هر آنچه درباره خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 می دانیم

Samsung/ Galaxy S10/سامسونگ/گلکسی اس 10
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با نزدیک شدن به 1 اسفند و زمان برگزاری مراسم رونمایی از سری سامسونگ گلکسی اس 10 قصد داریم به جدیدترین اخبار پیرامون این گوشی و تمامی اطلاعاتی که از آن در اختیار داریم، بپردازیم.

اوایل هر سال سامسونگ با گوشی‌های سری گلکسی اس خود همیشه چیزی در چنته دارد تا برای به هیجان آوردن ما کافی باشد. علاوه بر این امسال، دهمین سالگرد انتشار اولین پرچمدار گلکسی اس هم هست. بنابراین می‌توانیم بگوییم ۲۰۱۹ سال سامسونگ است.

درست مانند روندی که کمپانی اپل در آیفون 10 پیش گرفت، انتظار داریم گلکسی اس 10 یک گوشی کاملاً منحصر به فرد باشد. پیش از این نیز، گلکسی اس 9 و اس 8 هر دو گوشی‌های فوق العاده‌ای‌ بودند اما بی‌شک برای بزرگداشت دهمین سالگرد ظهور این خانواده هم که شده، سامسونگ هر مانعی را برای انتشار یک گوشی خاص و هیجان‌آور از سر راه بر می‌دارد.

در مقاله‌ای که پیش روی شماست، بر آن هستیم تا اطلاعات بیش‌تری درباه‌ی گلکسی اس 10 و آن چه قرار است در فوریه امسال با آن رو به رو شویم را در اختیارتان بگذاریم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:


آخرین اخبار گلکسی اس 10


اول فوریه ۲۰۱۹ (۱۲ بهمن ۱۳۹۷): گلکسی اس 10ای (Galaxy S10E)‌ در یک رندر جدید به طور کامل رؤیت شد

Samsung/ Galaxy S10/سامسونگ/گلکسی اس 10

همچنین بخوانید :
روز جمعه، رسانه‌ی آلمانی WinFuture عکس‌ها و مشخصاتی را منتشر کرد که احتمال می‌رود مربوط به گلکسی اس 10ای (Galaxy S10E) باشد. رندرهای لو رفته از گلکسی اس 10ای که پیش از این با نام گلکسی اس 10 لایت شناخته می‌شد، از یک نمایشگر تخت خبر می‌دهند که برخلاف تمامی مدل‌های سری قبلی اس 9 و اس 8، لبه‌های خمیده ندارد. در گوشه‌ی راست قسمت فوقانی این دستگاه که گفته می‌شود نسخه‌ی مقرون به صرفه گلکسی اس 10 سامسونگ است، یک دوربین سلفی تعبیه شده و طبق گزارشات WinFuture انتظار می‌رود اندازه صفحه نمایش آن 5.8 اینچ باشد.

قاب پشتی این دستگاه هم از جنس شیشه است و همان‌طور که در رندرها مشاهده می‌شود در رنگ‌های سفید، مشکی و سبز عرضه خواهد شد.

از طرفی دوربین اصلی این دستگاه یک دوربین دوگانه است. گلکسی اس 10 ای از یک دکمه بیکسبی، یک دکمه پاور که به عنوان سنسور اثر انگشت هم کاربرد دارد و نیز یک باتری 3100 میلی آمپری برخوردار خواهد بود. این عکس‌ها دستگاه مورد نظر را از جلو، پشت و پهلوها نشان می‌دهند که براساس آن مشخص می‌شود که این گوشی مانند آیفون 10 آر حاشیه‌ی نازکی دارد اما دارای ناچ فوقانی نمایشگر نیست.

هم چنین یک سوراخ دوربین سلفی درون ‌نمایشگر هم روی صفحه جلویی وجود دارد که اینفینیتی او نامیده می‌شود و در پشت گوشی هم یک دوربین دوگانه به جای دوربین سه‌گانه‌ای که گفته می‌شود در گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس به کار رفته، تعبیه شده است.

طبق این گزارش، رم گلکسی اس 10 ای 6 گیگابایت و حافظه داخلی آن ۱۲۸ گیگ است و با وجود آن که گفته می‌شد شاید قیمت آن چیزی حدود ۷۷۹ یورو باشد، اکنون احتمال می‌رود این مقدار به ۷۵۰ یورو برسد که معادل با ۸۶۰ دلار، ۶۵۵ پوند و ۱۱۸۰ دلار استرالیا است. مبلغی که گرچه از مقدار عنوان شده‌ی پیشین و نیز قیمت گلکسی اس 10 که گفته می‌شود ۹۹۹ دلار قیمت خواهد داشت، کم‌تر است اما با این حال مبلغ بالایی به شمار می‌آید.

رویکردی که سامسونگ در ارائه‌ی این دستگاه پیش گرفته، یادآور رویکرد اپل در ارائه‌ی آیفون 10 آر است که نسبت به دیگر مدل‌های سری خود، قیمتی پایین‌تر دارد.

عکس‌ها و مشخصات گلکسی اس 10 ای اندکی پس از آن منتشر شد که ویدیویی در رابطه با محصولی از کمپانی سامسونگ لو رفت که از وجود یک گوشی تاشو خبر می‌داد. دستگاهی که ممکن است همان گلکسی اف باشد.

گرچه سامسونگ واکنش سریعی نسبت به این اخبار نشان نداد اما به هر حال این کمپانی قرار است در تاریخ ۲۰ فوریه امسال (اول اسفند ماه سال جاری) رویدادی را برگزار کند که در آن انتظار می‌رود گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس معرفی شوند.

 

۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱بهمن ۱۳۹۷): رندرهای رسمی گلکسی اس 10 پلاس لو رفتند

Samsung Galaxy S10 plus/سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

گرچه پیش از این با طرح مفهومی این دستگاه رو به رو شده‌ایم و رندرها و عکس‌های لو رفته‌ی سری گلکسی اس 10 سامسونگ را دیده‌ایم اما اکنون، با رندر رسمی گلکسی اس 10 پلاس روبه رو هستیم.

همان‌طور که پیش از این در دیگر شایعات هم شنیده بودیم، رندری که در تاریخ نام‌برده از این دستگاه منتشر شد نیز از یک دوربین سلفی دوگانه درون نمایشگر، دوربین پشتی سه‌گانه و قاب پشتی شیشه‌ای خبر می‌دهد.

گرچه رندرهای قبلی نشان داده‌ بودند که دوربین پشتی این دستگاه چهارگانه خواهد بود اما اگر رندر ارائه شده رسمی باشد، این مدل سامسونگ سه دوربین پشتی خواهد داشت.
نمایشگر این گوشی هم احتمالا سوپر امولد است و همان‌طور که می‌بینید حاشیه‌های آن نیز بسیار کم است.

 


هر آنچه از سری گلکسی اس 10 می‌دانیم


خانواده جدید گلکسی، چند عضو خواهد داشت؟

Samsung/ Galaxy S9/سامسونگ/گلکسی اس 9

طی ۴سال گذشته، سامسونگ اکثرا دو مدل از سری گلکسی اس را معرفی کرده است که در ادامه با هم مرور می‌کنیم:

اما حالا انتظار می‌رود سامسونگ در سال ۲۰۱۹ چهار مدل متفاوت از گلکسی اس 10 را ارائه دهد. مدل‌هایی که ظاهراً با کدنام‌های بیاند ۱، بیاند ۲، بیاند ۳ و بیاند ایکس نام‌گذاری شده‌اند. به این ترتیب کمپانی سامسونگ در روند ارئه‌ی محصولات خود، تغییری اعمال خواهد کرد.

بیاند ۱ و بیاند ۲ با برخورداری از صفحه نمایش تخت، بیش‌تر به پرچمداران سری قدیمی اس شباهت دارند. این در حالی است که دو مدل دیگر دارای صفحه نمایش خمیده هستند؛ بیاند ۳ دارای ناچ است و انتظار می‌رود نمایشگری بزرگ‌تر و یک دوربین پشتی سه‌گانه داشته باشد. بنابراین دور از ذهن نیست که گلکسی اس 10 لایت، گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10پلاس، همان بیاند ۱، ۲ و ۳ بوده و از همین‌رو تمام ویژگی‌های گفته شده را دارا باشند.

بیاند ایکس اما مدل منحصر به فردی‌ست که قرار است سامسونگ به عنوان بزرگداشت دهمین سالگرد گلکسی اس عرضه کند که گلکسی اس 10 ایکس نامیده خواهد شد.

به همین دلیل، احتمالاً گلکسی اس 10 ایکس یک گوشی پیشرفته‌ است که از حالت «الگوی زندگی» (Life Pattern Mode) برخوردار است که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی قادر است با بررسی کارکرد شما از دستگاه‌تان به طور خودکار شما را به سمت کاربردی که مدنظر دارید سوق دهد. از طرف دیگر، این مدل سامسونگ تنها گوشی سری گلکسی اس 10 است که از فناوری 5G بهره می‌برد.

 

مشخصات ظاهری سری گلکسی اس 10

با وجود آن که تا پیش از معرفی رسمی این گوشی از سوی کمپانی سامسونگ در تاریخ مشخص شده نمی‌توان با قطعیت از ظاهر دستگاه‌های سری گلکسی اس 10 سخن گفت اما شایعات، رندرها و تصاویر لو رفته از این مدل تا حدودی ما را نسبت به ویژگی‌های آن آشنا می‌کنند.

سامسونگ گلکسی اس 10 / Samsung Galaxy S10

رندرهای بالا که از سوی Ben Geskin منتشر شدند و نشان می‌دهند که گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس به هم شبیه‌اند.

با وجود آن که خبری از ناچ مرسوم سامسونگ در بخش فوقانی این دستگاه نیست، اما محل دوربین سلفی درون نمایشگر آن را در گوشه‌ی سمت راست دستگاه می‌بینیم. در اس 10 لایت و اس 10 این مجرا تنها یکی است در حالی که در اس 10 پلاس شاهد دو لنز در دوربین سلفی هستیم. از طرف دیگر انتظار می‌رود قاب پشتی این مدل اس 10 از جنس شیشه و به رنگ سیاه باشد، یک پورت شارژر USB-C و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم داشته باشد.

 

مشخصات فنی

بسیاری از مشخصات فنی سری اس 10 هنوز مشخص نیستند. با این وجود اطلاعات اندکی وجود دارند که می‌توان از میان آن‌ها به جمع‌بندی خوبی رسید.

بر این اساس مشخصاتی که در ادامه آمده است، براساس آخرین اخبار و شایعات جمع‌بندی شده. پس جا دارد به این نکته اشاره کنیم که ممکن است این‌ها مشخصات حتمی دستگاه نباشند:

مشخصاتگلکسی اس 10 لایتگلکسی اس 10گلکسی اس 10 پلاس
سیستم عامل

اندروید ۹ پای

رابط کاربری وان یو آی

اندروید ۹ پای

رابط کاربری وان یو آی

اندروید ۹ پای

رابط کاربری وان یو آی

نمایشگر

۵.۸ اینچ

تخت

سوپر آمولد

۶.۱ اینچ

خمیده

سوپر آمولد

۶.۴۴ اینچ

خمیده

سوپر آمولد

پردازنده

اسنپدراگون ۸۵۵

یا

اگزینوس ۹۸۲۰

اسنپدراگون ۸۵۵

یا

اگزینوس ۹۸۲۰

اسنپدراگون ۸۵۵

یا

اگزینوس ۹۸۲۰

دوربین پشتی223
دوربین سلفی112
باتری۳۱۰۰ میلی‌آمپر۳۵۰۰ میلی‌آمپر۴۰۰۰ میلی‌آمپر

در ارتباط با گلکسی اس 10 ایکس، انتظار می‌رود با یک نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد، دوربین پشتی چهارگانه، دوربین سلفی دوگانه، یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری، بیش از ۱۰ گیگ رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی مواجه باشیم.

 

زمان انتشار

شاید حالا بزرگ‌ترین سؤالی که در این‌باره در ذهن‌تان شکل گرفته این باشد که بالاخره چه وقتی می‌توانیم یک اس 10 بخریم؟

Samsung/ Galaxy S10/سامسونگ/گلکسی اس 10

روز ۱۰ ژانویه (۲۰ دی‌ماه)، سامسونگ به طور رسمی تأیید کرد که قرار است این کمپانی در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۱۹ (اول اسفند) در سن فرانسیسکو جعبه‌گشایی سری اس 10 خود را برگزار ‌کند.

پیش از این هم برخی از شایعات حکایت از آن داشتند که قرار است سامسونگ از گوشی‌های نام‌برده در کنگره جهانی موبایل امسال رونمایی می‌کند. اما پس از آن مشخص شد که رویداد این کمپانی تنها یک هفته قبل از آغاز به کار کنگره برگزار خواهد شد و به این ترتیب سامسونگ نشان داد که سری‌های جدید گوشی‌هااش لایق آن هستند که رویدادی مستقل برای‌شان برگزار شود.

طبق گزارشی دیگر گفته شده که پس از رویداد ۲۰ فوریه در تاریخ ۸ مارس مصادف با ۱۷ اسفند سال جاری، گلکسی اس 10 لایت، گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس به بازار عرضه می‌شوند اما گلکسی اس 10 ایکس که از فناوری 5G برخوردار است، اندکی دیرتر در تاریخ ۲۹ مارس برابر با ۹ فروردین ۱۳۹۸ ارائه خواهد شد.

 

قیمت

در گزارشات سایت Gizmodo هم علاوه بر تأیید این اخبار، به قیمت گوشي‌های اس 10 اشاره شده است:

  • گلکسی اس 10 لایت: ۶۶۹ یورو / ۸۵۰ دلار
  • گلکسی اس 10: ۷۹۹ یورو / ۱۰۰۰ دلار
  • گلکسی اس 10 پلاس: ۸۹۹ یورو / ۱۱۳۰ دلار

این در حالی‌ست که ارقامی که در بالا ذکر شده‌اند، احتمالاً قیمت مدل‌هایی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت هستند. اس 10 که در نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی هم عرضه می‌شود، احتمالاً ۹۹۹ یورو معادل با ۱۲۵۰ دلار قیمت‌گذاری خواهد شد.

از طرفی پیش‌بینی می‌شود که اس 10 پلاس در نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی با قیمتی برابر ۱۰۹۹ یورو معادل با ۱۳۹۰ دلار و نیز نسخه‌ی یک ترابایتی با قیمتی برابر ۱۳۹۹یورو معادل با ۱۷۶۰ دلار عرضه شود.
به دنبال این گزارش، در تاریخ ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) هم SamMobile اشاره به قیمت‌های زیر کرده است:

  • گلکسی اس 10 لایت: ۷۷۹ یورو
  • گلکسی اس 10 (۶ گیگ رم / ۱۲۸گیگ حافظه داخلی): ۹۲۹ یورو
  • گلکسی اس 10 (۸ گیگ رم / ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی): ۱۱۷۹ یورو
  • گلکسی اس 10 پلاس (۶ گیگ رم / ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی): ۱۰۴۰ یورو
  • گلکسی اس 10 پلاس (۸ گیگ رم / ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی): ۱۲۹۹ یورو
  • گلکسی اس 10 ایکس (5G فناوری): ۱۵۹۹ یورو
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402