جعبه گشایی و اولین نگاه به ویوو نکس دوال دیسپلی

ویوو نکس دوال دیسپلی / vivo nex dual display
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ویوو نکس دوال دیسپلی دستاوردی خلاقانه از ویوو بوده که به نمایشگری دوگانه از نوع امولد مجهز است. این نمایشگر مزایای جالبی را برای کاربران دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

ویوو نکس دوال دیسپلی یکی از عجیب‌ترین گوشی‌های هوشمند است و دلیل آن هم بهره‌مندی از یک نماشگر دوگانه یا درواقع دو نمایشگر خواهد بود. یکی از نمایشگرها به مانند همه گوشی‌های هوشمند در جلوی گوشی و نمایشگر دیگر نیز در بدنه پشتی گوشی قرار دارد. گفتنی است این دستگاه هوشمند با نام ویوو نکس دوال دیسپلی مخصوص بازار چین ساخته شده است. ویوو نکس دوال دسپلی تجربه استفاده از نمایشگری لبه به لبه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و از یک بریدگی بالای نمایشگر که دوربین سلفی را در خود جای داده است نیز سود می‌برد. با این حال سوال اینجاست که علاوه بر ظاهر آیا در عملکرد نیز این گوشی هوشمند می‌تواند خوب باشد و ویوو را در این زمینه نیز سربلند کند؟

جعبه گشایی ویوو نکس دوال دیسپلی

با باز کردن جعبه علاوه بر گوشی شاهد اجزایی مانند سوکت شارژ، کابل USB-C، هندزفری، ابزار سیم کارت و همین‌طور دفترچه راهنمای کاربر خواهیم بود.

 

صفحه نمایش دوگانه ویوو نکس دوال دیسپلی

جعبه گشایی ویوو نکس دوال دیسپلی / unboxing vivo nex dual display

باید بگوییم که در این نسخه از ویو نکس شاهد دو نمایشگر از نوع امولد خواهیم بود و همه مانور ویو نکس دوال دیسپلی در بخش نمایشگر و همین‌طور دوربین گوشی خواهد بود. صفحه نمایش اصلی از نمایشگری لبه به لبه و در عین حال بزرگ به اندازه 6.4 اینچ برخوردار است. این نمایشگر از نوع امولد بوده و رزولوشن HD پلاس را نیز به ارمغان می‌آورد و رنگ‌ها را نیز به زیبایی هر چه تمام‌تر نشان می‌دهد. البته نگران اندازه بزرگ نمایشگر این گوشی نباشید چراکه هیچ حاشیه‌ای در اطراف صفحه نمایش آن مشاهده نمی‌شود. صفحه نمایش دوم که در بدنه پشتی گوشی جا خوش کرده است نیز فول اچ دی بوده و از اندازه 5.5 اینچی برخوردار است.

دیگر نکته جالب درباره ویوو نکس دوال دیسپلی وجود دو دکمه پاور در دو طرف گوشی است که کاربران می‌توانند برای روشن کردن هر کدام از نمایشگرها از این دکمه‌ها استفاده کنند. یکی دیگر از مزایای بهره‌مندی از نمایشگر دوگانه این است که در صفحه نمایش ثانویه جایی که دوربین اصلی نیز تعبیه شده است، می‌توان از ویژگی شناسایی چهره سه بعدی نیز بهره‌مند بود. درواقع کارکردی مشابه ویژگی Face ID اپل را شاهد هستیم. این در حالی است که صفحه نمایش اصلی نیز از اسکنر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر سود می‌برد. بنابراین کاربران می‌توانند یکی از دو ویژگی امنیتی بیان شده را برای تامین امنیت و احراز هویت در گوشی هوشمند خود برگزینند.

 

دوربین‌های ویوو نکس دوال دیسپلی

در بخش دوربین باید بگوییم که ویوو نکس دوال دیسپلی دارای سه دوربین است. یک دوربین اصلی و دوربین دوگانه سلفی که یکی از آن‌ها برای شرایط کم نور و دیگری نیز برای ToF یا Time Of Fight است. درواقع ToF می‌تواند با دقت بیشتری تصویر سه بعدی را ایجاد کند؛ به‌طوری که این تکنولوژی برای تشخیص چهره کاربر هنگام احراز هویت با استفاده از ویژگی تشخیص چهره سه بعدی مورد استقاده قرار می‌گیرد. خب حالا برسیم به مزایایی که دوربین‌های ویوو نکس با نمایشگر دوگانه برای کاربران به ارمغان می‌آورند:

ویوو نکس دوال دیسپلی / vivo nex dual display

اول از همه باید بگوییم که دوربین سلفی این گوشی هوشمند، تصاویر سلفی را با کیفیت هرچه تمام‌تر ثبت خواهد کرد. این در حالی است که اگر اندکی درباره دوربین گوشی‌های هوشمند بدانید حتما به این نکته نیز واقف هستید که دوربین‌های سلفی در سایر گوشی‌ها اندکی ضعیف‌تر از دوربین اصلی عمل می‌کنند. اما این مورد در مورد ویو نکس دوال دیسپلی صحیح نیست. به‌طوری‌که کاربران شاهد تصاویری با رنگ‌هایی باکیفیت‌تر و جزئیات بیشتر با دوربین سلفی ویو نکس دوال دیسپلی خواهند بود.

تصویر با دوربین ویوو نکس دوال دیسپلی

اما اگر کاربران ویژگی بیوتی دوربین سلفی خود را غیرفعال کنند ممکن است اندکی نتایجی متفاوت را شاهد باشند. علاوه بر این در بخش تصاویر پرتره نیز شاهد تصاویر خیره‌کننده‌ای نخواهیم بود. اما این در حالی است که کاربران می‌توانند از ویژگی تار کردن پس زمینه برای دریافت نتایجی بهتر از تصاویر پرتره استفاده کنند تا تصاویر ثبت شده حرفه‌ای به نظر برسند.

ترفند جالب دیگری که کاربران می‌توانند در زمان عکس گرفتن از آن استفاده کنند، این است که از دوربین ثانویه کمک بگیرند. به این ترتیب که بر روی دکمه مربوطه در اپلیکیشن دوربین ضربه زده و صفحه نمایش ثانویه را روشن کنند. بنابراین فردی که در جلوی دوربین قرار دارد می‌توانید موقعیت خود و دیگر سوژه‌ها را نیز تنظیم کند.

ویوو نکس دوال دیسپلی / vivo nex dual display

در نهایت باید بگوییم که امکان استفاده از دوربین دوگانه نیز در بازی‌هایی که حالت افقی دارند، وجود دارد. درواقع می‌توان از نمایشگر دوم به عنوان یک کنترلر استفاده کرد. کاربر به جای اینکه از کلید کنترل مجازی روی نمایشگر استفاده کند از تاچ پنل در بدنه پشتی گوشی استفاده خواهد کرد. در نتیجه‌، کاربر می‌تواند از اجرای بازی تمام صفحه نهایت لذت را ببرد.

 

نتیجه‌گیری

گوشی جدید ویوو با نمایشگر دوگانه، اقدامی آینده‌نگرانه و قدرتمند است. در کنار همه ویژگی‌های خیره‌کننده‌ این گوشی هوشمند، باید بگوییم که این گوشی از قدرت بالایی نیز برخوردار است. تراشه اسنپدراگون 845 وظیفه پردازش عملیات این گوشی هوشمند را برعهده دارد که با یک رم 10 گیگبایتی همراه خواهد بود. بنابراین با خیال راحت می‌توانید برنامه‌های پرحجم و یا چندین برنامه را با خیال راحت بر روی این گوشی هوشمند اجرا کنید.

ویوو نکس دوال دیسپلی / vivo nex dual display

ویوو نکس دوال دیسپلی به سیستم عامل Funtouch مزین خواهد بود که بر روی اندروید 9 پای اجرا می‌شود و به نظر می‌رسد رابط کاربری نسبتا سنگینی باشد. در بخش باتری نیز شاهد یک باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی خواهیم بود که یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در مورد این گوشی هوشمند همین باتری ضعیف آن محسوب می‌شود.

 

قیمت و زمان عرضه ویوو نکس دوال دیسپلی

گفتنی است که ویوو نکس دوال دیسپلی هم‌اکنون در چین قابل دسترس بوده و طرفداران می‌توانند با قیمت 730 دلار نسبت به خرید آن اقدام کنند. این قیمت درواقع قیمت تقریبا بالایی در چین محسوب می‌شود و قیمت گوشی را در رنج گوشی‌های پرچمدار قرار خواهد داد. با این حال هنوز مشخص نیست که این گوشی هوشمند به دیگر بازارها عرضه شود یا خیر.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402