پیکاپ سانتاکروز هیوندای برای معرفی و عرضه در بازار آمریکا آماده می‌ شود

پیکاپ سانتاکوز هیوندای
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پیکاپ سانتاکروز هیوندای محصول جدیدی است که در برنامه خط تولید آتی هیوندای قرار دارد. این خودروساز آسیایی قصد دارد با تولید این خودرو و مدل‌های دیگر سهم فروش خودروهای تراک خود را در بازار آمریکا ارتقا بخشد.

پیکاپ سانتاکوز هیوندای

شرکت آسیایی هیوندای در نظر دارد تا پیکاپ سانتاکروز مدل 2019 را در سال جاری وارد خط تولید کند. البته این خبر هنوز جنبه رسمی نداشته و برای تایید آن باید تا زمان برگزاری نمایشگاه اتومبیل لس انجلس یا دیترویت منتظر بمانیم. رئیس و مدیر اجرایی هیوندای موتور آمریکا یعنی دیو زاچوسکی (Dave Zuchowski) در این زمینه بیان کرده است: «تصمیم خود را گرفته‌ایم ولی هنوز آن را اعلام نکرده‌ایم.»

به گفته وی هیوندای در حال کار بر روی پیکاپ جدیدی است. این خودروی جدید از پلتفرمی مشترک با کراس اوور کامپکت هیوندای توسان بهره می‌برد. گفتنی است که طراحی سانتاکروز نیز وام گرفته از طراحی خودروهایی همچون هوندا ریج لاین و یا سوبارو باجا است که البته پیکاپ سوبارو دیگر تولید نمی‌شود. با این حال هیوندای سانتاکروز پیکاپ در ابتدای ماه گذشته میلادی مورد بررسی قرار گرفته و با فرم نهایی نیز برای معرفی فاصله چندان زیادی ندارد.

گفتنی است که دستاورد نهایی این خودرو احتمالا از یک پیشرانه بنزینی و یا دیزلی برخوردار خواهد بود. در حال حاضر نیز هیوندای در حال توسعه پیشرانه‌ای چهار سیلندر دیزلی برای معرفی برند جدید و لوکس جنسیس در اروپا است که طی چند سال آینده عرضه خواهد شد. از طرف دیگر و براساس بیانات زاچوسکی، سانتاکروز جدید و همچنین مدل فول سایز سانتافه از مدل‌هایی هستند که به این قوای محرکه دیزلی جدید مجهز خواهند شد و برای عرضه در ایالات متحده نیز تولید می‌شوند.

بررسی‌های داخلی در شرکت هیوندای نشان می‌دهد که هیوندای می‌تواند فروش پیکاپ سانتاکروز را تا 50 هزار دستگاه در سال برساند. از طرف دیگر تحقیقات خارج از کمپانی بیانگر این موضوع هستند که این شرکت کره‌ای ظرفیت تولید 70 هزار دستگاه از این خودرو را در سال دارد. درنتیجه باتوجه به آمار و ارقام اعلام شده زاچوسکی گفته است چنین ارقامی برای ورود به عرصه تولید خودروهای پیکاپ، در ما انگیزه لازم را ایجاد خواهد کرد.

ایده عرضه این پیکاپ و دلیل پیش‌بینی‌هایی که هیوندای در این زمینه موفق خواهد بود، این است که این پیکاپ جدید براساس پلتفرم خودروهایی طراحی شده که قبلا امتحان خود را پس داده‌اند و در نوع خود عملکرد موفقیت‌آمیزی نیز داشته‌اند. در این بین هوندا که یکی از پیکاپ‌های موفق به نام هوندا ریج لاین را وارد بازار کرد توانست بعد از دو سال وقفه نسل دوم ریج لاین را نیز معرفی کند که این نشان از موفقیت این شرکت در این عرصه دارد. اما از دیگر سو، تولید پیکاب باجا، محصول سوبارو در سال 2006 به اتمام رسید و با اینکه شرکت‌های مختلف مانند فیات کرایسلر صحبت‌هایی در زمینه خودرویی مشابه با باجا داشتند، اما تاکنون نسخه‌ای برای ورود به بازار عرضه و یا معرفی نکردند. درواقع با بازگشت مجدد جنرال موتورز به کلاس خودروهای پیکاپ کامپکت با طراحی معمول بدنه بر شاسی، روح تازه‌ای در کالبد این خودروها دمیده شده است. به‌طوری که محصولات و مدل‌هایی مانند شورولت کلرادو و جی ام سی کانیون نیز از این دست خودروها محسوب می‌شوند. البته با این حساب نباید اعلام آمادکی فورد برای ورود به این عرصه را با مدل رنجر نیز نادیده بگیریم.

این در حالی است که زاچوسکی معتقد است که در صورت بازاریابی و قیمت‌گذاری‌های مناسب، موقعیت خوبی برای این مدل از پیکاپ هیوندای ایجاد خواهد شد. جالب است بدانید که کانسپت سانتاکروز در سال 2015 در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل آمریکای شمالی به نمایش درآمد که در آن زمان خودرویی کراس اوور با یک قسمت حمل بار اضافه محسوب می‌شد. درواقع این خودرو برای مشتریانی که بار زیادی برای حمل نداشتند، طراحی شده بود. با این حساب انتظارها بر این است که قیمت پایه پیکاپ سانتا کروز هیوندای احتمالا از 25 هزار دلار آغاز شود.

زاچوسکی قبلا نیز در جربان بیان خبر توسعه خط تولید تراک‌ها در کارخانه مونت گومری و همچنین افزودن سانتافه اسپورت ابراز امیدواری کرد که مدل جدید سانتاکروز تا پایان امسال معرفی خواهد شد: «زمان مناسبی برای معرفی یک تراک دیگر خواهد بود تا نشان دهیم که در حال تنظیم بهتر خط تولید ناسازگار و نامتجانس خود هستیم.» البته با بیان این جمله زاچوسکی اشاره‌ای به تضاد سهم 62 درصدی تراک‌ها و شاسی‌بلندها در آمار فروش صنعت آمریکا داشته که سهم هیوندای از این میزان فروش تنها  25 درصد است. با این حال هیوندای قصد دارد با تولید محصولات جدید و متنوع بیشتر بتواند در چهار سال آتی این میزان سهم را به فروش 40 درصد در سال برساند.

در راستای اقدامات مربوط به اصلاح ترکیب نامناسب در برنامه تولید خودرو، هیوندای در اقدامی، ظرفیت تولید 50 هزار دستگاه سوناتا و النترا را با سانتافه اسپورت جایگزین کرده است. درواقع سانتافه اسپورت همان مدلی است که در کارخانه کیا در وست پوینت نیز ساخته می‌شود.

با این حال هنوز تصمیمی از سوی هیوندای که سانتاکروز در کجا ساخته شود، اتخاذ نشده است. در این بین نیز کارخانه‌هایی که احتمال دارند سانتاکروز را تولید کنند عبارت‌انداز: کارخانه مونت گومری در ایالت آلابامای آمریکا که ظرفیت اضافه کردن مدل چهارم را نیز دارد، در نتیجه بین گزینه‌ها شانس بیشتری برای انتخاب از سوی هیودای جهت تولید سانتاکروز پیکاپ خواهد داشت. گزینه دیگر کارخانه جدید کیا است که در مکزیک واقع شده اما هنوز برنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت حداکثری این کارخانه بیان نشده است. با همه این حدس و گمان‌ها فرضیه دیگری به این قضیه اشاره دارد که اگر مالیات 25 درصدی تراک‌های سبک در کره برداشته شود، شاید شرکت هیوندای در کره جنوبی بتواند در سال 2021 مدل سانتاکروز پیکاپ را برای بازار آمریکا تولید نماید.

کلام آخر

برای اخبار بیشتر از خودرو با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402