9 مرحله مخفی در بازی های ویدیویی که به راحتی از پسشان بر نمی آیید

مرحله مخفی Trials Fusion / بازی های ویدیویی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از لذت‌ بخش‌ترین کارها در بازی‌های ویدیویی پیدا کردن مرحله‌های مخفی است. البته بسیاری از آن‌ها به قدری دشوارند که برای تکمیل به ساعت‌ها زمان نیاز دارند. در ادامه 9 تا از دشوارترین‌شان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بعضی مواقع دلتان می‌خواهد که از اول تا آخر یک بازی را سر بکشید. عناوین مدرنی مثل Assassin’s Creed Origins ،God of War یا Witcher III دنیایی عظیم را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند و چنین چیزی به معنای صرف ساعت‌ها زمان برای رمزگشایی تمام کدهای گوشه و کنار بازی است، چیزی که باعث می‌شود، هر دقیقه از محصول خریداری شده، ارزش پولی که برایش خرج کرده‌ایم را داشته باشد.

پس از پایان داستان اصلی God of War بازیکنان تازه برای اکتشاف باقی دنیای بازی ترغیب می‌شوند و در مورد The Witcher III، همین قدر بگویم که اکنون 400 ساعتی آن را بازی کرده‌ام و هر روز چیزهای جدیدی برایم رو می‌کند. با این حال در بسیاری از مواقع سازندگان، عناصری مثل ایستراگ، رمز، مراحل مخفی و بسیاری مورد جدید در بازی قرار می‌دهند که فقط بازیکنان دوآتیشه موفق به پیدا کردنشان هستند. اما سوال اینجا است: برفرض که موفق شدند آن‌ها را پیدا کنند، بعدش چه اتفاقی می‌افتد؟

مثلاً God of War یک شماره تلفن همراه را شامل می‌شد تا خود کریتوس و دیوید جف، کارگردان بازی بتواند از بازیکن تشکر کند، اما تعدادی هم چالش برانگیزترین مناطقشان را به قدری از دسترس دور نگاه می‌دارند تا کسانی که به آن‌ها دست می‌یابند، از بهترین جوایز ممکن بهره‌مند شوند.

9 مرحله مخفی در بازی های ویدیویی

اگر به طریقی توانسته‌اید چالش‌های ادامه مطلب را پیدا و تکمیل کنید، از همین جا به شما تبریک می‌گوییم، چون یک گیمر واقعی هستید!

 


9- دسترسی به شوریوکن (Mega Man X2)


Mega Man X2 / بازی های ویدیویی

دسترسی به چنین چیزی علاوه بر ساعت‌ها تمرین به کمی شانس هم نیاز دارد. در پاسخ به این سوال که «شوریوکن» چیست، باید گفت به چیزی شبیه آپرکات آتشین سری Street Fighter شباهت دارد، اما برای این که بتوانید آنلاکش کنید به همه آیتم‌های دیگر بازی نیاز دارید. پس از آن باید یک کپسول نورانی واقع در قلعه X-Hunter را به دست بیاورید، با این حال چنین چیزی به معنایی این است که باید دشمنانتان را در میانه حرکت در هوا منجمد کرده تا از آن‌ها برای سکوی پرش استفاده کنید.

پس از انجام این کار در نهایت باید به بالا بپرید و به یک نردبان نامرئی قلاب شوید و تازه اینجا است که اصل ماجرا شروع می‌شود. پیمودن راهروی پر از تیغه علاوه برای استفاده از چندین مهارت کلیدی به شکل هم‍‌زمان، به دقت بسیار بالایی نیاز دارد. شما باید در بین چندین سکو شیرجه بزنید و همزمان با استفاده درست از تقویت کننده، به موقع سقوط آزاد داشته باشید و روی مکان‌های بی‌خطر بیافتید. پاداشتان یک آپرکات قدرتمند است که با یک ضربه حریف را ناکار می‌کند؛ اما آیا واقعاً ارزش این همه زحمت را دارد؟ در پاسخ باید گفت بله!

 


8- مناطق معلق (Trials Fusion)


Trials Fusion / بازی های ویدیویی

بازی‌های سری Trial با گیم‌پلی اعتیاد آوری که (این بار دیگه ردش می‌کنم) توانسته معماهای فیزیکی را با مراحل بسیار دشوار ترکیب کند، آه از نهاد همه ما در آورده است. Trial Fusion فقط به منظور آزار بیشتر بازیکنان، اکثر مراحل مخفیش را در پشت پرتگاه‌هایی قرار داده که با کوچکترین خطا شما را به کشتن می‌دهند. تکمیل این مراحل جهنمی و پرش روی سکو‌های معلق فقط به شانس مربوط است (مگر این که ویدیوی اینجا را چک کرده باشید)، اما پاداش‌تان یک سری چالش‌ جدید با فضای واقعیت مجازی مختص بازیکنان فوق حرفه‌ای است. اشتباه نکنید، این مراحل می‌توانند برایتان بی‌نهایت دشوار باشند، اگر از طرفداران سری Trial هستید خودتان در جریانید که از چه جور سختی حرف می‌زنم.

 


7- (Sacred Ground (Cave Story


 

Cave Story / بازی های ویدیوییبا توجه به ساختار هدفمند در تمام مراحل Cave Story باید برای هر حرکت‌‎ آینده‌تان برنامه‌ریزی داشته باشید. تمام کارهایی که باید انجام دهید صرف نظر از آپگریدهای ویژه گرفته تا به دست آوردن آیتم‌های بی ارزش و رد کردن پیشنهاد انواع شخصیت‌ها برای کمک، هسته اصلی داستان را شکل می‌دهند؛ اما با دنبال کردن این مرحله، مسیر جدیدی طی فرار نهایی باز خواهید کرد. درون Sacred Ground (که طرفداران به دلیل بی‌رحمی بیش از حد به آن لقب جهنم‌ هم داده‌اند) می‌توانید یک شخصیت دیگر به دست بیاورید تا کمی از دردسرهایتان بکاهد؛ اما در عین حال باید با کلی دشمن و سکوبازی بی‌رحمانه دست و پنجه نرم کنید.

 


6- (Mile High Club (Call of Duty: Modern Warfare 4


Call of Duty: Modern Warfare 4 / بازی های ویدیویی

مرحله معروف و در عین حال خوب Mile High Club تنها زمانی آنلاک می‌شود که کمپین اصلی بازی Modern Warfare را به پایان برسانید. با این که رسیدن به این مرحله کار چندان دشواری نیست، کامل کردنش اگر گاو نر را نخواهد، گیمر کهن را صد درصد می‌طلبد. نیاز به گفتن نیست که تنها با این روش طرفداران (خوره‌های) COD قبول می‌کنند که بازی را به پایان رسانده‌اید. همراه با محدودیت زمانی که شلیک هر تیر و هر حرکت را حساس و پرالتهاب می‌کند، بازیکن باید در ماراتونی یک دقیقه‌ای، از سد گروهی از تروریست‌ها عبور کند و پس از هدشات (حتماً باید با یک تیر او را بکشید) گروگان گیر از محفظه هوایی بگریزد. تنها پیشنهادمان برای مرحله این است که برای بازیابی سلامتی توقف نکنید، چون زمان زیادی از شما تلف می‌کند؛ بنابراین مدام به جلو حرکت کرده و اجازه بدهید اکثر کارها را هوش مصنوعی و همراهانتان انجام دهند. کسی چه می‌داند؛ شاید تیر شانسی‌‌شان سرنوشت مرحله را عوض کرد.

 


5- (Nero Brothers (Final Fantasy IX


Final Fantasy IX / بازی های ویدیویی

 

باید گفت که خود کوئست چندان دکمه شکن نیست، اما دسترس به آن؟ وای خدا!

پس از حدود 13 سال کند و کاو در دنیای فاینال فانتزی یکی از کاربران Gamefaqs به نام The_Kusabi درون یک دفترچه راهنمای ژاپنی به نام Ultimania متوجه روشی شد که چگونه می‌توان به کوئست فرعی Nero Brothers دسترسی پیدا کرد. برای ورود به این کوئست در ابتدا به 16 advancement point طی یک داستان 55 ساعته نیاز دارید، سپس باید با برادران «نیرو» در «لیندبلام» صحبت کنید، پس از آن هشت advancement point دیگر به دست بیاورید و در آخر یک حلقه محافظت کننده پاداش می‌گیرید. خوشبختانه این حلقه می‌تواند تمام آسیب‌های «المنتال» را به نصف کاهش دهد؛ فقط به دست آودنش خیلی سخت است.

 


4-  هشت ستاره (Braid)


Braid / بازی های ویدیویی

هر چقدر هم که بازیکن حرفه‌ای باشید برای آخرین چالش مخفی و هوشمندانه Braid آماده نیستید. این هشت ستاره در بین مراحل دیگر قفل شده‌اند و برای دسترسی به آن‌ها باید هر چه که از بازی می‌دانستید را فراموش کنید و با دید تازه‌‎ای به آن‌ها بنگرید. برای پیدا کردن هر ستاره وارد جزئیات نمی‌شوم؛ اما همین قدر بدانید که برای صید اولینشان باید خیلی شیک دو ساعت کامل منتظر باشید تا ابر خاصی در بالای صفحه حرکت کند. بله، شوخی هم نمی‌کنم. این تاره اولینش بود؛ بقیه هم نیازمند حل کلی معمای خاص و دستکاری در زمان هستند.

این کار بسیار طاقت فرسا و اعصاب خردکن است، اما تنها این گونه می‌توانید پایان واقعی بازی را شاهد باشید. به جای ادامه داستان «تیم» و سر درآوردن از روابطش با پرنسس، به موضوعاتی در مورد نابودی هسته‌ای می‌رسید؛ فکرش را هم نمی‌کردید، نه؟

 


3- (Hot Coco (Crash Bandicoot 3: Warped


Crash Bandicoot 3: Warped / بازی های ویدیویی

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy این موجود نارنجی و بامزه را به شکل جدیدی ترسیم کرد، اما حتی در همان زمان هم در عنوان بچه‌گانه Crash 3 از استودیوی ناتی داگ از ترفند‌های پیچیده و دشوار استفاده می‌شد.

شما با برخورد به تابلوی کنار جاده‌ای «بیگانه فضایی» در مرحله 14 یعنی Road Crash می‌‎توانید به Hot Coco راه یابید. با انجام این کار وارد یک نسخه گرگ و میش از مرحله Coco Bandicoot استاندارد می‌شود و می‌توانید کلی جعبه و گنج درو کنید (البته به شرطی که از فاصله فوق‌العاده کم بین جعبه‌های نیترو و بمب‌های مرگبار جان سالم به در بردید). به همه این‌ها فیزیک آب و جاده لغزنده هم اضافه کنید؛ اما دشواری اصلی از این جهت نیست که نمی‌دانید باید چه کاری انجام دهید، به این خاطر است که پیچ و تاب جاده دائماً شما را گول می‌زند.

 


2- (.Minus World (Super Mario Bros


.Super Mario Bros / بازی های ویدیویی

در عین حال که تکمیل مراحل مذکور به خاطر سختی زیاد، طاقت‌فرسا خواهند بود، مرحله Minus World با ماهیت باگ‌دارش کلاً پایان‌ناپذیر است؛ به این جهت که به معنای واقعی کلام نمی‌توانید از آن بگریزید. برای رسیدن به Minus World باید ماریو را در مکان خاصی درون لوله‌هایی در دنیای 1-2 قرار دهید و از آنجا به اعماق اقیانوس وارد خواهید شد. لود این مرحله در Super Mario Bros. به این خاطر است که بازی اشتباهاً برای جست وجوی مرحله‌ای برنامه ریزی شده که در واقع وجود خارجی ندارد؛ بنابراین چون نمی‌تواند مرحله 1-36 را بیابید اسم مرحله شده Minus World!

اگر واقعاً این قدر اشتیاق دارید که تمام کدهای موجود در Mario Bros را ببینید و با ریست کنسول‌تان مشکلی ندارید، Minus World دوای دردتان است.

 


1- قصر وارونه (Castlevania: Symphony Of The Night)


Castlevania: Symphony Of The Night / بازی های ویدیویی

برای رسیدن به قصر وارونه بازی Symphony Of The Night یا به اصطلاح پادشاه مراحل مخفی، باید عرق جبین بریزید. آلوکارد، شخصیت اصلی بازی با به دست آوردن و قرار دادن حلقه نقره‌‌ای و طلایی در اتاق ساعت مرکزی، نسخه استاندارد قصر دراکولا را به حالت وارونه در می‌آورد. تازه اینجا است که مشکلاتتان آغاز می‌شود، نه تنها باید تمام دانسته‌هایتان از قصر و نقشه را به شکل وارونه در آورید، بلکه دشمنان جدید و سخت‌تری همراه با سلاح‌ها ترکیبی و تغییرات جزئی در اتاق‌های خاص انتظارتان را می‌کشند.

تازه اگر از همه این‌ها جان سالم به در بردید، با یکی از سه پایان واقعی داستان و مبارزه‌ای درست و حسابی با دراکولا پاداش خواهید گرفت؛ موفق باشید!

کلام آخر

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، اگر شما هم مرحله مخفی به خاطر دارید که برای تکمیلش دکمه‌های کنترلرتان را خرد کردید، نامش را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402