سامسونگ از 8 پروژه هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2019 رونمایی می کند

سامسونگ / samsung
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

علاوه بر اینکه سامسونگ در نمایشگاه CES 2019 قابلیت اسپیکر ادغام شده با نمایشگر را معرفی می‌کند، به معرفی 8 پروژه دیگر در زمینه هوش مصنوعی می‌پردازد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌‎کنیم.

جدیدترین رویداد بزرگ عرصه فناوری رویداد CES 2019 است که از تاریخ 18 دی ماه 97 آغاز به کار خواهد کرد. این نمایشگاه در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار خواهد شد که میزبان تازه‌ترین دستاوردهای دنیای تکنولوژی خواهد بود. گفتنی است که اکثر پروژه‌های معرفی شده براساس ایده‌هایی در سایه فناوری‌هایی همچون هوش مصنوعی و اینترنت اشیا هستند. یکی از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال سامسونگ است.

CES 2019

قبل از معرفی پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که سامسونگ در نمایشگاه CES 2019 به نمایش خواهد گذاشت باید بگوییم که در راستای رقابت و سروصدای زیاد تولید گوشی‌های مبتنی بر بریدگی بالای نمایشگر و موافقین و مخالفان آن، در نهایت فعلا همه تمرکزها بر روی ایده‌های جدیدی در زمینه محل قرارگیری دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند و همین‌طور قطعه مربوط به اسپیکر گوشی یا همان قطعه‌ای است که صدای مخاطب را به گوش کاربر می‌رساند. درواقع آنچه که اکنون سازندگان موبایل و یکی از سردمداران آن‌ها یعنی سامسونگ در رابطه با آن فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند، تولید گوشی‌هایی است که دارای دوربین سلفی ادغام شده و همینطور اسپیکر ادغام شده با نمایشگر هستند. با این حساب می‌توانیم بگوییم که یکی از دستاوردهای سامسونگ برای نمایشگاه CES 2019 ادغام قطعه اسپیکر گوشی با نمایشگر است که با نام تکنولوژی صدای ادغام شده با نمایشگر نیز شناخته می‌شود.

هدفون ادغام شده با نمایشگر/ sound on display

گفتنی است که تکنولوژی یاد شده می‌تواند با نمایشگرهای OLED بهتر از نمایشگرهای LCD کار کند؛ چراکه نمایشگرهای مجهز به چنین فناوری بروزی باید دارای ویژگی نور پس زمینه با قابلیت انتقال ارتعاش Piezo-Electric باشند. ویژگی صدای ادغام شده با نمایشگر به احتمال خیلی زیاد در گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 10 خودنمایی کند. این در حالی است که امیدواریم تکنولوژی یاد شده در دیگر گوشی پرچمدار 2019 سامسونگ یعنی گلکسی نوت 10 که در نیمه دوم 2019 معرفی خواهد شد، کامل‌تر شود.

همچنین بخوانید :

البته خوب است اشاره کنیم که سامسونگ تنها شرکتی نیست که انتظار داریم چنین تکنولوژی را در CES 219 به نمایش بگذارد؛ چراکه شرکت‌های دیگری همچون  شرکت‌های چینی و همین‌طور شرکت ال جی نیز دستاوردهای دیگری در این زمینه دارند. درواقع ال جی مانیتوری 65 اینچی را در این نمایشگاه معرفی خواهد کرد که از اسپیکر ادغام شده با نمایشگر بهره‌مند خواهد بود.

اسپیکر ادغام شده با نمایشگر تلویزیون / تلویزیون 65 اینچ ال جی/ speaker on display

دیگر پروژه‌های سامسونگ در نمایشگاه CES 2019 به نوعی براساس هوش مصنوعی کار می‌کنند و توسط برنامه C-Lab (آزمایشگاه خلاق) سامسونگ نیز توسعه یافته‌اند. به‌عنوان بخشی از این معرفی که سامسونگ بیان می‌کند، پروژه‌های خلاقانه برنامه C-Lab امسال شامل بیشترین تعداد پروژه‌هایی است که در این زمینه از سال 2016 در رویداد یاد شده به نمایش در آمده‌اند. این کمپانی کره‌ای همچنین در این باره گفته است: «این رویداد کمک خواهد کرد تا بازنگری‌های لازم روی طرح‌های ارائه شده صورت بگیرد و شرکت بتواند راحت‌تر نمونه اولیه را تولید کند که در نهایت به محصول نهایی برای ورود به بازار تبدیل خواهند شد.»

اینکوک هان (Inkuk Hahn) معاون رئیس و مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری در سامسونگ الکترونیک در این باره اظهار داشته است: «پروژه‌های جدید به طور بسیار عمیقی در زندگی روزمره ما کاربردی خواهند بود و ما امیدورایم بتوانیم نظر بینندگان و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه CES 2019 را به محصولات خود جلب کنیم.»

این در حالی است که یک میکروفون ASMR، یک سرویس عطر ویژه و مانتیور کامپیوتری با ویژگی تنظیم اتوماتیک که به کاربران کمک می‌کند در هشت وضعیت مختلف قرار بگیرند، در میان هشت پروژه‌ای قرار دارند که سامسونگ آن‌ها را در نمایشگاه CES 2019 لاس‌ وگاس به نمایش خواهد گذاشت. در ادامه این نوشتار تعدادی از محصولاتی که نظر مخاطبین را به خود جلب می‌کند را معرفی خواهیم کرد:

 


معرفی 8 پروژه هوش مصنوعی سامسونگ در CES 2019


پروژه Tisplay

سامسونگ این پروژه را به‌عنوان یک سرویس آگهی مجازی در ویدیو توصیف می‌کند که سازندگان می‌توانند از آن در پخش زنده، استفاده کنند. این سرویس لباس مجری و یا فردی که در ویدیو حاضر است را از طریق دید کامپیوتری و تکنولوژی گرافیکی تشخیص می‌دهد و اجازه خواهد داد تا آگهی بر روی لباس وی ظاهر شود. به بیان دیگر این راهی است تا بدون اینکه وقفه‌ای در برنامه زنده برای پخش تبلیغ انجام شود، تبلیغ پخش شود. با این حال تبلیغات تلویزیونی می‌توانند به صورت پاپ آپ بر روی لباس ظاهر شوند.

 

پروژه aiMo

سامسونگ در این پروژه صداهای ASMR بهتری را بر روی گوشی‌های هوشمند به ارمغان می‌آورد. گفتنی است تکنولوژی ASMR به Autonomous sensory meridian response اشاره دارد که به معنی واکنش ارادی اوج گیری حسی بوده و به تحریک حسی یا مورمور شدن لذت بخش در سر و بدن اشاره دارد. درواقع ویدیوهای شامل محتوای یاد شده می‌توانند احساسات و صداها را عمیق‌تر به بینندگان منتقل کنند.

حالا سامسونگ قصد دارد در پروژه aiMo صدای باکیفیت در گوشی‌های هوشمند که مجهز به پوششی شبیه گوش انسان هستند و به گوشی وصل می‌شوند را به ارمغان بیاورد. گفتنی است تمرکز بیشتر بر روی صدا و همین‌طور بالا بردن کیفیت آن با استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی باعث می‌شود تا محتوایی حاوی صدای مورد نظر تولید شود که در این صورت به دستگاه‌های ضبط حرفه‌ای نیازی نخواهد بود. درواقع aiMo صدای واقع‌گرایانه‌تری را بدون نیاز به تجهیزات خاص و بر اساس هوش مصنوعی تولید می‌کند.

 

پروژه MEDEO

سامسونگ در این باره می‌گوید که سیستم MEDEO یک سیستم ویدیوی فوری است که به کاربران اجاره خواهد داد تا همزمان بتوانند ویدیو را ضبط کرده و نسبت به ویرایش آن نیز اقدام کنند.

 

پروژه PRISMIT

samsung prismit/ سامسونگ prismit

پروژه PRISMIT، سرویسی برای آنالیز اخبار بر مبنای هوش مصنوعی است. درواقع در این ایده زمانی که کاربر برای مساله‌ای جستجویی را انجام می‌دهد، سرویس PRISMIT پنج مقاله مربوط به موضوع را جمع‌آوری کرده و با توجه به تاریخ انتشار، محتوا و ارزیابی‌های مشخص، در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

اپلیکیشن پرفیوم بلندر (Perfume Blender)

با استفاده از این اپلیکشن کاربران می‌توانند عطر دلخواه خود را تولید کنند. درواقع بعد از اینکه کاربران از عطر مورد علاقه خود عکس گرفتند و آن را در اپلیکیشن به اشتراک گذاشتند، اپلیکیشن به آن‌ها پیشنهاد خواهد داد تا چه ترکیباتی رایحه خوش‌بوتری را برایشان هدیه می‌آورد. همچنین کاربر می‌تواند به‌طور مستقیم عطر دلخواه خود را با ترکیبات پیشنهادی براساس دستگاهی که شامل 8 ماده است، تولید کند.

 

پروژه مانیتور تنظیم شونده Girin Monitor Stand

مانیتور این پروژه، دستگاهی است که به طور اتوماتیک تنظیم می‌شود و به طور دقیق با آنچه که کاربر با آن در مورد نحوه قرارگیری مانیتور راحت خواهد بود، مطابقت می‌کند. درواقع این سیستم شامل سنسوری جاسازی شده است که موقعیت کاربر را در زمان واقعی به ویژه از نظر سر و گردن مورد بررسی قرار می‌دهد و بهترین تنظیم را ارائه خواهد داد. سیستم یاد شده برای آن دسته از کاربرانی که ساعات زیادی با کامپیوتر کار می‌کنند، مناسب خواهد بود. می‌توانید در ویدیوی زیر جزئیات مربوط به آن را مشاهده کنید.

 

پروژه alight

پروژه alight سامسونگ

این پروژه که میزی براساس هوش مصنوعی است با استفاده از دوربینی که در چراغ آن تعبیه شده، نور را با توجه به وضعیت کاربر تنظیم خواهد کرد؛ به‌طوری که وضعیت کاربر را باتوجه به حالت مطالعه، استراحت و یا تمرکز بررسی و تنظیم خواهد کرد. علاوه بر این جالب است بدانید که تاریخچه‌های مطالعه و ویدیوهای مربوط به مطالعه از طریق اپلیکیشن آن نیز در دسترس کاربر خواهند بود.

 

پروژه اسنیل سوند (SnailSound)

sound snail samsung/ سامسونگ سوند اسنیل

دیگر پروژه‌ای که سامسونگ آن را در نمایشگاه CES 2019 به نمایش می‌گذارد، پروژه SnailSound است. این پروژه شامل یک اپلیکیشن و یک هدفون خواهد بود و به درد افرادی می‌خورد که از نظر شنوایی با مشکلاتی مواجه هستند. روش کار به این طریق است که اپلیکیشن پروژه یاد شده صدای پیشنهادی کاربر را تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس می‌تواند صدای واضح‌تری را به عنوان خروجی در اختیار کاربر قرار دهد.

کلام آخر

از بین پروژه‌های معرفی شده سامسونگ کدام‌یک از نظر شما کاربردی‌تر و جالب‌تر است؟ با ما در بخش نظرات پلازا همراه باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402