7 راهکار حفظ مثبت اندیشی وقتی که زندگی روی خوش نشان نمی دهد

Be Positive in life/مثبت اندیشی در زندگی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

حس ترس و ناامیدی در مواجهه با ناملایمات زندگی گاهی قدرت را از فرد سلب می‌کند. فرد برای مقابله با مشکلات زندگی نیازمند حفظ روحیه و مثبت اندیشی است. در ادامه 7 راهکار حفظ مثبت اندیشی در مواجهه با مشکلات را بیان خواهیم کرد.

افراد در مواجهه با سختی‌ها و مشکلات زندگی دچار ناامیدی می‌شوند. زندگی همیشه مملو از اتفاقات خوب نیست. گاهی در زندگی پیش می‌آید که ناگهان ورق برمی‌گردد. همیشه پس از هر شادی و موفقیت روزی می‌آید که زندگی روی ناملایمش را نشان می‌دهد. آن موقع است که انگار تمام دنیا در مقابل چشمان‌تان تیره و تار می‌شود و کشتی زندگی‌تان به گِل می‌نشیند. چرخ زندگی که تا دیروز در جاده هموار موفقیت جلو می‌رفت از امروز به سربالایی رسیده و از حرکت باز می‌ایستد. یک مسیر پرفراز و نشیب و ناهموار که تا کنون با آن روبرو نشده‌اید و برای اولین بار در زندگی حس ترس و وحشت به سراغ‌تان می‌آید.

ترس و وحشت از ناملایمات زندگی اغلب باعث ناامیدی می‌شود. همین فقدان امید هم توانایی فرد در انجام امور روزانه را تحلیل می‌دهد. احتمالا در چنین شرایطی غیرممکن است که بتوانید همچنان امیدوارانه نیمه پرلیوان را بنگرید و مثبت اندیشی را در خود حفظ کنید. مقابله با این ضایعه عاطفی و گاها روحی و معنوی مهمترین سفری است که هر انسانی در طول زندگیش تجربه خواهد کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

راهکارهای حفظ مثت اندیشی

زمانی که افسردگی و ترس به زندگی فردی رخنه می‌کنند، زندگی‌اش خالی از قدرت، امید، احساس و الهام خواهد شد. مقابله با مشکلات زندگی و در عین حال حفظ مثبت اندیشی، قدرت و اعتماد به نفس راهکارهای مختلفی دارد. در این مقاله با پلازا همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به هفت استراتژی برای حفظ مثبت اندیشی و قدرت در مواجهه با سختی‌های زندگی که روزنه‌های امید در زندگی فرد را می‌بندند.


1- دوستان و اطرافیان‌تان را درست انتخاب کنید.


right friends/ دوستان مناسب

قطعا انتخاب اطرافیان و دوستان درست و مناسب روز به روز سخت‌تر می‌شود. هرچند که علی‌رغم شرایط دنیای امروزی هنوز هم هستند کسانی که با مثبت اندیشی فوق‌العاده پیش می‌روند و هر روز زندگی را با هیجان و خوش‌بینی سر می‌کنند. شاید به خاطر رعایت این استراتژی دوستان کمتری داشته باشید اما کیفیت، بهتر از کمیت است.

داشتن یکی دو دوست صمیمی خوب که هر روز به شما انگیزه بدهند به مراتب بهتر است از تعداد زیادی دوست که هیچ نقطه مشترکی باهم ندارید و همواره آیه یاس می‌خوانند.

 


2- هر روز حداقل 1 کاری که دوستش دارید و لذت می‌برید انجام دهید.


Enjoy life/ از زندگی لذت ببرید

مشغول شدن به کارهایی که از انجام‌شان لذت می‌برید باعث تغییر روحیه می‌شود. مثلا یکی از گوش دادن به موسیقی لذت می‌برد. هرروز صبح روحش را با گوش دادن به موسیقی تغذیه می‌کند. توجه به این لذت‌ها باعث می‌شود که به خودتان اهمیت دهید. انگیزه وارد زندگی‌تان می‌شود و هر روز را با هدف و اشتیاق به زندگی آغاز می‌کنید.

سعی کنید با نگاهی به اطراف منابع الهام بخش و انرژی‌زای جسم و روح‌تان را پیدا کنید. چه چیزی در زندگی‌تان هست که با انجام آن مثبت اندیشی به سراغ‌تان می‌آید؟ همان را پیدا کنید و انجامش دهید. شاید در مقابل هدف اصلی و بزرگ زندگی‌تان این کار بسیار کوچک و ناچیز باشد، اما به خاطر داشته باشید که همین لحظات ناب و مثبت هستند که انرژی شما در مواجهه با مشکلات و ناملایمت‌های زندگی را تامین می‌کنند.

 


3- تحرک داشته باشید.


Movement/تحرک

هرچند که ورزش کردن همیشه و در هر حالی ایده‌آل و لازم و ضروری است اما وقتی با تنش و فشار عاطفی مواجه هستید تحرک دادن بدن بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند. براساس یافته‌های پژوهشی، تحرک بدن باعث آزاد شدن مواد شیمایی در بدن می‌گردد که مقابله با استرس را آسان‌تر می‌کند. مقابله با شرایط تنها باعث تحلیل توان و انرژی‌تان می‌شود. سعی کنید با محیط و شرایط اطراف کنار بیایید و خود را با آن وفق دهید. یک پیاده‌روی ساده معجزه می‌کند و حال‌تان بهتر می‌شود. انرژی که یک پیاده روی ساده در بدن ایجاد می‌کند باعث افزایش بهره‌وری ذهن و بدن می‌گردد.

 


4- مقایسه نکنید.


Compare/ مقایسه کردن

معمولا وقتی عرصه تنگ می‌شود و شرایط سختی پیش می‌آید، افراد بیش از هر زمان دیگری خود را با اطرافیان مقایسه می‌کنند که شرایط چقدر راحت برای آن‌ها پیش می‌رود. اینکه فکر کنید فقط شما هستید که مشکل دارید نه تنها گره‌ای از مشکلات‌تان باز می‌کند بلکه برعکس باعث می‌شود که بیشتر در سختی فرو روید. ذکر (مانترا) مثبتی در ذهن خود داشته باشید و مرتب با خود تکرار کنید.

مشکلات برای همه مردم دنیا هست و تنها زمان مشکلات هرکسی فرق می‌کند. همه ما با ترس، از دست دادن و درد آشنا هستیم و طعم این‌ها را چشیده‌ایم. بهترین کار در مواجهه با مشکلات این است که روی شرایط خود متمرکز شوید و حسرت بقیه را نخورید که «اگر فلان اتفاق می‌افتاد آن‌وقت … ». مثبت اندیشی را سرلوحه کار قرار دهید و سعی کنید از هر چیزی نکات مثبتش را در بیاورید.

 


5- با رعایت نظم اجازه ندهید کنترل اوضاع از دست‌تان خارج شود.


Organize Life/نظم در زندگی

وقتی مشکلی پیش می‌آید خیلی راحت کنترل شرایط از دست خارج می‌شود. آنجاست که وقت، پرونده‌ها، برنامه‌ها، قرار ملاقات‌ها و حتی همه مردم درون سیاه چاله‌ای گیر می‌کنند که فقط و فقط ناامیدی را بیشتر می‌کند. اجازه ندهید که به خاطر مشکلات پیش آمده دچار تشویش و آشفتگی شوید. محکم باشید و سعی کنید نظم زندگی شخصی و کاری‌تان همچون قبل باقی بماند. هیچ چیزی بیشتر از ساعت‌ها وقت صرف کردن برای پیدا کردن چیز مهمی که جایش را نمی‌دانید انرژی شما را تخلیه نمی‌کند.


6- شرایط را با یک برنامه کاربردی عملی واقعی کنترل کنید.


Control Life/کنترل زندگی

صرف نظر از اینکه چه مشکلی برایتان پیش آمده است همیشه راه حل‌های واقعی برای مدیریت ابعاد عاطفی و عملی مشکل‌تان وجود دارند. مرحله به مرحله و قدم به قدم مشکلات را حل کنید. راز رسیدن به راه حل این است که مسئله و مشکل اصلی را به بخش‌های کوچکی تقسیم کنید تا راحت‌تر بتوانید از پس‌شان بربیایید. هرچقدر بیشتر بتوانید نحوه احساس‌تان را در طول روز مدیریت کنید بهتر می‌توانید از پس شرایط بربیایید. مطمئن باشید که حقیقت دارد. روی آنچه که مطمئن هستید متمرکز شوید؛ آنگاه موارد خارج از کنترل‌تان خودبه‌خود به بهترین نحو ممکن حل می‌شوند.

 


7- بدانید که زندگی همیشه هم روی پاشنه موفقیت نمی‌چرخد، گاهی هم سختی دارد.


Life difficulty/مشکلات زندگی

همه قبول داریم که گاهی زندگی آنطور که باید طبق برنامه ریزی ما پیش نمی‌رود. شرایط گاهی به شدت و به طرز بدی تغییر می‌کنند، اما اگر بتوانید از میان همین مشکلات و تیرگی فرصتی مناسب را بیابید، مطمئنا راه حل تازه‌ای خواهید یافت. روابط میان آدم‌ها نیز تغییر می‌کنند اما می‌توان کاری کرد که این تغییر به سمت بهتر شدن اتفاق بیفتد.

بیشتر مشکلات با خود گزینه‌های جدید جالبی همراه می‌آورند. اگر خود را به شرایط بسپارید و دنبال زاویه جدیدی از زندگی در میان همین مصائب باشید، می‌فهمید که هرچیزی در این دنیا حکمتی دارد و هیچ اتفاقی بی دلیل نمی‌افتد. بدین ترتیب درک خواهید کرد که زمان همه چیز را حل می‌کند.

شاید سکان هدایت کشتی زندگی در این سفر در اختیار ما نباشد اما این خود ما هستیم که می‌توانیم تجربه‌مان از سفر زندگی را کنترل کنیم. پس باید روی حس و نیروی درون تاکید کنیم نه بر اتفاقات پیرامونی زندگی، بدین ترتیب توانمند شده و مثبت اندیشی وارد زندگی‌مان خواهد شد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
رقیه رنجبری
.
04 دی 1397، 12:15
پاسخ
0
1
عالی بود...
avatar
آرام حسینی
.
05 دی 1397، 11:26
پاسخ
0
0
@رقیه رنجبری
ممنون از توجهتون
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402