همه انتظاراتی که از آیفون های 2019 داریم (با ویدیوی اختصاصی)

آیفون های 2019 / iphones 2019
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در مورد آیفون های 2019 همه ما انتظار داریم شاهد بکارگیری پردازنده قوی‌تر و دوربین باکیفیت‌تر باشیم. البته این همه ماجرا نیست بلکه انتظار می‌رود اپل برای درخشش در میدان رقابت، نوآوری‌های جدیدتری داشته باشد.

گوشی های آیفون 2018 اپل / apple iphoneگوشی های آیفون 2018 اپل / apple iphone

با توجه به اینکه هم‌اکنون اتکای اپل به فروش محصولات آیفون است، در میان سایر محصولات این شرکت مانند آیپد، کامپیوترهای مک، هوم پاد، تلویزیون اپل و ساعت هوشمند اپل می‌توان گفت که گوشی‌های آیفون از مهم‌ترین و البته معروف‌ترین محصولات کوپرتینیویی‌ها محسوب می‌شوند. البته این در حالی است که چندی پیش در خبرها آمده بود که اپل در حال آماده سازی خود برای دورانی جدید و مستقل از درآمد آیفون است. اما با همه این تفاسیر باید بگوییم که هنوز گوشی‌های آیفون جزو مهم‌ترین محصولات شرکت محسوب می‌شوند. درواقع گوشی‌های آیفون به‌عنوان محصولی که اکثر مشتریان از طریق آن وارد اکوسیستم اپل می‌شوند، شناخته شده هستند که با ویژگی‌های منحصربه‌فرد توانستند مشتریان زیادی را به خود جذب کنند.

آخرین محصول آیفون که در سال 2018 شاهد معرفی آن از سوی اپل بودیم، آیفون 10 اس بود که نسبت به نسخه پیشین خود یعنی آیفون 10 شاهد پیشرفت‌هایی بود. بنابراین انتظار می‌رود محصول 2019 نیز کارآمدتر از قبل باشد و در برخی از بخش‌ها مانند دوربین، ارتقای قابل توجهی را نیز به ارمغان آورد. در ادامه این نوشتار قرار است به ویژگی‌های مورد انتظار خود از آیفون‌های 2019 اشاره کنیم. البته توجه داشته باشید که خصوصیات بیان شده تنها از نظر سخت افزاری بیان می‌شود و اشاره‌ای به ویژگی‌های نرم افزاری مورد انتظار نخواهد شد. در این راستا تنها به این نکته اشاره می‌کنیم که سخت افزار آیفون های 2019 تحت پوشش iOS 13 کار خواهند کرد. همچنین گفتنی است در ادامه با عناوین زیر، مقاله حاضر را ادامه خواهیم داد.

عناوین این مقاله:

  • موتور عصبی قدرتمندتر در آیفون های 2019
  • دوربین فوق‌العاده قوی‌تر
  • نسل دوم ماژول TrueDepth در آیفون های 2019
  • حضور درگاه USB-C به جای لایتنینگ پورت
  • آیفون های 2019 و باتری بزرگ‌تر
  • شارژر سریع‌تر که با آیفون های 2019 عرضه می‌شود
  • برخورداری آیفون های 2019 از نمایشگر همیشه روشن
  • نسخه کوچک‌تر آیفون های 2019 کوچک‌تر می شود
  • کاهش قیمت آیفون های 2019

 


همه انتظارات ما از آیفون های 2019


از آنجایی که دنیای تکنولوژی همیشه ما را غافلگیر می‌کند و غول‌های فناوری دنیا نیز همیشه نوآوری‌های جدیدی در تولید محصولات جدید از خود به نمایش می‌گذارند، در این راستا انتظار داریم شرکت اپل که یکی از سردمداران دنیای فناوری موبایل است، بتواند بیشتر همپای خواسته‌های مشتریانش پیش برود. هرچند تاکنون نیز کارهای زیادی در زمینه ارتقای محبوبیت محصولات آیفون انجام داده است. در ادامه لیستی از ویژگی‌هایی که انتظار داریم در آیفون 2019 حضور داشته باشند را معرفی خواهیم کرد.

 

موتور عصبی قدرتمندتر در آیفون های 2019

براساس آنچه که در خبرها آمده است، آیفون های 2019 به پردازنده جدیدی از سری A اپل مجهز خواهند بود که احتمالا نسل آتی پردازنده A12 اپل است که پردازنده A13 نیز نام می‌گیرد. البته باید منتظر بمانیم و صحت این نوع اخبار را بررسی کنیم. این در حالی است که اندازه پردازنده در معماری جدید تغییر نخواهد کرد و برای اینکه شاهد چنین تغییری باشیم، می‌بایست تا سال آینده منتظر بمانیم؛ به‌طوری که شرکت TSMC قصد دارد در سال 2020 پردازنده 5 نانومتری را برای اپل تولید کند.

این بدین معنی خواهد بود که آیفون های 2019 همچنان از پردازنده 7 نانومتری بهره‌مند خواهند بود و با این حساب، احتمالاً اپل نتواند جهش بزرگی در این زمینه داشته باشد و یا به عنوان مثال، طول عمر باتری را در آیفون های 2019 ارتقا دهد. اما ترانزیستورهایی را به پردازنده جدید اضافه خواهد کرد که در سایه آن، قدرت پردازشی بیشتری به ارمغان می‌آید؛ در نتیجه شاهد تراشه قدرتمندتری خواهیم بود. امیدواریم درست همان‌طور که شاهد بکارگیری موتور عصبی در پردازنده A12 بایونیک اپل بودیم، پردازنده جدید نیز از این ویژگی برخوردار باشد.

مشخصات پردازنده آیفون های 2018/ iphone-2018-chip

درواقع این قسمتی از تراشه است که برای انجام عملیات یادگیری ماشین و الگوریتم‌های هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که استفاده از این فناوری جدید در همه محصولات اپل رو به رشد است. درواقع موتور عصبی پردازنده، وظیفه پردازش بخش بزرگی از دستیار هوشمند سیری، اپلیکیشن دوربین، اپلیکیشن تصاویر، واقعیت افزوده و بسیاری از برنامه‌ها و دستاوردهای دیگر خواهد بود. در این راستا توسعه دهندگان می‌توانند از CoreML برای بکارگیری موتور عصبی جهت اجرای سریع‌تر کدهای یادگیری ماشین استفاده کنند.

با این حال انتظار می‌رود قدرت موتور عصبی پردازنده A13 نسبت به نسل پیشن یعنی پردازنده A12 دو برابر قدرتمندتر شود. با این حساب A13 قادر خواهد بود 10 میلیارد دستورالعمل را در ثانیه اجرا کند که رقم پردازنده پیشین معادل 5 میلیارد در ثانیه بوده است. همچنین واحد پردازش محاسباتی و همین‌طور واحد پردازش گرافیکی نیز در محصول جدید ارتقا خواهند یافت. اما حضور هوش مصنوعی و یادگیری ماشین سیستم عامل iOS، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های آن بیشتر خواهد شد. در این راستا موتور عصبی می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی باعث ارتقای سرعت اجرای آن‌ها نیز شود.

 

دوربین فوق‌العاده قدرتمند

باتوجه به سابقه اپل که همیشه در آیفون‌های جدید خود، دوربین را ارتقا داده است، پس انتظار می‌رود که در آیفون های 2019 نیز شاهد پیشرفت دوربین باشیم که البته دوربین‌های گوشی‌های آیفون هنوز جای پیشرفت نیز دارند. اما از طرف دیگر به نظر می‌رسد وقت آن است که پیشرفت‌های بیشتری را در بخش پردازش تصویر آیفون ببینیم. شاید یک لنز سوم در بدنه پشتی که برای زاویه گسترده در نظر گرفته می‌شود، ایده خوبی برای رسیدن به هدف یاد شده در دوربین آیفون باشد. علاوه بر این کوپرتینیویی‌ها با این راهکار می‌تواند روشی دیگر را برای ثبت تصاویر توسط آیفون در اختیار کاربران قرار دهند.

iphone 2019 camera/ دوربین آیفون 2019

علاوه بر این، یک لنز زاویه گسترده در کنار دوربین سلفی نیز بسیار کارآمد خواهد بود، چراکه به نظر می‌رسد کاربران مشتاق گرفتن تصاویر سلفی همیشه مشکل کادر بندی دارند و گاهی همه بخش‌های سوژه در داخل کادر قرار نمی‌گیرد. اما فراتر از سخت افزار، انتظار می‌رود اپل از نظر نرم افزاری نیز ویژگی‌های اپلیکیشن دوربین خود را ارتقا دهد. ویژگی Night Sight دوربین گوشی پیکسل 3 ایکس ال گوگل مثال خوبی برای تست خواهد بود که احتمالا کاربران آیفون نیز عاشق کار با آن خواهند شد. در اینجا می‌توانید درباره ویژگی دید در شب دوربین گوشی‌های پیکسل گوگل اطلاعاتی را کسب کنید. از طرفی تکنولوژی انودیا نیز در زمینه تولید فیلم‌های اسلوموشن از فیلم‌های معمولی نیز نوعی از ویژگی‌هایی است که خیلی خوب با قدرت موتور عصبی آخرین پردازنده اپل مطابقت دارد.

دوربین آیفون 2019 / iphone-2019-camera

همه این‌ها در حالی است که انتظار می‌رود تصاویری که با عجله ثبت می‌شوند نیز کیفیت بالاتری داشته باشند. با همه این‌ها در پایان این بخش نیز باید بگوییم که کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین‌‌های آیفون باید به گونه‌ای باشد که نمونه آن را پیش از این ندیده‌ایم و مانند سایر ویژگی‌هایش، همچنان در میدان رقابت بدرخشد.

 

نسل دوم ماژول TrueDepth در آیفون های 2019

در آیفون 10 اس ویژگی فیس آیدی عملکرد سریع‌تری نسبت به همین ویژگی در نسخه پیشین یعنی آیفون 10 دارد. مسلماً چنین پیشرفتی در سرعت این ویژگی امنیتی را باید به دلیل موتور عصبی قدرتمند آیفون 10 اس دانست؛ به‌طوری که خود ماژول TrueDepth فعلی شاهد پیشرفت چندانی نبوده است. با این حساب انتظار می‌رود که شاهد نسل دوم ماژول سخت افزاری TrueDepth در آیفون های 2019 باشیم.

احتمالا انتظار زیادی خواهد بود اگر بخواهیم اندازه این ماژول، کوچک‌تر از نسل پیشین طراحی شود؛ به‌طوری‌که بتواند در حاشیه ظریف آیفون 10 بدون برخورداری از بریدگی بالای نمیاشگر جای بگیرد و با همه این‌ها به مانند ماژول فعلی همچنان سریع و پرقدرت کار کند. همان‌طور که در آیپد پرو جدید شاهد آن هستیم، در گوشی‌های آیفون نیز باید شرایطی فراهم شود که ماژول TrueDepth بتواند در هر جهتی که دستگاه را قرار می‌دهیم، کار کند. پس این انتظار بجایی از چنین قطعه سخت افزری خواهد بود.

ماژول truedepth در آیفون 10 آر / truedepth in iphone xr

علاوه بر این‌ها انتظار می‌رود که ویژگی فیس آیدی با برخورداری از ماژول TrueDepth بتواند عملکرد قابل اعتمادتری داشته باشد و در برابر نور شدید خورشید نیز به خوبی کار کند. درواقع کار با ویژگی فیس آیدی در جایی که نور مانند نور خورشید نیم روز زیاد باشد، اندکی چالش‌برانگیز خواهد بود. همچنین اتفاق خوبی خواهد بود تا فیس آیدی بتواند از زایه بزرگ‌تری پشتیبانی کند. به عنوان‌ مثال زمانی که بر روی میز یا نزدیک کاربر قرار دارد نیز بتواند چهره را به درستی شناسایی کند.

حتما به یاد دارید که ویژگی TouchID در نسل دوم خود که در آیفون 6 اس استفاده شده بود، عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی خود داشت. حالا تصور کنید که چقدر خوب می‌شود چنین پیشرفتی را در فیس آیدی شاهد باشیم.

 

حضور درگاه USB-C به جای لایتنینگ پورت

در مورد حضور درگاه‌های USB-C و لایتنینگ پورت در دستگاه‌های اپل باید بگوییم که کامپیوترهای مک به درگاه USB-C مجهز هستند. این در حالی است که آیپد پروها و آیفون از درگاه لایتنینگ بهره می‌برند. اما آیپد پروهای جدید به سمت استفاده از درگاه USB-C کوچ کرده‌اند. بنابراین تقسیم‌بندی اینکه دستگاه‌های مبتنی بر مک از درگاه USB-C برخوردارند و دستگاه‌های مبتنی بر iOS دارای درکاه لایتنینگ هستند، دیگر نمی‌تواند تقسیم‌بندی چندان درستی باشد.

درگاه لایتنینگ آیفون اپل / iphone lightining port

حالا زمان آن است که همه دستگاه‌ها یکپارچه شوند و همه دستگاه‌ها نیز با درگاه USB-C کامپیوترهای مک در هماهنگی باشد. درواقع کامپیوترهای مک و آی مک به تعداد قابل توجهی از درگاه USB نوع C مجهز هستند و برای اینکه کارها با دستگاه‌های مختلف آسان شود، انتظار می‌رود که آیفون‌های کوپرتینونشین‌ها نیز به درگاه USB-C مجهز شوند. با این حساب می‌توان تنها با یک کابل USB نوع C با همه دستگاه‌های یاد شده کار کرد. اما مشکل اینجاست که آیفون‌های اپل اندکی ظریف‌تر از آن هستند که بتوان پورت USB را با درگاه لایتنیگ کنونی جایگزین کرد که اپل باید در صورت جایگزینی، قکری به حال طراحی آیفون‌های جدید کند.

 

آیفون های 2019 و باتری بزرگ‌تر

امروزه باتری گوشی‌های هوشمند در حال تبدیل شدن به چالشی در این عرصه است. به‌طوری که هیچ گاه نشنیده‌ایم که کاربران از اینکه گوشی‌های آیفون بیش از اندازه نازک هستند، شکایت کنند و یا اینکه کاربری از ضخامت سامسونگ گلکسی اس 9 شکایت کند. اما معمولاً همه کاربران موبایل با توجه به اینکه امکانات این دستگاه هوشمند رو به افزایش است، انتظار دارند تا از باتری قدرتمندتری در گوشی‌هایشان برخوردار باشند.

apple-iphone-batteries/ مشخصات باتری گوشی‌های آیفون در سال های مختلف

راه‌حل این است که آیفون‌های جدید یک میلی‌متر ضخیم‌تر باشند. که در این حالت ضخامت آیفون معادل 8.7 میلی‌متر است که در این حالت، تنها نیم میلی‌متر بیشتر از آیفون 10 آر خواهد بود. این در حالی است که با این ضخامت باز هم بدنه گوشی زیبا به نظر می‌رسد و حتی چنین طراحی قادر خواهد بود تا ضعف دوربین را پوشش دهد و همچنان قابل توجه باشد.

با این حال می‌توانیم نتیجه بگیریم که اگر اندکی اندازه بدنه آیفون ضخیم‌تر شود، می‌تواند باتری بزرگ‌تری که ظرفیت بالاتری نیز خواهد داشت را در خود جای دهد و هم اینکه با این اندازه دیگر می‌شود درگاه USB-C را نیز در بدنه آیفون جای داد.

 

شارژر سریع‌تر که با آیفون های 2019 عرضه می‌شود

اپل هنوز گوشی‌های هزار دلاری خود را با شارژر 5 واتی عرضه می‌کند. این در حالی است که امروزه گوشی‌ها به شارژرهای سریع‌تری مجهز هستند و آیا تاکنون فکر کرده‌اید که اگر شارژر خود را تغییر دهید یا شارژر جدیدی بخرید، وضعیت شارژ نیز تغییر خواهد کرد؟

شارژر آیفون 2019 / 2019iphone charger

خوب است بدانید اوایل سال میلادی جاری، خبرهای زیادی در مورد عرضه یک شارژر 18 واتی USB-C منتشر شد که جایگزین شارژر 5 واتی پیشین خواهد شد. اما این در حالی است که متاسفانه این خبر تایید نشده است. یک منبع خبری ژاپنی نیز اعلام کرده است که آیفون های 2019 نیز با شارژر لایتنینگ 5 واتی عرضه خواهند شد. اما حالا زمان آن است که شاهد شارژر سریع USB-C در جعبه آیفون‌های جدید باشیم. با این حال اگر چنین گوشی گران‌قیمتی به چنین ویژگی برجسته‌ای که امروزه سایر گوشی‌ها از آن برخوردارند، مجهز نباشد، اندکی عجیب به نظر می‌رسد و از برخی جهات، یک ایراد بزرگ نیز محسوب خواهد شد.

 

برخورداری آیفون های 2019 از نمایشگر همیشه روشن

از نظر فنی، اپل می‌تواند ویژگی نمایشگر همیشه روشن را به گوشی‌های بهره‌مند از نمایشگر اولد با آپدیت iOS اضافه کند. بنابراین چندان عجیب نخواهد بود که این ویژگی را تنها برای یکی از گوشی‌های جدید خود به ارمغان آورد. نمایش ساعت، تاریخ و اطلاعات ساده دیگری مانند آب و هوا و مسیج‌های خوانده نشده می‌توانند به آسانی بر روی صفحه نمایش همیشه روشن بدون آنکه انرژی زیادی از دستگاه بگیرند، نمایش داده شوند.

این ویژگی به کاهش تعداد دفعات روشن کردن نمایشگر کمک قابل توجهی خواهد کرد. درواقع برای همه ما هم پیش آمده که برای دیدن زمان، پیام‌های خوانده نشده و با چک کردن سایر نوتیفیکیشن‌ها به دفعات زیاد، صفحه نمایش گوشی خود را بارها روشن کنیم. اما با این ویژگی می‌توان به راحتی از اطلاعات یاد شده مطلع شد.

گوشی های آیفون اپل / apple iphone

 

نسخه کوچک‌تر آیفون های 2019 کوچک‌تر می شود

اگر اپل قصد دارد دوباره آیفون های جدید را در سه سایز عرضه کند، در این راستا ایده بدی نخواهد بود که کوچک‌ترین آیفون 2018 در مدل 2019 خود اندکی کوچک‌تر شود. برخی از مردم، گوشی‌های کوچک را می‌پسندند اما انتظار نداریم که هدف اپل در بازار، تولید گوشی‌های 4 اینچی باشد و احتمالا اندازه 5.2 اینچی، مورد پسند بسیاری از دوستداران گوشی‌های کوچک باشد.

اما حالا سوال اینجاست که آیا گوشی کوشی کوچک‌تر باتری کوچک‌تر و در عین حال کم ظرفیت‌تری نیز خواهد داشت؟ شاید جواب سوال مثبت باشد، اما از طرفی باید این را هم در نظر بگیریم که برخورداری از نمایشگر کوچک‌تر نیز باعث کاهش مصرف انرژی خواهد شد.

 

کاهش قیمت آیفون های 2019

با توجه به شواهد و اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد که اپل تصمیمی برای کاهش قیمت آیفون های 2019 خود نداشته باشد و هر ساله با توجه به ویژگی‌های جدیدی که اضافه می‌کند، هزینه‌ نهایی گوشی‌های خود را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر سال 2018 اپل با معرفی سه مدل آیفون 10 آر 699 دلاری، آیفون 10 اس 849 دلاری و آیفون 10 اس مکس 949 دلاری توانست ترتیبی دهد که مشتریان بتوانند باتوجه به بودجه و سلیقه خود، انتخاب قابل قبولی از بین محصولات یاد شده داشته باشند. البته درست است که هنوز این قیمت‌ها بالا بوده، اما انتخاب آسان‌تر شده است.

حالا از آنجایی که اپل همیشه برای عرضه محصولات گران‌قیمت شناخته شده است، برای اینکه قیمت محصولات جدید را افزایش دهد، چه تمهیداتی می‌بایست برای ارزشمندی آن بیندیشد؟ در این راستا بهتر است گوشی‌های آیفون با آداپتور هدفون، آداپتور شارژ سریع USB-C و همچنین افزایش ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی به 128 گیگابایت حداقل در مدل‌های گران‌تر عرضه شوند. به‌عنوان مثال ظرفیت آیفون 10 اس مکس از اندازه قابل انتخاب 64 گیگابایت آغاز می‌شود که انتظار داریم این میزان به 128 گیگابایت افزایش یابد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402