بنچمارک گوشی های پرچمدار و میان رده هواوی

بنچمارک هواوی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در سال‌های اخیر، هواوی توانسته با معرفی گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده قدرتمند، جایگاه خوبی میان کاربران پیدا کرده و سهم خوبی از این بازار پر رقابت بدست آورد. در این مقاله قصد داریم به معرفی بنچمارک گوشی‌های پرطرفدار این برند پرداخته و عملکرد آنها را در بخش‌های مختلف، بررسی کنیم.

گوشی‌های هوشمند هواوی از جمله گوشی‌های پرطرفدار در آسیا و البته ایران هستند که به دلیل قیمت مناسب و ارائه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متناسب با قیمت، افراد زیادی به دنبال خرید آنها هستند. معمولا به دلیل قیمت بالای پرچمداران برندهای مطرح، گوشی‌های میان رده از فروش بالاتری برخوردارند اما در عین حال، هر دو دسته طرفداران خاص خود را داشته که به دلایلی مانند قدرت، عملکرد، سرعت، کیفیت دوربین، طراحی ظاهری و …. قصد خرید آنها را دارند.

عناوین این مطلب:

  • بنچمارک گوشی‌های پرچمدار هواوی
    • امتیاز هواوی میت 20 پرو، P20 پرو و P20 از نظر DXOMark
    • امتیاز هواوی میت 20، میت 20 پرو، P20 پرو و P20 از نظر گیک‌بنچ
      • امتیاز هواوی میت 20، میت 20 پرو، P20 پرو و P20 از نظر گیک‌بنچ چند هسته‌ای
      • امتیاز هواوی میت 20، میت 20 پرو، P20 پرو و P20 از نظر گیک‌بنچ تک هسته‌ای
    • امتیاز هواوی میت 20، میت 20 پرو، P20 پرو و P20 از نظر بنچمارک آنتوتو
    • امتیاز هواوی میت 20، میت 20 پرو، P20 پرو و P20 از نظر بیشترین روشنایی صفحه نمایش
  • بنچمارک گوشی‌های میان‌رده هواوی
    • امتیاز هواوی نوا 3، نوا 2، نوا 2S ، نوا 2 پلاس، P20 لایت و P اسمارت از نظر گیک‌بنچ چند هسته‌ای
    • امتیاز هواوی نوا 3، نوا 2، نوا 2S ، نوا 2 پلاس، P20 لایت و P اسمارت از نظر گیک‌بنچ تک هسته‌ای
    • امتیاز هواوی نوا 3، نوا 2، نوا 2S ، نوا 2 پلاس، P20 لایت و P اسمارت از نظر بنچمارک آنتوتو

بنچمارک گوشی‌های پرچمدار هواوی


از معروف‌ترین بنچمارک‌هایی که به بررسی گوشی‌های هوشمند هواوی پرداخته‌اند، می‌توان به DXOMark ، آنتوتو و گیک‌بنچ اشاره کرد. وب سایت DXOMark اغلب به بررسی دوربین، لنز و کیفیت تصویر گوشی‌های هوشمند پرچمدار می‌پردازد و به عملکرد دوربین آنها، یک امتیاز کلی اختصاص می‌دهد. این امتیاز کلی، تعیین کننده جایگاه آن گوشی در میان رقبای خود از برندهای مختلف در حوزه کیفیت دوربین است. DXOMark به دلیل دارا بودن یک آزمایشگاه قدرتمند و تیم حرفه‌ای، دوربین‌ها را با دقت بسیار زیادی بررسی کرده و امتیازی که اختصاص می‌دهد، برای بسیاری از علاقمندان این حوزه، تبدیل به یک منبع مهم جهت تصمیم در خصوص عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند شده است.


امتیاز هواوی میت 20 پرو، P20 پرو و P20 از نظر DXOMark


آخرین پرچمدار هواوی، میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) تا پیش از آغاز کنگره جهانی موبایل (MWC 2019) و معرفی پرچمداران برندهایی همچون سامسونگ، سونی، ال جی و ایسوس، توانسته بالاترین رتبه را در میان گوشی‌های هوشمند بررسی شده در DXOMark بدست آورد. امتیاز میت 20 پرو در این رتبه بندی، 109 است که همزمان با هواوی P20 پرو، با امتیاز 109 در صدر جدول امتیازات قرار دارند. سامسونگ گلکسی  اس 10 پلاس با امتیاز 109 در رتبه سوم، شیائومی می 9 با امتیاز 107 در رتبه چهارم و آیفون 10 اس مکس اپل با امتیاز 105، پس از این پرچمداران و در رتبه پنجم، اچ‌تی‌سی یو 12 پلاس، سامسونگ گلکسی نوت 9 و شیائومی می میکس 3 با 6 امتیاز اختلاف و امتیاز 103 در رتبه ششم، هفتم و هشتم این رتبه‌بندی‌ها قرار دارند.

امتیازی که DXOMark به گوشی‌ اختصاص می‌دهد، یک امتیاز کلی بوده که به منظور رتبه بندی در میان سایر گوشی‌های هوشمند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما DXOMark به این امتیاز کلی بسنده نکرده و در بخش بررسی آن گوشی، به بیان جزئیات فیلم‌برداری و عکس‌برداری و امتیاز دوربین در هر یک از این بخش‌ها پرداخته است. بر این اساس، کاربر می‌تواند متوجه شود که دوربین در بخش زوم، کنتراست، پرتره و سایر بخش‌ها، از چه امتیاز و عملکردی برخوردار است.

بنچمارک هواوی

 

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، هر بخش به صورت جداگانه دارای امتیاز بوده و امتیاز بالاتر، گویای عملکرد بهتر دوربین در آن بخش است. در بنچمارک DXOMark هواوی میت 20 پرو، دوربین این گوشی، در بخش فوکوس خودکار، امتیاز 99 را کسب کرده، به این معنا که هواوی میت 20 پرو در این بخش، توانسته عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد. در بخش بوکه افکت، این گوشی امتیاز 65 را کسب کرده که نشان می‌دهد نسبت به سایر قابلیت‌ها، نتوانسته خیلی خوب ظاهر شود.

در قسمت فیلمبرداری، امتیاز دوربین این گوشی در بخش نویز، 78 شده که نشان دهنده عملکرد نسبتا مناسب دوربین در حین فیلمبرداری و قدرت آن در حذف نویز را بیان می‌کند.

بنچمارک هواوی

هواوی P20 پرو، دیگر پرچمدار این برند چینی است که توانسته با کسب امتیاز 99، مشترکا با میت 20 پرو در رتبه اول بنچمارک DXOMark قرار گیرد. این آزمایشگاه، دوربین P20 پرو را بررسی کرده و در بخش تصویر به این گوشی، امتیاز 114 و در بخش ویدئو، امتیاز 98 را اختصاص داده. همانند میت 20 پرو، امتیاز کلی دوربین P20 پرو، به دو زیربخش با جزئیات دقیق‌تری تقسیم شده و در هر بخش، ویژگی‌های دوربین به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و به آنها امتیاز اختصاص داده شده است. در بخش فوکوس خودکار، P20 پرو امتیاز 98 را کسب کرده که می‌توان گفت در این بخش، عملکرد دوربین دو پرچمدار هواوی، یکسان است؛ اما در بخش بوکه افکت، P20 پرو، با اختلاف 2 امتیاز، بالاتر از میت 20 پرو قرار گرفته و می‌توان گفت عکس‌هایی با پس زمینه تار بهتری را می‌توانید با این پرچمدار سری P هواوی ثبت کنید. در مقام قیاس با میت 20 پرو، باید بگوییم که دوربین P20 پرو در هنگام فیلمبرداری، قدرت بالاتری در حذف نویز تصویر داشته و DXOMark به آن امتیاز 83 را اختصاص داده است.

در بخش زیر می‌توانید چند نمونه از تصاویری که با دوربین این دو پرچمدار هواوی توسط آزمایشگاه DXOMark ثبت شده، مشاهده کنید.

هواوی P20، پرچمدار دیگری از گوشی‌های هوشمند هواوی است که در بهار سال 2018 (فروردین سال 97 ) رونمایی شد. DXOMark، کیفیت دوربین این گوشی را نیز تایید کرده و به آن امتیاز 102 اختصاص داده است. باتوجه به اینکه سه مورد از پرچمداران هواوی، از نظر کیفیت دوربین در لیست دوربین‌های مورد تایید DXOMark ظاهر شده‌اند، می‌توان گفت این شرکت چینی، پیشرفت خوبی در این صنعت داشته و یک رقیب جدی برای برندهایی همچون سامسونگ و اپل در بازارهای جهانی محسوب می‌شود.

بنچمارک هواوی

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، امتیاز هواوی P20 نیز به دو زیر بخش در قسمت عکاسی و ویدئو تقسیم شده است. امتیاز لنز دوربین این دستگاه در بخش ثبت عکس، 107 است و همانند دو پرچمدار قبلی، می‌توان اطلاعات زیادی از آن بدست آورد؛ مانند این‌که دوربین P20، در بخش نویز تصویر، امتیاز 75 را کسب کرده که نسبت به هواوی میت 20 و هواوی P20 پرو، کمی ضعیف‌تر است. اما در بخش بوکه افکت، هواوی P20 را می‌توان حد میانه دو پرچمدار دیگر دانست. امتیاز این گوشی در این بخش، 65 شده که کمتر از P20 پرو با امتیاز 70 و بالاتر از میت 20 پرو با امتیاز 60 است. در نتیجه می‌توان گفت تصاویر بوکه در P20، با کیفیت بهتری نسبت به میت 20 پرو هستند.


امتیاز هواوی میت 20، میت 20 پرو، P20 پرو و P20 از نظر گیک‌بنچ


بنچمارک گیک‌بنچ یکی از معتبرترین بنچمارک‌های عملکرد پردازنده در صنعت گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. معمولا پس از معرفی رسمی هر گوشی، اعم از پرچمدار و میان‌رده، عملکرد پردازنده در حالت چند هسته‌ای و تک هسته‌ای، توسط نرم‌افزار بنچمارکینگ گیک‌بنچ، بررسی شده و به عنوان یک منبع معتبر در خصوص قیاس بین گوشی‌های هوشمند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این قسمت، قصد داریم به مقایسه عملکرد هواوی P20 پرو، میت 20 پرو، میت 20 و P20 در بنچمارک گیک‌بنچ بپردازیم.

 


امتیاز هواوی میت 20، میت 20 پرو، P20 پرو و P20 در گیک‌بنچ چند هسته‌ای


همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، تفاوت عملکرد پردازنده، بین هواوی میت 20 و میت 20 پرو، با هواوی P20 و P20 پرو، بسیار زیاد است. به نظر می‌رسد در این رقابت، تراشه کایرین 980 توانسته قدرتمندتر از کایرین 970 ظاهر شود. کایرین 980 با برخورداری از معماری 7 هسته‌ای، عملکردی بالاتر و بهینه‌تر نسبت به تراشه کایرین 970 ارائه می‌دهد. در این آزمون از بنچمارک گیک‌بنچ، تمامی هسته‌های پردازنده مورد استفاده قرار گرفته و در نهایتِ فشار وارد شده به پردازنده، قدرت آن در اجرای برنامه‌ها، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همان‌طور که می‌بینید، هواوی میت 20 با امتیاز 9923 و میت 20 پرو با امتیاز 9807 توانسته‌اند با اختلاف، در رتبه‌های بالاتری نسبت به هواوی P20 پرو با امتیاز 6757 و P20 با امتیاز 6712 قرار بگیرند.


امتیاز هواوی میت 20، میت 20 پرو، P20 پرو و P20 در گیک‌بنچ تک هسته‌ای


بنچمارک گیک‌بنچ تک هسته‌ای یا Single Core، یکی دیگر از ارزیابی‌های معتبر و البته بسیار محبوب، جهت سنجیدن قدرت و عملکرد تلفن‌های هوشمند است که همانند نسخه چند هسته‌ای خود، معمولا در فاصله کمی پس از معرفی تلفن‌های هوشمند، مخصوصا در رده پرچمدار و میانی، اجرا شده و نتیجه آن به عنوان معیاری معتبر برای قیاس و تصمیم‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که در این بنچمارک مشاهده می‌کنید، هواوی میت 20 توانسته با امتیاز 3344 در صدر جدول این مقایسه بنشیند. هواوی میت 20 پرو، تنها با یک امتیاز اختلاف، نسبت به برادر کوچکتر خود، در جایگاه دوم این جدول قرار دارد.

در ارزیابی گیک‌بنچ تک هسته‌ای نیز، کایرین 980 بسیار قدرتمندتر از نسل قبلی خود، کایرین 970 ظاهر شده و این تفاوت عملکرد، بسیار زیاد به نظر می‌رسد؛ به طوری‌که در این معیار ارزیابی، هواوی P20 پرو با امتیاز 1905 و هواوی P20 با امتیاز 1889 به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند. این اختلاف امتیاز حدودا 2000 امتیازی را می‌توان به معماری و واحد پردازش عصبی که هواوی در کایرین 980 استفاده کرده، ربط داد.

در ویدیوی زیر می‌توانید مقایسه عملکرد، سرعت و دوربین بین دو پرچمدار هواوی یعنی هواوی P20 پرو و هواوی میت 20 پرو را مشاهده کنید.


امتیاز هواوی میت 20، میت 20 پرو، P20 پرو و P20 از نظر بنچمارک آنتوتو


بنچمارک آنتوتو (AnTuTu) دیگر آزمون ارزیابی معتبر و محبوب در بنچمارکینگ تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود که عملکرد کلی یک دستگاه را از نظر پردازنده، گرافیک، رم و ذخیره‌سازی اطلاعات، بررسی کرده و یک امتیاز کلی به آن اختصاص می‌دهد. آنتوتو معمولا تلفن‌های هوشمند پرچمدار و البته رده میانی را چندین بار در طول یک سال ارزیابی می‌کند، مرتبه اول، پس از معرفی رسمی دستگاه و مرتبه (مراتب) بعد، در مقایسه با سایر پرچمدارانی که رونمایی شده و انتشار گزارشی با عنوان «لیست 10 گوشی برتر ماه از دیدگاه آنتوتو» .
هواوی به رسم هر ساله، در اواخر سه ماهه اول سال میلادی، از پرچمداران خانواده P و در اواخر سه ماهه سوم، از پرچمداران سری میت خود رونمایی می‌کند. حدودا کمتر از یک ماه به مراسم معرفی پرچمدار 2019 این برند چینی، هواوی P30 مانده و باید ببینیم تا چه اندازه از نسل قبلی خود، خانواده P20 قوی‌تر خواهد بود. پس از معرفی رسمی خانواده P30 در 6 فروردین 98 بنچمارک آنتوتو به بررسی و مقایسه این دو خانواده باهم خواهد پرداخت، اکنون ببینیم پرچمداران هواوی در سال 2018 از نظر آنتوتو چه امتیازی داشته‌اند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، بازهم تفاوت میان عملکرد دو خانواده میت 20 و P20 بسیار زیاد است. از دیدگاه بنچمارک آنتوتو، هواوی میت 20 پرو با امتیاز 305437 در جایگاه نخست و میت 20 با کسب امتیاز 304306 در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند. تفاوت حدود 100 هزار امتیازی بین این دو خانواده، بسیار جالب توجه است. هواوی P20 پرو با امتیاز 209161 و P20 با امتیاز 201885 به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم رده‌بندی آنتوتو قرار گرفته‌اند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، امتیازی که آنتوتو به این چهار دستگاه اختصاص داده، یک امتیاز کلی بوده و بررسی عملکرد بخش‌های مختلف آنها را در بر می‌گیرد.

طبق بررسی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته توسط نرم‌افزارهای DXOMark ، آنتوتو و گیک‌بنچ ( تکه هسته‌ای و چند هسته‌ای ) عملکرد خانواده میت 20 رضایت‌بخش‌تر از هملکرد خانواده P20 بوده است. در نهایت، چنانچه از آن دسته کاربرانی هستید که عملکرد پردازنده و قدرتی که ارائه می‌کند، برای شما معیار اصلی در انتخاب تلفن هوشمند موردنظرتان است، هواوی میت 20 و میت 20 پرو انتخاب شایسته‌ای برای شما در میان پرچمداران اخیر هواوی هستند.

در این ویدیو می‌توانید بنچمارک آنتوتو انجام شده بر روی هواوی میت 20 پرو را مشاهده کنید:


امتیاز هواوی میت 20، میت 20 پرو، P20 پرو و P20 از نظر بیشترین روشنایی صفحه نمایش


بیشترین روشنایی، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در انتخاب یک تلفن‌هوشمند، باید به آن دقت شود. بیشترین میزان روشنایی نمایشگر، زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در روشنایی روز و در نور شدید خورشید، قصد دارید با صفحه نمایش تلفن هوشمند خود کار کنید. هرچه این امتیاز بالاتر باشد، تماشای محتویات صفحه نمایش در نور شدید خورشید، راحت‌تر خواهد بود و خوانایی صفحه نمایش، بالاتر است. در این قسمت قصد داریم به قیاس پرچمداران هواوی از نظر بیشترین میزان روشنایی صفحه نمایش بپردازیم.

به نظر می‌رسد هواوی میت 20، با امتیاز 752 بهترین عملکرد را در نور شدید خورشید ارائه کرده و مشاهده محتویات صفحه نمایش در روز برای این دستگاه، راحت‌تر از سه پرچمدار دیگر هواوی است. تفاوت میان هواوی P20 با میت 20 حدودا 100 امتیاز است که این اختلاف، قابل توجه بوده وو می‌توان گفت تفاوت میان محتویات صفحه نمایش در این دو پرچمدار، زیاد باشد. هواوی P20 توانسته در این بنچمارک، امتیاز 654 را کسب کرده و در جایگاه دوم قرار گیرد. هواوی میت 20 پرو، نسبت به بردارش، عملکرد ضعیف‌تری در نمایش محتویات نمایشگر در روشنایی شدید نور داشته و با کسب امتیاز 584 در رتبه سوم این لیست قرار دارد. هواوی P20 پرو با کسب امتیاز 565 و حدود 100 امتیاز اختلاف با برادرش هواوی P20 و اختلاف 200 امتیازی با میت 20، در رتبه چهارم این رده‌بندی قرار گرفته است.

از نتیجه این بنچمارک، همان‌طور که ملاحظه کردید، هواوی میت 20 عملکرد مناسب‌تری ارائه داده و در نور شدید خورشید، می‌توان راحت‌تر با این تلفن هوشمند کار کرد. با در نظر گرفتن دیگر بنچمارک‌های این چهار پرچمدار و مشاهده بنچمارک بیشترین میزان روشنایی صفحه نمایش، می‌توانید راحت‌تر و با آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب و خرید آنها اقدام کنید.


بنچمارک گوشی های میان‌رده هواوی


هواوی در بخش تلفن‌های هوشمند میان‌رده هم عملکرد قابل قبولی داشته و به دلیل هزینه مناسبی به نسبت امکاناتی که برای محصولات خود در نظر گرفته، توانسته بازار فروش خوبی را در سطح آسیا و البته اروپا بدست آورد. هواوی نوا 3 (Nova 3)، نوا 2 (Nova 2)، نوا 2S ، نوا 2 پلاس، هواوی P20 لایت و هواوی P اسمارت از جمله تلفن‌های هوشمند میان‌رده‌ای هستند که بازار فروش مناسبی داشته و کاربران زیادی را جذب خود کرده‌اند. در این بخش قصد داریم به بررسی عملکرد پردازنده‌های این تلفن‌های هوشمند میان‌رده از دیدگاه نرم‌افزارهای بنچمارکینگ بپردازیم.


امتیاز هواوی نوا 3، نوا 2، نوا 2S ، نوا 2 پلاس، P20 لایت و P اسمارت از نظر گیک‌بنچ چند هسته‌ای


همان‌طور که در بخش بنچمارک پرچمداران هواوی اشاره کردیم، آزمون بنچمارکینگ گیک‌بنچ، معیاری برای ارزیابی عملکر پردازنده تلفن‌های هوشمند است که البته تنها محدود به ارزیابی پرچمداران نمی‌شود و بسیاری از تلفن‌های هوشمند میان‌رده نیز توسط آن، مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند. به دلیل قیمت مناسب میان‌رده‌های هواوی، در بسیاری از مواقع انتخاب بین مدل‌های مختلف برای کاربران، تصمیمی دشوار است،؛ از این رو، امتیازات بنچمارک این محصولات، می‌تواند در چنین شرایطی بسیار کمک کننده باشد.

هواوی نوا 3 و نوا 2S با اختلاف بسیار، در صدر جدول بنچمارک گیک‌بنچ چند هسته‌ای قرار گرفته اند. هواوی نوا 3 با امتیاز 6420 و نوا 2S با امتیاز 6339 در جایگاه دوم این جدول خود نمایی می‌کنند. اختلاف امتیاز بین این تلفن هوشمند بسیار کم است و همین موضوع، انتخابی بین این دو را سخت می‌کند. برای انتخابی میان این دو محصول، فاکتورهای بسیاری را می‌توان لحاظ کرد. هواوی نوا 3 از پردازنده 10 نانومتری کایرین 970 استفاده کرده که اولین پردازنده مبتنی بر هوش مصنوعی هواوی است. این پردازنده به دلیل بهره‌مندی از واحد پردازش عصبی، سرعت بالایی در پردازش دستورات داشته و فشار کمتری را بر روی تراشه وارد می‌کند. در مقابل، هواوی نوا 2S از پردازنده کایرین 960 بهره برده که مبتنی بر معماری 16 نانومتری بوده و فاقد برخورداری از هوش مصنوعی و واحد پردازش عصبی است. با این حال، اختلاف امتیاز بین این دو، حدود 100 امتیاز است که نشان‌دهنده قدرت بالای کایرین 960 است. اگر پردازنده و قدرت آن در این سطح و در قیاس بین این دو تلفن هوشمند، ملاک اصلی انتخاب شما نیست، می‌توانید بر روی فاکتورهایی مانند دوربین، اندازه نمایشگر و طراحی مانور دهید که به نظر شخصی نویسنده، هواوی نوا 3، بازهم برنده میدان این رقابت تنگاتنگ است.

متاسفانه سایر میان‌رده‌ها در برابر نوا 3 و نوا 2S شانس چندانی نداشته و اختلاف امتیاز بین آنها بسیار زیاد است. در این قیاس، سعی بر آن شده تا میان‌رده‌های پرفروش هواوی مورد سنجش قرار گیرند تا کاربران انتخاب راحت‌تر و آگاهانه‌تری نسبت به خرید آنها داشته باشند. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، هواوی P20 لایت با امتیاز 3639 در رتبه سوم و پس از آن، هواوی P اسمارت با اختلاف بسیار کم و امتیاز 3631، در رتبه چهارم قرار گرفته اند. هواوی P20 لایت را بسیاری با نام هواوی نوا 3e نیز می‌شناسند. هواوی در این محصول خود از پردازنده کایرین 659 با معماری 16 نانومتری استفاده کرده که در کنار 4 گیگابایت رم، عملکردی نسبتا مناسب برای انجام کارهای روزمره یک کاربر عادی ارائه می‌کند. در مقابل، هواوی P اسمارت از پردازنده 12 نانومتری کایرین 710 بهره برده که با برخورداری از 3 گیگابایت رم، توانسته عملکردی نزدیک به P20 لایت ارائه دهد.

هواوی نوا 2، با برخورداری از طراحی زیبای سری نوا و بهره‌مندی از پردازنده کایرین 659 امتیاز 3545 و هواوی نوا 2 پلاس هم نیز با پردازنده کایرین 659 و امتیاز 3525 به ترتیب در جایگاه پنجم و ششم جدول امتیازت گیک‌بنچ چند هسته‌ای قرار گرفته‌اند. می‌توان گفت که این چهار تلفن هوشمند، از نظر عملکرد پردازنده در حالت چند هسته‌ای، تفاوت چندان زیادی نداشته و تقریبا در نزدیک به هم عمل می‌کنند. در این مرحله، انتخاب شما بستگی زیادی به فاکتورهایی مانند نمایشگر، رم، حافظه داخلی، طراحی و هزینه پرداختی دارد.


امتیاز هواوی نوا 3، نوا 2، نوا 2S ، نوا 2 پلاس، P20 لایت و P اسمارت از نظر گیک‌بنچ تک هسته‌ای


در گیک‌بنچ تک هسته‌ای، جایگاه نوا 3 و نوا 2S تغییر کرده و هواوی نوا 2S با امتیاز 1895 در جایگاه نخست و هواوی نوا 3 با امتیاز 1882 در جایگاه دوم جدول امتیازات گیک‌بنچ قرار دارند. بازهم اختلاف امتیاز بین این دو میان رده با چهار میان‌رده دیگر، بسیار زیاد بوده و تقریبا کاربر می‌تواند راحت‌تر، تلفن هوشمند مورد نظر خود را از نظر عملکردی مورد ارزیابی قرار دهد. این تغییر رتبه در جایگاه هواوی P20 لایت (نوا 3e) و هواوی P اسمارت نیز قابل مشاهده است. به نظر می‌رسد پردازنده‌های کایرین 659 و کایرین 710، در حالت تک هسته‌ای در قیاس با حالت چند هسته‌ای، برعکس یکدیگر می‌کنند. در حالت چند هسته‌ای، هواوی P20 لایت، در جایگاه بالاتری نسبت به P اسمارت قرار داشت اما اکنون، در حالت تک هسته‌ای، هواوی P اسمارت کمی قوی‌تر از P20 لایت عمل کرده و با کسب امتیاز 926 در رتبه سوم جدول و بالاتری از هواوی P20 لایت با امتیاز 924 که در پله چهارم قرار دارد، خودنمایی می‌کند. هواوی نوا 2 و نوا 2 پلاس با امتیازات 909 و 906 به ترتیب در رتبه‌های پنجم و ششم جدول ارزیابی گیک‌بنچ تک هسته‌ای قرار گرفته‌اند.

بازهم می‌توان گفت عملکردی که کایرین 659 و کایرین 710 در این چهار میان‌رده، تفاوت چندانی با هم نداشته و انتخاب بین آنها، بستگی به هزینه، طراحی، نمایشگر و دوربین دارد. این چهار تلفن هوشمند، که از طراحی ظاهری زیبایی هم برخوردارند، برای انجام کارهای عادی روزمره، کار با شبکه‌های اجتماعی و وب‌گردی مناسب بوده اما در اجرای بازی‌های سنگین، نمی‌توان خیلی روی آنها حساب کرد.


امتیاز هواوی نوا 3، نوا 2، نوا 2S ، نوا 2 پلاس، P20 لایت و P اسمارت از نظر آنتوتو


همچنین بخوانید :

بنچمارک آنتوتو، عملکرد پردازنده، رم، ذخیره سازی اطلاعات و گرافیک، این شش تلفن هوشمند میان‌رده و محبوب هواوی را مورد بررسی قرار داده و همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌کنید، تفاوت امتیازی که نوا 3 در این ارزیابی کسب کرده با پنج تلفن هوشمند دیگر، بسیار زیاد است. هواوی نوا 3 با مسب امتیاز کلی 206734 رتبه اول را در این قیاس از آنِ خود کرده و می‌توان گفت تا حدود زیادی خیال کاربران را از عملکرد خود راحت کرده است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، بنچمارک آنتوتو، عملکرد کلی دستگاه را مورد بررسی قرار می‌دهد و با توجه به این گفته، می‌توان گفت عملکرد کلی نوا 3، قابل قبول و رضایت بخش خواهد بود.

در این ویدیو می‌توانید آزمون بنچمارک بر روی هواوی نوا 3 را مشاهده کنید:

جایگاه دوم این قیاس، همان‌طور که انتظار می‌رفت به هواوی نوا 2S تعلق دارد که توانسته امتیاز 184865 را در بنچمارک آنتوتو کسب کند. رقابت میان نوا 2s و نوا 3، در بنچمارک گیک‌بنچ، بسیار نزدیک به یکدیگر بود اما در بنچمارک آنتوتو، اختلاف حدودا 22 هزار امتیازی، نشان دهنده تعاملی است که بین پردازنده با سایر مشخصات فنی این دو دستگاه وجود دارد. به نظر می‌رسد هماهنگی بین اجزای فنی نوا 3، موفق‌تر از نوا 2s است.

هواوی P20 لایت (نوا 3e) با کسب امتیاز 87976 و هواوی P اسمارت با امتیاز 87615 در رتبه‌های سوم و چهارم این رده‌بندی قرار دارند. اما از نظر آنتوتو، عملکرد کلی دو گوشی نوا 2 و نوا 2 پلاس، مشابه بوده و با 74998 در رتبه های پنجم و ششم این جدول قرار دارند. اگر تاکنون در انتخاب میان این شش تلفن هوشمند دچار شک و تردید بودید، با مشاهده نتیجه بنچمارک آنتوتو این دستگاه‌ها، می‌توانید آگاهانه‌تر تصمیم‌گیری کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402