ناتی داگ گیم پلی Uncharted را به خاطر Gears Of War تغییر داد

ابراهیم نجف پور - انتشار: 5 بهمن 1397 12:00
مطالعه : 4 دقیقه
-

سازنده سابق استودیو محبوب ناتی داگ (Naughty Dog)، لوکاس پاپ، ادعا می‌کند که ناتی داگ گیم پلی Uncharted را به خاطر بازی Gears Of War تغییر داده است. این تغییرات شش ماه قبل عرضه صورت گرفته بود.

در دهه 2000 میلادی بود که شوک بزرگی به سبک شوتر سوم شخص باعرضه عناوین بسیار معروف رزیدنت اویل 4 (Resident Evil 4) و چرخ‌دنده‌های جنگ (Gears Of War)، وارد شد؛ رزیدنت اویل 4 با بدعت‌گذاری دوربین روی شانه، باعث شد که تأثیر عمیقی بر روی بازی‌های سوم شخص بگذارد. تأثیر دوربین روی شانه این‌قدر زیاد بود که گیم پلی بسیاری از بازی‌های سوم شخص، مانند عنوان ترسناک و معروف Dead Space و همچنین عنوان اکشن/ماجرایی Gears Of War (اثر استودیو ایپک گیمز) نیز دستخوش تغییر شد

چرخ‌دنده‌های جنگ /Gears Of War
عنوان Gears Of War، یکی از عناوین معروف و تا حدی پایه‌گذار در سبک تیراندازی از طریق کاورگیری در پشت اجسام بود و این نوع مکانیزم‌های دفاعی و به همراه دوربین روی شانه عنوان رزیدنت اویل 4، به‌سرعت تبدیل به محبوب‌ترین نکات اصلی در یک عنوان شوتر سوم شخص شد؛ طوری که بازی‌های زیادی بعد عرضه این دو عنوان در بازار جهانی عرضه شدند. ولی چرا نمی‌توان عنوان Gears Of War را پایه‌گذار سیستم کاور گیری پشت اجسام در یک بازی شوتر دانست؟! جواب به این سؤال ساده است، زیرا در سال 2003 بود که عنوان شوتر بانام Kill Switch، توسط کمپانی نامکو باندای عرضه‌شده بود و این بازی را می‌توان پایه‌گذار سیستم کاور گیری پشت اجسام خواند.

آنچارتد/Uncharted

به دنبال عرضه بسیار موفقیت‌آمیز عنوان Gears Of War در سال 2006، قسمت اول از سری بازی‌های Uncharted با عنوان Uncharted: Drake’s Fortune و برای پلتفرم پلی استیشن 3 انتشار یافت؛ مخلوطی از سیستم کاور گیری، دوربین روی شانه و دارا بودن برخی از نکات مثبت سری قدیمی Tomb Raider که در جواب به بازی Gears Of War ساخته‌شده بود. در حال حاضر دو عنوان آنچارتد (Uncharted) و چرخ‌دنده‌های جنگ (Gears Of War)، جزو بزرگ‌ترین عناوین معروف و محبوب در سبک شوتر سوم شخص هستند، اما طی گفتگوی اخیر انجام‌شده وب‌سایت Ars Technica با یکی از سازندگان سابق استودیو ناتی داگ، یعنی لوکاس پاپ (Lucas Pope)، وی ادعا می‌کند که گیم پلی بازی آنچارتد در عوض واکنشی بود از سوی استودیو ناتی داگ به‌ عنوان Gears Of War که در سال 2006 برای ایکس باکس 360 منتشر شده بود. لوکاس پاپ می‌گوید:

یکی از نکات جالب پروژه ساخت قسمت اول آنچارتد این بود که ما اصلاً نمی‌دانستیم که باید چطور این پروژه را پیش ببریم! قسمت اول آنچارتد معرفی شد و مدت کمی بعد از Gears Of War منتشر شد و گیرز تبدیل به عنوانی مدرن و به‌روز در سبک تیراندازی سوم شخص شد. زمانی که Gears Of War عرضه شد، ناگهان به متوجه شدیم که چگونه بازی را بسازیم و بنابراین 6 ماه قبل از عرضه بازی آنچارتد، همه‌چیز را تغییر دادیم.

کلام آخر

آخرین قسمت اصلی در سری آنچارتد با عنوان Uncharted 4: A Thief’s End، سال 2016 میلادی برای پلی استیشن 4 عرضه‌شده بود و از طرفی دیگر، عنوان Gears of War 4 نیز در سال 2016 برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان عرضه‌شده بود و در حال حاضر، استودیو کوالیشن در حال ساخت عنوان Gears 5 برای ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی است. نظرات خود را در پلازامگ با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه های کاربران
    ناتی داگ گیم پلی Uncharted را به خاطر Gears Of War تغییر داد | پلازا