13 نکته جالب در مورد دوربین گوشی گلکسی نوت 9

Samsung Galaxy Note 9 / سامسونگ گلکسی نوت 9
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9، گرانترین گوشی موجود در بازار است که با قیمتی در حدود 1000 دلار در سایت آمازون به فروش می‌رسد. دوربین این گوشی یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های آن است، حتما دوربین این گوشی را باید یکبار امتحان کنید.

مدت زیادی نیست که سامسونگ گوشی گلکسی سامسونگ نوت 9 خود را وارد بازار کرده است. گلکسی نوت 9 بجز استفاده از S Pen ویژگی‌‌های جالب بسیاری دارد. یکی از بهترین ویژگی‌های گوشی گلکسی نوت 9 دوربین این گوشی است. حتما برای یک بار هم که شده باید دوربین این گوشی را امتحان کنید. در ادامه به 13 مورد از ویژگی‌ها و نکات جالب در مورد این گوشی اشاره می‌کنیم، دانستن این نکات به شما در استفاده حداکثری از این گوشی کمک می‌کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

13 ویژگی جالب گلکسی نوت 9

1. تشخیص عیب

دوربین گوشی گلکسی نوت 9

دوربین گوشی گلکسی نوت 9 می‌تواند عکس‌ها را گرفته و آن‌ها را آنالیز کند. در این آنالیز دوربین این گوشی می‌تواند تشخیص دهد که آیا در تصویر عیبی وجود دارد یا خیر. این عیب می‌تواند یک بخش تار در تصویر باشد یا یک نفر در عکس پلک زده باشد و چشمانش بسته افتاده باشد. زمانی که شما این تصاویر را ضبط می‌کنید، آن‌ها به گالری شما منتقل می‌شوند اما یک پیغام در بالای این عکس‌ها نشان داده می‌شود که این تصویر دارای یک اشکال جزئی در خود است. شما می‌توانید این عکس را نگه دارید و یا حتی می‌توانید عکس خود را دوباره ضبط کنید و جایگزین عکس‌قبلی کنید. این ویژگی‌ در گوشی گلکسی نوت 9 می‌تواند فعال و یا غیرفعال باشد.

 

2. تصویر برداری فوق آهسته

دوربین گوشی گلکسی نوت 9

شما می‌توانید با گوشی گلکسی نوت 9 یک فیلم برداری بسیار آهسته داشته باشید. گوشی گلکسی اس 9 (که در حال حاضر با قیمت 620 دلار در آمازون در حال خرید و فروش است) می‌توانست فیلم‌های ضبط شده را با مقیاس 0.2 ثانیه پخش کند اما گوشی گلکسی نوت 9 هم می‌تواند فیلم‌ها را با مقیاس 0.2 و هم با مقیاس 0.4 ثانیه، کند تر نشان دهد. به یاد داشته باشید که فیلم‌های ضبط شده در مقیاس 0.4 ثانیه با کیفیت استاندارد اما فیلم‌های ضبط شده در مقیاس 0.2 ثانیه با کیفیت بالا ذخیره می‌شوند.

 

3. تبدیل فیلم‌های آهسته به تصاویر متحرک (GIf)

دوربین گوشی گلکسی نوت 9

زمانی که در حال تماشای یک ویدیو آهسته شده هستید، می‌توانید با اعمال یک سری تنظیمات، آن را به یک فایل تصویری متحرک یا همان فایل‌های GIF تبدیل کنید. زمانی که در حال تماشای فیلم هستید، بر روی گزینه Details لمس کرده و با دیدن نوار ظاهر شده، می‌توانید بخشی از فیلم را که قصد تبدیل کردن به GIF دارید، را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که این بخش از فیلم در قالب یک فایل GIF ذخیره شود.

 

4. ضبط چندگانه تصاویر آهسته

دوربین گوشی گلکسی نوت 9

شما می‌توانید با تغییر دادن تنظیمات دوربین گوشی گلکسی نوت 9، حالت تصویر برداری آهسته این گوشی را از حالت تکی به چندگانه تغییر دهید. برای این کار می‌توانید به آدرس Super Slow-mo > Multi-take و گزینه گفته شده را انتخاب کنید.

 

5. تشخیص صحنه

دوربین گوشی گلکسی نوت 9

یکی از ویژگی‌هایی که مختص به گوشی گلکسی نوت 9 است، این است که دوربین این گوشی، به کمک هوش مصنوعی خود می‌تواند اکثر تصاویری را که شما می‌گیرید تشخیص دهد که این تصاویر چیستند. با تشخیص صحنه گرفته شده توسط هوش مصنوعی دوربین، این دوربین می‌تواند با توجه به نوع صحنه، بهترین ترکیب نور و رنگ را برای صفحه انتخاب کند. مثلا اگر دوربین تشخیص دهد که شما در حال ضبط تصویر یک حیوان هستید می‌تواند نور پشت صحنه را به نحو مناسبی تنظیم کند. این قابلیت، همانند قابلیت آنالیز تصویر، می‌تواند فعال یا غیر فعال باشد. شما با مراجعه به تنظیمات دوربین خود و انتخاب گزینه Scene optimizer می‌توانید این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنید.

 

6. استفاده از S Pen برای گرفتن عکس

همانطور که می‌دانید، قلم سامسونگ یا همان S Pen در گوشی گلکسی نوت 9 با گوشی‌های دیگر سامسونگ تفاوت زیادی دارد. این قلم با شارژ شدن می‌تواند تبدیل به یک قلم هوشمند شود. یک دکمه بر روی این قلم قرار دارد که کار‌های زیادی از آن برمی‌آید! اگر دوربین شما در حال عکس برداری باشد، می‌توانید با استفاده از این قلم و با فشردن یک بار دکمه آن، بدون لمس گوشی خود، عکس بگیرید.

 

7. تنظیمات فوکوس زنده

دوربین گوشی گلکسی نوت 9

زمانی که از این قابلیت در دوربین گوشی گلکسی نوت 9 استفاده می‌کنید، یک افکت بلور (blur) به صورت اتوماتیک بر پشت صحنه نقطه ای که فوکوس را بر روی آن انجام داده اید اعمال می‌شود. بعد از اینکه عکس را نیز گرفتید می‌توانید با انتخاب گزینه  Adjust Background Blur در تنظیمات گالری، انواع نقاط اعمال این افکت را مشاهده کنید. در تصویر بالا چند گزینه را مشاهده می‌کنید که روی آن عناصر مختلفی یادداشت شده است، با انتخاب هر کدام از این اشکال می‌توانید افکت بلور را این صورت روی تصویر اعمال کنید. مثلا با انتخاب شکل قلب، به جای حباب‌های معمولی که برای افکت بلور روی صفحه ظاهر می‌شود، شکل‌های قلب این کار را برای شما انجام می‌دهند!

 

8. مشاهده و ذخیره تصویر با زاویه عریض

دوربین گوشی گلکسی نوت 9

یکی دیگر از جنبه‌های فوکوس بر روی یک تصویر این است که شما می‌توانید یک تصویر را از نمای جلو (Closeup) و یا از نمای عریض (Wide Angle) ببنیید. در دوربین گوشی گلکسی نوت 9 شما این دو تصویر را می‌توانید در یک نگاه وبا هم ببینید. زمانی که در گالری خود تصاویر را تماشا می‌کنید، گزینه‌های Wide Angle و  close-up را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر کدام می‌توانید تصویر را در آن حالت ببینید و در همان حالت هم ذخیره کنید. با لمس گزینه Save as new file می‌توانید عمل ذخیره سازی تصویر را انجام دهید.

 

9. دکمه ضبط تصویر را جا به جا کنید!

یکی از قابلیت‌های جالب و البته بسیار کاربری نرم افزار دوربین گوشی گلکسی نوت 9، این است که شما می‌توانید مکان قرارگیری علامت ضبط دوربین (همان دایره سفید رنگ) را عوض کنید. این کار وقتی که قصد دارید عکس‌هایی با حالت نامتعادل بگیرید، بسیار به کارتان می‌آید.

 

10. اضافه کردن و تعویض انواع مدل عکس برداری

دوربین گوشی گلکسی نوت 9

در بخش بالایی نرم افزار دوربین گوشی گلکسی نوت 9، شما تعداد حالات عکس برداری زیادی را می‌بینید. شما می‌توانید برخی از این حالت‌ها را انتخاب کنید و در دسترس خود قرار دهید، همچنین می‌توانید آن‌ها را غیر فعال هم کنید. برای این کار به نرم افزار دوربین گوشی خود بروید و بر روی گزینه Edit camera modes کلیک کنید. در این بخش شما می‌توانید هر کدام از حالات را اضافه کنید و آن‌ها را حذف کنید و یا مکان قرارگیری آن‌ها را تغییر دهید.

 

11. ساخت تصاویر متحرک

دوربین گوشی گلکسی نوت 9

یکی از قابلیت‌های کاربردی دوربین گوشی گلکسی نوت 9 ضبط تصاویر در فرمت GIF و یا تصاویر متحرک است. هنگامی شاتر دوربین را لمس کنید و نگه دارید، دوربین این گوشی به صورت اتوماتیک چندین عکس را پشت سرهم می‌گیرد و عکس‌های گرفته شده را می‌توانید در یک قالب یک فایل GIF ذخیره کنید. همچنین کار‌های دیگری را نیز می‌توانید با لمس و نگه داشتن دکمه شاتر دوربین انجام دهید. برای تعیین این کار‌ها می‌توانید در تنظیمات نرم افزار دوربین این گوشی به بخش Hold Camera button to > Create GIF رفته و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

12. سوییچ سریع بین دو دوربین

شما با بالا و پایین کشیدن لمس دست خود بر روی صفحه گوشی گلکسی نوت 9، می‌توانید به سرعت بین دو دوربین عقب و جلو سوییچ کنید.

 

13. نمای بیکسبی

دوربین گوشی گلکسی نوت 9

در گوشه پایین سمت چپ بخش viewfinder علامت بیکبی قابل مشاهده است. بر روی آن لمس کنید تا نمای بیکسبی یا Bixby Vision باز شود. Bixby Vision قادر به خواندن و ترجمه متون و شناسایی اقلام زیادی است. در عکسی که می‌بینید، بیکسبی تشخیص داده که این تصویر کابل است و پیشنهادات مربوط به خرید کابل و آداپتور را در فروشگاه وال مارت به کاربر داده است.

کلام آخر

برای اخبار بیشتر از دنیای موبایل و تبلت با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402