اگر آپدیت دردسرساز ویندوز 10 را نمی‌خواهید، روی Check For Updates کلیک نکنید!

ویندوز 10
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آپدیت ویندوز 10 در اکتبر 2018 با باگ حذف شدن اسناد مواجه شد. مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که این مشکل تنها برای آن‌ دسته از کاربرانی که روی عبارت Check For Updates کلیک کرده‌اند، به‌وجود آمده است.

همان‌طور که مایکروسافت اعلام کرده است، تنها کاربرانی که روی Check For Updates کلیک کرده‌اند با باگ حذف شدن اسناد در ویندوز 10 مواجه شدند. هرگاه کاربر روی دکمه Check For Updates کلیک کمی‌کند، مایکروسافت به سرعت ویندوز 10 را آپدیت کرده و مرحله تست و ارزیابی در این به‌روزرسانی نادیده گرفته می‌شود.

 

توصیه می‌شود که هرگز روی Check For Updates کلیک نکنید.

ویندوز 10

مایکروسافت مشکل حذف شدن فایل‌ها و اسناد در آپدیت نسخه اکتبر 2018 ویندوز 10 را پیدا کرد و در این باره می‌گوید:

ما به طور آگاهانه قبل از انتشار رسمی نسخه آپدیت به صورت وسیع، هر ویژگی به‌روزرسانی شده را خیلی آرام و محدود منتشر کرده و بازخوردها را ثبت می‌کنیم. این بار نیز این نسخه از آپدیت تنها در اختیار کسانی قرار گرفته بود که در تنظیمات ویندوز روی Check For Updates کلیک کرده بودند.

به عبارت دیگر مایکروسافت عمدا به‌روزرسانی‌های بزرگی مانند این نسخه را به طور آهسته برای کاربران ویندوز 10 عرضه کرده است، تا بررسی کند و اطمینان حاصل کند که کاربران در امنیت کامل بسر می‌برند. اما اگر در تنظیمات ویندوز روی عبارت Check for Updates کلیک کنید، مایکروسافت فرآیند محتاطانه نصب آپدیت ویندوز را درنظر نگرفته و جدیدترین نسخه آپدیت ویندوز را روی سیستم کاربر نصب می‌کند.

مایکروسافت پس از عرضه نسخه آپدیت آوریل 2018 ویندوز 10 اظهار کرد:

درحالی‌که همچنان کاربران را تشویق می‌کنیم تا منتظر نسخه نهایی آپدیت ویندوز 10 بمانند اما اگر یک کاربر حرفه‌ای هستید و به جدیدترین سرویس‌ها و خدمات ویندوز 10 نیاز دارید و تمایل دارید که نسخه به‌روزرسانی شده آوریل 2018 ویندوز 10 را نصب کنید، بهتر است این کار را به صورت دستی انجام دهید.

آیا متوجه منظورمان شدید؟ مایکروسافت اساسا اظهار می‌کند که ما کاربران را تشویق می‌کنیم که هرگز روی Check For Updates کلیک نکنند، مگر آنکه یک کاربر حرفه‌ای باشند که بخواهند سیستم خود را آپدیت کنند که آن هم بهتر است به صورت دستی انجام شود.

 

کلیک روی Check For Updates شما را به یک نمونه آزمایشی تبدیل می‌کند.

ویندوز 10

در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه فرآیند آپدیت ویندوز 10 کار می‌کند:

  • در ابتدا آپدیت وارد حلقه‌های سریع و آرام فرآیند تست داخلی ویندوز می‌شود. جایی که کاربران مشتاق نسخه بتای آپدیت ویندوز را دریافت کرده و وارد مرحله تست و آزمایش شده و سپس بازخوردهای آنها ثبت می‌شود.
  • پس از آن قبل از آنکه نسخه آپدیت به عنوان یک نسخه پایدار منتشر و عرضه شود، وارد مرحله نهایی حلقه تست به نام Release Preview می‌شود. (البته مایکروسافت این مرحله را در نظر نگرفت و بنابراین آپدیت نسخه اکتبر 2018 می‌تواند در یک جریان مطبوعاتی معرفی و منتشر شود).
  • پس از آنکه این نسخه از آپدیت به عنوان یک نسخه پایدار معرفی شد، تنها افرادی که به صورت دستی برای دریافت این آپدیت اقدام کرده بودند، آن را دریافت خواهند کرد. مایکروسافت به این کاربران اجازه می‌دهد که به عنوان یکسری تستر و نمونه آزمایشی از ویندوز استفاده کرده و سپس بررسی کند که آپدیت چگونه کار می‌کند. (آپدیت اکتبر 2018 در این مرحله متوقف شده است.)
  • در مرحله چهارم مایکروسافت به صورت خیلی آرام نسخه آپدیت ویندوز را برای میانگین کاربران خود عرضه می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که البته قبل از عرضه نهایی، این نسخه از آپدیت با نرم‌افزار و سخت‌افزار سیستم‌های کاربران سازگار باشد.

تمام مراحل بالا به ترتیب و به درستی تنها برای افرادی پیش می‌روند که به صورت دستی، اقدام به دریافت نسخه آپدیت ویندوز کرده باشند.

 

چرا Check For Updates اینگونه عمل می‌کند؟

همه مراحل قبل به خوبی طی می‌شوند، مگر آنکه عبارت Check For Updates را انتخاب کرده باشید که در این صورت مراحل تست و ارزیابی نادیده گرفته شده و نسخه دارای باگ و مشکل را به کاربر تحمیل می‌کند. مشکل اینجاست که اغلب کاربران ویندوز 10 با این گزینه آشنایی نداشته و دچار مشکل می‌شوند.

تغییر رفتار و عملکرد عبارت Check For Updates با عرضه نسخه آپدیت آوریل 2018 شروع شد و تا نسخه اکتبر 2018 ادامه دارد. تا پیش از این کاربران مجبور بودند که ابزار دستیار آپدیت را دانلود کرده و سپس آن را اجرا کنند تا سیستم آپدیت و به‌روزرسانی شود. البته این ابزار همچنان در دسترس است اما در حال حاضر Check For Updates نیز همین کار را می‌کند.

تیم ویندوز به وضوح اعتقاد دارند که آپدیت‌ها کاملا پایدار هستند. سپس آن را در اختیار میانگین کاربران ویندوز قرار می‌دهند تا این نسخه را نصب کنند. اما مایکروسافت پیش از حد به خود اعتماد دارد!

 

شما نمی‌توانید پس از شروع فرآیند آپدیت، آن را متوقف سازید.

ویندوز 10

به دلیل ماهیت آپدیت‌های ویندوز 10، کاربر نمی‌تواند پس از آغاز شدن فرآیند آپدیت، آن را متوقف سازد. بنابراین وقتی کاربر روی عبارت Check for Updates کلیک می‌کند و آپدیت اصلی آغاز می‌شود، هیچ دکمه‌ای وجود ندارد که فرآیند آپدیت را کنسل و متوقف کرد. فرآیند آپدیت و به‌روزرسانی طبق روال خود انجام می‌شود چه کاربر بخواهد و چه نخواهد!

اما خوشبختانه همیشه می‌توان پس از نصب نسخه جدید آپدیت، به نسخه و ورژن قبلی ویندوز برگشت. با این حال آن طور که ما در آپدیت اصلی اکتبر 2018 می‌بینیم، بازگشت به نسخه قدیمی ویندوز نیز نمی‌تواند به کاربر کمک کند چرا که فایل‌های حذف شده دیگر کاملا از دست رفته‌اند.

 

آپدیت‌ها را به صورت دستی انجام دهید.

توصیه می‌شود هرگز در منوی تنظیمات ویندوز، عبارت Check For Updates را انتخاب نکنید. چرا که در این حالت ویندوز 10 به صورت کاملا اتوماتیک نسخه جدید آپدیت را روی سیستم شما نصب خواهد کرد.

اما می‌توان با تعیین کردن شرایطی از این گزینه استفاده کنید. برای مثال می‌توان تعیین کرد که در صورتیکه به یک شبکه اینترنت خیلی سریع دسترسی پیدا کردید، عملیات نصب آپدیت ویندوز 10 انجام شود.

 

گزینه Check For Updates برای به‌روزرسانی‌های بزرگ هر شش ماه یک بار جواب می‌دهد.

ویندوز 10

در حال حاضر گزینه عجیب Check For Updates تنها برای بازه زمانی شش ماه یک بار که یک آپدیت بزرگ و اصلی عرضه می‌شود، کار می‌کند. بنابراین وقتی مایکروسافت نسخه آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 را در تاریخ 2 اکتبر عرضه کرد، کلیک روی عبارت Check For Updates به این معنا خواهد بود که از مایکروسافت می‌خواهید فورا جدیدترین نسخه آپدیت را روی سیستم شما نصب کند. اما اگر روی این گزینه کلیک نکنید، تنظیمات آپدیت ویندوز کمی صبر می‌کند تا نسخه نهایی و بدون نقص آن را روی سیستم شما نصب کند.

مشخصا در حالی‌که از نسخه آپدیت اکتبر 2018 استفاده می‌کنید، در صورتی‌که از گزینه Check For Updates را انتخاب کنید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد تا هنگامی‌که آپدیت بعدی عرضه شود. گفتنی است نسخه‌های جدید آپدیت و به‌روزرسانی هر شش ماه یک بار عرضه می‌شوند و بنابراین انتظار می‌رود که آپدیت بعدی ویندوز 10 را در آوریل 2019 شاهد باشیم.

 

مایکروسافت، لطفا این مشکل را حل کن!

انتظار می‌رود که هرچه زودتر مایکروسافت این مشکل پیش‌آمده را حل کند. اگر به جای Check For Updates، دکمه‌ای در تنظیمات ویندوز با عنوان Install the Latest Update Now لحاظ شود بیشتر می‌تواند به کاربر بفهماند که می‌خواهد یک نسخه تست نشده را دریافت کند. چرا که کاربران ویندوز به هیچ عنوان با مضمون Check For Updates به طور کامل آشنایی ندارند.

اگر نمی‌شود یک دکمه اضافی به صفحه Settings > Windows Update اضافه شود، به جای آن مایکروسافت می‌بایست از ابزار پشتیبان به‌روزرسانی قابل دانلود استفاده کند. در آخر از مایکروسافت تقاضا می‌شود که مرحله Release Preview را مجددا حذف نکند.

کلام آخر

برای اطلای از آموزش های بیشتر با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
ali
.
29 خرداد 1399، 16:42
پاسخ
0
0
سلام من اشتباهی روی گزینه check for update کلیک کردم و وقتی شروع به دانلود کرد سریع اینترنت رو خاموش کردم و restart کردم خوشبختانه مشکلی پیش نیومد ولی گزینه check for update قرمز شده و برام پیغام میاره که باید حنما چک کنم میشه راهنمایی کنید که چکار کنم تا دیگه پیغام نیاره و دوباره سبز بشه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402