14 باس در بازی های ویدیویی که باید در زمان مشخص شکست شان دهید

باس بازی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با وجود انواع و اقسام مکانیک‌ها در باس فایت یا به اصطلاح غول آخر، در این مطلب به باس فایت‌هایی می‌پردازیم که بازیکنان باید در محدوده زمانی خاصی آن‌ها را به اتمام برسانند.

همچنین بخوانید :

امان از دست این باس ‌فایت‌ها! اگر بازیکن حرفه‌ای باشید احتمالاً تاکنون با انواع و اقسام باس‌ها مواجه شده‌اید؛ اما هنوز هستند هیولاهایی که زندگی‌تان را با روش‌های مختلف به جهنم تبدیل کنند. در اینجا باس‌هایی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که باید در یک بازه زمانی مشخص بر آن‌ها چیره شوید، در آخر یا به طرز فاجعه‌باری شکست می‌خورید یا به طریق وحشتناکی خواهید مرد. این شما و این 14 باسی که باید در بازه زمانی مشخصی شکست داده شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

14 باس مهم در بازی های ویدیویی

 


کیاس ایرونایت در در جه سختی بالا – (Final Fantasy XIII)


Final Fantasy XIII

چه چیزی بدتر از یک باس تایمری است؟ نظرتان در مورد باس با تایمر نامرئی چیست؟ کیاس ایرونایت در درجه سختی معمولی Final Fantasy 13 به اندازه کافی اعصاب خردکن است؛ مخصوصاً که باید در سه دقیقه اول، چهار بار او را شکست دهید. این باس نه تنها می‌تواند به دفعات زیاد به شما آسیب وارد کند، بلکه اگر در کمتر از سه دقیقه او را شکست ندهید، پرواز می‌کند و باید یک بار دیگر از اول با او درگیر شوید؛ البته خط سلامتیش را هم به شکل کامل باز می‌یابد. راستی این را هم یادآور شوم که در درجه سختی Hard کیاس ایرونایت 57,750,000 واحد سلامتی خواهد داشت.

 


دث‌اگ ربات – Sonic Mania


 Sonic Mania

همانطور که در بالا اشاره شد، تایمر بعضی از باس‌های مشخص نیست؛ اما می‌دانید که زمانتان رو به اتمام است. مثلاً «دث‌اگ ربات» در بخش دوم Green Hill Zone از بازی Sonic Mania را در نظر داشته باشید. به آهستگی به سمتتان می‌آید و اگر در کمتر از 90 ثانیه شکستش ندهید، دیگر تپه‌ای (Hill) باقی نمی‌ماند که رویش بدوید. خوشبختانه‌ از آنجایی که این مبارزه در مرحله اول اتفاق می‌افتد، شکست دث‌اگ ربات خیلی کار سختی نیست.

 


رید باس‌ها – World of Warcraft


World of Warcraft

بازی World of Warcraft (و بسیاری از عناوین چندنفره آنلاین) مکانیکی به اسم Rage Timer دارند. اگر باس «رید» (Raid) در فاصله زمانی مشخص، کشته نشود، با ورود به حالت خشم (enrage) بسیار قدرتمندتر خواهد شد. بعضی مواقع حالت خشم می‌تواند متوقف یا فعال گردد. اوضاع موقعی سخت‌تر می‌شود که «لیچ کینگ» را در کمتر از 15 دقیقه شکست ندهید؛ او 900 درصد افزایش آسیب و 15 درصد سرعت افزایش سرعت به دست می‌‎آورد.

 


آثیون – Destiny


 Destiny

Destiny یک جورایی عنوان چند نفره آنلاین کلان محسوب می‌شود و مکانیک‌‍‌هایی شبیه به enrage دارد. «آثیون» در رید Vault of Glass با استفاده از مکانیک معروف خشم، تهاجمی‌تر می‌شود. البته تا اینجای کار مبارزه منصفانه‌ای به نظر می‌رسد؛ تا این که کلی موجود دیگر احضار می‌کند که در نزدیک بازیکنان منفجر می‌شوند.

 


ماوریک زیرو – Mega Man X5


 Mega Man X5

اگر برای شکست «زیرو» زیادی وقت تلف کنید، به یکی از سخت‌ترین نبردها در Mega Man X5 تبدیل می‌شود. تایمر پنهانی در بازی وجود دارد که مخفیانه در حرکت است و وقتی به نقطه خاص برسد، زیرو از یک حمله قدرتمند استفاده می‌کند که روی شما تأثیری مرگبار خواهد گذاشت. جاخالی از حملات غیرممکن است و به شکل ممتد هم ادامه دارد.

 


گلادوس (نبرد نهایی) – Portal


Portal

حین مبارزه با «گلادوس» در نبرد نهایی Portal او اتاق را با گاز سمی پر می‌کند؛ به این ترتیب باید در بازه زمانی محدود یا معما را حل کنید یا در این پروسه بمیرید. جالب اینجا است که این احتمالاً تنها معمای بازی است که باید در زمان محدود آن را حل کنید با توجه به حساسیت مبارزه نهایی، سیستم هوشندانه‌ای به نظر می‌رسد.

 


باس – Metal Gear Solid 3


Metal Gear Solid 3

مبارزه با «باس» به اندازه کافی دشواری است، مخصوصاً با در نظر داشتن تاریخچه‌ای که بین باس و «جک» وجود دارد. با ساختار نبرد و سیستم مبارزات تن‌به‌تن شکی نیست که فضیه تنها با یک راه حل‌و‌فصل می‌یابد. باید ظرف 10 دقیقه سروته ماجرا را هم بیاروید؛ وگرنه MiG منطقه را بمباران می‌کند. چرا؟ خب معلوم است، چون باس درخواستش را می‌دهد.

 


TN-1 بین – Batman: Arkham Origins


 Batman: Arkham Origins

احتمالاً یکی از ترسناک‌ترین مبارزات در Batman: Arkham Origins (با توجه به حضور شخصیت خفنی مثل جوکر درون بازی) در مقابل «بین» است. او پس از این که با سرم TN-1 توانایی‌هایش را بهبود می‌دهد، به شدت قدرتمندتر می‌شود در حدی که قادر نیستید، لحظه‌ای در مقابلش دوام بیاورید. مشکل دیگر این است که شما تنها 10 دقیقه برای مبارزه با «بین» قبل از این که سرم TN-1 او را غیرقابل کنترل کند، فرصت دارد.

 


الدر دراگون – Monster Hunter


Monster Hunter

بازی‌های Monster Hunter برای یافتن و شکار هرکدام از هیولاهایش محدودیت زمانی مشخص دارد.

شاید پیدا کردن هدف و درگیری با دیگر هیولاها که در میانه مسیر با شما درگیر می‌شوند کمی سخت باشد، اما در یک ساعت تقریباً امکان‌پذیر است. با این حال  برای شکار «الدر دراگون»‌ها تنها نیم ساعت زمان در اختیار دارید. در نیمه پر لیوان، دیگر نیازی نیست تا آن‌ها را پیدا کنید، در نیمه خالی باید گفت که کمیاب‌ترین هیولاهای بازی هستند و نابود کردنشان به شدت دشوار است.

 


کورتکس – Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back


Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back

مگر در Crash Bandicoot هم باس فایت با محدود زمانی است؟ خب، یک جورایی بله. حین نبرد نهایی Crash Bandicoot 2 چیزی مثل تایمر وجود دارد. اگر نتوانید «کورتکس» را شکست دهید، در نهایت می‌گریزد و باید مبارزه را از ابتدا شروع کنید.

 


دکتر رباتنیک – Sonic the Fighters


Sonic the Fighters

شاید این باس فایت چندان دشوار نباشد، اما در Sonic the Fighters برای شکست «دکتر رباتنیک» تنها 15 ثانیه فرصت دارید. دشواری اصلی این مبارزه زمانی اتفاق می‌افتد که رباتنیک بیشتر ضربات شما را دفاع کند. در واقع شکست در این مبارزه آن هم به خاطر تمام شدن زمان، بیشتر از این که یک پایان بد باشد، پایانی اعصاب خردکن است.

 


شادو اوکامورا – Persona 5


Persona 5

سری Persona به خاطر باس فایت‌های طولانیش شهرتی فراوان دارد و Persona 5 هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر اولین باری باشد که Persona بازی می‌کنید، مطمئناً پیش خودتان می‌گویید: «چرا به این زودی باختم اما این سری این‌قدر معروف شده؟» حالا با در نظر داشتن چنین موردی، حساب کنید که «شادو اوکامورا» باید ظرف 30 دقیقه شکست داده شود. باس‌های اضافی مثل «کارولین» و «جاستین» حتی بدتر هم هستند. اگر طی نوبت‌های مشخص به اندازه کافی به آن‌ها آسیب وارد نکنید، بالافاصله شما را می‌کشند و اگر طی 50 نوبت در نبرد پیروز نشوید، باز هم شما را می‌کشند.

 


سوپریم هانتر – Prototype


Prototype

«آلکس مرسر» زندگی سختی داشت، اما مصیبت‌هایش در Prototype وقتی تکمیل می‌شود که باید در آستانه نابودی شهر به خاطر بمباران هسته‌ای با «سوپریم هانتر» مبارزه کند. هنگامی که تنها 2 دقیقه زمان باقی‌مانده دارید، یک تایمر در صفحه نمایان می‌شود. خیلی به کاهش اضطرابتان کمک نمی‌کند، اما شاید در همین زمان کوتاه، مسیر مبارزه را به نفع خودتان تغییر دهید.

 


لاکسورد – Kingdom Heart 2


Kingdom Hearts II

این مبارزه به اندازه «دمیکس» آزاردهنده نیست، اما «لاکسورد» می‌تواند برای مبارزه حسابی عجیب و غریب باشد. «سورا» و باس هر دو نوار زمانی دارند. خب، تا اینجای کار که همه چیز عادی است؛ این نوارهای زمانی هنگامی که هرکدام از شما آسیب ببینید، کمتر می‌شوند. اوضاع گیج کننده شد، نه؟ در عین حال با توجه به مکانیک قمارمانند این مبارزه، سورا در ابتدای نبرد به یک تاس تبدیل می‌شود. تازه مهارت اصلی لاکسورد قمار و این جور چیزها نیست، کنترل زمان است.

آیا شما هم باس فایتی با محدودیت زمانی در نظر دارید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402