آینه های هوشمند کنونی چه کاربردهایی دارند؟

آینه هوشمند - Smart Mirror
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با پیشرفت تکنولوژی، کم کم خانه‌های ما نیز هوشمندتر می‌شوند. یکی از مواردی که در خانه‌های هوشمند مشاهده می‌کنیم، آینه های هوشمند هستند. در این مطلب به کاربردهایی که این آینه های هوشمند دارند اشاره خواهیم کرد.

اگر از شما بپرسند «آینه های هوشمند چه کار می‌کنند؟» احتمالا پاسخ می‌دهید که «بستگی به این دارد که چه نوع آینه‌ای منظورتان باشد». آینه‌های هوشمند با امکان اتصال به وای‌فای یا بلوتوث اغلب ویژگی‌ها و درجه‌های مختلفی از میزان هوشمندی دارند. برای نمونه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

در این مقاله می‌خوانید:

 

ویژگی های آینه هوشمند

اسپیکر بازتابی

شنیدن صدایی عجیب و بلند به صورت متناوب از اتاق خواب، وقتی که در خانه تنها هستید شاید بسیار ناخوشایند و دلهره‌آور باشد. اما خوشبختانه می‌توان گفت که این صدا مربوط به یک سارق نیست. آینه‌های هوشمند مدل Viio Vezzo به لطف اتصال بلوتوثی که دارد می‌تواند به پخش صدای کتاب صوتی بپردازد. اگر بخواهیم یک صندلی را در اتاق نشیمن جابجا کنیم، شاید دستمان بخورد و این آینه پخش صدای آن کتاب را شروع کند.

همچنین بخوانید :

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران احتمالا هنگام دوش گرفتن صبح و در میان صدای شرشر آب سینک دستشویی و یا حمام، به اخبار صبحگاهی یا موسیقی گوشی می‌دهند، کیفیت صدای این آینه هوشمند خوب است. این مدل به نوعی طراحی شده که قابل استفاده در حمام است، چرا که یکی از سه دکمه موجود روی آن دارای امکان ضد بخار است. در قسمت جلوی آن، همچنین یک دکمه برای اتصال بلوتوث و یک دکمه برای چراغ‌های ال‌ای‌دی وجود دارد.

زیر آینه، یک پورت مخصوص شارژ، پورت صدا، دکمه روشن و خاموش و میکروفن قرار گرفته است. میکروفن موجود روی این آینه مخصوص تماس‌های تلفنی است؛ بنابراین، می‌توانید هنگام سشوار زدن و یا اتو کردن موها یا حتی مرتب کردن ریش و سبیل صورت خود تلفنی صحبت کنید.

این آینه هوشمند در اندازه‌های کمی ارائه شده که از آن جمله می‌توان به اندازه 75 در 75 سانتی‌متری (به قیمت 445 دلار) و یک مدل با اندازه 60 در 160 (به قیمت 695 دلار) اشاره کرد. همچنین مدل مستطیلی آن به اندازه 60 در 80 در دسترس است که 395 دلار قیمت دارد. این آینه مستطیلی دارای نور قابل تنظیم نیست و میزان روشنایی و رنگ آن نیز تغییر نمی‌کند. نور ال‌ای‌دی Viio Vezzo از نظر میزان روشنایی و یا نور قابل تنظیم نیست و چیزی که در نهایت به دست می‌آید، نوعی درخشش گرم و ملایم است.

این آینه در هر بار شارژ تا شش ساعت کار می‌کند، اما از آنجا که نیازی نیست این مدل حدودا 11 کیلویی را جابجا کنید، در نتیجه، باید آن را همواره کنار پریز برق نگاه دارید. شاید سیمی که از آن آویزان می‌ماند کمی زیبایی دستشویی را از بین ببرد.

 

دارای نوری مناسب

نوجوان‌ها همیشه به دوستان خود توصیه می‌کنند که هیچ گاه به جوش‌های خود در یک آینه ذره‌بینی نگاه نکنید، چرا که بسیار بدتر از آنچه که هستند به نظر می‌رسند. ما بزرگسالان نیز می‌بینیم که تا چه حد آینه‌های ذره‌بینی از کاه کوه می‌سازند! با این وجود امکان ذره‌بینی برای بسیاری از کارها که نیاز به دقت زیادی دارد و یا افرادی که دارای مشکلات بینایی هستند، به‌دردبخور است. آینه Sensor Mirror Trio با قیمت 300 دلار یک مدل با اندازه 20 سانتی‌متری است که دور آن چراغ ال‌ای‌دی با نور قابل تنظیم وجود دارد که امکان بزرگنمایی یک برابر (1X)، پنج برابر (5X) و 10 برابر (10X) را در خود دارد.

این آینه دارای سنسور حرکتی است که وقتی به سمت آن نزدیک می‌شوید، تشخیص می‌دهد و چراغ‌های ال‌ای‌دی آن روشن می‌شوند (این قابلیت امکان غیرفعال شدن را نیز دارد). نور چراغ ال‌ای‌دی هم به صورت آفتابی و شمعی قابل تنظیم است و با حرکت انگشت می‌توان شدت نور را کم و زیاد کرد. در صورتی که نور چراغ را روی بیشترین میزان قرار دهید، می‌تواند خیره‌کننده باشد. این آینه دارای یک پورت شارژ است و با یک بار شارژ تا چهار هفته نیز قابل استفاده است. این بدان معناست که می‌توانید آن را از حمام و دستشویی به اتاق خواب و آشپزخانه منتقل کنید، بدون اینکه نیاز به اتصال آن به برق باشد.

این شرکت همچنین انواع دیگری از آینه را نیز تولید می‌کند که از آن جمله می‌توان به مدل Sensor Mirror Pro با قیمت 250 دلاری اشاره کرد. این مدل نیز همچون Trio، یک آینه با اندازه 20 سانتی‌متری است، هرچند که بزرگنمایی آن تا میزان 5 برابر یا 5X موجود است. اما این مدل از نوع هوشمند است، به همین خاطر، چراغ‌های ال‌ای‌دی آن قابل تنظیم به رنگ‌های بیشتری هستند. اگر عکس خود را در محل کار گرفتید و در پلیکیشن Simplehuman ذخیره کردید، آینه شما می‌تواند نوع نورپردازی مناسب را تشخیص دهد و به شما نوع مناسب را پیشنهاد دهد و همچنین به شما اعلام می‌کند که در شرایط نوری مختلف، تصویر شما چگونه به نظر می‌رسد.

مدل Pro همچنین با دوربین‌های Nest نیز کار می‌کنند، به همین خاطر، چراغ‌های ال‌ای‌دی می‌تواند به هر نوع نوری که دوربین تشخیص دهد تغییر کند. این مدل همچنین با الکسای آمازون نیز سازگار است و می‌توانید از دستیار صوتی بخواهید که نور آینه را بیشتر کند یا رنگ آن را تغییر دهد.

 

آینه مخصوص عکس سلفی

اگر آینه مدل Sensor Mirror Pro بیشتر مختص آرایش کردن و گریم است، HiMirror Plus Plus با قیمت 269 دلار تماما با پوست شما کار دارد. با دوربین موجود در این آینه می‌توانید از چهره خود عکس بگیرید و به بررسی منافذ صورت، نقاط قرمز، نقاط سیاه، چین و چروک‌ها، خطوط صاف و دیگر ویژگی‌های چهره بپردازید. با دوربین این آینه می‌توانید طی یک دوره چند ماهه چند سلفی بگیرید و بعد بررسی کنید که آیا کرم ضدچروک گران‌قیمتی که خریده‌اید اثر داشته یا خیر.

این آینه که دارای دوربین است، چیزی نیست که خیلی‌ها به عنوان گزینه اول برای حمام و دستشویی خود آن را به کار بگیرند. خوشبختانه، این قابلیت وجود دارد که دوربین این آینه را غیرفعال کنید. از آنجا که این آینه با اپلیکیشن فعال می‌شود، به همین دلیل به وای‌فای خانه متصل می‌گردد. در این آینه هوشمند از قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن پروفایل شما استفاده می‌شود، به همین دلیل اگر دوست شما درون آینه HiMirror نگاه کند، اطلاعات شما مبنی بر اینکه پوستتان 3.34 درصد بهتر از قبل شده، برای وی به نمایش در نمی‌آید.

سیستم امتیازدهی این آینه کمی غیرشفاف و کدر است. شما نمره‌ای میان 0 تا 100 به صورت درصد دریافت می‌کنید. هر قدر که این عدد به صد نزدیک باشد، نشان می‌دهد که خطوط شکستگی کمتری در صورت وجود دارد. آینه HiMirror همچنین تمامی خطوط اضافی از جمله چین و چروک‌ها و نقاط مختلف صورت را خطوط و نقاط آبی به نمایش در می‌آورد.

در صورتی که قصد دارید تا نتیجه‌ای دقیق‌تر به دست بیاورید، باید چهره‌ای بدون آرایش را به آینه نشان دهید. برخی از قابلیت‌های این آینه، از جمله ردیابی وضعیت پوست، به مرور زمان نیاز به آپلود کردن تصاویر آینه HiMirror در فضای ابری دارد. همچنین باید محصولاتی که در این مدت استفاده می‌کنید را با استفاده از یک بارکد اسکنر که در اپلیکیشن این آینه وجود دارد، اسکن نمایید.

درون این آینه همچنین می‌توانید وضعیت آب و هوا را بررسی کنید، نوعی آلارم ساعت فعال کنید و همچنین امکانات دیگری نیز در اختیار خواهید داشت. قابلیت کنترل با حرکت اعضای بدن در این آینه چندان قابل توجه و اعتماد نیست، اما می‌توانید از فرمان‌های صوتی یا از یک کنترل از راه دور برای اعمال تغییرات مورد نظر در آن استفاده کنید. البته، این آینه در حال حاضر فاقد امکاناتی مانند یک تبلت است و همچنین بر خلاف بسیاری از آینه های هوشمند قابلیت واقعیت افزوده (AR) را ندارد.

 

هوشمند به هر قیمتی؟

هر یک از این آینه ‎‌های هوشمند برای سطوح مختلف هوشمندی، قیمتی بالای 250 دلار دارند. در نهایت اینکه، این سوال مطرح می‌شود که آیا واقعا یک شخص به این آینه های هوشمند نیاز دارد؟ حمام و دستشویی گزینه‌ای منطقی برای این آینه‌ها است، اما همچنین جایی است که بسیاری دوست ندارند دوربین یا میکروفن در آن داشته باشند. مدل HiMirror شاید به گونه‌ای باشد که به نظر بسیاری از مردم بیشتر به یک آینه هوشمند نزدیک است. اما این مدل فاقد بسیاری از گزینه‌های قابل تنظیم است.

آینه هوشمند - Smart Mirror

کلام آخر

حوزه آینه های هوشمند هنوز هم بسیار جدید است و هیچ یک از مدل‌هایی که در حال حاضر وجود دارند، همزمان هوشمندی و زیبایی را ارائه نمی‌دهند تا به گزینه‌ای دائمی روی دیوار دستشویی و حمام منزل ما تبدیل شوند. در نتیجه، اگر از شما بپرسند «آینه های هوشمند چه کار می‌کند؟» احتمالا پاسخ می‌دهید که «بستگی به این دارد که چه نوع مدلی منظورتان باشد». آینه های هوشمند با امکان اتصال به وای‌فای یا بلوتوث اغلب ویژگی‌ها و درجه‌های مختلفی از میزان هوشمندی دارند. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402