هر آنچه از رویداد 8 آبان اپل در شهر نیویورک انتظار داریم

اپل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در رویداد 8 آبان اپل که در شهر نیویورک برگزار خواهد شد، شاهد رونمایی از تبلت‌های جدید آیپد پرو خواهیم بود. علاوه بر این، آپدیت‌‌های جدیدی در خانواده کامپیوترهای مک نیز معرفی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

اپل / apple

براساس اعلام و دعوت رسمی اپل از رسانه‌ها، سه شنبه آینده یعنی 8 آبان 97 مصادف با 30 اکتبر 2018، سومین مراسم سالانه اپل در شهر نیویورک با شعار «چیزهای بیشتری در حال ساخت هستند» برگزار خواهد شد. این مراسم در سالن Howard Gilman Opera Houssein ساعت 10 صبح به وقت محلی و  17:30 به وقت تهران آغاز می‌شود. به این ترتیب طرفداران اپل شاهد معرفی دیگر دستاوردهای جدید اپل در سال 2018 خواهند بود. گفتنی است که در این مراسم قرار است از آیپد پرو جدید و کامپیوترهای جدید مک رونمایی شود. علاوه بر آیپد پرو انتظار داریم که حداقل سه کامپیوتر مک نیز در این رویداد معرفی شوند. در ادامه به صورت دقیق‌تر به معرفی آنچه که از این محصولات انتظار داریم می‌پردازیم:

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

آنچه از اپل در رویداد 8 آبان انتظار داریم


آیپدهای جدید


یکی از مورد انتظارترین محصولات در رویداد 8 آبان اپل، رونمایی از آیپد پروهای جدید است. درواقع این محصول شاهد به روز رسانی‌های جالبی خواهد بود. در این زمینه باید بگوییم که دکمه هوم از بدنه حذف خواهد شد و همچنین اثری از درگاه USB-C و همچنین سنسور Touch ID نخواهد بود. علاوه بر این انتظار داریم که مانند سال گذشته آیپد پرو در دو اندازه مختلف ظاهر شود. یکی از آن‌ها 11 اینچی بوده و دیگری نیز آیپد پرو 12.9 اینچی است که از پردازنده A12 بایونیک اپل که در آیفون‌های 2018 نیز شاهد حضور آن بوده‌ایم، بهره‌مند خواهند بود. به گفته بلومبرگ، آیپد پرو 2018 اولین آیپدی خواهد بود که به پردازنده ساخت خود اپل مزین می‌شود.

تبلت های جدید آیپد پرو

همچنین انتظار داریم که کوپرتینویی‌ها از نمایشگر LCD در آیپد پروهای جدید استفاده کنند. البته اگر هم از نمایشگر OLED در این آیپدها استفاده شود، چندان جای تعجب نیست اما به همان نسبت احتمالا قیمت دستگاه نیز افزایش خواهد یافت. این در حالی است که همیشه تلاش اپل در راستای راضی نگه داشتن مشتریانش بوده است. گفتنی است که نمایشگرهای فعلی اپل که از نوع  ProMotion LCD هستند از قابلیت رفرش 120 بار در ثانیه برخوردار بوده و اجرا و نمایش روانی را برای تبلت‌های آیپد پرو به ارمغان می‌آورند. با این حال و در حال حاضر این نوع نمایشگرها به عنوان بهترین نمایشگر در دنیای تبلت‌های هوشمند امروزی شناخته می‌شوند.

همچنین در برخی از منابع خبری آمده بود که هر دو آیپد پرو 2018 از نمایشگرهایی بدون حاشیه برخوردارند. اما با این حال دانستن این نکته خالی از لطف نخواهد بود که بدون حاشیه بودن به معنی حذف کامل حاشیه‌ها نیست؛ چون در این صورت کاربران در کار با آن با مشکل مواجه می‌شوند. درواقع احتمالا بریدگی بالای نمایشگر در این تبلت وجود نداشته باشد.


مک بوک ایر جدید


احتمالا یکی از کامپیوترهای مکی که از سوی اپل در روایداد 30 اکتبر معرفی می‌شوند، مک بوک ایر جدیدی است که جایگزین مک بوک بوک ایر 999 دلاری موجود در بازار خواهد بود. گفتنی است که مک بوک ایر در حال حاضر از نمایشگری با حاشیه بزرگ بهره می‌برد و همچنین از پورت USB-C نیز پشتیبانی نمی‌کند. علاوه بر این دارای نمایشگر غیر Retina است. بنابراین انتظار می‌رود که این دستگاه مورد بازبینی و آپدیت قرار بگیرد و ما شاهد مک بوک جدیدی از سوی اپل باشیم. پس اگر قصد خرید مک بوک دارید بهتر است تا زمان عرضه محصولات جدید اپل نیز صبر کنید؛ چرا که مک بوک‌های جدید آپدیت‌های جالبی را دریافت خواهند کرد.

مک بوک اپل

در این راستا انتظار می‌رود که اپل مک بوک جدید خود را با نمایشگر رتینا عرضه کند. با این حال ممکن است مک بوک جدید اپل دیگر از نوع برند ایر (Air) نباشد و با اسم دیگری وارد بازار شود. گفتنی است که کامیپوتر جدید، 12 اینچی بوده و احتمال دارد که یک نسخه 13 اینچی از آن نیز معرفی شود. درواقع مک بوک 13 اینچی جایگزین مک بوک ایر خواهد بود.

 


مک مینی


یکی از کامپیوترهای مکی که از سال 2014 تاکنون بروزرسانی سخت افزاری نداشته است همین MacMini ارزان قیمت اپل است. درواقع در این 4 سال این سری از کامپیوترهای مک با همان سخت افزار قدیمی عرضه می‌شدند. اما خبر خوب است که براساس گزارش بلومبرگ اپل از ابتدای سال در حال طراحی مک مینی جدیدی بوده است و بالاخره می‌توانیم شاهد نسل جدیدی از این کامپیوترها باشیم که با ارتقای سخت افزاری همراه خواهند بود. البته با ارتقای سخت افزاری افزایش قیمت آن نیز امری طبیعی است.

مینی مک / مک مینی / mac mini

گفتنی است که کامپیوترهای دسکتاپ و نوت بوک‌های اپل همیشه جزو محصولات محبوب در بین طرفداران بوده‌اند. اما برخی از تصمیمات جدید اپل برخی از امکانات و جوانب مثبت این محصولات را از بین برده است. در این میان می‌توان به محدودکردن درگاه‌های اتصالی دستگاه، قیمت بالای CPU و طراحی‌هایی که چندان آینده‌نگرانه نیستند، اشاره کرد که از مشکلات پیش رو هستند. با این حال باید ببینیم که حالا تیم طراحی اپل می‌تواند بررسی خوبی را در بازار انجام دهد و محصولی کاربر پسند را بدون مشکلاتی که در بالا اشاره کردیم معرفی کند یا خیر؟

 


iMac های جدید


این طور که به نظر می‌رسد در سه‌شنبه آینده شاهد محصولاتی خواهیم بود که هر شخصی با هر سلیقه‌ای می‌تواند گزینه‌ای برای انتخاب داشته باشد. این در حالی است که منابع خبری همان‌طور که مک‌بوک‌های جدید را تایید کرده‌اند، همچنین بیان داشته‌اند که کامپیوترهای رومیزی iMac جدید نیز در راه هستند. اما هنوز جزئیات زیادی را از آن در دست نداریم. در این راستا ممکن است که iMac پرو جدید تغییراتی را دریافت کند اما این تغییرات شاید آن‌قدرها هم چشمگیر نباشند. در عین حال ممکن است شاهد حضور پردازنده T2 اپل و همچنین پشتیبانی از ویژگی Touch ID در این دستگاه باشیم. با این حال احتمالا امنیت کامپیوترهای دسکتاپ iMac اپل در زمینه ذخیره‌سازی نیز ارتقا خواهد یافت و شاهد حضور حافظه ذخیره‌سازی SSD در این نوع کامپیوترها خواهیم بود.

iMac

گفتنی است آخرین بروزرسانی که کامپیوترهای iMac دریافت کردند به خرداد سال گذشته مربوط می‌شد. درواقع در مراسم WWDC سال گذشته iMac Pro رونمایی شده بود و با این حال انتظار می‌رود که هم iMac pro و هم دیگر کامپیوترهای iMac از نظر سخت افزاری آپدیت شوند.

 


ایرپادز و ایرپاور


اپل سال گذشته اعلام کرد که در حال ساخت شارژری بی سیم است که قابلیت شارژ همزمان آیفون، ایرپادز و همچنین اپل واچ را در خود جای داده است. این خبر آخرین چیزی بود که ما درباره این محصول شنیدیم. حال با اینکه این شرکت در رویداد معرفی آیفون‌های 2018 از ایرپاورها سخنی به میان نیاورد، انتظار می‌رود که در رویداد 8 آبان اپل از آپدیت جدید آن رونمایی شود و یا اینکه انتظار داریم اپل، حداقل شارژر بی سیم خود را با آپدیتی هر چند کوچک عرضه کند.

 ایرپادز / airpods

درواقع اگر اپل روز سه شنبه به ایرپاورهای جدید اشاره‌ای داشته باشد آن هنگام می‌توانیم امیدوار باشیم که درباره آپدیت‌هایی که ایرپادز دریافت می‌کند، حرفی برای گفتن خواهیم داشت. با این حال انتظار می‌رود که اگر ایرپادزی در مراسم پیش رو معرفی شود حداقل به قابلیت شارژ بیسیم مزین باشد. همچنین می‌توانیم امیدوار باشیم که در این کنفرانس خبرهایی درباره ایربادز (earbods) نیز بشنویم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
سميرا اكرامی
.
07 آبان 1397، 14:00
پاسخ
0
0
چقدر خوب که نسخه جدید مک مینی هم معرفی میشه... با این قیمت دلار که دیگه دنبال iMac نمیشه رفت
avatar
اعظم بجاری
.
07 آبان 1397، 21:54
پاسخ
0
0
@سميرا اكرامی
آره همین‌طوره ولی به هر حال هم اونا گرونن و هم دلار فعلا هم فکر کنم باید خبراشو بنویسیم یا بخونیم :دی
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402