تماشا کنید: کانسپت گلکسی F، گوشی تاشوی سامسونگ را به تصویر می کشد

galaxy f / گلکسی f / گوشی تاشوی سامسونگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پس از اینکه سامسونگ از اولین نمونه گوشی تاشوی خود رونمایی کرد، حالا کاربران یوتیوب دست به کار شده‌اند و با توجه به اطلاعات منتشر شده طرح‌های مفهومی خود از گوشی تاشوی سامسونگ که گلکسی F نامیده می‌شود را منتشر کرده‌اند.

هفته گذشته سامسونگ نسخه آزمایشی اولیه گوشی تاشوی خود را به نمایش درآورد و در حالی که برای عرضه و در دسترس قرار گرفتن دستگاه واقعی انتظار می‌کشیم، یک کانال یوتیوب به نام Concept Creator یک طرح مفهومی از گوشی تاشوی سامسونگ را که گلکسی F نیز نامیده می‌شود، منتشر کرده است. این طرح مفهومی در یک ویدیوی دو دقیقه‌ای به تصویر کشیده شده است و در ادامه اگر علاقمند بودید، می‌توانید آن را تماشا کنید.

در این کانسپت، این دستگاه مجهز به دو دوربین که به صورت عمودی در کنار هم قرار گرفته‌اند، است. در زیر این دوربین‌ها متوجه یک فلش ال ای دی (LED) و سنسورهای دیگر و شاید یک سنسور ضربان قلب نیز خواهید شد. بدنه گوشی از فلز و شیشه ساخته شده است و دارای دو صفحه نمایش است؛ یک صفحه نمایش خارجی که در جلو قرار گرفته و کوچک‌تر است و یک پنل بزرگ هنگامی که گوشی را باز می‌کنید (در حالت تبلت قرار می‌دهید). یک لولا در سمت چپ گوشی قرار گرفته است (برای وقتی که گوشی را تا می‌کنید)، در حالی که دکمه پاور (دکمه قفل) و دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا نیز در سمت راست قرار گرفته‌اند؛ وقتی که دستگاه را باز می‌کنید، دکمه‌ها در سمت چپ قرار خواهند گرفت.

زمانی که این گوشی را باز می‌کنید و در حالت تبلت قرار می‌دهید، اساساً هیچ حاشیه‌ای ندارد؛ این حداقل چیزی است که طراح تصور کرده است. هنگامی که دستگاه را باز می‌کنید، اساساً یک صفحه نمایش بزرگ شبیه به تبلت دارید. وقتی که دستگاه تا شود، حاشیه‌هایی که واقعاً قابل توجه هستند، در سمت چپ و راست و بالا و پایین صفحه نمایش وجود دارند. به لطف لولایی که در سمت چپ گوشی قرار گرفته است، ظاهر این گوشی هنگامی که در حالت تا شده قرار دارد، نسبتاً عجیب است. جلو و پشت آن به درستی هم تراز نیستند و شکل نسبتاً عجیبی دارند؛ در حالی که بین آن‌ها مقداری فضای خالی نیز وجود دارد.

احتمالاً محصول نهایی شبیه به چیزی که در این ویدیو می‌بینیم، نخواهد بود. به عنوان یک گوشی، در دست گرفتن و استفاده از این دستگاه می‌تواند تا حدودی دشوار باشد؛ اما هنگامی که سامسونگ این دستگاه را عرضه کند، خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد و این اتفاق در زمانی دیگر در سال آینده رخ خواهد داد. این تمام اطلاعاتی بود که منبع به اشتراک گذاشته بود، نه کمتر و نه بیشتر. این فقط یک طرح مفهومی از این دستگاه است و به همین دلیل مشخصات سخت افزاری و اطلاعات دیگری از این دست نیز به آن ضمیمه نشده‌اند. این کانسپت تا حدودی بر پایه شایعات و اطلاعات فاش شده طراحی شده است؛ اگر چه قطعاً طراح از تصورات خود برای طراحی این دستگاه استفاده کرده است.

galaxy f / گلکسی f

هم اکنون سامسونگ تأیید کرده است که گوشی هوشمند تاشوی آن‌ها سال آینده عرضه خواهد شد؛ در حالی که هفته گذشته این شرکت نسخه آزمایشی واقعی این فناوری را در کنفرانس توسعه دهندگان خود به نمایش گذاشت. این شرکت یک نسخه آزمایشی از این دستگاه را که دارای صفحه نمایشی تاشو است به این کنفرانس آورده بود و نشان داد که این فناوری چگونه کار خواهد کرد؛ اما بر اساس چیزهایی که دیده‌ایم، مطمئناً هنوز برای رونمایی رسمی آماده نیست. وقتی که دستگاه باز یا بسته می‌شود، انتقال از یک صفحه نمایش به صفحه نمایش دیگر بسیار آهسته است و چیزی که سامسونگ نشان داده است، قطعاً سخت افزار نهایی نیست؛ اگر چه این قابل انتظار بود. حاشیه‌های دستگاه به نمایش گذاشته شده بسیار ضخیم بودند و اگر این شرکت برنامه‌ای برای دستیابی به هر نوع موفقییت توسط این دستگاه دارد، آن حاشیه‌ها نیاز دارند که خیلی باریک‌تر شوند. شایعه شده است که گوشی هوشمند تاشوی این شرکت گلکسی F نامیده می‌شود، باتوجه به این که F حرف اول کلمه Foldable (تاشو) است؛ حداقل اگر شایعات قابل اطمینان باشند.

شایعات اظهار می‌کنند که گوشی هوشمند تاشوی این شرکت به یک صفحه نمایش 7.3 اینچی تاشوی داخلی اولد (OLED) مجهز خواهد بود و یک صفحه نمایش 4.6 اینچی نیز در قسمت بیرونی گوشی قرار گرفته است. گزارش شده است که این دستگاه با شماره مدل SM-F900U وارد بازار خواهد شد؛ در حالی که گزارش شده است، سامسونگ F900USSQU0ARJ5 یک واحد آزمایشی از این دستگاه در آمریکا است. انتظار می‌رود که این گوشی با 512 گیگابایت حافظه داخلی و رابط کاربری One UI که هفته گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ رونمایی شده بود، عرضه شود. بر طبق شایعات، قیمت این گوشی در حدود 2000 دلار است. پس اگر این اطلاعات درست باشند، بسیار گران قیمت خواهد بود. همچنین گفته می‌شود که وزن این دستگاه نیز در حدود 200 گرم است. همچنین شایعات می‌گویند که این گوشی قادر خواهد بود که بیش از 200 هزار مرتبه باز و بسته شود، پس انتظار می‌رود که یک لولای نسبتاً خوش ساخت را در این گوشی ببینیم. سامسونگ تنها شرکتی نیست که روی یک گوشی تاشو کار می‌کند، شرکتی به نام رویول (Royole)، اخیراً گوشی هوشمند تاشو و انعطاف پذیر رویول FlexPai را معرفی کرده است.

انتظار می‌رود که سامسونگ گوشی گلکسی F را سال آینده معرفی کند، اما علاوه بر سامسونگ، انتظار می‌رود که دو شرکت ال جی و هواوی نیز گوشی‌های تاشوی خود را در سال 2019 معرفی کنند. شایعه شده است که ال جی گوشی تاشوی خود را در ماه ژانویه (دی ماه) در طول برگزاری نمایشگاه CES 2019 در شهر لاس وگاس رونمایی خواهد کرد. از سوی دیگر، هواوی گوشی تاشوی خود را کمی دیرتر معرفی خواهد کرد، همان طور که ریچارد یو (Richard Yu) مدیر عامل این شرکت، گفت که هواوی گوشی تاشوی خود را در کم‌تر از یک سال دیگر رونمایی خواهد کرد. پس احتمالاً گوشی تاشوی این شرکت را در نیمه دوم سال آینده خواهیم دید.

سخن پایانی

همچنین سایر سازندگان تلفن همراه احتمالاً تلاش خواهند کرد که گوشی تاشوی خود را در سال 2019 معرفی کنند، اما باید دید که کدام شرکت‌ها این کار را انجام خواهند داد. شرکت رویول توانست عده‌ای را با عرضه گوشی رویول FlexPai شگفت زده کند؛ با وجود آن، همه چشم‌ها به سامسونگ و ال جی دوخته شده‌اند. همان طور که انتظار می‌رود هر دو شرکت گوشی‌های تاشوی خود را در نیمه اول سال آینده، یا در غیر این صورت سه ماهه اول آن معرفی کنند. گوشی‌های تاشو واقعاً مفهوم جالبی هستند، اما باید دید که چقدر می‌توانند مفید و کاربردی باشند. اگر گلکسی F با قیمت نهایی 2000 دلار عرضه شود، سامسونگ واقعاً نمی‌تواند انتظار داشته باشد که عده زیادی این گوشی را بخرند. در واقع اگر محصول نهایی دارای این برچسب قیمت باشد، گلکسی F بیشتر یک دستگاه آزمایشی خواهد بود به جای هر چیز دیگری؛ یک دستگاه آزمایشی برای سامسونگ تا ببیند که چقدر برای مردم جالب و جذاب است و اگر هدفی برای ساخت یک دستگاه جدید که از فناوری مشابه استفاده می‌کند، وجود داشته باشد. یکی از ایده‌های گوشی‌های تاشو این است که مردم را به دریافت یک گوشی بزرگتر در قالبی کوچکتر ترغیب کند. اساساً، صفحه نمایش آن قادر خواهد بود که تا شود، اما از سوی دیگر، چنین دستگاه‌هایی به طور قابل توجهی از گوشی‌های معمول ضخیم‌تر خواهند بود و به طور مثال دارای موارد ناخوشایند دیگری مثل حاشیه‌های ضخیم خواهند بود. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402