10 رکورد از بازی های ویدیویی که هرگز شکسته نخواهند شد

رکورد بازی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با وجود رقبای زیاد، برجای گذاشتن رکورد اسم و رسم‌دار در حد کتاب گینس در بازی‌های ویدیویی، کار ساده‌ای نخواهد بود. در ادامه رکوردهایی را مرور می‌کنیم که هرگز شکسته نخواهند شد.

از پیدایش اولین بازی‌های ویدیویی، نابودی باس آخر، شکست تیم مقابل، کسب بیشترین امتیاز، رقابت و رجزخوانی همیشه بخش مهمی از بازی‌ها بوده و جای تعجبی ندارد که بسیاری از طرفداران دوآتیشه، صدها‌‎ یا شاید هم هزاران ساعت‌ را برای دستیابی به بالاترین رکورد وقت بگذارند. عاشقان بازی‌های سرعتی، طرفدارن عناوین ورزشی و میلیون‌ها میلیون بازیکن در شوترهای آنلاین و بازی‌های چندنفره برای کسب امتیاز بیشتر تلاش می‌کنند. واقعاً چه چیزی بهتر از رکورد جهانی می‌تواند قدرت یک گیمر حرفه‌ای را به رقبایش ثابت کند؟

البته خیلی به این رکوردها دل نبندید. به تلاش و زمانی نیاز دارند که احتمالاً از حوصله شما خارج است. آن‌ها اغلب نیازمند مهارت‌هایی هستند که از پس هر کسی نمی‌آید. البته اندک تعدادی هم تنها با خوش‌شانسی و با حضور داشتن در زمان مناسب در مکانی مناسب به دست آمده‌اند. راه و روش دستیابی به این رکوردها مهم نیست، مهم این است که شکستنی نیستند؛ پس اگر می‌خواهید اسمتان را در کتاب‌های رکورد مشاهده کنید، روش‌های بهتری برایش وجود دارند. شانسی یا غیرشانسی در ادامه رکوردهایی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که غیر قابل شکست هستند (و احتملاً به همین شکل هم باقی خواهند ماند).

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

10 رکورد شکست ناپذیر دنیای بازی ویدئویی

 


معروف شدن در بازی Fortnite


رکورد بازی / Fortnite

30  ژوئن سال 2018 روز بزرگی برای Fortnite: Battle Royale بود. در این روز نه تنها یک راکت با شکوه و عظمت به آسمان فرستاده شد، بلکه بازیکنی به اسم Elemental_Ray به بالاترین رکورد برای Kill تک نفره دست یافت. البته با وجود این که Elemental_Ray یک بازیکن حرفه‌ای محسوب می‌شود، قهرمان بلامنازه این بازی نبوده و به همان اندازه که بازیکنان دیگر را کشته، خودش هم کشته شده است. اما یک ویژگی منحصر بفرد دارد: وقتی فرصت را ببیند از آن استفاده می‌کند و برایش اخلاقیات اهمیت چندانی ندارد. برعکس دیگر رویدادهای Fortnite: Battle Royale که دور از نظر بازیکنان اتفاق می‌افتند، پرتاب راکت به شکل زنده و جلوی دوربین رخ داد. در حین پرتاب بسیاری از بازیکنان برای تماشای بهتر از نبرد دست کشیدند و حتی تعدادی برای نمای بهتر سکوهای بلند ساختند. این زمانی بود که Elemental_Ray از فرصت استفاده کرد. نزدیک 50 نفر (به اضافه خود Elemental_Ray) روی یک سکوی چوبی ایستاده بودند که او طی یک اقدام انتحاری همه راه به کشتن داد و به منفورترین چهره Fortnite تبدیل شد.

این تعداد Kill در Fortnite بی‌سابقه‌ است. حرکت Ray نه تنها رویداد پرتاب راکت در ژوئن 2018 را تکرارنشدنی کرد، بلکه از آن ترفندهایی است که فقط یک بار می‌توانید انجامش دهید؛ پس انتظار نداشته باشید.

 


Call of Duty: Infinite Warfare میلیون‌ها رأی منفی دریافت کرد


رکورد بازی / Call of Duty: Infinite Warfare

اشتباه نکنید: Call of Duty: Infinite Warfare پرفروش‌ترین بازی سال 2016 بود. بازی همچنان یک Call of Duty است و فروش چند میلیون کپی جزو دستاوردهایی محسوب می‌شود که تنها Call of Duty از عهده‌اش برمی‌آید. وقتی فرنچایزی به عظمت Call of Duty داشته باشید، شک نکنید که میلیون‌ها طرفدار هم خواهید داشت و بسیاری از آن‌ها بدون تعارف نظرشان را به اشتراک می‌گذارند.

به این ترتیب بازیکنان Call of Duty نظر غیرمساعدشان به تریلر بازی را با رأی منفی بروز دادند و Infinite Warfare را به یکی از منفورترین بازی‌های تاریخ یوتیوب تبدیل کردند. در سپتامبر 2018 بازی Infinite Warfare سه میلیون و هفتصد هزار رأی منفی از سوی مخاطبان دریافت کرد. در واقع تریلر Infinite Warfare تنها بازی ویدیویی در بین ویدیوهای منفور یوتیوب است. حالا چرا رأی منفی؟ چندین دلیل برایش وجود دارد. اول از همه این که وقتی Advanced Warfare مسیر فرنچایز را به سمت علمی-تخیلی سوق داد، «سفینه بازی‌های» Infinite Warfare بیش از حد انتظار از ریشه‌های سری دور شد و طرفداران نمی‌توانستند به راحتی از آن بگذرند. در ضمن حس و حال تخیلی بازی بیش از اندازه نزدیک به دیگر عناوین هم‌سبک حس می‌شد (در همان زمان رقبای سرسختی مثل Halo و Titanfall هم وجود داشتند) و از طرفی طرفداران انتظار یک بازی با مضامین جنگ جهانی دوم را داشتند (چیزی که سال بعد نصیبشان شد). امروزه بعید به نظر می‌رسد که هیچ عنوانی آنقدر منفور بشود تا رکورد Infinite Warfare را بشکند.

 


اشتباه بازی کردن Rocket League هرگز اینقدر درست نبوده!


Rocket League / رکورد بازی

اگر یک نفر رکورد استفاده از کنترلرهای غیر استاندارد را داشته باشد، کسی نیست جز دایلن بک یا Rudeism! حرفه بک در اشتباه بازی کردن بازی‌های ویدیویی است. رسیدن به لول 100 در بازی World of Warcraft تنها با استفاده از رقصیدن؟ بله، بک انجامش داده است. بازی کردن با کمان‌دار دنیای Overwatch، «هانزو» با استفاده از کمان، کنترل «ویدو میکر» قهرمان فرانسوی بازی به وسیله نان باگت یا انجام انواع حرکات در Super Smart Ape Winston تنها توسط موز؟ رکورد همگی را دارد.

بک با کنترلر پلاستیکی بازی Guitar Hero آشنایی فوق‌العاده بالایی دارد و به گفته خودش وقتی بازی منتشر شده بود 5 سال تمام زندگیش را به پایش ریخت و حتی در چند تورنومنت هم شرکت کرد. تمام قضایای «استفاده از کنترلر عجیب» هنگامی آغاز شد که دوست بک او را برای بازی کردن Rocket League، با استفاده از لوازم Guitar Hero به چالش کشید. از آن پس بک عزمش را برای ثبت رکورد جهانی بیشترین گل زده در Rocket League با استفاده از کنترلرهای موسیقی جزم کرده و در یک بازی مقابل هوش مصنوعی Rocket League نه تنها پیروز شد، بلکه دروازه حریف را 88 بار باز کرد.

این رکورد از آن دسته کارهای عجیبی است که نیاز به تمرین فوق‌العاده بالایی دارد و  به شخصه فکر نمی‌کنم، هیچ بازیکنی تجربه کافی برای انجامش را داشته باشد.

 


تکرار بیشترین پیروزی Street Fighter در تاریخ این فرنچایز


رکورد بازی / Street Fighter

هر کسی که در Street Fighter مدعی باشد رایان هارت را می‌شناسد؛ اسم این آدم همیشه در بازی‌های ویدیویی بوده است. او از سال 1994 در تورنومنت‌های Street Fighter شرکت می‌کرد و در سال 2009 به یک حرفه‌ای تمام عیار تبدیل شد. هارت کلی از رکوردهای Street Fighter را نیز در اختیار دارد و از جمله دستاوردهایش می‌توان بیشترین پیروزی در رقابت‌های بین‌المللی، بیشترین پیروزی تورنومنت و طولانی‌ترین برد بدون باخت در Street Fighter IV را نام برد. در سال 2016 یک دستاورد دیگر به رکوردهای گذشته‌اش اضافه کرده و کاری انجام داد که از پس هرکسی برنمی‌آید.

در 16 فوریه 2016، هارت مقابل 260 نفر از مبارزان سرتاسر دنیا قرار گرفت و رکورد بیشترین ساعت بازی یکسره در Street Fighter V را به نام خودش ثبت کرد. دستیابی به این رکورد به همین سادگی‌ها نیست. برخلاف رکرودهای مارتونی که به رقبا فرصت استراحت داده می‌شود (که یک وقت با بازی خودکشی نکنند)، هارت باید 11 ساعت بدون توقف بازی می‌کرد. این کار به شدت سختی است، در حدی که خودش اعتراف می‌کند: «لحظاتی در رقابت بود که می‌‎خواستم همه چیز تمام شود، اما سعی کردم که آرامشم را حفظ و به مسابقه بعدیم فکر کنم.»

این استقامت فرابشری تنها ویژگی هارت نبود. هارت نه تنها باید با رقبایش مقابله می‌کرد، بلکه باید در آن‌ها پیروز هم می‌شد. براساس قوانین جهانی گینس، هارت برای دفاع از رکوردش باید حداقل 90% از رقبایش را شکست می‌داد. البته از قرار معلوم این قانون برای دیوانه‌ای مثل هارت چندان مشکل‌ساز نبود؛ چون تک تک مدعیان بازی را درو کرد.

 


سلبرتی‌های مهجور بازی‌های ویدیویی


 استیو بلام / رکورد بازی

بازیگران بازی‌های ویدیویی به اندازه همتای‌شان در تلویزیون و سینما مورد تجلیل قرار نمی‌گیرند، اما طی دهه گذشته، چند نفری توانستند از نردبان بازی‌های ویدیویی وارد دنیای رسمی سلبرتی‌ها بشوند. دورانی بود که نولان نورث را از شخصیت «نیتان دریک‌اش»، بیشتر می‌شناختند کمی بعدتر با انتشار The Last of Us اسم تروی بیکر سر زبان‌ها افتاد و اکنون زنگ صدایش را از صد فرسخی هم تشخیص می‌دهیم. جنیفر هال نه تنها شخصیت فرمانده «شپرد» در سه‌گانه Mass Effect را به اوج رساند بلکه براساس رکورد گینس پرکارترین گوینده زن در صنعت بازی‌های ویدیویی است.

البته هیچ ‌کدام از این اسم‌ها به گرد پای استیو بلام هم نمی‌رسند که در سال 2012 به شکل رسمی فعال‌ترین گوینده تاریخ بازی‌های ویدیویی لقب گرفت. از آن زمان به بعد فهرست کارهایش طولانی‌تر و طولانی‌تر شد. وقتی گینس این رکورد را به بلام اهدا کرد او در 261 بازی ظاهر شده بود که از عنوان کلاسیک Full Throttle لوکاس آرتز در سال 1995 شروع می‌شوند. در فوریه 2017 بلام بیش از 100 نقش دیگر به رزومه کارش اضافه کرد و مجموع فعالیت‌هایش را به 366 رساند. البته همزمان که در حال خواندن این مقاله هستید، این رقم رو به افزایش است.

تازه این فهرست کارهای غیر مرتبط با بازی بلام را شامل نمی‌شود. اگر قصد دارید رکورد بلام  را بشکنید، بهتر است از همین الان دست به کار شوید. با توجه به این که او 25 سالی از شما جلوتر است و فعلاً قصد بازنشستگی ندارد، تنها با مرگش می‌توانید شانس رکوردزنی داشته باشید.

 


جهنم Mario Maker که گریبان‌گیر سازنده‌اش شد


رکورد بازی  / Mario Maker

کاپیتان ایهب موبی‌‎ دیک را دارد. بتمن جوکر را دارد و بریدن مور چیزی دارد به اسم Trials of Death: مرحله‌ای از Super Mario Maker که به هیچ وجه نمی‌تواند آن را به پایان برساند. البته تلاش‌ زیادی برایش کرده، آن هم چندین و چند بار. در واقع کانالی در توییچ دارد که تمام تلاش‌های نافرجامش برای تکمیل مرحله Trails of Death را به اشتراک گذاشته است. بریدن تا همین امروز بیش از هزاران روز را صرف رد کردن Trials of Death کرده اما هنوز با موفقیت فاصله دارد.

البته تلاش مداوم مور خالی از لطف هم نبوده: گینس به پاس سخت‌کوشی زیاد، رکورد طولانی‌ترین زمان سعی برای تکمیل مرحله Super Mario Maker را به نام او ثبت کرد. با این حال ابهاماتی در این میان وجود دارد، به این ترتیب که در نسخه گیم کتاب رکورد گینس 2018 زمان بازی مور 600 ساعت فهرست شده در صورتی که خودش ادعا دارد 2200 ساعت به پای بازی عرق ریخته است.

نکته جالب قضیه این است که خود مور این جهنم وحشتناک را ساخته و تنها کسی هم بوده که آن را بازی کرده و در Super Mario Maker تا ساخته خودتان را یک بار تمام نکنید، اجازه آپلودش را نخواهید داشت. امیدواریم بریدن هر چه زودتر موفق شود، هرچه باشد یک رکوردشکنی دیگر از الآن برایش چشمک می‌زند: PangaeaPanga’s Pit of Panga رسماً سخت‌ترین مرحله ساخته شده در Super Mario Maker است.

 


با این همه پارک تفریحی، چرا پرنده‌های Angry Birds این قدر عصبانی‌ هستند؟


رکورد بازی / Angry Birds

بسیاری از شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی حتی پکیج درست و حسابی هم ندارند، چه برسد به پارک تفریحی مخصوص! حتی خالق سوپرماریو، شیگرو میاموتو به خاطر طراحی‌ پارک تفریحی براساس میکی موس و ماریو کارش را در نینتندو آغاز کرد و نینتندو تا سال 2020 پارک تفریحی خودش را نخواهد داشت؛ یعنی 39 سال پس از اولین نمایش لوله‌کش محبوب.

می‌‎دانید چه کسی نه یکی، نه دو تا، بلکه 11 پارک تفریحی مختص به خودش را دارد؟ نه سونیک، نه مگا من، نه مستر چیف، نیتان دریک یا پکمن، نه حتی یک قهرمان کمیکی مثل بتمن! Angry Birds، باور می‌کنید؟ پرندگان همیشه عصبانی. بله؛ قهرمانان ساختمان خراب‌کن Rovio در کشورهایی مثل روسیه، اسپانیا و مالزی پارک‌های مختص به خودشان را دارند. فنلاند که Rovio در آن واقع شده 5 پارک مجزا دارد که همه چیز دنیای Angry Birds را شامل می‌شود تا توجه طرفداران را بیش از پیش به این بازی موبایلی جلب کند.

همین قدر بدانید که Angry Birds رکورد فرنچایز بازی‌های ویدیویی با بیشترین پارک تفریحی را دارد و با توجه به هزینه و زمان زیادی که صرف ساخت این پارک‌ها می‌شود، می‌توان حدس زد که اوضاع حسابی بر وقف مراد بازی است. مشخص نیست که Angry Birds چرا این همه پارک دارد و مطمئن هم هستیم که حداقل یکی از آن‌ها باید غیررسمی باشد. شاید Rovio از همان اول برنامه‌ای برای فتح پارک‌های تفریحی دنیا نداشته و چنین رکوردی، تصادفاً اتفاق افتاده است.

 


83 میلیارد بلوک در نقشه Minecraft وجود دارد


رکورد بازی / Minecraft

با Minecraft می‌توانید از نقاط جذابی دیدن کنید. پول سفر به گرند کنیون را ندارید؟ به جایش سری به Minecraft بزنید. آبشار نیاگارا، اهرام ثلاثه مصر، قلمروهای فانتزی مثل وستروس Game of Thrones و بریتانیای کبیر همه و همه در Minecraft وجود دارند. در سال 2014 شرکت دولتی UK Ordnance Survey که مسئولیت تهیه نقشه بریتانیا را برعهده داشت GB Minecraft 2 را منتشر کرد. لابد می‌گوید، خب که چه؟ خب براساس رکورد جهانی گینس که بریتانیا را رسما بزرگترین مکان واقعی Minecraft نامیده، 139,208 کیلومتر از سرزمین واقعی بریتانیا وارد این دنیای پیکسلی شده است. این نقشه پرجزئیات همه نقاط ویژه بریتانیا مثل آبراه‌ها، سیستم راه‌آهن، خیابان و جاده‌های محلی و حتی بعضی خانه‌ها را شامل می‌شود. علاوه برهمه این‌ها GB Mincraft 2 از 83 میلیارد بلوک تشکیل شده است. پس اگر تصور می‌کنید که در یک آخرهفته می‌توانید مشابهش را بسازید، بد نیست در تفکرتان تجدید نظر کنید.

البته خیلی هم ناامید نباشید. GB Minecraft 2 تنها توسط یک نفر ساخته شده است. جوزف بریبوک، حین کارآموزی در شرکت UK Ordnance Survey کار روی پروژه را آغاز کرد. درست است که کمک‌های زیادی داشته (Ordnance Survey تمام ابزار و منابع را در اختیار کارکنانش می‌گذارد)، اما باز چیزی از ارزش‌های کار جوزف کاسته نمی‌شود.

 


بزرگترین نقش‌آفرینی چندنفره آنلاین کلان دنیا آن چیزی نیست که فکرش را می‌کنید


رکورد بازی / RuneScape

از هر بازیکن رندومی بپرسید که بزرگترین چند نفره آنلاین کدام است به احتمال زیاد پاسخ می‌دهد World of Warcraft. این پاسخ با عقل هم جور در می‌آید؛ تا جایی که به یاد داریم، Warcraft پادشاه بی چون چرای نقش آفرینی آنلاین بوده است. اما براساس تعداد بازیکن، شماره یک عنوان دیگری خواهد بود. در حالی که World of Warcraft در سال 2014 به 100 میلیون بازیکن‌اش می‌بالید، بازی رایگان RuneScape بلیزارد و نقش‌آفرینی‌اش را درسته قورت می‌داد. گینس در جولای 2017 بازی RuneScape را با تعداد 254,994,744 کاربر، رکوردار بیشترین کاربر در بازی‌‌های ویدیویی اعلام کرد. اگر RuneScape کشور بود از لحاظ جمعیت رتبه پنجم دنیا را به خودش اختصاص می‌داد.

این که بازی دیگری بتواند، رکورد RuneScape را بشکند، دور از ذهن به نظر می‌رسد. بازی نه تنها به آپدیت‌های متعدد، کاربران جدیدی را جلب می‌کند (راستی RuneScape رسماً بیشترین آپدیت را در بین بازی‌های نقش‌آفرینی چندنفره آنلاین کلان دارا است)، بلکه حدود دو دهه در دسترس بازیکنان قرار دارد. در واقع اگر دو عنوان EverQuest یا Ultima Online را فراموش کنیم RuneScape از تمام عناوین چندنفره آنلاین کلان قدیمی‌تر است.

شرمنده Warcraft جان! شاید از لحاظ شناخت و فرهنگ سازی برنده باشی، اما وقتی بحث اندازه باشد، RuneScape به سادگی و خوشمزگی شکستت‌ می‌دهد.

 


وقتی Twitch Plays Pokemon تاریخ‌ساز می‌شود


رکورد بازی / Twitch Plays Pokemon

اگر چنین مقاله‌ای را می‌خوانید، احتمال زیادی وجود دارد که خودتان رکورد جهانی داشته باشید یا حداقل در بخشی از آن شریک بوده‌اید. چند سالی می‌شود که Twitch Plays Pokemon دنیای مجازی و اینترنت را قرق کرده، اما اگر شناختی از آن ندارید، مطلب را دنبال کنید. در سال 2014 یک سازنده گمنام تجربه‌ای جذاب و منحصر بفرد از توییچ را منتشر کرد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌داد اولین Pokemon ساخته شده را با استفاده از دستورات نرم‌افزاری چت کانال بازی کنند.

اگر فکر می‌کنید که بازی خیلی پیچیده به نظر می‌ رسد، درست حدس زده‌اید (تنها نقل مکان از جایی به جای دیگر برای شکنجه کردتان کافی است)، اما بازیکنی توانست آن را به اتمام برساند. پس از 390 ساعت یک نفر کمپین اصلی Pokemon را به پایان رساند و با تیمی متشکل از راپدوس، اوماستار، پیجت، ونوموث، لاپراس و نیدوکین، «الیت فور» را شکست داد.

Twitch Play Pokemon برای مدتی به شدت محبوب بود. می‌پرسید چقدر محبوب؟ رکورد جهانی گینس می‌گوید که 1,165,140 نفر در سفر «رد» مشارکت داشتند و همین موضوع Twitch Plays Pokemon را به پرطرفداران‌ترین بازی تک‌نفره آنلاین تبدیل می‌کند. جالب قضیه این که با صرف نظر از Twitch Plays Pokemon چیزی به نام بازی تک‌نفره آنلاین وجود ندارد، اما رکورد، رکورد است؛ فرقی هم ندارد که چطور به دست می‌آید.

کلام آخر

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید. اگر شما هم رکورد بازی خاصی را در اختیار دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402