هر آنچه قبل از تماشای How To Train Your Dragon 3 باید بدانید

انیمیشن How To Train Your Dragon 3
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمیشن How To Train Your Dragon 3 آخرین قسمت از سه‌گانه زیبای «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» است که با نام کامل How to Train Your Dragon: The Hidden World اکران می‌شود.

خب وایکینگ‌ها، خبر بدی برای شما داریم! آخرین قسمت از سه‌گانه انیمیشن‌ How To Train Your Dragon در ماه فوریه به اکران در می‌آید و داستان پسری که روزی با یک اژدها آشنا می‌شود را به پایان می‌رساند. این مجموعه جذاب، هوشمندانه و بامزه، با دقت و مهارت به مسائلی چون صلح‌طلبی، رابطه میان فرزند و والدین و تجارب کوچ‌نشینی می‌پردازد. همچنین این موضوع که سازندگان آن، کریس سندرز و دین دبلویس، مغزهای متفکر پشت Lilo & Stitch این گنجینه کمپانی دیزنی نیز بودند، کاملا قابل درک و منطقی به نظر می‌رسد.

همچنین بخوانید :

در واقع اژدهای اصلی این مجموعه به نام «بی‌دندون»، در ظاهر بی‌شباهت به Stitch نیست. چشمان بزرگ مشکی، رفتاری شبیه به سگ خانگی و خنگ‌بازی‌های دوست‌داشتنی، از بی‌دندون اژدهای جذابی ساخته است. بنابراین پس از تماشای انیمیشن How To Train Your Dragon 3 یا همان How to Train Your Dragon: The Hidden World بدون شک دلمان برای او تنگ خواهد شد. اما قبل از آن قصد داریم تا در ادامه این مطلب، مروری داشته باشیم بر آنچه پیش از این تماشا کرده‌ایم و خاطرات خوشی که با این مجموعه داشتیم.

 


شروع ماجرا با فیلم How to Train Your Dragon محصول سال 2010 بود


how to train your dragonانیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم که نقطه آغاز این مجموعه بود، به عنوان یک فیلم مربوط به کودکان، کیفیت فوق‌العاده و بی‌نقصی داشت. در ابتدا ما شاهد روستایی باتلاقی و کوهستانی به نام برک، با ساکنین وایکینگ آن هستیم. مردم روستا هر چند وقت یک بار مورد حمله اژدهایانی قرار می‌گیرند که گوسفندان را غارت کرده و خانه‌ها را ‌سوزانده و تخریب می‌کنند. اینجا زمانی است که شخصیت اصلی که پسری است به نام «هیکاپ» وارد عمل می‌شود.

هیکاپ با صداگذاری جی بروشل، به قول معروف «بچه درس‌خوان» وایکینگ‌ها به شمار می‌رود. او 15 ساله بوده و روزهای خود را صرف اختراعاتی که غالبا به‌دردنخور هستند، می‌کند. او همچنین جثه کوچک و لاغری داشته و برای مبارزه در مقابل اژدهایان به همراه سایر وایکینگ‌ها (شامل پدر قوی هیکلش به نام «استویک» با صداگذاری جرارد باتلر، که کدخدای برک نیز هست) بسیار ضعیف محسوب می‌شود. هیکاپ فقط می‌خواهد او را همانطور که هست قبول کنند.

هیکاپ یک روز درحالی که با تله طنابی اختراع خود مشغول بود، به‌طور اتفاقی یک اژدها را به دام انداخت. این اژدها، یک اژدهای پیر معمولی نبود. در حقیقت هیکاپ در آن روز، نادرترین و خطرناک‌ترین آنها به نام «نایت فیوری» را گیر انداخته و زخمی کرده بود. اما او نتوانست جان این اژدها را بگیرد. تنها یک نگاه به چشمان سرشار از روح و احساس آن کافی بود تا هر کسی را افسون کند.

how to train your dargon toothless

بنابراین، او این دستاورد و دلاوری مدیون اختراع خود را آرام و مطیع ساخته و به وسیله یک باله مصنوعی، برای دم آسیب دیده او پروتزی دست و پا می‌کند. سپس طی سکانسی تاثیرگذار، بی‌دندون و هیکاپ با یکدیگر به پرواز درآمده و این اژدها مجددا توانایی اوج گرفتن در آسمان را بازمی‌یابد. شایان ذکر است که بی‌دندون به این خاطر به این نام لقب گرفته که دندان‌های جالبی دارد که به عقب رفته و پنهان می‌شوند.

بعد از آن، هیکاپ و بی‌دندون تبدیل به بهترین دوستان یکدیگر شده و به ماجراجویی می‌پردازند. همچنین هیکاپ سعی می‌کند تا به سایر وایکینگ‌ها، از جمله دوست سرسخت خود «آسترید» (با صداگذاری امریکا فررا) یاد بدهد که اژدهایان دشمن نیستند. خلاصه اینکه هر کس برای خودش یک رفیق اژدها پیدا کرده و روند داستان به زیبایی و خوشی طی می‌شود، تا اینکه پای «رد دث» به ماجرا باز می‌شود.

how to train your dragon red death

رد دث در واقع یک تی-رکس اژدها به‌شمار می‌رود. او سایر اژدهایان را کشته و می‌خورد. البته آنها می‌توانند به عنوان بهای جان خود، غنائمی را ارائه دهند. این همان چیزی است که دلیل حمله اژدهایان در ابتدای فیلم را توضیح می‌دهد.

سرانجام هیکاپ و بی‌دندون در نبردی نفس‌گیر به‌تنهایی رد دث را شکست دادند و هیکاپ با این کار ثابت کرد که بی‌‌عرضه نیست و پدرش هم این را فهمید. البته هیکاپ در اثر آتش اژدها، قسمت پایینی پای چپ خود را از دست داد. بنابراین هیکاپ و بی‌دندون به‌همراه پروتزهای خود به برک، روستایی که حالا تبدیل به محلی ایده‌آل برای زندگی مسالمت‌آمیز اژدهایان در کنار انسان‌ها و جامعه‌ای با توازن و هارمونی میان موجوات تبدیل شده بود، بازگشتند.

 


وقایع بعدی مربوط به فیلم How To Train Your Dragon 2 محصول سال 2014 بودند


how to train your dragon 2برای دومین قسمت، دبلویس این‌بار به‌تنهایی به‌عنوان نویسنده و کارگردان دست به کار شده و با پرداختن بیشتر به شخصیت‌ها و افزودن عبارات و مفاهیم جدیدی به دنیای اژدهایان، همانند آلفا (که به اژدهایی نسبت می‌دهند که سایرین را رهبری می‌کند) دنیای وایکینگ‌ها را بیش از پیش گسترش داد. او مطابق اظهارات خود به وبسایت IndieWire که در ادامه آمده است، ایده این تصمیم را از فیلم Star Wars: The Empire Strikes Back گرفته بود.

چیزی که من درباره این فیلم به‌طور ویژه‌ای دوست دارم این است که مجموعه Star Wars را در تمامی جهات گسترش داد. از لحاظ احساسات، افق دید، کاراکترها و البته مزه و نمک. این موضوع به‌عنوان یک آرایش و چیدمانی به‌نظر می‌رسد که در حقیقت هدف نهایی کار است.

بعد از گذشت پنج سال از فیلم اول، که زمانی طولانی و غیر معمول برای یک سه‌گانه محسوب می‌شود، شاهد بازگشت به روستای برک هستیم که حالا مخاطب را با المان‌های جدیدی از جمله مسابقات مفرح میان اژدهایان، اصطبل‌های ویژه و مزرعه‌ای با امکانات کامل که برای آنها اختصاص داده شده است، آشنا می‌کند. همچنین هیکاپ نیز با صدایی بم‌تر و ته‌ریشی روی صورت خود، هم‌اکنون به سن بیست سال رسیده است.

how to train your dragon 2 drago bludvist

هیکاپ حالا در نقطه اوج موفقیت پدرش در سمت رهبری، باید درباره پایان دادن به آزادی دوران جوانی و پذیرفتن مسئولیت پدر تصمیم بگیرد. در همین زمان معضلات دیگری ایجاد می‌شوند که ذهن‌ها را به سمت خود منحرف می‌کنند. یکی از آنها «دراگو بلادویست» (با صداگذاری جایمن هانسو) است. او گروهی از اژدهایان را هدایت کرده و طالب به خدمت گرفتن سایر آنهاست و از طرفی برک هم که مملو از آنها است. موضوع بعدی پیدا شدن «والکا» (با صداگذاری کیت بلانشت)، مادر هیکاپ است.

هیکاپ پس از سالیان دراز، او را در وضعیتی سالم و سرحال، و البته در هیبت یک جنگجو پیدا می‌کند. والکا نیز همانند پسرش با کشتن اژدهایان مخالف بود و 20 سال گذشته را صرف نجات دادن آنها از چنگال دراگو کرده بود. اما خوشحالی خانواده آنها از این بازگشت و اتحاد مجدد چندان به طول نمی‌انجامد. بر اثر حمله‌ای از جانب دراگو و اژدهای آلفای او که از نژاد بویلدربیست بوده و توانایی هدایت سایر اژدهایان را از طریق کنترل ذهن دارد، هیکاپ پدرش را از دست می‌دهد. از آنجایی که بی‌دندون نیز از شر قدرت کنترل ذهن اژدهای آلفای دراگو در امان نیست، در ابتدا به او دستور قتل هیکاپ داده می‌شود. اما در لحظه آخر استویک مانع شده و خود را قربانی فرزندش می‌کند.

how to train your dragon 2 hiccup stoick and valka

برای فیلمی مربوط به کودک و نوجوان، این یک تراژدی بسیار سنگین محسوب می‌شود. هرچند که خوشبختانه به واسطه قدرت دوستی و صمیمیت میان آن دو، هیکاپ سرانجام موفق می‌شود تا بی‌دندون را از این طلسم رها کند. سپس آنها بار دیگر در کنار هم قرار گرفته و طی حمله‌ای که علیه دراگو ترتیب می‌دهند او و آلفا را به دریا می‌سپارند. در آخر روستای برک مجددا در صلح و آرامش به روال قبلی خود بازگشته و مردم جانشینی هیکاپ به جای پدرش را به همراه والکا به خوبی و خوشی جشن می‌گیرند.

کلام آخر

اما این مجموعه، علی‌رغم تمام خوبی‌های خود رو به اتمام است و ما بدون شک در سومین و آخرین قسمت آن شاهد سیر مشابهی از حوادث درام مربوط به یک خانواده و تقابل خوب و بد خواهیم بود. انیمیشن How To Train Your Dragon: The Hidden World در تاریخ اول فوریه (12 بهمن) در بریتانیا و 22 فوریه (3 اسفند) در آمریکا به پرده سینماها راه خواهد یافت. با نظرات و دیدگاه‌های خود ما را در پلازا همراهی کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402