بررسی دوربین آیفون 10 اس مکس از نگاه DxOMark

iPhone Xs max / بررسی دوربین آیفون 10 اس مکس از نگاه DxOMark
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سری آیفون 10 اس و 10 اس مکس در مقایسه با همتای قدیمی خود، آیفون 10، پیشرفت‌های قابل توجهی در عملکرد دوربین خود کرده‌اند. در این نوشتار دوربین آیفون 10 اس مکس از نگاه DxOMark مورد بررسی قرار گرفته است.

آیفون 10 اس مکس جدیدترین پرچمدار اپل است که مجهز به بزرگ‌ترین صفحه نمایشی است که تاکنون اپل ساخته است. این گوشی مجهز به یک صفحه نمایش 6.5 اینچ سوپر امولد است و دوربین‌های آن از نظر ظاهر کاملا مشابه مدل قبلی آن، آیفون 10 است اما از نظر نرم‌افزار تغییرات بارزی یافته است. برای مثال سنسور 12 مگاپیکسل موجود در دوربین دوگانه این گوشی، بزرگ‌تر از قبل شده و در مقایسه با آیفون 10 که پیکسل‌های 1.22 میکرومتری دارد، از پیکسل‌های بزرگتر و در حدود 1.4 میکرومتر بهره می‌برد. اما دقیقا مشابه مدل قبلی یعنی آیفون 10، کانال‌های جدید لنز این گوشی روی یک سنسور با لنزهای 6 عنصره و دیافراگم f/1.8 روشن می‌شوند. همچنین مشابه آیفون 10، لنزهای تله‌دوربین 2x با پیکسل‌های 1 میکرومتری و دیافراگم f/2.4 در یک لنز 6 عنصره روشن می‌شوند. گفتنی است هر دو لنز به صورت اپتیکال، پایدار می‌شوند.

آیفون 10 اس مکس / iphone xs max
با وجود این که دوربین گوشی‌های آیفون 10 اس و 10 اس مکس سخت افزارهای کاملا جدیدی نسبت به آیفون 10 دریافت نکرده‌اند اما پیشرفت‌های بزرگی داشته‌اند.
همچنین بخوانید :

از نظر نرم‌افزار و پردازش تصویر باید گفت که پیشرفت آیفون 10 اس مکس در این دو زمینه کاملا محسوس است. درطول عکسبرداری، دوربین به صورت پیوسته یک مولتی فریم بافر را در نوردهی‌های مختلف ثبت کرده که به شاتر لگ صفر و همچنین فرآیند HDR کمک می‌کند. این ویژگی درحال حاضر برای آیفون‌های جدید بسیار منحصربه‌فرد است. این بدین معنا است که آیفون 10 اس مکس قادر است عکس‌های HDR را همان طور که در پیش‌نمایش عکس نشان می‌دهد، ثبت کند؛ بنابراین هر چه را که می‌بینید درواقع همان چیزی است که از آن عکس گرفته‌اید. قابل ذکر است که عملکرد پیش‌نمایش تصاویر HDR در حال حاضر در هیچ‌ یک از رقیبان آیفون‌های جدید، دیده نمی‌شود.

از نظر توانایی در ضبط ویدیو باید گفت که آیفون 10 اس مکس توانایی ضبط ویدیوی 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه را داشته و ویدیوی فول HD با کیفیت 1080p را در 240fps ضبط می‌کند. بهره‌مندی از سنسور سریع‌تر سبب می‌شود که پایداری بهتری در ضبط ویدیو تجربه شود، علاوه براین دوربین آیفون 10 اس مکس توانایی ضبط فیلم با محدوده دینامیکی گسترده درحالتی که نرخ فریم تنها 30fps باشد را نیز داراست.

خاطر نشان می‌شود که دوربین آیفون 10 اس دقیقا مشابه برادر بزرگتر خود یعنی آیفون 10 اس مکس است، بنابراین احتمال می‌رود که نتایج تست مشابهی را از هر دو شاهد باشیم، با این حال تست‌های زیر تنها در مورد آیفون 10 اس مکس انجام شده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بررسی دوربین آیفون 10 اس مکس

مشخصات کلیدی دوربین آیفون 10 اس مکس:

  • دوربین دوگانه
  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با سنسور 2/1.55″ (پیکسل‌های 1.4 میکرومتری) و لنزهای شش عنصره با دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی معادل 26 میلی‌متر
  • دوربین ثانویه 12 مگاپیکسلی، تله‌دوربین 2x با سنسور 1/3.4″ (پیکسل‌های 1 میکرومتری) و لنزهای شش عنصره با دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی معادل 52 میلی‌متر.
  • پایداری اپتیکال تصویر (OIS) در هر دو لنز.
  • سیستم فوکوس خودکار تشخیص فازی (PDAF).
  • فلش دوگانه Quad-LED.
  • ضبط ویدیو 4K در 30/60fps و ضبط ویدیوی 1080p در 240fps.

درباره بررسی‌های وبسایت DxOMark:

جهت تحلیل و ارزیابی دوربین گوشی‌های هوشمند، مهندسان DxOMark بیش از 1500 عکس آزمایشی  و بالغ بر 2 ساعت ویدیو در شرایط کنترل شده آزمایشگاهی و همچنین در شرایط طبیعی و محیط‌های باز و سرپوشیده را ثبت و ضبط می‌کنند. در این مقاله به مهم‌ترین نتایج این بررسی‌ها و ارزیابی‌ها روی گوشی آیفون 10 اس مکس پرداخته شده است.

 


خلاصه‌ای از نتایج بررسی


آیفون 10 اس مکس

آیفون 10 اس مکس با کسب 105 امتیاز در ارزیابی کلی DxOMark، توانست جایگاه دوم فهرست دوربین‌های بررسی شده گوشی‌های مختلف را از آن خود کند. هواوی P20 پرو با دوربین سه‌گانه و قدرتمند خود همچنان در مقام اول این فهرست ایستاده است. دوربین آیفون 10 اس مکس، ویدیوهای بی‌نظیری را در شرایط با نور کم ضبط می‌کند. فیلم‌های ضبط شده در فضای بیرون و در یک روز روشن، محدوده دینامیکی فوق‌العاده وسیع، رنگ‌های زنده و حفظ جزئیات بالای این دوربین را ثابت می‌کنند. همچنین سیستم تاثیرگذار پایداری اپتیکال تصویر سبب می‌شود که لرزش دوربین در هنگام فیلمبرداری، به حداقل برسد و موجب می‌شود که این آیفون برای هر کاربری یک گزینه عالی به شمار برود.

تست‌های انجام شده در روشنایی روز، عکس‌های باکیفیتی را برای ما به ارمغان آورده است. نوردهی در تصاویر ثبت شده در فضای باز بسیار عالی است، جزئیات بسیاری از هر عکس حفظ شده و رنگ‌ها کاملا خوشایند هستند.

با این حال اگر مجبور باشیم به یکی از ویژگی‌های دوربین آیفون 10 اس مکس که می‌بایست بهبود یابد، اشاره داشته باشیم باید عملکرد بزرگنمایی آن را انتخاب کنیم. بزرگنمایی دوربین آیفون 10 اس مکس در مقایسه با دوربین آیفون 10، بهبود اندکی پیدا کرده است. در تصاویری که به‌واسطه دوربین آیفون 10 اس مکس زوم و بزرگنمایی شده‌اند، مقداری نویز روشنایی دیده می‌شود و در مقایسه با رقیبان قدرتمند این گوشی نظیر هواوی P20 پرو و سامسونگ گلکسی نوت 9، جزئیات کمتری از تصویر در بزرگنمایی حفظ می‌شود.

با این حال باید گفت که کیفیت تصاویر ثبت شده با این گوشی بسیار خوب است و آیفون 10 اس مکس در بخش ارزیابی عکسبرداری، امتیاز فوق‌العاده 110 را کسب می‌کند. علاوه براین جهت عکسبرداری تصاویر در روشنایی زیاد، دوربین آیفون 10 اس مکس بسیار قابل اعتماد عمل می‌کند. سیستم فوکوس خودکار این گوشی بهترین سیستمی است که تاکنون مورد بررسی قرار داده شده است. همچنین تصاویر ثبت شده با افکت پرتره، بسیار عالی و باکیفیت هستند.

از مواردی که بهتر است، اندکی بیشتر بهبود یابند، علاوه بر بزرگنمایی و زوم تصاویر که پیش‌تر به آنها اشاره شد، نویز روشنایی کاملا محسوس در محیط‌های با نور کم و بروز نواحی سایه‌ای در تصاویر با کنتراست بالا است.

کسب نمره 96 در بخش فیلمبرداری، برای این گوشی آنچنان چشمگیر نیست اما همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، آیفون 10 اس مکس به‌واسطه محدوده دینامیکی بسیار وسیع، پایداری عالی تصاویر و فوکوس خودکار سریع و دقیق، عملکرد بسیار عالی در ضبط ویدیو دارد. جزئیات به خوبی در نور زیاد حفظ می‌شوند اما در نور کم متاسفانه جزئیات کمتری از اشیا حفظ می‌شود و همچنین مقدار کمی نویز روشنایی نیز در فیلم‌های ضبط شده در نور کم، رویت می‌شود.

 


تشریح امتیازهای کسب شده در بخش عکسبرداری


امتیاز 110 کسب شده در بخش عکسبرداری از مجموع تست‌های مختلف در شرایط نوری مختلف حاصل شده است. در ادامه نگاه دقیق‌تری به کیفیت تصاویر ثبت شده در تست‌ها و مراحل ارزیابی مختلف خواهیم داشت.

نوردهی و کنتراست (93)

ویژگی جدید و هوشمند HDR اپل به خوبی کار خود را انجام می‌دهد. عکس‌های ثبت شده با دوربین آیفون 10 اس مکس به خوبی نوردهی و محدوده دینامیکی وسیع را درمحیط‌های باز و روشن و همچنین فضاهای سرپوشیده، نشان می‌دهند. قابل ذکر است که آیفون 10 اس مکس به لطف پردازنده قدرتمند A12 بایونیک خود قادر به نمایش تصاویر HDR به صورت همزمان در تصاویر پیش‌نمایش است و بنابراین هرآنچه را که مشاهده می‌کنید، درحقیقت همان را ثبت کرده‌اید. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد این ویژگی تاکنون در هیچ یک از رقیبان آیفون 10 اس مکس دیده نشده است.

در تصاویر زیر محدوده دینامیکی پیشرفته‌تر آیفون 10 اس مکس را درمقایسه با آیفون 10 در نواحی سایه و روشن را مشاهده می‌کنید. از مقایسه تصاویر ثبت شده، می‌توان گفت که هواوی P20 پرو جزئیات بیشتری از عکس را حفظ می‌کند اما یک تصویر باکیفیت با کنتراست کمتر را ارائه می‌کند.

برای مشاهده اینکه هر عکس توسط چه دوربینی ثبت شده است، روی آن کلیک کنید.

بهبود دامنه دینامیکی آیفون 10 اس مکس حتی در تصاویر پرتره با پس‌زمینه روشن نیز کاملا محسوس است. همان‌طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌شود، آیفون 10 اس مکس در مقایسه با همتای قدیمی‌تر خود یعنی آیفون 10، جزئیات بیشتری را در تصاویر پس‌زمینه روشن، حفظ می‌کند. مقام اول فهرست DxOMark که همان هواوی P20 پرو است، محدوده دینامیکی مشابهی آیفون 10 اس مکس دارد.

برای مشاهده اینکه هر عکس توسط چه دوربینی ثبت شده است، روی آن کلیک کنید.

در تصاویر با کنتراست بالا، آیفون 10 اس مکس باز هم به خوبی ظاهر شده و جزئیات را به خوبی در نواحی سایه حفظ می‌کنند. این گوشی در محیط آزمایشگاه استودیو با روشنایی حداقل 1 لوکس نیز به خوبی جزئیات عکس را حفظ کرده و در حقیقت در این تست، هم‌رده با سایر رقیبان قدرتمند خود می‌ایستد.

برای مشاهده اینکه هر عکس توسط چه دوربینی ثبت شده است، روی آن کلیک کنید.

رنگ (84)

آیفون 10 اس مکس در زمینه رنگ به خوبی عمل می‌کند، پردازش رنگ این گوشی در هنگام عکسبرداری در فضای باز و روشن و روشنایی معمولی فضاهای سرپوشیده قابل قبول است.

برای مشاهده اینکه هر عکس توسط چه دوربینی ثبت شده است، روی آن کلیک کنید.

با این حال در تست‌های انجام شده، وجود برخی بی‌نظمی‌ها و عدم اشباع رنگ‌ها در فضاهای با نور کم بسیار محسوس است. این عدم اشباع رنگ‌ها در تصاویر زیر که در شب گرفته شده است، کاملا مشهود است. هر دو گوشی هواوی P20 پرو و سامسونگ گلکسی نوت 9 در مقایسه با آیفون 10 اس مکس، پردازش رنگی اشباع شده‌ای دارند.

برای مشاهده اینکه هر عکس توسط چه دوربینی ثبت شده است، روی آن کلیک کنید.

در هنگام عکسبرداری در فضای آزاد و بیرون در روشنایی روز و یا در زیر نور مصنوعی در فضاهای سرپوشیده، مقداری سایه زرد رنگ در عکس‌ها دیده می‌شود. این سایه زرد رنگ قبلا در تست آیفون 10 نیز دیده شده است اما این سایه رنگی در آیفون 10 اس مکس اندکی شدیدتر و قوی‌تر است. البته این سایه زرد رنگ قابل تحمل بوده و مشکل جدی در عکس ایجاد نمی‌کند.

برای مشاهده اینکه هر عکس توسط چه دوربینی ثبت شده است، روی آن کلیک کنید.

فوکوس خودکار (100)

سیستم فوکوس خودکار آیفون 10 اس مکس خیلی عالی عمل می‌کند و درواقع امتیاز کامل این بخش را که همان 100 است، از آن خود می‌کند. فوکوس خودکار این گوشی در شرایط مختلف، سریع و دقیق است. نمودار زیر عملکرد سیستم فوکوس خودکار آیفون 10 اس مکس را در روشنایی 1000 لوکس نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید سیستم فوکوس خودکار این گوشی با تاخیر بسیار کوتاه 500 میلی ثانیه پس از خارج شدن دوربین از حالت فوکوس، تصاویری باکیفیت عالی را ایجاد می‌کند.

بافت (74) و نویز (68)

آیفون 10 اس مکس در دو تست بافت و نویز نمرات خوبی را کسب می‌کند. این ویژگی‌ها در عکسبرداری در نور و روشنایی به خوبی محسوس می‌شوند. همان طور که در تصاویر پایین مشاهده می‌کنید، آیفون 10 اس مکس به خوبی جزئیات ریز مثل موهای مدل و بافت دیوار را به تصویر کشیده و نویز را نیز به خوبی کنترل می‌کند. عملکرد آیفون 10 و گوگل پیکسل 2 در این زمینه تقریبا نزدیک به هم است.

برای مشاهده اینکه هر عکس توسط چه دوربینی ثبت شده است، روی آن کلیک کنید.

جزئیات به خوبی در فضاهای سرپوشیده روشن نیز حفظ می‌شود اما باز هم در مقایسه با هواوی P20 پرو، آیفون 10 اس مکس جزئیات کمتری را در عکسی که در فضای سرپوشیده گرفته می‌شود، حفظ می‌کند. همچنین مقداری نویز روشنایی نیز در این تصاویر دیده می‌شود. در چنین فضا و موقعیتی گوگل پیکسل 2 توانایی بیشتری در حفظ جزئیات عکس در مقایسه با آیفون 10 اس مکس دارد.

برای مشاهده اینکه هر عکس توسط چه دوربینی ثبت شده است، روی آن کلیک کنید.

اختلاف بیبن دوربین گوشی‌های مختلف در عکسبرداری در محیط‌های با نور کم، بیشتر خود را نشان می‌دهد. در تصاویر زیر که در شب ثبت شده‌اند، میزان جزئیات حفظ شده در هر سه عکس تقریبا مشابه هم است اما هواوی P20 پرو و گلکسی نوت 9 نویز کمتری را ارائه می‌کنند. این درحالی است که آیفون در مقایسه با رقیبان قدرتمند خود، نویز دیجیتالی بیشتری را از خود نشان می‌دهد.

برای مشاهده اینکه هر عکس توسط چه دوربینی ثبت شده است، روی آن کلیک کنید.

مشاهدات و تست‌های انجام شده در شرایط طبیعی، به خوبی توسط تست‌های انجام شده در محیط آزمایشگاهی DxOMark تائید می‌شوند. تصاویر زیر که در آزمایشگاه DxOMark ثبت شده‌اند، نشان می‌دهند که دوربین آیفون 10 اس مکس قادر است به اندازه رقیبان قدرتمند خود، جزئیات عکس را در روشنایی 1000 لوکس، حفظ کند. این گوشی قادر است جزئیات عکس در روشنایی 20 لوکس را نیز حفظ کند اما تصویر ثبت شده در مقایسه با هواوی P20 پرو و گلکسی نوت 9، نویز بیشتری دارد.

برای مشاهده اینکه هر عکس توسط چه دوربینی ثبت شده است، روی آن کلیک کنید.

آرتیفکت (86)

میزان آرتیفکت در دوربین آیفون 10 اس مکس به خوبی کنترل شده است و امتیاز خوب 86 را در این قسمت از آن خود می‌کند. البته در تصاویری که در روشنایی نور زیاد گرفته شده‌اند، در نواحی اطراف لبه فریم مقداری آرتیفکت دیده می‌شود. البته این میزان آرتیفکت آنقدر محسوس نبوده و در کیفیت کلی عکس تاثیر منفی نمی‌گذارد. همچنین مقداری الگوی موجی شکل در نواحی روشن رویت می‌شود که البته برای دیدن آن، می‌بایست خیلی دقت کرد.

آیفون 10 اس مکس

 

فلاش (74)

عمکلرد فلاش آیفون 10 اس مکس آنچنان که می‌بایست قوی نیست. نوردهی هدف در صحنه آزمایشگاه، بسیار کم بود و هرگاه که روی تصویر زوم می‌شود می‌توان حالت نقطه‌ای رنگ روی پوست چهره هدف را دید و البته قرمزی رنگ چشم هدف، کاملا محسوس است.

به غیر از نتایج آزمایشگاهی، آیفون 10 اس مکس قادر است در محیط واقعی نتایج خوبی از عملکرد فلاش خود را به نمایش بگذارد. در تصاویر زیر، فلاش نوردهی خوبی روی چهره و پوست کاربر اجرا کرده، درحالی‌که مقداری از جزئیات پس‌زمینه نیز حفظ شده‌اند.

آیفون 10 اس مکس

 

زوم (59)

دقیقا مشابه سایر رقبای این گوشی، آیفون 10 اس مکس نیز مجهز به یک دوربین دوگانه است و ویژگی اختصاصی تله‌لنز 2x را دارد. خروجی تصاویر بزرگنمایی شده در روشنایی روز در مقایسه با عملکرد آیفون 10 اندکی بهبود یافته است اما در محیط‌هایی با نور کم، جزئیات کمتری از عکس حفظ می‌شود.

در تصاویر زیر می‌توانید مشاهده کنید که در بزرگنمایی 8 برابر (8x)، تصاویر زوم شده با آیفون 10 اس مکس، جزئیات کمتری حفظ شده است و مقداری نویز روشنایی در مقایسه با گلکسی نوت 9 در آنها مشاهده می‌شود. همچنین در برخی عکس‌های بزرگنمایی شده مقداری عدم اشباع رنگ در بافت‌های ریز و جزئیات نیز دیده می‌شود.

برای مشاهده اینکه هر عکس توسط چه دوربینی ثبت شده است، روی آن کلیک کنید.

تصاویر زیر با بزرگنمایی تقریبا 5x ثبت شده‌اند و نتایج بالا را تائید می‌کنند. گفتنی است آیفون 10 اس مکس در مقایسه با آیفون 10 جزئیات بیشتری را حفظ می‌کند اما باز هم نمی‌تواند با دوربین‌های سه‌گانه هواوی P20 پرو مقابله کند. درواقع هواوی P20 پرو قادر است که تصاویری با نویز روشنایی کمتر و البته جزئیات بیشتر را ثبت کند.

برای مشاهده اینکه هر عکس توسط چه دوربینی ثبت شده است، روی آن کلیک کنید.

افکت بوکه (60)

آیفون 10 اس مکس یکی از بهترین افکت‌های بوکه را اجرا می‌کند. اگر خیلی دقیق‌تر به تصاویر نگاه کنیم، مقداری خطای تخمین عمق در برخی نواحی عکس دیده می‌شود اما جداسازی هدف و پس‌زمینه در آیفون 10 اس مکس در مقایسه با آیفون 10 بهبود ویژه‌ای یافته است. همان‌طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، تصاویر بوکه در آیفون جدید در مقایسه با رقیب قدرتمند آن یعنی هواوی P20 پرو، جزئیات بیشتری از چهره و موهای هدف را حفظ می‌کند. علاوه براین در نمونه‌های آزمایشی، پردازشی خوبی در نقاط روشن پس‌زمینه رویت می‌شود.

در تصاویر شلوغ‌تر همانند عکس‌های زیر، خطای تشخیص عمق بیشتر محسوس است. با استفاده از ویژگی Smart HDR، تصاویر ثبت شده با افکت بوکه در زمان واقعی نمایش داده می‌شوند.

آیفون 10 اس مکس به خوبی قادر است که تصاویر باکیفیتی در افکت بوکه تحت شرایط با نور کم را ثبت کند. همان‌طور که در تصاویر زیر می‌بینید این گوشی قادر است که در فضاهای کم نور همانند رستوران و کافی شاپ، تصاویر جذابی را با افکت بوکه ثبت کند. جداسازی هدف در این تصویر به خوبی انجام شده است و روشنایی پس‌زمینه به خوبی به تصویر کشیده شده است.

آیفون 10 اس مکس

 


تشریح امتیازهای کسب شده در بخش فیلمبرداری


 

آیفون 10 اس مکس به لطف بهره‌مندی از عملکرد عالی خود در شرایط و محیط‌های روشن، امتیاز 96 را که امتیاز خوبی محسوب می‌شود، در بخش فیلمبرداری کسب کرده است. این امتیاز کلی از مجموع امتیاز در بخش‌های ارزیابی مختلف نظیر نوردهی (88)، رنگ (88)، فوکوس خودکار (91)، بافت (58)، نویز (75)، آرتیفکت (84) و پایداری (94) حاصل شده است.

در حالت پیش فرض که ضبط ویدیوی 1080p در نرخ سرعت 30 fps است، ویدیوی ضبط شده نتایج فوق‌العاده‌ای را در محیط‌های روشن به تصویر می‌کشاند. درحقیقت این ویدیوی ضبط شده، محدوده وسیع دینامیکی، رنگ‌های زنده، تراز سفیدی دقیق و جزئیات زیاد را به نمایش می‌گذارد.

با این حال در فضاهای با نور کم، افت کیفیت محسوسی قابل مشاهده است. درحقیقت مقداری ناپایداری در تراز سفیدی در فیلم‌هایی که در فضای سرپوشیده با نور معمولی ضبط شده‌اند، دیده می‌شود. در فیلم‌های ضبط شده در محیط‌های باز و یا با نور کم نیز مقداری نویز روشنایی نیز دیده می‌شود. همچنین در هنگام استفاده از سیستم فوکوس خودکار ردیابی در محیط‌های تاریک، مقداری از جزئیات اشیا از دست می‌روند. پایدارسازی تصویر در همه محیط‌های دارای نور به خوبی کار کرده اما در مواجهه با حرکت مانند لرزش دست، تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

هنگامی‌که در سرعت 30 فریم بر ثانیه یک ویدیو ضبط می‌شد، آیفون 10 اس مکس محدوده دینامیکی بسیار بهتری را در مقایسه با آیفون 10 از خود نشان می‌دهد. در ویدیوی زیر یک ویدیوی 1080p با سرعت 60 fps ضبط شده است که پایداری مشاهده شده در آن، دقیقا همانند ویدیوی ضبط شده با نرخ فریم 30 fps است. البته در نرخ فریم 60 fps محدوده دینامیکی گسترده را نخواهید داشت و همچنین مقداری آرتیفکت نیز مشاهده می‌شود.

 


نتیجه‌گیری


 

آیفون 10 اس مکس مجهز به یکی از بهترین دوربین‌هایی است که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته است و در بسیاری از زمینه‌ها و تست‌ها پیشرفت قابل توجهی در مقایسه با مدل آیفون 10 از خود نشان می‌دهد. کیفیت تصاویر و ویدیوهای ضبط شده با این دوربین در فضاهای روشن بسیار عالی است، محدوده دینامیکی بسیار خوبی داشته و جزئیات تصاویر به خوبی حفظ می‌شوند. سیستم فوکوس خودکار و پایداری تصویر به خوبی کار کرده و دوربین، بازده قابل توجهی دارد.

در محیط‌های با نور کم، مقداری نویز روشنایی در تصاویر دیده می‌شود که در مقایسه با گوشی‌های رقیب، اندکی بیشتر است. همچنین عملکرد زوم و بزرگنمایی این گوشی درمقایسه با هووای P20 پرو خوب و حرفه‌ای نیست. البته باید گفت که این مشکل جدی نبوده و برای عکسبرداری مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهد کرد. با اطمینان می‌توان گفت که آیفون 10 اس مکس برای عکاسانی که جهت ثبت سوژه‌های خود از گوشی استفاده می‌کنند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

نقاط قوت بخش عکسبردارینقاط قوت بخش فیلمبرداری
نوردهی عالی هدف و محدوده دینامیکی خوب در نواحی باز و سرپوشیدهدامنه دینامیکی بسیار گسترده
حفظ جزئیات تصویر به میزان خوب در همه شرایطپایداری تصاویر عالی
سیستم فوکوس خودکار سریع و دقیقفوکوس خودکار سریع و قابل تکرار
رنگ‌های زنده و خوشایند در اغلب فضاهاحفظ جزئیات تصویر به میزان خوب، به ویژه در نواحی باز و آزاد
ایزوله کردن عالی هدف و افکت بوکه بسیار عالی
نقاط ضعف بخش عکسبردارینقاط ضعف بخش فیلمبرداری
نوردهی کم در فلاشمشاهده تراز سفیدی ناپایدار در برخی عکس‌های ثبت شده در نور اتاق
نویز روشنایی قابل توجه در نور کم و نواحی سایه‌ای در اطراف صحنه‌های با کنتراست بالانویز روشنایی در نور کم
نویز روشنایی و فقدان جزئیات به میزان قابل توجه در تصاویر بزرگنمایی شده
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402