20 ایفای نقش برتر در تاریخ فیلم‌ های ابرقهرمانی

فیلم های ابر قهرمانی / جوکر / Joker
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مطلب سعی شده تا 20 بازی ماندگار و برتر بازیگران در فیلم‌ های ابرقهرمانی گردآوری شوند. تنها قانون این لیست این است که یک بازیگر بیش از یک بار انتخاب نشود، اما فیلم‌ها و شخصیت‌ها ممکن است تکرار شوند.

هرچند که فیلم‌ های ابرقهرمانی عموما به خاطر اکران‌های جنجالی و پول‌سازی در باکس آفیس شناخته می‌شوند، اما بعضا بازی‌های درخشنده‌ای نیز در آنها دیده می‌شود. البته مسئله بازیگری از جانب اکثر افرادی که پیگیر و طرفدار فیلم‌ های ابرقهرمانی هستند چشم‌پوشی می‌شود. همچنین خیلی کم پیش می‌آید که بازیگران این فیلم‌ها نیز نامزد دریافت جوایز بزرگی همچون اسکار (به جز یک مرتبه) شده باشند.

با این وجود در یک سری از موارد هم شاهد هنرنمایی بازیگرانی هستیم که نه تنها در جایگاه خود در فیلم مربوطه فوق العاده بوده‌اند، بلکه کاراکتر ماندگاری را به یادگار گذاشتند که مستقل از چارچوب آن فیلم نیز شایسته توجه و احترام است. درواقع کاری که بهترین اجراها در فیلم‌ های ابرقهرمانی انجام می‌دهند، این است که طرح اولیه را از صفحات کتاب‌های کمیک برداشته و در صحنه نمایش لایه‌ای جدید به آن اضافه می‌کنند.

فیلم‌ های ابرقهرمانی

در این مطلب سعی شده است تا با نگاهی به فیلم‌ های ابرقهرمانی ، 20 فیلم برتر انتخاب و معرفی شوند. قانونی که در این طبقه بندی رعایت شده به این صورت است که برای هر بازیگر، تنها یک فیلم برگزیده شود. به عنوان مثال رابرت داونی جونیور در فیلم‌های متعددی از دنیای سینمایی مارول نقش آیرون من را ایفا کرده است، اما سوال اینجاست که کدام یک از آنها بهتر از بقیه است. البته ممکن است برخی از فیلم‌ها به خاطر حضور بیش از یک کاراکتر ماندگار در آنها، دوبار انتخاب شده باشند. همچنین کاراکترها هم ممکن است در این لیست تکرار شوند، چراکه همه ما می‌دانیم این فیلم‌ها چقدر مستعد بازسازی و در نتیجه ایفای نقش یک کاراکتر توسط بازیگران متفاوت هستند.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

4- کریستوفر ریو در نقش «کلارک کنت» ملقب به «سوپرمن» در فیلم Superman محصول سال 1978
2- هیث لجر در نقش «جوکر» در فیلم The Dark Knight محصول سال 2008

 

برترین نقش‌های ابرقهرمانی تاریخ

شما در ادامه می‌توانید لیست 20 بازی برتر نقش‌های ابرقهرمانی را، از تبهکار و قهرمان گرفته تا نقش‌های مکمل، از شماره 20 تا 1 مشاهده کنید.

 


20- لتیشیا رایت در نقش «شوری» در فیلم Black Panther محصول سال 2018


فیلم‌ های ابرقهرمانی

لتیشیا رایت با ایفای نقش خواهر نابغه نقش اصلی فیلم Black Panther در هر سکانس تمام نگاه‌ها را متوجه خود ساخته و تبدیل به شخصیت مورد علاقه طرفداران شد.

 


19- آرون اکهارت در نقش «هاروی دنت» ملقب به Two Face در فیلم The Dark Knight محصول سال 2008


فیلم‌ های ابرقهرمانی - two face

بازی آرون اکهارت در نقش هاروی دنت، بازپرس قضایی شهر گاتهام که در حادثه‌ای تراژیک نصف صورت او از بین رفت و دچار جنون شد، در کنار هنرنمایی هیث لجر در نقش جوکر به نوعی محو شده و شاید توجه لازم را دریافت نکرده باشد، اما در حقیقت توانایی و استعداد او در بازیگری بود که تغییر ناگهانی و بزرگ شخصیت این کاراکتر را برای مخاطب باور پذیر می‌کند.

 


18- دنی دویتو در نقش «اسوالد کابلپات» ملقب به «پنگوئن» در فیلم Batman Returns محصول سال 1992


فیلم‌ های ابرقهرمانی penguin

هرچند که شاید تصویر دنی دویتو در قالب شخصیت پنگوئن، چهره‌ای زشت و منفور را رقم زده باشد، اما او تمام آنچه در توان داشته است را به کار گرفته و هیچکس برای به تصویر کشیدن این کاراکتر بهتر از او نیست. به خصوص باتوجه به اینکه از زمان فیلم Batman Returns تا کنون این کاراکتر به پرده سینما بازنگشته است، بسیار بعید و سخت به نظر می‌رسد که کسی بتواند از دویتو پیشی بگیرد.

 


17- ران پرلمن در نقش «پسر جهنمی» در فیلم Hellboy محصول سال 2004


فیلم‌ های ابرقهرمانی hellboy

پرلمن برای این نقش گزینه‌ای بی نظیر به شمار می‌رود و به کمک او اثر گیرمو دل تورو توانست هم جنبه خشن و شیطانی این ابرقهرمان را به تصویر بکشد و هم در عین حال آن غم و اندوه درونی او را به مخاطب منتقل کند. دیوید هاربور، ستاره فیلم Stranger Things که قرار است در بازسازی جدیدی از این فیلم در هیبت این کاراکتر ظاهر شود، کار بزرگی را پیش رو دارد.

 


16- مایکل کیتون در نقش «بروس وین» (بتمن) در فیلم Batman محصول سال 1989


فیلم‌ های ابرقهرمانی batman

هرکسی بازیگر محبوب خود را در نقش بتمن دارد اما رقابت با مایکل کیتون در این زمینه واقعا کار دشواری است. تنها نحوه بیان و انتقال دیالوگ «میخوای دیوونه بازی دربیاری؟ پس بیا دیوونه شیم!» کافی است تا او را تبدیل به بهترین انتخاب کند.

 


15- تام هیدلستون در نقش «لوکی» در فیلم Thor: Ragnarok محصول سال 2017


فیلم‌ های ابرقهرمانیبه طور کلی لوکی یکی از شخصیت‌های ضد قهرمان محبوب طرفداران در دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود و فیلم Thor: Ragnarok بهترین نمایش اوست؛ چون در این فیلم است که تکامل لوکی به عنوان یک کاراکتر کاملا قابل مشاهده است.

 


14- تام هالند در نقش «پیتر پارکر» (اسپایدرمن) در فیلم Spider-man: Homecoming محصول سال 2017


فیلم‌ های ابرقهرمانیباوجود اینکه پیش از این توبی مگوایر به خوبی در نقش اسپایدرمن بازی کرده بود، اما تام هالند توانست به معنای واقعی کلمه تمام خصوصیات این کاراکتر را به نحوی عالی به تصویر بکشد. پیتر پارکر در اصل به عنوان یک نوجوانی خلق شده است که در عین دست و پنجه نرم کردن با تمام مشکلات رایج دوران نوجوانی، سعی دارد تا راه حل مناسبی را نیز برای استفاده از قدرت خاص خود و یک ابرقهرمان بودن پیدا کند. تام هالند اولین بازیگری است توانست چنین شخصیتی را به بهترین شکل نمایش دهد.

 


13- رایان رینولدز در نقش «وید ویلسون» ملقب به «ددپول» در فیلم Deadpool محصول سال 2016


فیلم‌ های ابرقهرمانیرایان رینولدز اصلا برای نقش ددپول به دنیا آمده است. قضیه به همین سادگی است! او سالها وقت خود را صرف تمرین برای آوردن این کاراکتر در قالب فیلمی اختصاصی به پرده سینما کرد و وقتی موعد آن فرارسید، ما را به هیچ وجه ناامید نکرد.

 


12- مارگو کیدر در نقش «لوئیس لین» در فیلم Superman محصول سال 1978


فیلم‌ های ابرقهرمانیمارگو کیدر که مدت زیادی از فوت او نمی‌گذرد، بهترین بازیگر برای ایفای نقش لوئیس لین بود. او سرسختی و هوشمندی این کاراکتر را بهتر از هر کس دیگر مجسم کرده و به تصویر می‌کشید. بازی او به خصوص در کنار بازیگر نقش اصلی، کریستوفر ریو، نمایش بی نقصی را به مخاطب ارائه می‌داد.

 


11- مایکل بی جردن در نقش «اریک کیلمانگر» در فیلم Black Panther محصول سال 2018


فیلم‌ های ابرقهرمانیمردم با شخصیت تبه‌کار کیلمانگر احساس همدردی کرده و بسیاری از مخاطبان سینما حتی احساس می‌کردند که حق با او است، هرچند روش‌هایی که او پیش می‌گرفت بحث برانگیز بود. جردن نشان داد که توانایی فوق العاده‌ای در به تصویر کشیدن شخصیت منفی داستان دارد و در عین حال موفق شد تا احساسات و درگیری‌های درونی این کاراکتر را در جریان فیلم حفظ کند.

 


10- جاش برولین در نقش «تانوس» در فیلم Avengers: Infinity War محصول سال 2018


فیلم های ابر قهرمانینقش برولین به عنوان شخصت منفی بزرگ فیلم Infinity War به طرز شگفت انگیزی احساسی بوده و حتی در مواردی باعث شد تا مخاطب با مرد مجنون خواهان نسل کشی احساس همدردی کند! خیلی از افراد ممکن است بر این عقیده باشند که او برای حضور در این نقش خوش شانس بوه و زمان خوبی را سپری کرده است، اما نمایش فوق العاده او، حتی در میان گروه بازیگران پر ستاره این فیلم، توجه‌ها را به سوی خود معطوف می‌کند.

 


9- ایان مک‌کلن در نقش «اریک لنشر» ملقب به «مگنیتو» در فیلم X2: X-Men United محصول سال 2003


فیلم‌ های ابرقهرمانیمک‌کلن در دومین حضور خود به عنوان تبه‌کار فرنچایز X Men حتی بیشتر از باز اول توانایی و استعداد بالای خود را به نمایش می‌کشد. صحنه‌ای از فیلم که در آن مگنیتو از زندان پلاستیکی خود فرار می‌کند، بدون شک یکی از سکانس‌های برتر و ماندگار فیلم X2 به شمار می‌رود، که البته این موضوع بیشتر به خاطر بازی خیره کننده مک‌کلن است.

 


8- گل گدوت در نقش «دیانا پرینس» ملقب به «واندر وومن» در فیلم Wonder Woman محصول سال 2017


فیلم ابرقهرمانیسردرگمی بامزه و خنده دار گدوت در هیبت دیانا، پس از ورود ناگهانی به دنیای بزرگ فراتر از جزیره محل سکونتش، تمیسکیرا و البته خشونت او زمانی که به سمت نبرد می‌تازد، ثابت کرد که گدوت بهترین گزینه برای به تصویر کشیدن واندروومن به شمار می‌رفت.

 


7- آلفرد مولینا در نقش «اتو اکتاویوس» ملقب به «دکتر اختاپوس» در فیلم Spider-Man 2 محصول سال 2004


فیلم های ابر قهرمانیتعبیر و بیان فیلم Spider-man 2 از دکتر اختاپوس، دشمن کلاسیک اسپایدرمن، بدون شک یکی از بهترین اقتباس‌های از یک تبه‌کار کتاب‌های کمیک به شمار می‌رود. البته این موضوع تا حد زیادی مدیون نمایش دیدنی مولینا در گذار از مربی مهربان پیتر پارکر به انتقام جویی غم خوارانه او که در نهایت به جنون کشید، است.

 


6- جک نیکلسون در نقش «جوکر» در فیلم Batman محصول سال 1989


فیلم های ابر قهرمانیحتی با وجود نمایش برنده اسکار هیث لجر در نقش جوکر، بازی ماندگار و سی ساله جک نیکلسون نیز همچنان شایسته توجه است. نیکلسون با رها کردن افسار تمامی غرایز جنون آمیز خود، توانست تا به این کاراکتر به خوبی جان ببخشد.

 


5- رابرت داونی جونیور در نقش «تونی استارک» ملقب به «مرد آهنی» در فیلم Iron Man محصول سال 2008


فیلم های ابر قهرمانیرابرت داونی جونیور با نمایش بی نقص خود در به تصویر کشیدن تونی استارک یا همان مرد آهنی در اولین فیلم دنیای سینمایی مارول، به پیشه خود به عنوان یک بازیگر حیات دوباره بخشید. در 2008 کسی نمی‌دانست که او قصد دارد درخشش خود در این کاراکتر را برای یک دهه ادامه دهد. اما واقع در همان فیلم اول Iron Man بود که او بهترین نمایش خود را از میلیاردری مغرور اما باوجدان که تصمیم گرفت به یک ابرقهرمان تبدیل شود، ارائه داد.

 


4- کریستوفر ریو در نقش «کلارک کنت» ملقب به «سوپرمن» در فیلم Superman محصول سال 1978


فیلم‌ های ابرقهرمانیکریستوفر ریو بهترین شخص برای به پرده آوردن سوپرمن بود. ریو ویژگی‌های مهم این کاراکتر، شامل جذابیت غیرعادی و ناشیانه او به عنوان کلارک کنت و نجابت پیش آهنگی او به عنوان سوپرمن را، به بهترین وجه به نمایش درآورد.

 


3- میشل فایفر در نقش «سلینا کایل» ملقب به «کت‌وومن» در فیلم Batman Returns محصول سال 1992


فیلم‌ های ابرقهرمانیبازی میشل فایفر در نقش کت‌وومن هنوز که هنوزه بهترین نمایش از این کاراکتر به شمار می‌رود. فایفر تمام آنچه را که ماهیت این کاراکتر را تعریف می‌کرد و حتی بیشتر از آن را ارائه داد؛ فریبنده، مرموز و پیچیده. فیلمنامه نویس جان آگوست به تازگی در صفحه توئیتر خود افشا کرد که قرار است یک بازسازی از فیلم Batman Returns با درخشش کاراکتر کت‌وومن که او در سال 1998 به کمپانی برادران وارنر ارائه داد ساخته شود. آغاز کار این کاراکتر خیلی بهتر از کت‌وومنی که پس از آن توسط هلی بری به تصویر کشیده شد، بود.

 


2- هیث لجر در نقش «جوکر» در فیلم The Dark Knight محصول سال 2008


فیلم‌ های ابرقهرمانیهیث لجر بعد از مرگ خود جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را برای ایفای نقش دشمن اصلی بتمن از آن خود کرد. نمایش او از کاراکتر جوکر معمولا به عنوان بهترین بازی در فیلم‌ های ابرقهرمانی و یکی از بهترین تبه‌کارهای تمام دوران یاد می‌شود.

 


1- هیو جکمن در نقش «لوگان» ملقب به «ولورین» در فیلم Logan محصول سال 2017


فیلم‌ های ابرقهرمانیجکمن مدت 17 سال است که نقش ولورین را بازی می‌کند و در آخرین حضورش در فیلم Logan تمام توان خود را برای به تصویر کشیدن تنهایی، خشم و درد لوگان را که در تمام این سال‌ها انباشته شده بود به کار گرفت. این نه تنها آخرین حضور جکمن، بلکه آخرین حضور این کاراکتر نیز به شمار می‌رفت و هنرنمایی جکمن باعث شد تا مخاطب تا آخرین نفس ولورین را حس کند.

کلام آخر

برای اخبار بیشتر از دنیای فیلم و سریال با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
رضا نوری
.
25 مهر 1398، 14:17
پاسخ
2
1
با سلام.اول،تشکر می کنم از بابت این مقاله.ولی باید عرض کنم که واقعاً در این مقاله،مشکلاتی وجود داره.مثلا ما در این لیست نام اندرو گارفیلد رو نمی بینیم،در حالی که اون بهترین مردعنکبوتی هست که رو پرده سینما رفته.(حتی استن لی خالق مردعنکبوتی گفته گارفیلد در نقش مردعنکبوتی فوق‌العاده است.) حتی اسم ول کیلمر رو هم نمی بینیم که اون هم از نظر خالقش بهترین بتمن تاریخ بوده.یا حتی اسم اما استون رو هم در نقش گوين استیسی ندیدیم.و در ضمن با همه احترام به بازیگری مثل هیو جکمن،هیث لجر بهترین بازی رو در یک فیلم ابرقهرمانی تا حالا به نمایش گذاشته.چون تو این نقش غرق شده.در کل فکر کنم این لیست شدیدا نیاز به اصلاحاتی داره.
avatar
مرد آهنی
.
18 خرداد 1398، 15:33
پاسخ
0
2
سلام پس کریس همسورث و بندیکی کامبربج و بری لارسون و ساموئل ال جکسون چرا نیستن؟
avatar
امیر
.
12 خرداد 1398، 23:34
پاسخ
0
0
جای خالی کریس اوینز در این مقاله خالیه
avatar
Bill the Butcher
.
17 مهر 1397، 15:23
پاسخ
2
0
آقا سلام / آخه بازی گل گدوت بی استعداد و زمخت رو چطور با ابر بازیگرانی مثل عمو جک و هیث لیجر کبیر مقایسه کردید!! چطور واقعن!
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402