مقایسه پرچمداران جدید سامسونگ گلکسی اس 10 با نسخه‌های گلکسی اس 9

Samsung galaxy s10 plus/ سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بعد از اینکه پرچمدران جدید سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس معرفی شدند، در ادامه می‌خواهیم ببینیم که جایگزینی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس با مدل‌های جدید چقدر ارزشمند خواهد بود.

سامسونگ به تازگی دو عضو خبرساز سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس را معرفی کرد. این دو محصول هوشمند درواقع پیشرفت‌های قابل مشاهده نسخه پیشین خانواده گلکسی اس سامسونگ یعنی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس را نشان می‌دهند که در عین برخورداری از ویژگی‌های قابل تحسین، قیمت‌های قابل قبولی نیز دارند. حتی قرار است نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تر آن‌ها یعنی گلکسی اس 10e نیز به بازار عرضه شود.

حالا با ما همراه باشید تا ببینیم پرچمداران جدید گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس در مقایسه با گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس چه پیشرفت‌هایی را برای اهالی دنیای فناوری موبایل به ارمغان آورده‌اند. ما در ابتدا به مقایسه گلکسی اس 10 با گلکسی اس 9 می‌پردازیم و بعد از آن به سراغ نسخه‌های پلاس این پرچمداران خواهیم رفت. همچنین در پایان هر بخش نیز به عنوان نتیجه‌گیری، ویژگی‌های مقایسه‌ای محصولات را در قالب جدول به شما نمایش خواهیم داد.

فهرست عناوین:

  • مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 9
    • مقایسه نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 9
    • دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 در مقایسه با دوربین سامسونگ گلکسی اس 9
    • باتری سامسونگ گلکسی اس 10 در مقایسه با باتری گلکسی اس 9
    • مقایسه مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 10 و اس 9
    • قیمت سامسونگ گلکسی اس 9 در مقایسه با سامسونگ گلکسی اس 10
    • نگاه کلی به ویژگی‌های مقایسه‌ای سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 9
  • مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس
    • مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با گلکسی اس 9 پلاس در بخش طراحی
    • مقایسه نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با اس 9 پلاس
    • دوربین گلکسی اس 10 پلاس در مقایسه با گلکسی اس 9 پلاس
    • مقایسه باتری دو پرچمدار گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس
    • مقایسه ویژگی‌ها و مشخصات فنی گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس
    • مقایسه قیمت گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس
    • نگاه کلی به ویژگی‌های مقایسه‌ای سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس

 


مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 9


شاید در یک مقایسه سطحی بتوانیم به این نتیجه برسیم که سامسونگ گلکسی اس 10 نسخه آپدیت شده سامسونگ گلکسی اس 9 است. با این حساب سوال اینجاست که آیا می‌ارزد که دارندگان سامسونگ گلکسی اس 9 دستگاه پیشین خود را با محصول پرچمدار جدید جایگزین کنند؟ درنتیجه قرار است به بررسی ویژگی‌هایی بپردازیم که تصمیم‌گیری را برای دارندگان گلکسی اس 9 راحت‌تر کنند. همچنین علاقه‌مندان به فناوری نیز می‌توانند برای آشنایی بیشتر با پرچمدار جدید مطالب این نوشتار را دنبال کنند. در اینجا هم می‌توانید با 6 ویژگی گلکسی اس 9 آشنا شوید.

 

مقایسه نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 9

یکی از تفاوت‌های اساسی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 10، تفاوت در اندازه بدنه این محصولات است. به‌طوری‌که نسخه پیشین گلکسی اس دارای ابعاد 5.8×68.7×147.7 میلی‌متر بوده در حالی که در نسخه جدید شاهد اندازه 4.8×70.4×149.9 هستیم. با این حساب متوجه می‌شویم که سامسونگ گلکسی اس 10 اندازه بزرگ‌تری از گلکسی اس 9 دارد. این در حالی است که این مقایسه اندازه نمی‌تواند مشابه مقایسه اندازه گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس باشد. در ادامه به ابعاد گلکسی اس 10 پلاس نیز اشاره خواهد شد.

همچنین بخوانید :

باوجود اینکه ابعاد دو محصول یاد شده با هم مشابه است در مورد اندازه نمایشگر باید بگوییم که نمایشگر گلکسی اس 10 از نمایشگر گلسی اس 9 بزرگ‌تر است. به‌طوری‌که در محصول جدید یعنی اس 10 شاهد نمایشگر 6.1 اینچی هستیم در حالی که اندازه این ویژگی در گلکسی اس 9 معادل 5.8 اینچ بود. هر دو محصول از نمایشگر امولد برخوردار هستند؛ بنابراین از نظر کیفیت عملکرد مشابهی دارند. اما این را نیز باید در نظر بگیرید که اندازه بزرگ‌تر نمایشگر گلکسی اس 10 در زمان عکاسی یا مشاهده فیلم می‌تواند تجربه بهتری را برای کاربران رقم بزند.

در این میان اگر بخواهیم به یک تغییر قابل توجه در اس 10 نسبت به محصول سال گذشته اشاره کنیم، می‌توان گفت که گلکسی اس 10 اندکی سبک‎تر از گلکسی اس 9 است. با اینکه محصول جدید از باتری بزرگ‌تری سود می‌برد، اما وزن کمتری معادل 157 گردم در مقابل وزن 163 گرمی سامسونگ گلکسی اس 9 دارد. درواقع این تغییر یک تغییر قابل تحسین است که غول فناوری کره‌ای توانسته است برای آن دسته از کاربرانی که به دستگاه‌های سبک علاقه‌مند هستند، رقم بزند.

 

دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 در مقایسه با دوربین سامسونگ گلکسی اس 9

گلکسی اس 9 دارای دوربین تکی در بدنه پشتی بوده که ظرفیت آن نیز معادل 12 مگاپیکسل است. درواقع این گوشی هوشمند از لنزی تکی بهره‌مند است که می‌تواند به راحتی دیافراگم را به منظور هماهنگی بیشتر با زمینه و نوع تصویر تغییر دهد و تاکنون توانسته است امتیازات و نتایج خیره‌کننده‌ای را از خود به نمایش بگذارد.

حالا سامسونگ در گلکسی اس 10 تصمیم گرفته روند استفاده از دوربین تکی را در گوشی‌های سری گلکسی اس متوقف کند و محصولات پرچمدار جدید خود را به دوربین‌هایی با لنز سه گانه مجهز کند. این در حالی است که شاهد یک لنز 16 مگاپیکسلی فوق گسترده و دو لنز 12 مگاپیکسلی در بدنه پشتی خواهیم بود که دیافراگم یکی از آن‌ها متغیر بوده و به مانند دوربین تکی گلکسی اس 9 است. همچنین دوربین سه گانه این محصول می‌تواند تصاویر ثبت شده خود را از طریق نرم افزار نیز ارتقا دهد. با همه این‌ها اندکی ممکن است برای سامسونگ با چنین سابقه‌ای ناامید کننده باشد که تلاش خود را در زمینه ارتقای دوربین‌های تکی متوقف کرده است.

دوربین سلفی گلکسی اس / galaxy s10 Selfi camera

در بخش دوربین سلفی نیز باید بگوییم که محصول پیشین دارای دوربین 8 مگاپیکسلی بود اما در محصول جدید یعنی گلکسی اس 10 شاهد دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی هستیم. هرچند این تفاوت چندان قابل توجه نیست اما می‌تواند طرفداران را با عدد و رقم، به خود حذب کند.

 

باتری سامسونگ گلکسی اس 10 در مقایسه با باتری گلکسی اس 9

شاید برخورداری از باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی برای سامسونگ گلکسی اس 9 اندکی نا‌امید کننده بود. چراکه اندازه این باتری دقیقا مشابه باتری گلکسی اس 8 بود که البته با اندکی بهینه‌سازی داخلی نیز همراه بوده است تا عمر و دوام بیشتری را به ارمغان بیاورد.

حالا در پرچمدار جدید یعنی سامسونگ گلکسی اس 10 شاهد باتری بزرگ‌تری با ظرفیت بالاتری معادل 3400 میلی‌آمپرساعت هستیم که به احتمال زیاد دوام و طول عمر بیشتری نسبت به گلکسی اس 9 خواهد داشت. علاوه بر این از آنجایی‌که سامسونگ بهینه‌سازی‌های نرم افزاری خود را در بخش سییستم عامل نیز ارتقا داده است؛ درنتیجه انتطار می‌رود دوام بیشتر باتری اس 10 نسبت به اس 9 بیشتر خودنمایی کند.

گفتنی است که هر دو دستگاه از ویژگی شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کنند. این در حالی است که سامسونگ گلکسی اس 10 این امکان را دارد تا انرژی خود را به صورت بی سیم با دستگاه‌های مشابه به اشتراک بگذارد که البته برای بهره‌مندی از این ویژگی باید ببینید که چند نفر از دوستان شما گلکسی اس 10 دارند.

 

مقایسه مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 10 و اس 9

از آنجایی که گلکسی اس 9 در مناطق مختلف دارای پردازنده‌های متفاوتی است و پردازنده گلکسی اس 10 نیز در نقاط مختلف تایید نشده است، نمی‌توانیم در این زمینه مقایسه دقیقی داشته باشیم و هنوز سخت است که بگوییم گلکسی اس 10 تغییر قابل توجهی را در بخش پردازشی در مقایسه با نسل پیشین خود تجربه می‌کند.

اما بر اساس آنچه که می‌دانیم، سامسونگ گلکسی اس 9 دارای رم 4 گیگابایتی است اما در مقابل، سامسونگ گلکسی اس 10 از رم 8 گیگابایتی سود می‌برد. همچنین اس 9 با حافظه ذخیره سازی در انواع قابل انتخاب 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه شده که این اندازه‌های قابل انتخاب در گلکسی اس 10 معادل 128 و 512 گیگابایتی خواهند بود. پس در این بخش می‌توانیم بگوییم که پرچمدار جدید غول فناوری کره‌ای شاهد ارتقای قابل توجهی نیز بوده است.

 

قیمت سامسونگ گلکسی اس 9 در مقایسه با سامسونگ گلکسی اس 10

گلکسی اس 9 در مناطق مختلفی با قیمت‌های متفاوت عرضه شده بود. به عنوان مثال، این محصول در مدل پایه با رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی، قیمتی معادل 719.99 دلار آمریکا یا 1119 دلار استرالیا و یا 739 پوند داشت که البته اکنون قیمت آن پایین آمده است.

سامسونگ گلکسی اس 10 / samsung galaxy s10

حالا در طرف مقابل سامسونگ گلکسی اس 10 را داریم که در مدل پایه یعنی رم 8 و حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایت با قیمت 899 دلار عرضه می‌شود. با این حساب مشاهده می‌کنیم که تنها با پرداخت 60 پوند، 180 دلار آمریکا یا 100 دلار استرالیا بیشتر، می‌توانیم محصولی تهیه کنیم که از نظر قدرت باتری، قوی‌تر و در بخش دوربین، باکیفیت‌تر ظاهر می‌شود و علاوه بر این‌ها از حافظه بیشتری نیز برخوردار بوده و نمایشگری وسیع‌تر نیز دارد.

 

نگاه کلی به ویژگی‌های مقایسه‌ای سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 9

خب همان‌طور که مشاهده کردید، سامسونگ گلکسی اس 10 دارای ویژگی‌های بهتری نسبت به نسخه پیشین خود یعنی گلکسی اس 9 است. به‌طوری که باتری بزرگ‌تری دارد، نمایشگر آن وسیع‌تر، دوربین آن پیشرفته‌تر و در بخش حافظه نیز کاملاً قوی‌تر عمل کرده است. بنابراین پرداخت هزینه یاد شده برای گلکسی اس 10 باتوجه به قیمت اشاره شده کاملاً ارزشمند خواهد بود. اگر باز هم برای خرید گلکسی اس 10 باتوجه به قیمت آن مشکوک هستید می‌توانید اندکی صبر کنید تا شاید با گذشت زمان، با قیمت کمتری عرضه شود.

مشخصاتسامسونگ گلکسی اس 10سامسونگ گلکسی اس 9
نمایشگر6.1 اینچی امولد5.8 اینچی امولد
دوربین اصلیدوربین سه گانه با لنزهای 16+12+12دوربین تکی 12 مگاپیکسلی
دوربین سلفیدوربین تکی 10 مگاپیکسلیدوربین تکی 8 مگاپیکسلی
رم و مدل‌های قابل انتخاب حافظه ذخیره‌سازیرم 8 گیگابایتی با حافظه قابل انتخاب 128 و 512 گیگابایترم 4 گیگابایتی با حافظه قابل انتخاب 64 و 128 و 256 گیگابایت
ایمنیحسگر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر، ویژگی تشخیص چهره یا Face Unlockحسگر اثر انگشت در بدنه پشتی
باتری3400 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع بی سیم3100 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع بی سیم
ابعاد4.8×70.4×149.95.8×68.7×147.7
وزن157 گرم163 گرم
دیگر ویژگی‌هاضد آب، ضد گرد و غبار با بهره‌مندی از استاندارد IP68، سیستم عامل اندروید  9 پایضد آب، ضد گرد و غبار با بهره‌مندی از استاندارد IP68، سیستم عامل اندروید 8 اوریو
قیمت مدل پایه899.99 دلار719.99 دلار

 


مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس


بالاخره بعد از شایعات بسیار زیاد گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس  10 پلاس نیز به همراه دیگر عضو این خانواده معرفی شد. در ادامه مقایسه اعضای جدید سری گلکسی اس با عضوهای پیشین این سری، در این قسمت قرار است دو نسخه پلاس گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس را با هم مقایسه کنیم.

 

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با گلکسی اس 9 پلاس در بخش طراحی

در بخش طراحی می‌توانیم شباهت‌های زیادی بین سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس را شاهد باشیم. درواقع هر دو گوشی دارای بدنه شیشه‌ای و فریم فلزی هستند و از لبه‌های منحنی شکلی سود می‌برند. اما در عین حال تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. یکی از این تفاوت‌ها مربوط به دوربین سلفی دوگانه است که در روزنه‌ای بر روی نمایشگر جای گرفته است. درواقع روزنه یاد شده دستاوردی از نمایشگرهای اینفینیتی سامسونگ است که نوع اینفینیتی او (O) در این محصول جدید مشاهده می‌شود. با این حال شاهد حاشیه‌های اضافه در اطراف نمایشگر گلکسی اس 10 پلاس نخواهیم بود. اما در مقابل، سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس دوربین سلفی خود را در حاسیه بالایی نمایشگر جای داده است و همچنین در پایین نمایشگر نیز حاشیه تقریبا زیادی مشاهده می‌شود.

از طرف دیگر جالب است بدانید که دوربین دوگانه اصلی در بدنه پشتی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس دارای آرایش عمودی بوده و دوربین سه گانه نیز در بدنه پشتی گلکسی اس 10 پلاس در آرایشی افقی جای گرفته‌اند. علاوه بر این، گلکسی اس 9 پلاس حسگر اثر انگشت خود را در زیر دوربین اصلی جای داده است اما اثری از حسگر اثر انگشت در بدنه پشتی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس نیست. چراکه این قابلیت در زیر نمایشگر قرار دارد. درواقع پرچمدار جدید سامسونگ از حسگر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر سود می‌برد.

در بخش ابعاد و وزن محصولات نیز شاهد تفاوت‌هایی هستیم. به‌طوری‌که سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس دارای ابعاد 7.8×74.1×157.6 و وزن 175 گرم بوده اما در طرف مقابل، عضو پیشین این خانواده یعنی اس 9 پلاس از ابعاد 8.5×73.8×158.1 و ورن 179 گرمی برخوردار است. با این حساب باید بگوییم که سامسونگ گلکسی اس 9 محصولی بلندتر، قطورتر و سنگین‌تر بوده و در مقابل، گلکسی اس 10 پلاس دارای ظاهری مدرن‌تر و زیباتری خواهد بود.

 

مقایسه نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با اس 9 پلاس

با خرید سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس، خریداران از نمایشگری 6.4 اینچی بهره‌مند خواهند بود. این اندازه درواقع اندازه‌ای مشابه سامسونگ گلکسی نوت 9 است که با نمایشگری همراه گوشه‌های انحنادار و نسبت ابعاد 19:9 از نوع امولد دینامیک با کیفیت رزولوشن +QHD شکل گرفته است؛ در حالی‌که سامسونگ گلکسی اس 9 دارای نمایشگر 6.2 اینچی سوپر امولد بوده که از کیفیت +QHD نیز پیشتیبانی می‌کند که نسبت ابعاد آن نیز معادل 18.5:9 است.

Samsung galaxy s10 plus/ سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

دیگر تفاوت نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس، پشتیبانی از HDR10 است که اس 9 پلاس از HDR پشتیبانی می‌کند. با این حال به غیر از اینکه نمایشگر گلکسی اس 10 پلاس از حاشیه‌های ظریف‌تری در اطراف برخوردار است، انتظار می‌رود که نمایش عریض‌تری را به ارمغان آورد؛ هر چند سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس نیز از نمایشگری بزرگ برخوردار است.

 

دوربین گلکسی اس 10 پلاس در مقایسه با گلکسی اس 9 پلاس

گفتنی است که سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس از 5 دوربین بهره می‌برد. یک دوربین دوگانه در بدنه جلویی و دوربین اصلی سه گانه در بدنه پشتی. دوربین اصلی این محصول دارای یک لنز فوق گسترده 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با قابلیت سیستم لرزشگیر OIS با دیافراگم f/2.4 و همین‌طور یک لنز 12 مگاپیکسلی معمولی است که می‌تواند بین دیافراگم f/1.5 و f/2.4 جابه‌جا شود. همچنین این لنز از ویژگی سیستم OIS نیز برخوردار است.

از طرف دیگر، سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس از یک دوربین دوگانه در بدنه پشتی با آرایش عمودی سود می‌برد. یکی از لنزها از زوم تله فوتو استفاده می‌کند که دیافراگمی معادل f/2.4 دارد و با سیستم لرزشگیر نیز کامل می‌شود. دیگر لنز این دوربین نیز 12 مگاپیکسلی بوده که مانند لنز 12 مگاپیکسلی گلکسی اس 10 پلاس می‌تواند بین دیافراگم f/1.5 و f/2.4 جابه‌جا شود. همچنین این لنز از ویژگی OIS نیز پشتیبانی می‌کند. درواقع دو لنز 12 مگاپیکسلی هر دو گوشی مشابه هم بوده و از ویژگی‌هایی یکسان برخوردارند و تنها تفاوت دوربین اصلی گلکسی اس 10 پلاس با دوربین گلکسی اس 9 پلاس، بهره‌مندی از لنز 16 مگاپیکسلی فوق گسترده است.

در بخش دوربین سلفی نیز شاهد تفاوت‌هایی هستیم. دوربین سلفی گلکسی اس 9 پلاس دوربینی تکی با ظرفیت 8 مگاپیکسل و دیافراگم f/1.7 بوده، در حالی که گلکسی اس 10 پلاس از دوربین سلفی دوگانه با ظرفیت‌های 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 وظیفه عکاسی سلفی را در این گوشی هوشمند بر عهده دارد.

 

مقایسه باتری دو پرچمدار گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس

همچنین بخوانید :

در بخش باتری نیز شاهد باتری 4100 میلی‌آمپرساعتی در گلکسی اس 10 پلاس خواهیم بود. این در حالی است که باتری گلکسی اس 9 پلاس 3500 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد. گفتنی است که هر دو محصول از شارژ سریع بی سیم پشتیبانی می‌کنند، اما گلکسی اس 10 پلاس دارای شارژ بی سیم 2.0 است که سریع‌تر از شارژر بی سیم گلکسی اس 9 پلاس عملیات تامین نیرو را برای این پرچمدار انجام خواهد داد.

علاوه بر این، جالب است بدانید که سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس از ویژگی Wireless PowerShare برخوردار است؛ به‌طوری‌که می‌تواند انرژی خود را با دستگاه‌های مشابه به اشتراک بگذارد.

 

مقایسه ویژگی‌ها و مشخصات فنی گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس

در بخش تأمین نیروی پردازشی، سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس دارای پردازنده اسنپدراگون 855 کوالکام یا جدیدترین پردازنده اگزینوس 9820 سامسونگ است که باتوجه به محل زندگی مشتریان، نوع پردازنده می‌تواند متفاوت باشد. با این حال دو پردازنده جدید یاد شده حدود 30 درصد قدرت بیشتری را برای گوشی پرچمدار سری گلکسی اس به ارمغان می‌آورند. این در حالی است که سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس از پردازنده اسنپدراگون 845 برخوردار بوده و در کشور آمریکا نیز با پردازنده اگزینوس 9810 عرضه می‌شود.

گفتنی است که پردازنده‌های یاد شده در گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس، از نوع هشت هسته‌ای و 10 نانومتری هستند در حالی که پردازنده اسنپدراگون 855، از نوع 7 نانومتری و اگزینوس 9820 نیز پردازنده‌ای 8 نانومتری است. با این حال انتظار می‌رود که پردازنده‌های جدید در محصول اس 10 پلاس قدرت بیشتری را نسبت به اس 9 پلاس به نمایش بگذارند.

در بخش حافظه رم نیز سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس از یک رم 8 گیگابایتی و همین‌طور در نسخه‌ای قدرتمندتر، از رم 12 گیگابایتی برخوردار است. حالا این ویژگی‌ها را با رم 6 گیگابایتی گلکسی اس 9 پلاس مقایسه کنید. مشاهده می‌کنیم که محصول جدیدتر قدرت بیشتری را به نمایش خواهد گذاشت. علاوه بر این، در مورد حافظه ذخیره‌سازی نیز باید اشاره کنیم که گلکسی اس 10 پلاس در انواع قابل انتخاب با ظرفیت 128، 512 گیگابایتی و همین‌طور نسخه‌ای 1 ترابایتی عرضه می‌شود. این در حالی است که سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس مدل‌های قابل انتخاب با ظرفیت پایین‌تری را پیش روی کاربر قرار می‌دهند. با همه این‌ها خوب است بدانید هر دو محصول از قابلیت ارتقای حافظه از طریق کارت میکرو اس دی برخوردار هستند.

Samsung galaxy s10/ سامسونگ گلکسی اس 10

در بخش سیستم عامل نیز شاهد اجرای آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 9 پای در گلکسی اس 10 پلاس هستیم. در حالی که گلکسی اس 9 پلاس اندروید 8 اوریو را اجرا می‌کند. البته قابلیت بروزرسانی آن به اندروید 9 پای نیز فراهم است.

 

مقایسه قیمت گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس

به این دلیل که هنوز سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس به بازار عرضه نشده است، اطلاعات چندانی از قیمت آن در مناطق مختلف جهان در دست نداریم اما می‌دانیم که قیمت آن در مدل پایه از 999 دلار (899 پوند و 1400 دلار استرالیا) آغاز می‌شود. احتمالا در مدل رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 512 گیگابایت قیمیتی معادل 1099 پوند داشته باشد و در مدل بالارده خود یعنی رم 12 گیگابایت و حافظه داخلی 1 ترابایتی با قیمت 1399 پوند عرضه شود. البته این قیمت در برخی از بازارهای موبایل هنوز تایید نشده است.

همچنین بخوانید :

با این حال باید بگوییم که گلکسی اس 10 پلاس قیمتی بالاتر از گلکسی اس 9 پلاس دارد؛ به‌طوری‌که اس 9 پلاس با قیمت‌های 840 دلار، 869 پوند و 1349 دلار استرالیا روانه بازار گردید و شما هم‌اکنون می‌توانید نسبت به خرید آن با قیمت‌های کم‌تر، اقدام کنید. در مورد گلکسی اس 10 پلاس نیز باید بگوییم که از ماه فوریه (اسفند) قابل سفارش خواهد بود و در تاریخ هشتم مارس (17 اسفند 97) نیز به دست مشتریان می‌رسد.

 

نگاه کلی به ویژگی‌های مقایسه‌ای سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس

گفتنی است که سامسونگ گلکسی اس 10  پلاس قیمت بالایی حتی در مقایسه با نسخه پیشین خود دارد. اما در طرف مقابل، واضح است که قیمت بالا به دلیل بهره‌مندی آن از ویژگی‌های مدرن و پیشرفته‌ای است که آن را همراهی می‌کنند؛ به‌طوری‌که این محصول در بخش دوربین قوی‌تر است، انتخاب‌های بهتری در بخش حافظه ذخیره‌سازی و رم در اختیار کاربر قرار می‌دهد و در عین حال از نمایشگر ظریف‌تری نیز بهره‌مند است. با همه این‌ها نباید فراموش کنیم که سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس نیز گوشی پرچمدار قابل تحسینی است که از دوربین قدرتمندی نیز بهره می‌برد.

مشخصاتسامسونگ گلکسی اس 10 پلاسسامسونگ گلکسی اس 9 پلاس
نمایشگر6.4 اینچی امولد6.2 اینچی امولد
دوربین اصلیدوربین سه گانه با لنزهای 16+12+12دوربین دوگانه 12+12 مگاپیکسلی
دوربین سلفیدوربین دوگانه 10+8 مگاپیکسلیدوربین تکی 8 مگاپیکسلی
رم و مدل‌های قابل انتخاب حافظه ذخیره‌سازیرم 8 گیگابایتی با حافظه قابل انتخاب 128 و 512 گیگابایت و رم 12 حافظه 1 ترابایتیرم 6 گیگابایتی با حافظه قابل انتخاب 64 و 128 گیگابایت
ایمنیحسگر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر، ویژگی تشخیص چهره یا Face Unlockحسگر اثر انگشت در بدنه پشتی
باتری4000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع بی سیم3500 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع بی سیم
ابعاد7.8×74.1×157.68.5×73.8×158.1
وزن175 گرم179 گرم
دیگر ویژگی‌هاضد آب، ضد گرد و غبار با بهره‌مندی از استاندارد IP68، سیستم عامل اندروید  9 پای، حافظه قابل ارتقا با میکرو اس دیضد آب، ضد گرد و غبار با بهره‌مندی از استاندارد IP68، سیستم عامل اندروید 8 اوریو، حافظه قابل ارتقا با میکرو اس دی
قیمت مدل پایه999 دلار840 دلار
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402