوییچ لیست نشده، عنوان Rage 2 است؛ خبرنگاران این روزها در نمایشگاه گیمزکام شهر کُلن آلمان، از نمایندگان کمپانی بتسدا در مورد عرضه بازی Rage 2 برروی کنسول سوییچ پرسیدند.کارگردان استودیوی اید سافتوِر (id Software) آقای تیم ویلیتس (Tim Willits) در پاسخ به این سوال خبرنگاران گفت که سازندگان بازی Rage 2 از انتشار این بازی برروی کنسول سوییچ نامطمئن هستند. به گفته آقای ویلیتس، از آنجا که سازندگان این بازی بیشتر برروی نسخههای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی تمرکز دارند، هنوز دقیقا مطمئن نیستند که آیا این بازی میتواند به کنسول سوییچ راه یابد یا خیر.
خبرنگاران همچنین با معاون ارشد ارتباطات و بازاریابی کمپانی بتسدا، آقای پیت هاینز (Pete Hines) نیز در این مورد صحبت کردند؛ او این موضوع را به این شکل برای خبرنگاران باز کرد:
ما پیشتر در استودیو، راجع به این موضوع بحث کرده بودیم اما باید بدانید که ساختن این بازی برای کنسول سوییچ نیازمند متد، تکنولوژی و انجین بازیسازی متفاوتی است. نکته مثبت بازیهای Doom و Wolfenstein 2 و Doom Eternal این است که همه آنها با انجین بازیسازی کمپانی «اید سافتور» ساخته شدهاند، اما بازی Rage 2 با استفاده از انجین کمپانی آوالانش (Avalanche) ساخته شده است؛ با این اوصاف بازی Rage 2 در زمینه جهان باز بودن برای خود هیولایی است. ما در این مورد مذاکراتی کردهایم، اما همچنان در مورد عرضه آن برروی این کنسول دوگانه تردید داریم.
آقای هاینز همچنین در مورد پشتیبانی کمپانی بتسدا از کنسول سوییچ صحبت کرد و گفت دلیل اینکه قبلا بازیهای ما برروی پلتفرمهای پیشین کمپانی نینتندو عرضه نمیشد، این بود که بازیهای ما برای آن پلتفرمهای نینتندو، چه از نظر فنی یا دیگر موارد، مناسب نبودند. هاینز میگوید زمانی که کمپانی نینتندو با کمپانی بتسدا در مورد کنسول سوییچ و ویژگیهای آن صحبت کرد، آنها متوجه شدند که میتوانند بازیهایشان را به شکلی با ویژگیهای این کنسول هماهنگ سازند و برای آن عرضه کنند.

به طور کلی، هر بازی که کمپانی بتسدا بتواند برای هر پلتفرمی بسازد، به قول نمایندگاناش برای این کمپانی «به گونهای یک تجربه به حساب میآید» و این کمپانی برای کسب هرگونه تجربهای آماده است.
ما میخواهیم حتیالامکان هرچند نفر که میتوانند بازیهای ما را برروی هر پلتفرمی که میشود، تجربه کنند. ما برای ساخت این بازیها زمان و تلاش بسیاری را صرف کردهایم، بنابراین اگر آوردن بازیهایمان برروی یک پلتفرم جدید باعث شود که افراد بیشتری آن را تجربه کنند، بسیار برای ما ارزشمند است. تاکنون که واکنش طرفداران نسبت به این موضوع مثبت بوده است، مردم بازیهای ما را واقعا دوست دارند و ما هم سعی داریم به هر شکلی که میشود آن را برای افراد بیشتری در دسترس بگذاریم.
بازی Rage 2 بهار سال بعد برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد. این بازی همراه با نسخه کلکسیونر (Collector’s Edition) آن برای پیش خرید، برروی سایت آمازون در دسترس است.
کلام آخربرای اخبار بیشتر از این بازی و صنعت بازیهای ویدیویی با پلازامگ همراه باشید؛ شما همچنین میتوانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.