پتنت های جدید از وجود بریدگی کناری نمایشگر خبر می دهند

بریدگی کناری نمایشگر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از موضوعات آزاردهنده برای کاربرانی که به دنیال نمایشگرهایی بدون حاشیه هستند، بریدگی بالای نمایشگر یا به عبارتی ناچ است. در این راستا پتنت‌های جدیدی منتشر شده است که از بریدگی کناری نمایشگر خبر می‌دهند.

بریدگی‌های بزرگ بالای نمایشگر گوشی‌های هوشمند می‌توانند با بریدگی‌های کوچک‌تری نیز جایگزین شوند. این در حالی است که پتنت جدیدی در این راستا به اداره پتنت آمریکا و همچنین سازمان بازرگانی ارسال شده‌اند. در صورت تایید این طرح‌ها (که توسط LetsGoDigital افشا شده است)، در دنیای واقعی شاهد گوشی‌هایی با بریدگی کناری نمایشگر خواهیم بود.

پتنت بریدگی های کناری / corner notches

پتنت‌های ارسال شده به مخترعی چون Lothar Pantel اختصاص دارد و هنوز مشخص نشده است که مختص کدام گوشی هوشمند خواهد بود. اما در عوض این پتنت مشخص می‌کند که راه‌های زیادی برای گنجاندن دوربین سلفی، چراغ‌های LED و بلندگوها در بدنه جلویی گوشی وجود دارد. حتی می‌توان از 4 دوربین نیز در گوشی‌های هوشمند استفاده کرد؛ به طوری که دو دوربین در جلوی گوشی و دو دوربین دیگر در بدنه پشتی تعبیه شوند. در هر کدام از این حالت‌ها بخش‌های یاد شده می‌توانند در بریدگی‌های دایره‌ای شکل قرار بگیرند. تنها موضوع مهم اینجاست که محل قرارگیری آن‌ها نیز باید از قبل طراحی شده باشد.

حتی پتنت افشا شده اندکی فراتر از این توضیحی که تاکنون داده‌ایم هم می‌رود و اشاره می‌کند که ممکن است برای رابط کاربری توسط اجزای گوشی مشکلی ایجاد شود. راه‌حل این است که طراحان باید در فکر نوشتن الگوریتم‌های جدیدی مختص چنین طراحی‌هایی باشند. درواقع سیستم به طور خودکار المان‌هایی مانند لوگو، متن، لینک‌ها و تصاویر را در فضایی که برای آن مشخص شده است نشان خواهد داد. در نتیجه، طراحی جدید، رابط کاربری جدید یا اصلاح شده‌ای نیز می‌طلبد.

همچنین بخوانید :

به‌طور کلی تعدادی از طراحی‌های ساختیافته و مثال‌های بصری نحوه استفاده از پتنت‌های جدیدی را توصیف کرده‌اند. البته بعد از تایید ممکن است تغییراتی در این پتنت‌های بریدگی کناری نمایشگر ایجاد شود؛ چراکه فعلا همه چیز بر روی کاغذ و ذهنی است و در عمل ممکن است داستان به شکل دیگری پیش رود. در ساده‌ترین پیاده‌سازی از بریدگی کناری نمایشگر، بلندگو به فضای کوچکی با حاشیه‌ای در بالا منتقل شده است. در حالی که دوربینی تکی و چراغ LED در حاشیه‌های کناری سمت چپ و راست نیز در فضایی کوچک مشاهده می‌شوند. حالا همه چیز پیچیده‌تر می‌شود؛ چرا که همه اجزا از جمله بلندگوها و سایر اجزا در بریدگی بالای نمیاشگر کنار دوربین جای داشتند و حالا شاهد همه این اجزا در بریدگی‌های مجزا خواهیم بود.

در یک حالت یک چراغ LED و بلندگو در ضلع پایینی اندکی فضا را افزایش خواهند داد که به منظور فضایی برای دکمه هوم و همچنین دکمه بازگشت در نظر گرفته خواهد شد. این در حالی است که پتنت دیگر دوربین تعبیه شده را در گوشه بالایی در حالی که حاشیه پایینی کیبوردی را در بر دارد، نشان می‌دهد. همچنین در پتنت های افشا شده نشان داده می‌شود که چگونه چنین طرح‌هایی با نمایشگرهایی همچون نمایشگرهای معروف سامسونگ یعنی ادج (Edge) و حتی نمایشگرهای سنتی تخت سازگار خواهند بود. علاوه بر این در پتنت اشاره شده می‌بینیم که از این طرح‌های اولیه در گوشی‌های تاشو و همچنین ساعت‌های هوشمند نیز استفاده خواهد شد.

نمایشگرهای مجهز به ناچ واقعا چیز جدیدی در دنیای گوشی‌های هوشمند نیستند چراکه از زمان ظهور گوشی اسنشیال PH-1 چنین ویژگی‌هایی را در گوشی‌های هوشمند شاهد هستیم. در حقیقت گوشی هوشمند وان پلاس 6 تی که به تازگی معرفی شده بود در میان سایر گوشی‌های هوشمند از مفهومی مشابه استفاده می‌کند. وان پلاس در این گوشی از ناچ قطره‌ای برای جای دادن سنسور دوربین تکی این گوشی بهره گرفته است. براساس شایعات گوشی پرچمدار آتی سامسونگ از دوربینی که در زیر نمایشگر قرار دارد، بهره می‌برد که تقریبا پنلی بدون حاشیه را برای سامسونگ گلکسی اس 10 به ارمغان خواهد می‌آورد.

سامسونگ گلکسی اس 10

بنابراین استفاده از یک بریدگی مرکزی (ناچ مرکزی) و یا عدم حضور بریدگی نمایشگر، برخی از ویژگی‌ها را کاهش می‌دهد و این موضوع را خاطر نشان می‌کند که ممکن است گوشی‌ها نتوانند ویژگی‌هایی مانند دوربین سلفی دوگانه و یا بلندگوهای استریو را ارائه دهند؛ درنتیجه راه‌حل سامسونگ در این زمینه نیز می‌تواند برخی ویژگی‌ها مانند اعمال فیلترهای خاص را از لنز دوربین بگیرد. بنابراین پتنت‌های جدید می‌توانند رویکردهای جایگزینی را در بهره‌مندی هر چه بیشتر از دوربین گوشی هوشمند ارائه دهند و حتی ممکن است مزیت‌هایی را برای عکاسی با گوشی‌های هوشمند به ارمغان آورند و در صورت استفاده از سنسورهای دوگانه نیز آن‌ها را با فاصله از هم قرار دهند.

از آنجایی‌ که بریدگی کناری نمایشگر در برخی از گوشی‌ها ممکن است بزرگ باشد، از دید برخی کاربران به چنین تغییراتی نیاز نیست و همین بریدگی‌های تکی کنونی پاسخگوی نیازها و طراحی مورد انتظار خواهد بود. از طرفی راه‌حل ارائه شده سامسونگ یکی از راه‌های اساسی برای رهایی از حاشیه‌های اطراف نمایشگر و همچنین بریدگی بالای نمایشگر خواهد بود. همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم روی آوردن به سایر روش‌ها ممکن است باعث شود تا برای رابط کاربری نیز مشکلاتی ایجاد گردد که نیاز است طراحان بتوانند به این مشکلات نیز غلبه کنند. درواقع راه‌حل‌های متنوعی بدین منظور وجود دارد که می‌تواند به کارخانه‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند کمک کند.

کلام آخر

به هرحال پتنت‌های معرفی شده در رابطه با بریدگی کناری نمایشگر راه‌های قابل استنادی هستند که در صورت ثبت، شرکت‌ها می‌توانند از آن در تولیدات خود استفاده کنند. البته به یاد داشته باشید تبدیل پتنت به طراحی واقعی ممکن است تفاوت‌هایی با آنچه که در طرح اولیه و روی کاغذ شاهد آن بودیم، داشته باشد. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402