چگونه فضای هارد دیسک PS4 را مدیریت کنیم‌؟

PS4 / پلی استیشن 4
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا به فضای هارد‌ دیسک بیشتری در پلی استیشن 4 خود نیاز دارید؟ در این مطلب راهکارهایی برای مدیریت فضای هارد PS4 از قبیل حذف بازی‌های قدیمی، اتصال هارد دیسک خارجی و ارتقاء هارد‌ دیسک پلی استیشن 4 ارائه شده است.

بسته به مدلی که شما خریداری می‌کنید، هر دوی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو را می‌توانید با 500GB یا 1TB حافظه ذخیره‌سازی انتخاب کنید. ممکن است اوایل این مقدار کافی به نظر برسد اما هنگامی که شما در دستگاه خود سیستم عامل و بازی نصب کرده و محتوایی دانلود می‌کنید، خواهید دید که صرف نظر از اسکرین شات‌ها و فایل‌های ذخیره سازی و ویدیو‌ها باز هم حافظه شما به سرعت پر می‌شود.

خبر خوب این است که راه‌های زیادی برای مدیریت و گسترش ذخیره‌سازی در پلی استیشن 4 شما وجود دارد، فارغ از نوع و مدل آن‌ها، بنابراین هیچ دلیلی برای از دست‌دادن یک بازی بزرگ پلی استیشن 4 به دلیل اینکه فضای هارد دیسکتان کم باشد وجود ندارد. در اینجا نحوه مدیریت هارد دیسک پلی استیشن 4 و گسترش ذخیره سازی آن را خواهید آموخت.

فهرست عناوین این مطلب:

 

حذف فایل‌ها و بازی‌های PS4

ps4 delete game

قبل از صرف هزینه برای ارتقاء سخت افزاری، شاید ارزش این را داشته باشد که بتوانید فضای کافی هارد دیسک برای نیازهای خود را پاک کنید. اولا، برای تنظیم دقیق چگونگی استفاده از فضای هارد دیسک خود، به منوی Settings > System Storage Management بروید تا متوجه شوید که دقیقا فضاهای اختصاص داده شده از حافظه مربوط به چه مواردی هستند. بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی دیگر، تصاویر و فیلم‌ها، فایل‌ها سیو یا تم‌ها.

احتمالا بازی‌ها بیشترین فضا را به خود اختصاص می‌دهند (همین بازی‌های 70 گیگابایتی حافظه را به سرعت پر می‌کنند) و این بدان معنی است که سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای صرفه‌جویی در فضای خود پاک‌کردن فایل‌های بلا استفاده است. اگر شما هر گونه بازی‌ دارید که می‌دانید احتمالا به زودی دوباره آن را بازی نخواهید کرد، بهتر است آن را برای صرفه‌جویی در فضا حذف کنید. شما همیشه می‌توانید آن‌ها را از دیسک یا PlayStation Store نصب کنید.

PS4 Settings

همچنین بخوانید :
برای دیدن اینکه کدام بازی‌ها از فضای بیشتری استفاده می‌کنند تا بتوانید برخی از آن‌ها را حذف کنید، به بخش Applications در System Storage Management بروید. از آنجا شما لیستی از هر بازی و برنامه نصب شده در سیستم را خواهید دید که همراه آن مقدار فضای مورد نیاز نمایش داده شده است. برای حذف آیتمی، دکمه تنظیمات را در دسته خود فشار دهید. پس از آن یک کادر در کنار هر ورودی لیست خواهید دید و می‌توانید بازی‌هایی را که قصد حذف آن‌ها را دارید، انتخاب کرده و سپس روی Delete بزنید. شایان ذکر است که حذف یک بازی بر فایلهای ذخیره‌ای آن تأثیر نخواهد گذاشت، بنابراین هر زمان که شما مجددا بازی را نصب کنید، قادر خواهید بود مراحل ذخیره سازی شده قبلی‌تان را از سر بگیرد.

ما توصیه می کنیم ابتدا بازی‌هایی که روی دیسک هستند را پاک کنید زیرا می‌توان آن‌ها را مجددا سریع‌تر و آسان‌تر نصب کرد و شما لازم نیست منتظر دانلود دوباره کل بازی باشید (هر چند ممکن است برخی از قسمت‌ها نیازمند دانلود باشند).

 

حذف تصاویر، فیلم‌ها و تم‌های پلی استیشن 4

اگر برخی از بازی‌های قدیمی را پاک کرده‌اید، اما هنوز هم نیاز به فضای بیشتری دارید، ممکن است بخواهید برخی از عکس‌ها، فیلم‌ها یا تم‌ها را نیز حذف کنید. روند انجام این کار بسیار شبیه فرآیند قبلی است.

درست مانند قبل به مسیر Settings > System Storage Management بروید، در اینجا می‌توانید به Capture Gallery یا Themes بروید و به دلخواه خود فایل‌ها را پاک کنید. تصاویر و فیلم‌ها بر اساس نام بازی طبقه‌بندی می‌شوند و شما می‌توانید تصاویر یا فیلم‌ها را به صورت تک تک و یا تمام فایل‌های مرتبط با یک بازی را به صورت کلی حذف کنید.

همچنین گزینه Copy to USB Storage Device در صورتی که می‌خواهید یک نسخه از فایل‌های خود را  قبل از حذف آن‌ها از کنسول در جای دیگر ذخیره کنید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعید به نظر می‌رسد که تم‌ها فضای زیادی را اشغال کنند، اما اگر تعداد آن‌ها بیشتر شود، ممکن است این اتفاق بیفتد. در این صورت به بخش تم‌ها رفته و مواردی را که دیگر نمی‌خواهید، حذف کنید. بیاد داشته باشید همیشه می‌توانید آن‌ها را دوباره دانلود کنید.

 

دسته بازی ریزر مدل Raiju

دسته بازی ریزر مدل RaijuRazer Raiju Gamepad

نوع اتصالبا سیم
نوع رابطجک 3.5 میلی متری,MicroUSB

 

حذف (یا پشتیبان گیری) فایل‌های ذخیره بازی

Ps4 Setting

حذف این نوع فایل‌ها احتمالا تفاوت زیادی را در فضای ذخیره سازی شما ایجاد نمی‌کند، اما برخی از فایل‌های ذخیره شده می‌توانند پرحجم‌تر از آنچه شما فکر می‌کنید باشند، بنابراین گاهی اوقات ارزش حذف چند تای آن‌ها وجود دارد و خوشبختانه سونی به شما اجازه می‌دهد که آن‌ها را از طریق فضای ابری (Cloud) یا حافظه‌های USB در فظای خارج از خود هارد دیسک ذخیره کنید.

بعضی از بازی‌ها کاملا بهینه شده‌اند، به طوری که فایل‌های ذخیره سازی آن‌ها فضایی بسیار ایده‌آل و کمی را اشغال می‌کنند. برای شناسایی بدترین نوع‌ها، به مسیر Settings > Application Saved Data Management > Saved Data in System Storage > Delete بروید.

شما می‌بینید که هر برنامه یا بازی چه مقدار فضای مورد نظر را می‌گیرد، بنابراین هر بازی که دوباره از آن استفاده نخواهید کرد و همچنین فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کند را حذف کنید. شما می‌توانید فایل‌های ذخیره خاص برای هر بازی را برای پاک شدن انتخاب کنید. هرچند قبل از اینکه آن‌ها را حذف کنید، بهتر است یک نسخه پشتیبان را فقط در صورتی که بخواهید دوباره بازی کنید، از آن‌ها تهیه کنید.

PS4 Settings

برای انجام این کار، به Settings > Application Saved Data Management > Saved Data in System Storage > Copy to USB Storage Device بروید. این امر به شما این امکان را می‌دهد تا همه فایل‌های ذخیره خود را به یک  USB Disk یا هارد دیسک خارجی منتقل کنید تا در صورت تمایل دوباره از آن‌ها استفاده کنید.

اگر شما یک مشترک پلی استیشن پلاس هستید، خبرهای بهتری برای شما داریم. سونی به طور خودکار از سیوهای شما در کلاود پشتیبان‌گیری می‌کند، بنابراین شما می توانید آن‌ها را به دلخواه خود حذف کنید و از نو دانلود کنید. بهتر است که دوباره چک کنید ببینید که فایل‌های پشتیبان قبل از پاک‌کردن، کار می‌کنند.

به Settings > Application Saved Data Management > Saved Data in System Storage > Upload to Online Storage بروید و مطمئن شوید که همه چیز قبل از شروع به پاکسازی روی (cloud) بارگذاری شده است.

دسته بازی هویت مدل HV-G69

دسته بازی هویت مدل HV-G69Havit HV-G69 Gamepad

نوع اتصالبا سیم
نوع رابطUSB

 

استفاده از هارد دیسک خارجی برای PS4

اگر نمی‌خواهید هر یک از فایل‌ها یا بازی‌های خود را حذف کنید یا برخی از آن‌ها را پاکسازی کرده‌اید اما هنوز فضای کافی ندارید، گام بعدی این است که فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش دهید. دو روش اساسی وجود دارد: اتصال یک درایو خارجی USB یا ارتقاء درایو داخلی.

صاحبان پلی استیشن 4 چندین سال منتظر بودند تا سونی قابلیت نصب بازی را در هارد دیسک‌های خارجی USB اضافه کند و این اتفاق بالاخره در به‌روزرسانی 4.5 در ماه مارس 2017 اضافه شد.

اولا، چند چیز وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیریم. پلی استیشن 4 از هارد دیسک‌های USB 3.0 دارای فضا تا 8 ترابایت را پشتیبانی می‌کند، اما آن‌ها باید به طور خاص برای کنسول فرمت شوند. به این معنی که شما نمی‌توانید از یک درایو که برای ذخیره سایر فایل‌ها نیز استفاده می‌کنید بهره ببرید. بهتر است یک درایو کامل (یا حداقل یک پارتیشن از آن) مخصوص بازی‌های پلی استیشن 4 باشد.

برای تنظیم آن، به سادگی هارد دیسک خود را به یکی از پورت‌های USB در کنسول خود وصل کنید. اگر اولین بار است که از درایو مورد استفاده در پلی استیشن 4 استفاده می‌کنید، پیامی به شما نمایش داده می‌شود که بیان می‌کند از هارد‌دیسک اتصالی شما پشتیبانی نمی‌شود زیرا به درستی فرمت نشده است. نگران نباشید، ما این کار را در مرحله بعد انجام خواهیم داد!

PS4 Settings

به مسیر Settings > Devices > USB Storage Devices بروید. پس از آن، درایو خود را انتخاب کنید. در اینجا باید گزینه‌ای با عنوان Format as Extended Storage را مشاهده کنید. آن را فشار دهید و یک الی دو دقیقه به کنسول برای فرمت کردن درایو زمان بدهید. پس از آن، درایو آماده استفاده خواهد بود. از این لحظه به بعد، پلی استیشن 4 به طور پیش فرض نصب بازی‌های جدید و دانلود را روی این درایو انجام می‌دهد، هرچند فایل‌های ذخیره، عکس‌ها و فیلم‌ها به طور پیش فرض بر روی درایو داخلی قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید هر یک از بازی‌های فعلی خود را به درایو خارجی منتقل کنید، به Settings > Storage > System Storage بروید. به بخش Applications رفته و دکمه Options را فشار دهید، سپس Move to Extended Storage را انتخاب کنید. سپس به سادگی بازی‌هایی را که می‌خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید، سپس Move را بزنید. فرآیند انتقال ممکن است چندین ساعت طول بکشد، بنابراین قبل از این که بخواهید بازی کنید، این کارها را نکنید.

 

جایگزینی هارد دیسک داخلی

PS4 Settings

اگر شما نمی‌خواهید از یک درایو خارجی که حمل و نقل آن مشکل است استفاده کنید، یا در حال حاضر درایو اینترنال اضافی در اختیار دارید ممکن است ترجیح دهید درایو درون پلی استیشن 4 خود را تعویض کنید.

بدیهی است که درایو موجود 500GB یا 1TB خود را باید به حافظه‌ای با ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتر ارتقاء دهید، هر چند در ذهن داشته باشید که پلی استیشن 4 تنها از درایوهای داخلی تا 2 ترابایت پشتیبانی می‌کند و همچنین باید در فرم 2.5 اینچی لپ‌تاپ باشند نه درایوهای دسکتاپ 3.5 اینچی. Seagate BarraCuda انتخاب خوبی به عنوان یک درایو 2TB است، یا ممکن است بودجه بیشتری برای Hybrid FireCuda حالت جامد پرداخت کنید.

اگر توانایی پرداخت پول بیشتری را دارید، می‌توانید از هاردهای SSD استفاده کنید که می‌تواند عملکرد را با کاهش زمان بارگذاری در سیستم عامل و بازی‌هایتان، افزایش دهد. گرچه هزینه‌های ذخیره سازی به سرعت بالا می‌رود. در این صورت توصیه ما این است که سامسونگ 850 Evo را تهیه کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
مهرزاد
.
10 تیر 1399، 17:21
پاسخ
0
0
داداش از کجا بفهمیم چقدر حافظه ps4 پر شده... Ps4 FAT دارم
avatar
Ali
.
05 فروردین 1398، 16:52
پاسخ
0
0
عالی بود. لطفاً برای مدیریت ایکس باکس هم بذارید ممنون. یا اگه مقاله موجود هست ، لطفاً برام ارسال کنید.
avatar
حسن عشقی
.
05 فروردین 1398، 16:01
پاسخ
0
0
ممنون از آموزشتون. من مشکلم اینه که بازی PS4 من هر دفعه بازی رو اجرا می کنم از اول شروع میشه. چرا و چیکار کنم؟
avatar
سالار هاشمی
.
05 فروردین 1398، 15:51
پاسخ
0
0
مدیریت خاصی نمیخواد میتونین از هارد اکسترنال استفاده کنین تا حافظه بیشتری تو ps4 داشته باشین. کاری که بنده انجام دادم و هارد رو هم از همین سایت پلازا خریدم .
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402