Epic Games با برپایی یک فروشگاه آنلاین، فروشگاه Steam را به چالش می‌ کشد

فروشگاه اپیک گیمز / Epic games store
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کمپانی Epic Games ، سازنده بازی Fortnite، در حال برپایی یک فروشگاه آنلاین بازی‌های ویدیویی‌ است تا با فروشگاه Steam به رقابت مستقیم بپردازد.

کمپانی اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده بازی Fortnite، فروشگاه آنلاین بازی‌های ویدیویی خود را معرفی کرد؛ فروشگاهی که قرار است با فروشگاه آنلاین استیم (Steam) به رقابت مستقیم بپردازد. «فروشگاه اپیک گیمز» یا Epic Games Store بزودی برای پلتفرم‌های ویندوز و مکینتاش (Macintosh) عرضه خواهد شد. کمپانی اپیک گیمز قصد دارد در سال 2019 این فروشگاه را برای دیگر پلتفرم‌های بازی و اندروید نیز گسترش دهد. این کمپانی با قول پرداخت سودی بیشتر به سازندگان (نسبت به فروشگاه استیم) می‌خواهد چالش بزرگی را برای فروشگاه استیم ایجاد کند.

مهم‌ترین مزیت فروشگاه آنلاین اپیک برای کمپانی‌های بازی‌سازی، این است که آنها می‌توانند با فروش رساندن بازی‌های‌شان در این فروشگاه، 88 درصد از هزینه پرداخت شده توسط خریدار را به جیب خود بزنند. طبق اعلامیه معرفیِ فروشگاه اپیک گیمز، هیچ پیچیدگی‌ خاصی در زمینه تقسیم سود در این فروشگاه وجود ندارد؛ سود بدست آمده از فروش یک محصول بصورت 88/12 بین کمپانی بازی‌ساز و اپیک گیمز تقسیم خواهد شد.

راه‌اندازی این فروشگاه اینترنتی، چالش بزرگی را برای فروشگاه استیم بوجود خواهد آورد، زیرا فروشگاه استیم هم‌اکنون حدود 20 الی 30 درصد از درآمد یک محصول را با تعدادی تبصره پیچیده برای خود برمی‌دارد. در فروشگاه اپیک، اگر یک کمپانی بازی‌سازی از موتور بازی‌سازی خود کمپانی اپیک، موتور Unreal Engine، برای ساخت بازی خود استفاده کند، کمپانی اپیک گیمز سهم پنج درصد سازندگان موتور بازی‌سازی را از سهم 12 درصدی خود پرداخت می‌کند؛ این موضوع بدین معناست که بازی‌سازان با ساختن یک بازی با استفاده از Unreal Engine لازم نیست که از سهم 88 درصدی خود سهم پنج درصدی این موتور بازی‌سازی را به کمپانی اپیک پرداخت کند و کمپانی اپیک این هزینه را به کمپانی بازی‌سازی می‌بخشد. با این حال این کمپانی ادعا دارد که بازی‌هایی که با هر موتور بازی‌سازی دیگری ساخته شده باشند نیز قدم‌شان روی چشم این فروشگاه خواهد بود!

valve steam

خریدن یک بازی از فروشگاه اپیک، باعث می‌شود که اخبار منتشر شده از آن بازی بطور اتوماتیک برای خریدار نمایش داده شود؛ مسئله‌ای که ارتباطات را تسهیل می‌کند. همچنین سازندگان یک بازی مسئول صفحه اطلاع رسانی بازی خود در این فروشگاه هستند. این فروشگاه قول می‌دهد که هیچ تبلیغات یا بازاریابی متقابلی برروی صفحه خرید یک بازی نمایش داده نشود، همچنین هیچ تبلیغاتی که برای خریدار هزینه‌بر باشد، در صفحه جستجوی این فروشگاه نشان داده نخواهد شد.

همچنین بخوانید :

کمپانی اپیک همچنین بازی‌سازان را تشویق می‌کند تا با استریمرها، یوتیوبرها و سایت‌های خبرگزاری همکاری کنند و به این دسته از فعالان صنعت بازی‌های ویدیویی، پورسانتی در ازای معرفی محصول‌شان پرداخت کنند. این کمپانی می‌گوید که برای روی غلطک انداختن این جریان، در 24 ماه ابتدایی راه‌اندازی ‌فروشگاه‌اش خودش بجای بازی‌سازان، پورسانت معرفی محصول را به بلاگرها و استریمرها پرداخت خواهد کرد.

کلام آخر

کمپانی اپیک گیمز قول داده که روز پنج‌شنبه در مراسم The Game Awards اطلاعات بیشتری را از این فروشگاه در اختیار بازیکنان و بازی‌سازان قرار دهد. نظر شما چیست؟ آیا فروشگاه اپیک گیمز می‌تواند با فروشگاه عظیم و شکست‌ناپذیر استیم رقابت کند؟ نظرات خود را در پلازا با ما به اشتراک بگذارید.

پاراگراف 30 آرون گروپس
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 55.4 میلیارد تومان
    انفرادی
    اکران: 07 اردیبهشت 1401
  • 40.3 میلیارد تومان
    سگ بند
    اکران: 25 اسفند 1401
  • 16.5 میلیارد تومان
    علف زار
    اکران: 28 اردیبهشت 1401
  • 13.2 میلیارد تومان
    تی تی
    اکران: 15 تیر 1401
  • 12.5 میلیارد تومان
    موقعیت مهدی
    اکران: 18 اسفند 1401
  • 9.5 میلیارد تومان
    شادروان
    اکران: 25 اسفند 1401
  • 8.8 میلیارد تومان
    روز صفر
    اکران: 18 اسفند 1401
  • 7.9 میلیارد تومان
    چند میگیری گریه کنی ۲
    اکران: 28 اردیبهشت 1401
  • 6.2 میلیارد تومان
    مرد بازنده
    اکران: 18 اسفند 1401
  • 4 میلیارد تومان
    هناس
    اکران: 18 خرداد 1401