چگونه یک استودیوی ضبط صدای ارزان خانگی درست کنیم؟

استودیوی ضبط صدای ارزان / recording studio
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر به دنبال آن هستید که در منزل برای خود یک استودیوی ضبط صدای ارزان خانگی درست کنید، پیشنهاد می‌شود در ادامه این مقاله با پلازا همراه باشید تا با تجهیزات مورد نیاز برای این کار مانند هدفون و اسپیکر استودیویی، آشنا شوید.

با پیشرفت تکنولوژی، کارهای بیشتری را می‌توان با صرف هزینه کمتر به واسطه کامپیوتر انجام داد. برای مثال می‌توانید با استفاده از یک کامپیوتر خانگی در منزل برای خود یک استودیوی ضبط صدای ارزان ایجاد کنید که هزینه به مراتب پایین‌تری خواهد داشت. اما برای ساخت و ایجاد یک استودیوی ضبط صدای ارزان خانگی ابتدا می‌بایست بدانید که دقیقا به چه وسایلی نیاز دارید و چه میزان کیفیت صدا از این استودیو، انتظار خواهید داشت. با پلازا همراه باشید تا در ادامه نحوه ساخت و ایجاد یک استودیوی ضبط صدای ارزان خانگی را با هم مرور کنیم.

 

مراحل ساخت یک استودیوی ضبط صدای ارزان خانگی

 

1- یک کامپیوتر خریداری کنید

کامیپوتر رومیزی / PC

اگر درحال حاضر در منزل خود یک کامپیوتر ندارید، در مرحله اول می‌بایست برای خود، یک کامپیوتر تهیه کنید. به خاطر داشته باشید از آنجا که می‌خواهید از این کامپیوتر در استودیوی ضبط صدای ارزان خانگی استفاده کنید، باید به سرعت پردازنده و میزان حافظه داخلی آن توجه داشته باشید چرا که نرم‌افزارهای ضبط صدا معمولا اپلیکیشن‌های سنگینی هستند که برای اجرای هرچه بهتر آنها به یک سیستم قدرتمند نیاز است. هر دو سیستم عامل ویندوز و مک در این مرحله خیلی خوب جواب می‌دهند. اما توجه داشته باشید که معمولا در سیستم عامل ویندوز راحت‌تر می‌توان کارت صدا را ارتقا داد. چرا که معمولا کارت صداهایی که توسط خود کارخانه در دستگاه تعبیه می‌شوند، آنچنان قدرتمند نبوده و نمی‌توانند ضبط صدا را باکیفیت بالا انجام دهند، بنابراین معمولا ارتقای آنها ایده بسیار خوبی خواهد بود.

 

2- یک نرم‌افزار ضبط صدای خوب تهیه کنید

نرم‌افزارهای ضبط صدا به‌واسطه رابط کاربری که دارند، کمک می‌کنند که کاربر عملیات ضبط صدا در کامپیوتر خود را مدیریت و کنترل کند. اگر به دنبال نرم‌افزارهای اقتصادی هستید و نمی‌خواهید خیلی هزینه کنید، گزینه‌های متعددی در مقابل خود خواهید داشت. اما معمولا اپلیکیشن‌های گران‌قیمت‌تر، عملکرد و انعطاف‌پذیری بهتری از خود نشان می‌دهند.

در نتیجه اگر به دنبال ساخت یک استودیوی ضبط صدای ارزان خانگی هستید می‌توانید از نرم‌افزاهای رایگان و یا اپلیکیشن‌هایی که قابلیت دانلود شدن دارند، استفاده کنید. دو اپلیکیشن Audacity و GarageBand دو گزینه محبوب برای انتخاب یک نرم‌افزار ضبط صدای خوب و اقتصادی هستند.

اما اگر با هزینه کردن برای خرید یک اپلیکیشن خوب، مشکلی ندارید پیشنهاد می‌شود یک نرم‌افزار ضبط صدای حرفه‌ای نظیر Ableton Live یا Cakewalk Sonar را خریداری نمایید. گفتنی است هر دو نرم‌افزار در ورژن ابتدایی و مقدماتی نیز در بازار موجود هستند که قیمت پایین‌تری داشته اما قدرت کمتری دارند.

 

3- یک رابط صوتی خریداری کرده و نصب کنید

رابط صوتی / audio interface

رابط صوتی یک قطعه سخت‌افزاری است که جایگزین کارت صدای کامپیوتر شده و به کاربر اجازه می‌دهد که اجزا و میکروفون خود را به‌واسطه یک میکسر به کامپیوتر متصل کند. اگر یک کامیپوتر رومیزی دارید، می‌توانید این رابط صوتی را به یکی از درگاه‌های خالی PCI متصل کنید اما در سیستم عامل مک می‌بایست یک رابط خریداری شود تا بتوان از طریق USB یا کابل فایروایر آن را به مک متصل کنید.

درنهایت دقت داشته باشید که رابط صوتی دو درگاه ورودی و دو پورت خروجی داشته باشد. این ابزار کمک می‌کند که صدایی در کیفیت استریو ضبط کنید، اما اگر می‌خواهید آزادی عمل بیشتری داشته باشید می‌توانید از یک رابط کاربری با 4 پورت ورودی استفاده کنید. یکی از بهترین رابط‌های صوتی که برای استفاده در خانه پیشنهاد می‌شود، رابط صوتی M-Audio است. این شرکت رابط‌های صوتی باکیفیتی در دو ورژن ابتدایی و پیشرفته تولید کرده و در بازار عرضه می‌کند.

 

4- یک میکسر صدا خریداری کنید

میکسر / Mixer

میکسر صدا یکی از اجزای اصلی برای استودیو خانگی است. میکسر تمام ورودی‌ها نظیر میکروفون، گیتار و کیبوردها را مدیریت کرده و به کاربر اجازه می‌دهد که تنظمیات هر ورودی را مدیریت کند. این دستگاه، خروجی را به رابط صوتی و کامپیوتر کاربر هدایت می‌کند. معمولا یک میکسر صدای ارزان‌قیمت برای نیازهای یک استودیوی خانگی کافی است، اما اطمینان حاصل کنید که حداقل هر کانال در میکسر تنظیمات لازم برای میزان صدا و اکولایزر سه باندی را داشته باشد. معمولا برای یک استودیو خانگی یک میکسر صدای چهار کاناله، ایده‌ال خواهد بود. اگر به دنبال یک میکسر صدای معمولی و غیرحرفه‌ای هستید، برندهای Behringer ،Alesis و یاماها گزینه‌های بسیار خوبی محسوب می‌شوند.

 

5- برای استودیوی ضبط صدای ارزان خانگی خود یک اسپیکر استودیویی و هدفون خانگی تهیه کنید

اسپیکر و هدفون / Speaker m headphone

اسپیکرهایی که در حین ادیت و ویرایش صدای ترکیبی به آنها گوش می‌دهید، اسپیکرهای مانیتور استودیو نامیده می‌شوند. اسپیکرهای استودیویی از سایر اسپیکرها متفاوت هستند و سبب می‌شوند که کاربر صدایی را که ضبط می‌کند دقیقا مشابه آنچه که به صورت دیجیتال وجود دارد بشنود و هیچگونه تنظیمات فرکانسی برای آن نیاز نباشد. هرگاه می‌خواهید یک اسپیکر خانگی را خریداری کنید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که یک مدل نزدیک به میدان ( Near-Field) را انتخاب کنید چرا که این مدل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از فاصله 1 متری قابل شنیدن هستند و بنابراین هرگونه تاثیر آکوستیک اتاق در آن حذف می‌شود.

شما می‌توانید این اسپیکر استودیویی را از فروشگاه‌های آنلاین معتبر خریداری کرده و تهیه کنید. فروشگاه پلازا نیز اسپیکرهای استودیویی مرغوب و با کیفیتی برای فروش دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد:

اسپیکر 3 تکه هویت مدل HV-SF5632BT

اسپیکر 3 تکه هویت مدل HV-SF5632BTHavit HV-SF5632BT Speaker

نوع اتصالبا سیم
توان خروجی3 وات

برند هویت در میان برندهای مختلف سازنده لوازم جانبی دیجیتال، به خوبی می‌درخشد. این کمپانی اسپیکرهای استودیویی باکیفیتی را طراحی و روانه بازار کرده است. اسپیکر خانگی هویت مدل HV-SF5632BT یکی از محصولات قدرتمند این کمپانی است که از دو اسپیکر و یک ساب‌ووفر قدرتمند تشکیل شده است. توان خروجی این ساب ووفر 8 وات و امپدانس آن 6 اهم است که برای پخش موسیقی با صدای بسیار بلند کاملا مناسب است. این ساب‌ووفر از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به کمک دو اسپیکر دیگر، جزئیات موسیقی را با کیفیتی عالی به گوش کاربر می‌رساند. این اسپیکر استودیویی از نوع باسیم بوده و کاربر می‌تواند از طریق USB و یا AUX، موسیقی موردنظر خود را روی آن پخش کند. این محصول مجهز به یک ریموت کنترل با برد مفید 5 متر است اما علاوه برآن شما می‌توانید با استفاده از صفحه نمایش LCD نیز، مدیریت و کنترل پخش موسیقی را در دست بگیرید. توان خروجی این اسپیکر خانگی حدود 3 وات، امپدانس آن 4 اهم و حساسیتی در حدود 80 دسی‌بل دارد که همگی نشان از قدرت بالای این اسپیکر دارند. یکی از نکات مثبت این محصول هویت، امکان برقراری ارتباط ساب‌ووفر با سایر دستگاه‌های دیجیتال از طریق بلوتوث است. اسپیکر خانگی هویت مدل HV-SF5632BT از رادیو و کارت حافظه نیز پشتیبانی کرده و فرکانس پاسخگویی بین 40 هرتز تا 20 هزار هرتز دارد. گفتنی است شما می‌توانید با استفاده از دکمه‌های تنظیم صدا و کنترل موسیقی موجود روی ساب‌ووفر نیز پخش صدای موردنظر را مدیریت و کنترل کنید.

 

اسپیکر بلوتوث 3 تکه تسکو مدل TS 2172

اسپیکر بلوتوث 3 تکه تسکو مدل TS 2172TSCO TS 2172 Bluetooth Speaker

نوع اتصالبا سیم,بی سیم
اتصال دهندهبلوتوث,شیار کارت حافظه,جک 3.5 میلی متری,AUX,USB
توان خروجی5 وات

کمپانی ایرانی تسکو در زمینه طراحی و ساخت اسپیکرهای خانگی و استودیویی نیز به خوبی عمل کرده است. اسپیکر تسکو مدل TS 2172 از دو اسپیکر و یک ساب‌ووفر زیبا و قدرتمند تشکیل شده است و قادر است از طریق سیم و بدون سیم نیز مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت شما می‌توانید آهنگ موردنظر خود را از طریق بلوتوث، کارت حافظه، جک 3.5 میلی‌متری، AUX و USB در این اسپیکر پخش کنید و از صدای باکیفیت آن لذت ببرید. این محصول از رادیو نیز پشتیبانی کرده و کیفیت صدایی در حدود 70 دسی‌بل دارد. ساب‌ووفر این اسپیکر خانگی مجهز به یک نمایشگر LED است و از توان خروجی 10 وات بهره می‌برد. گفتنی است این اسپیکر استودیویی از توان خروجی 5 وات و فرکانس پاسخگویی بین 20 هرتز تا 20 هزار هرتز برخوردار است.

 

اسپیکر بلوتوث 3 تکه تسکو مدل TS 2196

اسپیکر بلوتوث 3 تکه تسکو مدل TS 2196TSCO TS 2196 Bluetooth Speaker

نوع اتصالبی سیم
اتصال دهندهبلوتوث,شیار کارت حافظه,USB
توان خروجی25 وات

اسپیکر خانگی تسکو مدل TS 2196 به‌واسطه بلوتوث به گوشی، لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌های دیجیتال متصل می‌شود. البته این محصول از کارت حافظه، رادیو و USB نیز پشتیبانی می‌کند. این اسپیکر استودیویی مجهز به یک ریموت کنترل با برد مفید 10 متر است و خود از دو اسپیکر و یک ساب‌ووفر قدرتمند تشکیل شده است. ساب‌ووفر این اسپیکر مجهز به نمایشگر LED است که عملکرد اسپیکر را به‌خوبی نمایش می‌دهد. علاوه برآن بر روی بدنه ساب‌ووفر، دکمه‌هایی جهت تنظیم صدا و کنترل پخش موسیقی نیز تعبیه شده است. این اسپیکر خانگی مجهز به وضوح صدایی در حدود 65 دسی‌بل است و توان خروجی آن 25 وات است که نشانگر قدرت و کیفیت صدای بالای این محصول است. قابل ذکر است که اسپیکر خانگی تسکو مدل TS 2196 فرکانس پاسخگویی در حدود 80 هرتز تا 20 کیلوهرتز داشته و در رنگ مشکی در فروشگاه پلازا موجود است.

 

در کنار تهیه یک اسپیکر استودیویی، تهیه یک هدفون خانگی نیز توصیه می‌شود. هدفون‌ها می‌توانند در مجاورت اسپیکرهای استودیویی در هنگام ضبط صدا برای جلوگیری از سروصدا و اذیت شدن دیگر افراد خانه، مورداستفاده قرار بگیرند. در ادامه سه مورد از هدفون‌های استودیویی برتر موجود در فروشگاه پلازا را با هم مرور می‌کنیم:

هدست بلوتوث اسکال کندی مدل CRUSHER S6CRW

هدست بلوتوث اسکال کندی مدل CRUSHER S6CRWSkullcandy CRUSHER S6CRW Bluetooth Headset

وزن275 گرم
نوع اتصالباسیم,بی سیم
رابطبلوتوث,جک 3.5 میلی متری

در کنار سایر اجزای موردنیاز برای ایجاد یک استودیوی ضبط صدای ارزان خانگی، هدفون استودیویی نیز مشاهده می‌شود. در این راستا کمپانی بنام و معتبر اسکال کندی (Skullcandy) هدست‌ها و هدفون‌های خانگی باکیفیت و مرغوبی را طراحی و روانه بازار کرده است. هدست بلوتوثی اسکال کندی مدل CRUSHER S6CRW یکی از بهترین‌های این کمپانی است و از یک کلید تنظیم میزان باس بهره می‌برد. این هدفون خانگی از طریق بلوتوث به گوشی و تبلت متصل شده و البته از جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند. بر روی این هدست دکمه‌هایی جهت تنظیم میزان صدا، کنترل موسیقی و پاسخگویی به تماس دریافتی تعبیه شده است. این محصول می‌تواند با یک بار شارژ تا 40 ساعت به کاربر، خدمات دهد. علاوه براین به‌واسطه بازوهای تاشونده، قابلیت حمل آسانی داشته و به موجب طراحی ارگونومیک و وزن نسبتا سبک و 275 گرمی آن، در استفاده طولانی مدت، گوش کاربر را خسته نخواهد کرد. هدست بلوتوثی اسکال کندی مدل CRUSHER S6CRW از یک نشانگر LED بهره برده و قابلیت شارژ سریع دارد و در کنار آن یک دفترچه راهنما، کابل AUX و کابل میکرو USB نیز به کاربر ارائه می‌شود. این هدفون استودیویی از فرکانس پاسخگویی 20 هرتز تا 20 هزار هرتز، امپدانس 33 اهم و حساسیت 90.39 دسی‌بل بهره برده و قطر درایوری در حدود 40 میلی‌متر دارد. این محصول با بهر‌ه‌گیری از قابلیت حذف صدای مزاحم، صدای باکیفیت عالی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

 

هدست کریتیو مدل Aurvana ANC

هدست کریتیو مدل Aurvana ANCCreative Aurvana ANC Headset

وزن174 گرم
نوع اتصالباسیم
رابطجک 3.5 میلی متری

هدست کریتیو (Creative) مدل Aurvana ANC یکی دیگر از گزینه‌های مطلوب جهت انتخاب به عنوان یک هدفون خانگی است. این هدفون استودیویی مجهز به یک باتری نیم قلمی است و کاربر را برای 40 ساعت پخش موسیقی مداوم، پشتیبانی می‌کند. این هدست تنها 174 گرم وزن داشته و از طریق جک 3.5 میلی‌متری و کابلی به طول 1.5 متر، به گوشی، تبلت و سایر دستگاه‌های دیجیتال متصل می‌شود. این محصول از قابلیت ANC یا حذف صدای مزاحم پشتیبانی کرده و صدای باکیفیتی حتی در محیط‌های شلوغ را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. هدست کریتیو (Creative) مدل Aurvana ANC مجهز به نمایشگر LED جهت نمایش وضعیت اتصال و همچنین دکمه‌های اختصاصی برای کنترل صدا و موسیقی است و به همراه یک کیف، کابل AUX، باتری نیم قلم و آداپتور هواپیما به کاربر ارائه می‌شود. گفتنی است سرگوشی‌های این هدفون خانگی قابلیت چرخش داشته و به‌واسطه بازوهای تاشونده از قابلیت حمل نسبتا آسانی نیز برخوردار است. این محصول از درایوری از نوع نئودیوم و به قطر 40 میلی‌متر بهره جسته و فرکانس پاسخگویی آن 20 هرتز تا 20 هزار هرتز است. این هدست ارزش خرید نسبتا بالایی داشته و با گارانتی 12 ماهه کیسان در فروشگاه پلازا موجود است.

 

هدست فیلیپس مدل SHL3165

هدست فیلیپس مدل SHL3165Philips SHL3165 Headset

نوع اتصالباسیم
رابطجک 3.5 میلی متری

کمپانی فیلیپس سابقه درخشانی در ساخت و تولید انواع هدست و هدفون دارد. هدفون خانگی فیلیپس مدل SHL3165 یکی از محصولات باکیفیت این کمپانی است که با طراحی زیبا و سرگوشی‌هایی از جنس چرم مصنوعی، توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کند. این هدست از طریق رابط AUX و یک کابل 1.2 متری به گوشی و یا تبلت کاربر متصل شده و با پشتیبانی از قابلیت حذف صدای مزاحم، صدایی با کیفیت عالی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. گفتنی است روی کابل 1.2 متری این هدفون یک کلید و میکروفون تعبیه شده که کاربر می‌تواند از میکروفون آن برای پاسخگویی به تماس دریافتی، استفاده کند. هدفون استودیویی فیلیپس مدل SHL3165 از بازوهای تاشونده و سرگوشی‌های قابل چرخش بهره برده و بنابراین قابلیت حمل نسبتا آسانی دارد. این محصول از طراحی ارگونومیک بهره جسته و در استفاده طولانی مدت گوش کاربر را اذیت نخواهد کرد. قطر درایور این هدفون خانگی در حدود 32 میلی‌متر است و فرکانس پاسخگویی آن بین 8 هرتز تا 22 هزار هرتز است. امپدانس این هدفون 24 اهم و حساسیت آن 107 دسی‌بل است و باید گفت که آکوستیک آن از نوع بسته است. این هدست در رنگ‌های مشکی و سفید در فروشگاه پلازا موجود است.

 

6- یک میکروفون نیز برای استودیوی ضبط صدای ارزان خانگی خود تهیه کنید

میکروفون کندانسور / condenser microphone.

یک استودیوی ضبط صدای ارزان خانگی با یک میکروفون می‌تواند تکمیل شود. اگر یک میکروفون تهیه می‌کنید ابتدا اطمینان حاصل کنید که یک میکروفون داینامیک باشد. این نوع میکروفون‌ها قدرت و انعطاف‌پذیری بیشتری داشته و نیازی به فانتوم پاور ندارند. استاندارد صنعتی یک میکروفون داینامیک، Shure SM-57 است که برای آوازخواندن و سایر فعالیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما اگر نیاز دارید که صدای آرامی نظیر یک گیتار آکوستیک و یا پیانو را ضبط کنید، یک میکروفون کندانسور (که به عنوان میکروفون خازنی نیز شناخته می‌شود) نتایج بهتری برای شما به ارمغان خواهد آورد. میکروفون‌های کندانسور همانند میکروفون‌های داینامیک متنوع و با استحکام نیستند اما پاسخ‌های حساس‌تری را ایجاد می‌کنند. یک استودیوی ضبط صدای ارزان به‌راحتی می‌تواند با یک میکروفون داینامیک و یک میکروفون کندانسور کار کند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
ehsghr
.
02 اردیبهشت 1399، 16:35
پاسخ
0
3
چن تا هم میکروفون معرفی میکردین دیگه؟
avatar
محمدحسین
.
24 فروردین 1399، 11:19
پاسخ
0
0
سلام ببخشید آهنگ پاپ هم تنظیم می کنید ؟؟؟ اگر انجام بدید چقدر در میاد.
avatar
ایرانی بدبخت
.
22 اسفند 1398، 19:44
پاسخ
0
2
چرا کسایی که تو کار آموزش نوازندگی و خوانندگی هستن فقط دنباله سواستفاده مالی از هنرجو هستن ، از احساسات و علاقمندی هنرجو سواستفاده میکنن و بدون اینکه کارشونو به نتیجه برسونن بدبختو در وادی تخیلاتش رها میکنن، واقعا بعضی از استادهای نوازندگی و خوانندگی کارشون شایسته نیست
avatar
آرش
.
19 فروردین 1399، 22:57
پاسخ
0
1
@ایرانی بدبخت
خیلی از این سایت متشکرم واقعا یکسری مطالب ساده ولی مفید رو در اختیارم قرار داده بود در مورد استاد های موسیقی هم باید بگم اکثرشون جوری آدمو میپیچونن که بیشتر بهش نیاز داشته باشی
avatar
را***
.
12 اسفند 1398، 20:51
پاسخ
1
2
سلام ... من *** هستم خواننده ی مطرح دیس لاو . بنده مدیر استودیوی *** هستم هر کسی خواست واسه ی شعر و کاور و بیت بیاد پیام بده با قیمت خیلی ارزون در اختیارش میزارم
avatar
سجاد
.
15 اسفند 1398، 15:27
پاسخ
0
1
@را***
سلام ببخشید شما در کدوم شهر استدیو دارید؟؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402