اینستاگرام انتشار تصاویر حاوی محتوای خودآزاری را ممنوع می کند

پرطرفداراترین پیج های اینستاگرام / the most papular pages in instagram
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آدام موسری اعلام کرد که اینستاگرام از انتشار و نمایش عکس‌ها و متن‌های حاوی محتوای خودآزاری و خودزنی در قسمت جستجو، هشتگ‌ها و تب اکسپلور جلوگیری می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی علیرغم محاسن و مزایای بیشمار برای کاربران دنیای فناوری مانند انتقال و به اشتراک گذاری سریع اطلاعات، معایبی هم دارند. یکی از مشکلات رسانه‌های اجتماعی پرکاربر مانند اینستاگرام انتشار محتوای نامناسب است که پیامدهای ناخوشایندی در فضای مجازی و واقعی بدنبال خواهد داشت.

پرطرفدارترین پیج های اینستاگرام

رئیس شبکه اجتماعی اینستاگرام روز پنج شنبه در پستی اعلام کرد که اینستاگرام تصاویر و عکس‌های گرافیکی از خودزنی مانند تیغ زنی و خودآزاری را در سایت خود نمایش نمی‌دهد.

این پلتفرم اجتماعی همچنین از انتشار محتوای خودزنی و خودآزاری غیرگرافیکی مانند تصاویر جای زخم‌های التیام یافته در قسمت جستجو (Search)، هشتگ‌ها و تب اکسپلور (Explore) اجتناب می‌کند. همچنین به کاربران توصیه می‌کند که چنین محتوایی را در اکانت‌های خود به نمایش نگذارند.

آدام موسری (Adam Mosseri) رئیس اینستاگرام در پست اینستاگرامی‌اش نوشت:

تا به امروز رویکرد اصلی اینستاگرام مبتنی بر کمک به افراد در به اشتراک گذاری تجربیات‌شان پیرامون خودزنی بود. ما اجازه نمایش محتواهایی درباره فکر کردن به خود آزاری یا پذیرفتن آن را می‌دادیم چرا که بنا به گفته کارشناسان با این روش به افراد نیازمند حمایت کمک می‌کنیم. اما باید تاثیر این تصاویر و عکس‌ها بر سایر کاربران را نیز درنظر بگیریم.

موسری در رابطه با سیاست اینستاگرام در حذف محتوای خودآزاری می‌گوید که اینستاگرام به طور کامل محتوای غیرگرافیکی خودآزاری و خودزنی را حذف نمی‌کند:

ما نمی‌خواهیم افراد دارای مشکل و تحت فشار را که محتوای خودآزاری‌شان به منزله درخواست کمک است را بی‌آبرو یا طرد کنیم.

موسری در راستای شفاف‌سازی سیاست اینستاگرام در رابطه با این موضوع عنوان می‌کند که این شبکه اجتماعی پرطرفدار در تلاش است تا منابع بیشتری را در اختیار افرادی بگذارد که پست‌های خودآزاری منتشر می‌کنند یا به‌دنبال محتوای پست‌های خودآزاری هستند، و آن‌ها را به سازمان‌هایی معرفی کنند که کمک‌شان کنند.

رئیس اینستاگرام می‌گوید که این پلتفرم محبوب همچنان در حال رایزنی و گفتگو با کارشناسان است تا بهترین راه حل این مسئله را پیدا کند؛ مانند تار کردن محتوای خودآزاری غیرگرافیکی با علامت محتوای حساس. بدین ترتیب کاربران قادر به تماشای این محتوا نخواهند بود مگر آنکه خود کاربر شخصا نمایش محتوا را انتخاب کند.

 

Sensitive content/محتوای حساس

این سیاست جدید با اقداماتی اشاعه پیدا می‌کند که موسری روز دوشنبه در ستونی در نشریه دیلی تلگراف (Daily Telegraph) به آن‌ها اشاره می‌کند. او می‌گوید که قصد دارد اقدامات بیشتری برای محافظت از کاربران آسیب پذیر در مقابل مشاهده محتوایی داشته باشد که خودکشی و خودآزاری را ترویج می‌کنند از جمله محو کردن تصویر با علامت محتوای حساس برای عکس‌هایی که خودزنی و تیغ زنی را نشان می‌دهند؛ و حمایت بیشتر از افرادی که این پست‌ها را می‌گذارند.

این ماجرا از زمان مرگ نوجوان انگلیسی بنام مولی راسل (Molly Russell) در سال 2017 آغاز شد. راسل بواسطه اینستاگرام درگیر پست‌هایی با محتوای افسردگی و خودکشی شد و همین مسئله باعث شد که پدر و مادر این دختر نوجوان این شبکه اجتماعی را مقصر مرگ دخترشان بدانند.

موسری می‌گوید کارشناسانی مانند مرکز سلامت بهداشت و نجات به اینستاگرام توصیه می‌کنند که اگرچه فراهم کردن فضای امن برای صحبت کردن مردم از تجربه‌های‌شان از اهمیت بالایی برخوردار است، عکس‌های خودآزاری به صورت ناخودآگاه و ناخواسته موجب اشاعه و ترویج بیشتر خشونت می‌شوند.

آدام موسری هدف سیاست جدید این شبکه را حذف محتوای عکس و فیلم مربوط به خودآزاری یا خودکشی از شبکه اینستاگرام عنوان می‌کند تا عکس‌های خودآزاری و خودکشی از هشتگ‌ها، جستجوها، تب اکسپلور و محتوای پیشنهادی به حداقل رسیده و نهایتا حذف شوند.

موسری می‌افزاید:

اینستاگرام نمی‌تواند این عکس‌ها را بلافاصله حذف کند و باید مطمئن شود که کاربرانی که محتوای مربوط به خودآزاری را به اشتراک می‌گذارند، توانایی ابراز خود را از دست ندهند و زمانی که نیازمند کمک هستند به آن‌ها دسترسی داشته باشیم.

کلام آخر

نظر شما در مورد این تصمیم اینستاگرام چیست؟ نمایش تصاویر و فیلم‌های خودآزاری و خودزنی تا چه حد در ترویج خشونت تاثیر دارند؟ نظرات خود را با ما در پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402