برای کسب محبوبیت در یوتیوب چه نوع ویدیویی بسازیم؟

youtube / یوتیوب
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر بخواهید از یک تماشاگر ویدیوهای یوتیوب فراتر رفته و تبدیل به یک یوتیوبر شوید، چه نوع ویدیوهایی این محبوبیت را برای شما به ارمغان خواهند آورد؟

همچنین بخوانید :

به‌احتمال زیاد در سال‌های اخیر با انواع مختلفی ویدیو در یوتیوب برخورد کرده‌اید، تبلیغات، بازگشایی جعبه‌ی کالاها، ویدیوهای آموزشی، موزیک ویدیو و انواع مختلف دیگر.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ساخت ویدئو در یوتیوب

ولی اگر بخواهید از تماشای صرف فراتر رفته و خود، یکی از سازندگان ویدیوهای یوتیوبی شوید چه؟ اگر قصد شروع یک کانال یوتیوبی را دارید، این‌ها 10 نوع ویدیوی محبوب یوتیوبی هستند:

YouTube/یوتیوب

 


1- ویدیوی بازگشایی


هرچند که یکی از عجیب‌ترین ویدیوهای یوتیوبی به‌حساب می‌آید، اما بازگشایی و به نمایش گذاشتن محتوای جعبه‌ی یک کالا، یکی از محبوب‌ترین انواع ویدیو در یوتیوب است. همچنین ساخت چنین ویدیویی بسیار ساده است، تمام چیزی که احتیاج دارید، جعبه‌ی کالایی باز نشده و یک دوربین است.

تا زمانی که در حال باز کردن جعبه قادر به صحبت کردن و تولید محتوا هستید، این ویدیو برای بیننده جالب‌توجه خواهد بود. البته برخی از ویدیوهای بازگشایی دارای موزیک هستند اما این نوع ویدیوها معمولاً زمانی کوتاه دارند.

 


2- ویدیوی تایم لپس


ساده‌ترین راه برای ساخت چنین ویدیویی استفاده از اپلیکیشن های تایم لپس درگوشی همراه است.

هر نوع ویدیویی که بسازید اکثراً بازخورد خوبی دریافت خواهید کرد. اما انتخاب سوژه بسیار مهم است. ویدیوهای تایم لپس می‌توانند موضوعاتی مانند ساخت سازه‌های لِگو، ساخت یک ساختمان و ایجاد هنر داشته باشند.

 


3- گام‌به‌گام با بازی


بازی کردن را دوست دارید؟ با استفاده از نرم‌افزارهای ضبط تصویر، می‌توانید تجربه‌ی بازی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. به اشتراک‌گذاری ویدیوی بازی برای تماشاگران یوتیوب پدیده‌ای جدید و پرطرفدار است. برخی از گیمر ها از این طریق تبدلی به افرادی مشهور شده‌اند.

یوتیوب برای این نوع ویدیوها بخشی ویژه به نام YouTube Gaming دارد، در این بخش گیمر ها می‌توانید ویدیوهای گیمینگ خود را آپلود و پخش کنند.

 


4- ویدیوی آموزشی


یوتیوب مقصدی همیشگی برای افرادی است که به دنبال آموزش انجام کارهای مختلف می‌گردند. این آموزش می‌تواند فنی و مربوط به تعمیرات یک قطعه باشد و یا حتی اجتماعی و مربوط به کسب‌وکار و افزایش سوددهی.

آیا استعداد یا توانایی خاصی دارید که می‌توانید به اشتراک بگذارید؟ ساخت یک ویدیوی آموزشی بهترین راه برای انجام این کار است.

می‌توانید از صفحه‌نمایش خود فیلم بگیرید و یا شخصاً جلوی دوربین حاضر شوید، البته گزینه‌ی دوم کمی بیشتر نیاز به ویرایش و تدوین خواهد داشت.

 


5- بررسی محصولات


ساخت یک ویدیوی بررسی محصولات نیز مانند ویدیوی بازگشایی، ساده است. اما دقت کنید که در ساخت چنین ویدیویی مطالب حاشیه‌ای را مطرح نکرده و از قبل مطالب را آماده‌سازی کنید. به این شکل اطمینان حاصل می‌کنید که مطالب کافی برای طول ویدیو در دسترس دارید.

هرچند که این ویدیوها در نگاه اول شباهت زیادی با جعبه گشایی دارند، اما در ویدیوی بررسی عمق بیشتری از محصول موردبررسی قرار می‌گیرد. برای مثال در این ویدیوها تجربه‌ی شخصی خود را از استفاده از این محصول بیان کنید.

برای ساخت چنین ویدیویی می‌توان تنها از یک دوربین استفاده کرد اما بهتر است که از عکس و متن نیز استفاده شود.

 


6- ویدیوی نقد و نظر


یکی دیگر از گزینه‌های پرطرفدار، ساخت ویدیوی نقد و نظر است. این ویدیو می‌تواند شامل حدس و گمان‌هایی در ارتباط با سریال، کتاب و فیلم موردعلاقه‌ی شما نیز باشد.

چند فیلم، کتاب و سریال محبوبی که در این ویدیوها بسیار مورد بررسی قرارگرفته‌اند: جنگ ستارگان، بازی تاج‌وتخت، هری پاتر و دکتر هو.

البته به‌هیچ‌وجه لزومی ندارد که خود را محدود به این چند مورد کنید، اما بهتر است قبل از شروع به کار، کمی وقت گذاشته و ویدیوهای پربازدید مربوط به موارد گفته‌شده را تماشا کنید تاکمی با روش کار آشنا شوید.

و بهتر از همه، این ویدیوها بسیار کم‌هزینه هستند، تمام چیزی که احتیاج دارید یک دوربین و یا حتی وب کم و توانایی صحبت در مورد سریال یا کتاب موردعلاقه‌ی خود است.

 


7- ویدیوی عکس‌العمل


ساخت ویدیوی عکس‌العمل به‌سادگی ساخت ویدیوی جعبه گشایی است اما می‌تواند نسبت به موضوع انتخابی شما بسیار زمان‌بر باشد.

در این ویدیوها از عکس‌العمل افراد در مواجهه با موضوعات، اتفاقات و محصولات مختلف فیلم‌برداری می‌شود.

 


8- حیوانات بامزه


همه‌ی ما ویدیوهایی از سگ، گربه و پرندگان مختلف در حال انجام انواع کارهای بامزه دیده‌ایم. این نوع ویدیوها بسیار همه‌گیر می‌شوند. به‌هرحال همه عاشق حیوانات بامزه هستند. پس اگر گربه‌ای دارید که شخصیت منحصربه‌فردی دارد، دوربین خود را برداشته و از رفتارش ویدیو تهیه کنید.

 


9- شایعات مربوط به افراد مشهور


همه از صحبت کردن در مورد دیگران لذت می‌برند مخصوصاً اگر منظور از دیگران، افراد مشهور (همچنین پولدار و جذاب) باشد! درنتیجه‌ی این علاقه، ویدیوهای شایعات در یوتیوب بسیار پربیننده هستند. به‌هرحال برخی از مردم باید بدانند که جورج کلونی امروز شام چه خورده و لیدی گاگا در کنسرت بعدی خود چه نوع کلاهی به سر خواهد کرد.

ویدیوهای شایعات را می‌توان با استفاده از یک دوربین و یا کلیپ‌های ویدیویی مصاحبه و همچنین به سبک Vlog (ویدیو بلاگ) ساخت و سپس می‌توانید صدای خود را بر روی ویدیو ضبط کرده و در ارتباط با شایعه و دلیل اهمیت آن صحبت کنید.

 


10- ویدیوبلاگ


حرفی برای گفتن دارید؟ ویدیوبلاگ راهی بسیار خوب برای یافتن مخاطب موردنظر و افراد علاقه‌مند‌ است. ویدیوبلاگ‌ها در میان نسل جدید بسیار محبوب هستند. به خاطر داشته باشید که لزومی ندارد در ویدیوبلاگ از موضوعات سیاسی استفاده کنید. ویدیوبلاگ نیز مانند یک وبلاگ می‌تواند مربوط به هر چیزی باشد.

البته باید گفت که رقابت در ویدیوبلاگ‌ها بسیار زیاد است. هرکسی که دارای یک موبایل، تبلت و یا لپ‌تاپ است می‌تواند یک ویدیوبلاگ راه بیاندازد. پس لازم است که شما، محتوایی موثق و صادقانه ارائه داده و موضوعاتی جذاب را انتخاب کنید. همچنین موضوع را از زوایای مختلف موردبررسی قرار دهید.

دیگر انواع ویدیو

حتماً با انواع دیگری از ویدیوها مانند همخوانی، شوخی و پرتاب آیفون نیز در یوتیوب برخورد کرده‌اید. این‌ها نیز گزینه‌های خوبی هستند، اما کمی بیشتر از موارد گفته‌شده نیاز به تمرین، صرف وقت و هزینه‌ دارند.

سخن پایانی

برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402