چگونه تب‌ های زیاد را در مرورگر کروم مدیریت کنیم؟

مدیریت تب‌ های مرورگر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تب ها سبب شده‌اند تا استفاده از مرورگرهای اینترنتی بسیار ساده‌تر از گذشته شود. در گوگل کروم قابلیتی به‌منظور مدیریت بهتر تب‌ها وجود ندارد. همین امر سبب می‌شود برای مدیریت تب‌ها نیاز به ابزاری برای مرتب‌سازی و سازمان‌دهی باشد. افزونه Workona همین کار را برای شما انجام خواهد داد.

وجود تب‌ها در مرورگر باعث راحتی کار در هنگام مرور صفحات وب شده و شما را از باز کردن چندین پنجره مرورگر خلاص می‌کند. اگر  شما کسی باشید که همه کارهایتان را در یک مرورگر انجام می‌دهید، احتمالا کارتان را با یک دوجین تب در یک پنجره به پایان می‌رسانید. شما می‌توانید برای پروژه‌های مختلف، پنجره‌های جدید را باز کنید و تب‌ها را به زور روی هم فشرده کنید و یا مانند یک راهب خویشتن‌داری کنید و تب‌های جدید را باز نکنید، اما راه دیگری هم دارید. می‌توانید، تمام تب‌های مورد نظرتان را باز کنید ولی عملا آن‌ها را مدیریت کنید، درست مثل این است که با مرورگر خود مانند یک سیستم عامل برخورد کنید .

  Workona افزونه کروم تب‌های شما را در پنجره های نام‌گذاری شده سازماندهی می‌کند که به راحتی می‌توانید میان آن‌ها رفت‌و‌آمد کنید و برای مراجعات بعدی خود ذخیره کنید. در واقع می‌توان گفت که  کار این افزونه شبیه به ویژگی‌ مرتب‌سازی تب‌ها (tab-sorting)  ویا بوکمارک (bookmark) در کروم است و شما را از انباشتگی تب‌ها نجات می‌دهد، بدون اینکه به زحمت بیفتید. استفاده از این افزونه مثل قابلیت بوکمارک در مرورگر، راهکاری مناسب برای دسترسی سریع به آدرس‌های اینترنتی پرکاربردتان است.

افزونه کرومبه تب‌ها احترام بگذارید!

ما بسیاری از افزونه‌ها را داریم که به شما کمک می‌کنند تا با انباشتگی تب‌ها مقابله کنید، اما بسیاری از آن‌ها تلاش می‌کنند که عادت باز کردن تب‌های بی‌شمار را در شما تثبیت کنند. اولین فرضیه Workona این است که باز کردن تعداد زیادی تب، خوب و حتی هوشمندانه است، مشکل واقعی این است که کروم به شما یک رابط کاربری روان و راحت نمی‌دهد تا بتوانید تب‌ها را مدیریت کنید. بر خلاف افزونه‌های مشابه مثل Toby، ورکونا با تب‌های شما بیشتر شبیه یک فضای کاری فعال برخورد می‌کند تا یک آرشیو .

دومین فرضیه Workona این است که شما می‌توانید تب‌های خود را به صورت دسته‌های مجزا، دسته‌بندی کنید. مثلا من به تازگی 18 تب باز روی پنجره‌ام داشتم، به نظر سنگین می‌رسد، اما این خیلی هم عجیب نبود: من پنج تب را برای خرید جوراب باز کردم، سه تب را برای امور مربوط به بیمه، 10 تب برای تحقیق مقاله، و تعداد انگشت شماری چیزهای جورواجور دیگر. با Workona، می‌توانم این تب‌ها را به فضاهای کاری مختلف تقسیم کنم، و همه چیز را در کنترل خودم بگیرم.

رابط اصلی Workona یک تب پین ​​شده است که به تمام مرورگرهای شما پین می‌شود. این تب، سایر تب‌های باز و ذخیره شده شما را در یک رابط کاربری جدید که بسیار شبیه  گوگل درایو کار می‌کند، نمایش می‌دهد. شما می توانید روی فضاهای کاری مختلف کلیک کنید، و همه تب‌های مربوطه در پس‌زمینه بارگیری می‌شوند. (تب پین شده شما، سرجای خودش باقی می‌ماند) شما می توانید تب‌های از یک فضای کاری (workspace) به فضای دیگری بکشید (درگ کنید) و می‌توانید تب2ها را در فضای کاری خود ذخیره کنید، به طوری که شبیه یک پوشه بوکمارک، چندتایی شود.

در حالی که ارتباط Workona و فضای مرورگر  شما در ابتدا گیج‌کننده خواهد بود، اگر استفاده از آن را انتخاب کنید در عرض چند دقیقه، دیگر به طور ناخودآگاه می‌توانید با آن کار کنید. عناوین تب‌ها را مانند عناوین سندها (document) بکشید تا آن‌ها را در فضا کاری مخصوص به خودشان قرار دهید یا روی دکمه + کلیک کنید تا آن‌ها را مانند مجموعه‌ای از بوکمارک‌ها ذخیره کنید. و از آنجا که شما می توانید عنوان کامل هر تب را بخوانید، آسان‌تر است که ببینید چه کاری انجام می‌دهید. (به گفته سازنده افزونه، کوین مورگان، تب‌های باز شده در پس زمینه به طور موقت ثابت نشان داده می‌شوند، بنابراین حافظه زیادی را نمی‌گیرند.)

شما احتمالا همین حالا هم از چند پنجره و مجموعه بوکمارک در کروم  استفاده می‌کنید. اما گوگل به طور معناداری این ویژگی‌ها را در طی سال‌ها به‌روز نکرده است و آن‌ها شلخته به نظر می‌رسند. کشیدن یک تب در کروم مثل این است که یک بچه گریان را به زور از مهمانی بیرون بکشی و بوکمارک ها هم برای ذخیره‌سازی طولانی مدت ساخته شده‌اند و نه برای رفت‌و‌آمد موقت بین آن‌ها. Workona، هر دوی این‌ها  را به شیوه‌ای احترام‌آمیز و مرتب، یکپارچه می‌کند و برکارایی آن‌ها می‌افزاید.

افزونه کروم

با فرآیند کار  مأنوس شوید

یکپارچه کردن تب‌ها با بوکمارک عجیب به نظر می‌رسد. فضاهای کاری Workona به پنجره‌های کروم مرتبط هستند. سیستم جستجوی آن نیز به تاریخچه مرورگر شما متصل است. اما تب‌های ذخیره شده با بوکمارک‌های کروم ارتباط ندارند. من هنوز  به استفاده از تب‌ها و بوکمارک‌ها به عنوان دو قسمت از یک فرایند، نگاه می‌کنم و هر بار که یک فضای کاری را می‌بندم، متوجه می‌شوم که چه چیزی ناپدید می‌شود.

اینکه تب‌ها را از جلوی چشمتان دور کنید، ممکن است باعث یشود که وجودشان را فراموش کنید. اگر شما فردی هستید که تنها از عهده آنچه که بلافاصله قابل مشاهده است، برمی‌آید، پس شما برای اینکه کارها را انجام دهید، نیاز دارید زیر فشار آن همه تب باز قرار بگیرید. اما من تا کنون متوجه شدم که وقتی به آن‌ها نیاز دارم، به فضاهای کاری مربوط به آن‌ها می‌روم و نیازی نیست مدام جلوی چشمم باشند. به این دلیل که نسخه رایگان Workona تنها 10 فضای کاری را به من می‌دهد، محدودیت دارم. (نسخه حرفه‌ای آینده Workona شامل فضای کاری نامحدود در ازای 6 دلار در ماه است)

 به عنوان یک افزونه کروم، در پشت مرورهای اینترنتی شما قرار می‌گیرد (داده ها هرگز کامپیوتر شما را ترک نمی‌کنند).  این افزونه حالت «off» ندارد، مگر آنکه، آن را غیرفعال کنید. من این افزونه را دوست دارم، زیرا هر وقت که تب‌های بیشماری باز می‌کنم، Workona منتظر است تا آن‌ها را مرتب کند. اما هنگامی که من فقط چند تب را باز می‌کنم،  تب پین شده Workona می‌تواند کمی مزاحم باشد.

کلام آخر

برای اطلای از آموزش های بیشتر با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402