مروری بر 20 دنباله از بازی های ویدیویی که به دلایل مختلف کنسل شدند

بازی Tom Clancy’s Rainbow 6: Patriots / بازی ویدیویی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با وجود دنباله‌های متعدد از سری بازی های موفق، عناوینی هم هستند که علی‌رغم ورود به پروسه ساخت، کنسل شده و هرگز به مرحله انتشار نرسیدند. اگر دل پری از این بازی‌ها دارید در ادامه با ما همراه باشید.

طی سال‌ها بازی‌های ویدیویی شگفت‌انگیز زیادی وجود داشته‌اند. در ابتدا تعداد محدوی کنسول‌ بازی برای تجربه خانگی در اختیار بازیکنان قرار داشت، اما امروزه چندین و چند نوع مختلفش را شاهد هستیم. در عین حال که صنعت بازی‌سازی همیشه با عناوین جدید و کنسول‌های پیشرفته همراه بوده، بعضی افراد غالباً بازی‌های قدیمی‌تر را ترجیح می‌دهند. بازی‌های ویدیویی بدون شکل طی سال‌ها بهبود یافته‌اند. گرافیک، داستان‌پردازی و مکانیک بسیاری از عناوین دائماً بهتر و بهتر شدند، اما هنوز خیلی از بازیکنان حاضر نیستند که بازی‌های کلاسیکشان را با نسخه‌های جدید تعویض کنند.

برخی از محبوب‌ترین بازی‌ها عناوینی هستند که از کنسول‌های قدیمی‌تر منتشر شده‌اند. با مد نظر داشتن این موضوع، چیزی وجود دارد که بین بازی‌های قدیمی و جدید مشترک است: دنباله‌ها! البته این طور نیست که هر بازی دنباله داشته باشد. اما بسیاری از عناوین محبوب حداقل یک دنباله را دریافت می‌کنند. برخی از این دنباله‌ها آبروی بازی اول را ارتقا می‌دهند، بسیاری با کله سقوط کرده و تعدادی هم هرگز رنگ انتشار را نمی‌بینند.

خیلی از مواقع دنباله‌ بازی‌های ویدیویی قبل از انتشار به دلایل مختلف کنسل می‌شوند. این قضیه می‌تواند به دلیل مشکلات مالی یا ساخت کنسول‌های نسل بعد باشد، یا حتی احتمال دارد که کمپانی تصور کند بازی بازخورد کافی نخواهد داشت. در معدود زمان‌هایی پروسه ساخت، توسط استودیوهای دیگر ادامه داده می‌شود اما در اکثر اوقات بازی‌ هرگز منتشر نمی‌شود و بازیکنان در خواب، رویای شیرینش را می‌بینند.

بر این اساس تصمیم گرفتیم 20 دنباله کنسل شده از بازی‌های ویدیویی را با هم مرور کنیم.

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

20 دنباله از بازی های ویدیویی که کنسل شدند

 


20- Star Wars: Battlefront III


Star Wars: Battlefront III

خیلی پیش‌تر از این که الکترونیک آرتز بازخوردهای منفی از لوت باکس‌های Star Wars: Battlefront II را دریافت کند، استودیوی لوکاس آرتز عناوین Star Wars: Battlefront خودش را خلق کرد. اولین بازی در سال 2004 و دنباله‌اش با فاصله زمانی کمی پس از آن ساخته شد و حتی از بازی اول هم نقد‌های بهتری دریافت کرد. با موفقیت بالای دو بازی اول عرضه Star Wars: Battlefront III غیرقابل انکار به نظر می‌رسید، اما به شکلی ناباورانه کنسل شد.

بعضی گزارش‌ها حاکی از آن‌اند که Battlefront III به خاطر مشکلات اقتصادی منتشر نشد، اما چنین دلیلی اشتباه به نظر می‌رسد؛ چون دو بازی اول پول خوبی عاید لوکاس‌آرتز کردند. بسیاری هم کمپانی سازنده بازی یعنی فیری رادیکال (Free Radical) را مقصر می‌دانند که به قدری نگران رفع اشکال بازی بود تاریخ عرضه‌اش را فراموش کرد.

 


19- Halo: Chronicles


Halo: Chronicles

درست است که پلی استیشن به خاطر حجم زیاد عناوین انحصاری شگفت‌انگیزش شناخته می‌شود، اما در زمان‌های دور مایکروسافت هم انحصاری‌های زیادی برای ایکس باکس منتشر می‌کرد. یکی از آن‌ها سری فوق‌العاده محبوب Halo بود. با محبوبیت زیادی که این سری داشت، این طور به نظر نمی‌رسید که احتمال کنسل شدنش وجود داشته باشد، اما این اتفاق بر سر Halo: Chronicles آمد.

قرار بود پیتر جکسون فیلمی اقتباسی از فرنچایز Halo بسازد و به همراهش یک بازی اپیزودیک داستان محور و تعاملی عرضه کند. Halo: Chronicles چنین عنوانی می‌شد، اما با فروپاشی فیلم، Halo: Chronicles هم کنسل شد. مسیری بازی به Halo 3: ODST تغییر کرد، اما طرفداران هرگز Chronicles را تجربه نخواهند کرد.

 


18- Silent Hills


Silent Hills

یکی از ناامیدکننده‌ترین کنسل‌ها به دنباله بازی Silent Hill یعنی Silent Hills اختصاص دارد. این دنباله بازیگر محبوب سریال The Walking Dead یعنی نورمن ریداس را به عنوان شخصیت اصلی داشت و فیلم‌سازی افسانه‌ای مثل گیلرمو دل‌تورو نیز درگیر پروژه بود.

متأسفانه وقتی هیدئو کوجیما، سازنده بازی تصمیم گرفت که راهش را از کونامی (Konami) جدا کند، Silent Hills هم کنسل شد. این کمپانی کمی قبل‌تر یک نیزر قابل بازی (.P.T) از پروژه منتشر کرده بود که مورد استقبال شدید طرفداران قرار گرفت و موجب شد کنسل بازی ناامیدکننده‌تر باشد. پس از آن دل‌تورو بد و بیراه زیادی نثار کونامی کرد و اکنون در پروژه جدید کوجیما یعنی Death Stranding با او همکاری می‌کند.

 


17- Zone of The Enders 3


Zone of The Enders 3

Zone of the Enders 3 در می 2012 معرفی و در سال 2013 کنسل شد. سومین بازی، مسیر Zone of the Enders: The 2nd Runner را این بار در حال و هوایی متفاوت با بازی‌های قبل ادامه می‌داد.

Zone of the Enders حول یک کلونی فضایی جریان داشت که مورد تهاجم ارتشی با ربات‌های غول‌پیکر قرار گرفتند. سومین بازی در پروسه ساخت به سر می‌برد، اما پس از این که نسخه HD Collection از دو بازی اول انتظارات را آن طور که باید، برآورده نکرد، به بیماری کنسل دچار شد. اکنون مدتی می‌شود که The Zone of the Enders Collection در دسترس قرار دارد اما هیچ اثری از Zone of the Enders 3  نیست.

 


16- Tom Clancy’s Rainbow 6: Patriots


Tom Clancy’s Rainbow 6: Patriots

فرنچایز Rainbow 6 سابقه درخشانی در بازی‌های ویدیویی دنیا دارد، اما یکی از مورد انتظارترین شمار‌ه‌های این سری کنسل شد. Rainbow 6: Patriots در 2011 معرفی گردید، اما سه سال بعد یوبی‌سافت (Ubisoft) اعلام کرد که این عنوان منتشر نخواهد شد. سازندگان مسیر زیادی را برای سخت بازی پیش رفته بودند. تریلر، لوگو و پوسترش هم منتشر شده بود اما یوبی‌سافت به خاطر کنسول‌های نسل بعد، تصمیم گرفت بازی را کنسل کند.

Patriot برای پلتفرم‌های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر می‌شد، اما با عرضه قریب‌الوقوع ایکس باکس وان، یوبی‌سافت تصمیم گرفت بازی را اسقاط کرده و ساخت Rainbow Six Siege را شروع کند. Patriots قرار بود در مورد گروه خطرناکی به اسم وطن پرستان واقعی (True Patriots) باشد که به خاطز فساد حاکم در وال استریت دست به شورش زده‌اند.

 


15- Fez II


Fez II

Fez II شاید نسبت به دیگر دنباله‌های این لیست ظاهری ساده‌تر داشته باشد، اما مثل باقی عناوین به شدت مورد انتظار بود. پس از عرضه این پلتفرمر معمایی در 2012 دنباله‌اش یک سال بعدی معرفی شد. این طور به نظر می‌رسید که جنگ توییتری فیل فیش با نویسنده بازی یعنی مارکوس بیر، عامل اصلی این کنسل بوده است.

البته این دلیل رسمی کنسل Fez II نیست، اما با توجه به این که ماجرای کنسل شدن در فاصله زمانی کوتاهی پس از بحث این دو شکل گرفت بعید به نظر می‌رسد قضیه چیزی غیر از این باشد. مدت کوتاهی پس از این بحث، فیش در پست توییتش نوشت، «Fez 2 کنسل شد. من دیگر نیستم. پول را می‌گیرم و فرار می‌کنم. این حداکثر تحملم بود. این نتیجه چیزی نیست، اما پایان یک کمپین طولانی و لعنتی است.»

 


14- Fable Legends


Fable Legends

سری Fable را می‌توان یکی از محبوب‌ترین انحصاری‌های ایکس باکس دانست. اولین بازی Fable در سپتامبر 2004 و آخرین عنوان این سری یعنی Fable Fortune در سال 2017 منتشر شد. اما انتشار Fable III، آخرین قسمت اصلی به 2010 باز می‌گردد. طرفداران بی‌صبرانه انتظار بازی بعدی را می‌کشیدند که گفته می‌شد اسپین‌آفی از سری خواهد بود.

سه سال بعد Fable Legends معرفی شد و مایکروسافت اعلام کرد که به دلیل تعطیلی استودیوی Lionhead بازی دیگر در حال ساخت نیست. طرفداران از آن پس، چند بازی کوچک از Fable دریافت کردند، اما هیچ کدام در حد و اندازه عظمت Fable Legends نبودند.

 


13- Prey 2


Prey 2

اولین بازی Prey از استودیوی Human Head بدون شک، یک عنوان ترسناک تخیلی موفق در نظر گرفته می‌شود، اما دنباله‌اش را به آن سرعتی که برخی امیدوار بودند دریافت نکرد. اولین بازی حول شخصیتی به اسم تامی جریان داشت که باید نامزدش را از درون یک سفینه فضایی نجات می‌داد. بازی ترسناک و لذت‌بخش بود، اما بازیکنان پس از انتشار اولین قسمت در سال 2006 خبر چندانی در مورد Prey 2 نشنیدند.

پس از 8 سال طولانی، طرفداران انتظار یک پذیرایی مفصل را داشتند، در عوض یک کنسل نفرت‌انگیز را شاهد بودند. با این حال در سال 2017 عنوانی را تجربه کردند که Prey نامیده می‌شد، اما شکی نیست که هرگز Prey 2 را بازی نخواهد کرد.

 


12- Star Wars 1313


Star Wars 1313

شاید نباید Star Wars 1313 را دنباله‌ای درست از یک بازی دیگر دانست، اما زمانی قرار بود جدیدترین عنوان از بازی‌های Star Wars باشد. Star Wars 1313 به مدت دو سال در پروسه ساخت به سر ‌برد و در نهایت به یک تریلر گیم‌پلی چشم‌نواز به همراه کلی طراحی هنری منجر شد. اخبار اولیه حاکی از ‌آن‌اند که بازی حول «بوبا فت» جوان و سفر‌‌هایش در «کورکوسانت» جریان داشت.

متأسفانه پس از خرید لوکاس‌فیلم توسط دیزنی در سال 2012 لوکاس‌آرتز یک سال بعد تعطیل شد و با اخراج چندین نفر از کارکنان Star Wars 1313 هم زیر خاک فرو رفت. افسوس که در آخر تصمیم گرفتند بازی را کنسل کنند، ظاهراً که از پتانسیل بالایی برخوردار بود.

 


11- Mega Man Universe


Mega Man Universe

Mega Man در صنعت بازی‌سازی سابقه‌ای طولانی دارد. اولین بازی توسط کپکام در دسامبر 1987 عرضه شد، اما از آن پس چندین عنوان دیگر از سری منتشر شدند.  داستان طبق معمول حول رباتی جریان داشت که با یک دانشمند شرور به اسم «دکتر وایلی» می‌جنگد.

Mega Man Universe براساس Mega Man 2 بود و به بازیکنان اجازه می‌داد که مرحله‌های خودشان را بسازند و شخصی‌سازی کنند. در سال 2011 کپکام اعلام کرد که بازی به خاطر مشکلات متعدد رسماً کنسل شده است. دلیل ناتمام ماندن بازی تا امروز نامشخص است، اما برخی ترک «کیجی اینفونه» از کپکام و کنترل وحشتناک بازی را دلیل اصلی کنسل بازی می‌دانند.

 


10- Doom 4


Doom 4

قبل از این که فرنچایز Doom در سال 2016 ریبوت شود، Doom 4 را برای ریبوت سری در نظر داشتند. Doom 4 قرار بود روی حمله مهاجمین تمرکز داشته باشد، اما بازی برای سازندگان، زیادی حس و حال Call of Duty داشت.

تهیه‌کننده Doom 4، یعنی مارتی استراتون بعدها گفت: «بازی بازترسیم Doom به شکل یک عنوان جدید بود. آن طور که بسیاری از ما می‌خواستیم یا امید داشتیم حس و حال Doom را نداشت. سری در نهایت در سال 2016 یک ریبوت دریافت کرد و مرد استقبال شدیدی از سوی منتقدین قرار گرفت. بازیکنان احتمالاً هرگز Doom 4 را تجربه نخواهند کرد، اما شاید این مسأله به نفع بازی بوده باشد.

 


9- Star Wars: Battlefront IV


Star Wars: Battlefront IV

قبل از تعطیلی لوکاس‌آرتز آن‌ها روی دو دنباله از بازی بسیار محبوب Star Wars: Battlefront II کار می‌کردند. Star Wars: Battlefront III به خاطر مشکلات Free Radical کنسل شد. از طرفی کنسل شدن Battlefront IV به این مورد ساده باز می‌گردد که قسمت سومی هرگز رنگ انتشار را ندید و این که استودیوی لوکاس‌آرتز توسط دیزنی تعطیل شده بود.

در عین حال که سومین بازی یک Battlefront معمولی به نظر می‌رسید، Battlefront IV نسخه‌ ثانویه شخصیت‌های محبوب Star Wars را شامل می‌شد؛ مثلاً نسخه «سیث» از «لوک اسکای‌واکر» و «ابی‌وان کنوبی» یا نسخه «جدای» از «دارث مائول» و «دارث ویدر». حتی با این وجود که بازی هرگز منتشر نشد، تصاویر هنری و باحال زیادی از بازی (مثل همانی که در بالا مشاهده می‌کنید) در دسترس هستند.

 


8- Legacy of Kain: Dead Sun


Legacy of Kain: Dead Sun

Legacy of Kain: Dead Sun قرار بود ششمین بازی از سری Legacy of Kain باشد تا این که در سال 2012 کنسل شد. پس از اعلام کنسل شدن Dead Sun عنوانی دیگر به اسم Nosgoth از خاکستر Dead Ash در پروسه ساخت قرار گرفت که آن‌ هم جان‌ به جان‌آفرینانش تسلیم کرد و Legacy of Kain: Defiance را همچنان به عنوان آخرین قسمت این سری باقی گذاشت.

وقتی اسکوئر انیکس Legacy of Kain: Dead Sun را کنسل اعلام کرد، سه سال از ساخت این بازی خون‌آشامی می‌گذاشت و همین امر سبب شد زحمت زیاد و زمانی که کارکنان برای ساخت بازی صرف کردند، به باد فنا برود. چیزی که اوضاع را بدتر می‌کند این است که به خاطر توافق‌نامه عدم افشا، پرسنل حق ندارد هیچ جایی در مورد بازی صحبت کنند.

 


7- NBA Live 12 & 13


NBA Live 12 & 13

پس از گذشت 16 سال بازیکنان هر پاییز با یک بازی جدید از NBA مواجه می‌شوند (یا می‌شدند)، اما 2011 اوضاع کمی تفاوت داشت. در این سال EA Sport  قادر نبود تا NBA Live 12 را به دلیل تحریم 2011 NBA منتشر کند. در سال بعد طرفداران منتظر یک بازی بسکتبال جدید بودند اما NBA Live 13 هم کنسل شد.

پس از کنسل بازی، معاون مدیر اجرای EA Sports، آندرو ویلسون اظهار داشت: «به جای عرضه میان فصلی بازی، کل فصل را کنار می‌کشیم و روی ساخت یک شماره فوق‌العاده برای سال بعد تمرکز می‌کنیم.» EA Sports از آن زمان به بعد رویه ساخت بازی را ادامه داد، اما بازیکنان هرگز کپی این دو شماره را دریافت نخواهند کرد.

 


6- Mega Man Legends 3


Mega Man Legends 3

سری Mega Man مدت 30 سال به شکل قدرتمندی در صنعت بازی‌های ویدیویی حضور داشت و در عین حال که موفقیت‌های زیادی را به دست ‌آورد، بازی‌هایی هم هستند که کنسل شده‌اند. Mega Man Legends 3 یکی از بارزترین مثال‌های این عناوین دانست.

سومین بازی قرار بود دنباله‌ای برای Mega Man Legends‌های قبلی باشد که برای پلی استیشن منتشر شده بود. سازندگان کنسول دستی 3DS را به عنوان مقصد مد نظر داشتند، اما هم خود بازی و هم دموی افتتاحیه‌اش کنسل شدند. از کنسل سال 2011 بازی‌های بیشتری از Mega Man منتشر شدند، اما Mega Man Legends 3 همیشه از دسترس طرفداران در سرتاسر دنیا دور خواهد بود.

 


5- Titan


بازی Titan

در عین حال که اکثر بازی‌های Halo با نقد‌های خوبی مواجه شدند، بازی‌هایی از این سری بودند که هرگز رنگ انتشار را ندیدند. یکی از بازی‌ها Titan نام داشت. گفته می‌شد که بازی حول یک نسخه تخیلی از زمین جریان داشت و بازیکنان باید در یک دنیای چندنفره عظیم درگیر فعالیت‌‌های مبارزه‌ای و غیرمبارزه‌ای می‌شدند.

داستان بازی در دنیای پس از حمله نیروهای بیگانه رخ می‌داد، جایی که مردم می‌توانستند شهرهای مختلف بسازند و در روز شغل معمولیشان ار داشته باشند، اما شب هنگام درگیر نبرد شوند. المان‌های Titan شبیه به چیزی مثل Overwatch بود، اما در دنیای Halo اتفاق نمی‌افتاد.

 


4- Fortress


بازی Fortress

Fortress قرار بود یک نقش‌آفرینی اسپین‌آف از سری فاینال فانتزی باشد. اکثر Final Fantasy‌ها توسط اسکوئر انیکس ساخته می‌شدند، اما یک کمپانی به نام GRIN مسئولیت ساخت بازی را برعهده گرفت. Fortress در دنیای «ایوالیک» از Final Fantasy XII جریان داشت و بازیکنان در نقش «باش‌فان روزنبرگ» قرار می‌گرفتند.

طرفداران از همان اول انتظار بازی را نداشتند، چون حتی رونمایی هم نشده بود تا این که پس از مشکلات مالی GRIN در سال 2009، بازی کلاً کنسل اعلام شد. کلی بازی Final Fantasy از زمان Fortress اعلام شدند، اما این سوال همیشه برای طرفداران باقی خواهد ماند که Fortress قرار بود چه ظاهری داشته باشد. امروز Fortress تنها در حد یک رویا است.

 


3- Saints Row: Money Shot


بازی Saints Row: Money Shot

عنوانی از فرنچایز Saints Row که هرگز به شکل یک بازی در نیامد، Saints Row: Money Shot نام داشت. داستان بازی بین وقایع Saints Row 2 و Saints Row: The Third جریان داشت. بازیکنان یک آدمکش حرفه‌ای به اسم «سایفر» را کنترل می‌کردند. یک مرحله این گونه آغاز می‌شد که سایفر تیری شلیک را می‌کرد و بازیکن کنترل تیر را برعهده می‌گرفت و با غلبه بر قدرت جاذبه مسیرش را به هرجهت که می‌خواست تغییر می‌داد.

هر مرحله هدف متفاوتی داشت، مثل شلیک به کیسه زباله یا رد کردن تیر از کنار اجسام با فاصله کم. بازی در نهایت کنسل شد، اما سری Saint Row دوام آورد.

 


2- Project Ragtag


بازی Project Ragtag

یکی از بازی‌های کنسل شده اخیر از Star Wars توسط کمپانی به نام Vesceral Games ساخته شد. بازی Star Wars این استودیو با عناوینی چون Uncharted یا Tomb Raider مقایسه می‌شد و در خط داستانی بین Episode IV و Episode V جریان داشت. بازی تحت عنوان Project Ragtag (که بر اساس شخصیت‌های اصلی داستان نام‌گذاری شده بود) پروسه ساخت را از سر می‌گذراند.

Ragtag به بازیکنان اجازه می‌داد از چنگ AT-ST بگریزند، به دشمنان در «تاتوئین» شلیک کنند و حتی مردم را از اسارت «جابا دی هات» نجات دهند، اما همان طور که حدس می‌زنید در نهایت کنسل شد. متأسفانه پس از تعطیلی Visceral Games در سال 2017، جدیدترین بازی Star Wars نتوانست دل طرفداران را به دست آورد. بازیکنان فعلاً باید به همین Star Wars: Battlefront II کفایت کنند تا یک عنوان بزرگتر و بهتر از Star Wars منتشر شود.

 


1- The Thing II


بازی The Thing II

فیلم The Thing از جان کارپنتر مثال درستی از یک فیلم ترسناک دهه هشتادی است که هنوز هم بین عناوین امروزی  می‌درخشد. فیلم در سال 2002 بازی ویدیوی خودش را دریافت کرد که برای کنسول‌های پلی استیشن 2، ایکس باکس و کامپیوترهای شخصی منتشر شد. ژانر بازی شوتر سوم شخص بود و به شکل غیر رسمی داستان فیلم را ادامه می‌داد.

با توجه به موفقیت قسمت اول، در نهایت یک دنباله از بازی معرفی شد، اما Thing II هرگز از مرحله طراحی مفهومی عبور نکرد و به در بسته خورد. حتی با این که دنباله احتمالاً چیز به درد بخوری از آب در می‌آمد، حقوق Computer Artworks در سال 2003 واگذار و به این ترتیب ساخت این بازی ویدیویی به اتفاقی غیرممکن تبدیل شد. طرفداران به جای بازی اصلی، با یک سری طراحی هنری باحال و جذاب رها شدند تا همیشه در حسرت این عنوان ناتمام بمانند.

آیا بازی دیگری سراغ دارید که دنباله‌اش کنسل شده باشد؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402