بررسی گوشی هواوی پی 30 پرو (با ویدیوی اختصاصی)

بهترین گوشی هواوی 2019
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مطلب به بررسی کامل گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو از زوایای گوناگون نظیر طراحی، دوربین، کارایی، ظرفیت باتری، قیمت و تاریخ عرضه آن و همچنین به مقایسه آن با سایر پرچمداران بازار خواهیم پرداخت.

بعد از انتشار شایعات بسیار زیاد در رابطه با گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro)، حال این گوشی به واقعیت پیوسته است. پیشتر در مجله اینترنتی پلازا، مطلبی در رابطه با تایید دوربین زوم پریسکوپی این گوشی هوشمند برای شما مخاطبین محترم منتشر کرده بودیم. حال بهتر است بگوییم تمامی انتظاراتی که از این گوشی داشتیم به واقعیت پیوسته و به همان اندازه هیجان انگیز است که شما تصور می‌کردید. بسته‌ای کامل از 4 دوربین پشتی که در کنار هم عکاسی را در حالت نور کم و در حالت زوم، بسیار دلپذیرتر کنند. علاوه بر دوربین، شما می‌توانید این گوشی هوشمند را با طراحی زرق و برق‌دار شیشه‌ای و همچنین ارائه آن در رنگ‌های مختلف در کنار عملکردی قدرتمند و باتری با ظرفیت بالا دریافت کنید.

حال، برای اولین بار این گوشی در محل رونمایی آن در شهر پاریس، در اختیار سایت Phonearena قرار گرفته است. بنابراین این اولین فرصت برای بررسی دقیق‌تر و نظردهی در رابطه با این گوشی‌هوشمند جدید است. از این‌رو، ابتدا شما را به تماشای اولین ویدیو از این گوشی هوشمند قدرتمند هواوی پی 30 پرو دعوت می‌کنم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بررسی کامل گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو

حال پس از مشاهده ویدیو مربوط به این گوشی‌هوشمند، به بررسی دقیق‌تر آن خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که بررسی های انجام گرفته در این مقاله در موارد گوناگون به طور همزمان با پرچمداران اخیر بازار گوشی‌های هوشمند و همچنین گوشی‌هوشمند پیشین کمپانی هواوی مورد مقایسه قرار می‌گیرد.


طراحی و رنگ


گوشی‌هوشمند هواوی پی 30 پرو یک گوشی بزرگ 6.5 اینچی است، اما با توجه به طراحی بسیار عالی آن و بهره‌وری از صفحه نمایش خمیده و همچنین نسبت ابعاد 19.5:9، همانند گوشی‌های هوشمند آیفون 10 اس مکس (iPhone XS Max) و یا حتی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس (Galaxy S10 Plus) عریض به نظر نمی‌رسد و همچنین کارکردن با آن نیز راحت‌تر است. طراحی مدرن این گوشی‌هوشمند، ترکیبی زیبا از شیشه در جلو و عقب آن به همراه قاب فلزی است که در کنار یکدیگر بسیار محکم و با دوام به نظر می‌رسد.

huawei p30 pro / هواوی پی 30 پرو

کمپانی چینی هواوی پیشگام در عرضه گوشی هوشمند با رنگ گرادیانی است. این کمپانی چینی پیشتر از این، گوشی‌هوشمند هواوی پی 20 پرو را در رنگ‌های گوناگون گرادیانی در سال 2018 میلادی عرضه کرده است. همچنین با توجه به گفته‌های این کمپانی، در سال 2019 گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو را نیز با چند رنگ جدید و خیره کننده گرادیانی که از طبیعت الهام گرفته شده است، عرضه خواهد کرد. به همین منظور، شما برای خرید این گوشی‌هوشمند جدید، با پنج رنگ گوناگون برای انتخاب مواجه خواهید شد:

  1. نسخه سیاه رنگ با نگاهی کلاسیک (Black)
  2. نسخه مروارید سفید (Pearl white)
  3. رنگ جدید قرمز طلوع آفتاب (Amber sunrise red)
  4. رنگ سفید و آبی گرادیانی تحت عنوان کریستال زنده (Breathing crystal)
  5. رنگ سبز و آبی گرادیانی تحت عنوان آئورورا (Aurora)

رنگ جدید قرمز طلوع آفتاب، با قرمز برجسته‌ و خیره‌کننده خود، از مهم‌ترین این رنگ‌ها به شمار می‌آید که از انعکاس نور طلوع خورشید بر روی آب دریا الهام گرفته شده است. نکته جالب توجه این رنگ آن است که در برخی از زوایا، رنگ این گوشی متمایل به رنگ نارنجی می‌شود. این موضوع باعث شده تا این رنگ جدید بسیار خیره کننده باشد. همچنین رنگ جدید کریستال زنده برگرفته از ترکیب رنگ سفید و آبی بسیار شاداب، متفاوت، جذاب و نمایانگر جوانی است.

در نهایت، تنها نسخه‌ای که در عکس‌های ارائه شده در این مقاله رویت نمی‌شود، نسخه مروارید سفید این گوشی جدید است. متاسفانه این رنگ برای نمایش موجود نبود اما عکس‌های مطبوعاتی نشان از این دارد که این رنگ سفید کرم رنگ (Ivory) است که می‌توان گفت تا حدودی همانند رنگ سفید در گوشی‌های سری گلکسی اس 10 است.

نامگوگل پیکسل 3 ایکس الاپل آیفون 10 اس مکسسامسونگ گلکسی اس 10 پلاسهواوی پی 30 پرو
تصویرGOOGLE PIXEL 3 XL / گوگل پیکسل 3 ایکس الAPPLE IPHONE XS MAX / آیفون 10 اس مکسSAMSUNG GALAXY S10+ / سامسونگ گلکسی اس 10 پلاسHUAWEI P30 PRO / هواوی پی 30 پرو
اندازه0.31 * 3.02 * 6.22 اینچ

7.9 * 76.7 * 158 میلی متر

0.3 * 3.05 * 6.2 اینچ

7.7 * 77.4 * 157.5 میلی متر

0.31 * 2.92 * 6.2 اینچ

7.8 * 74.1 * 157.6 میلی متر

0.33 * 2.89 * 6.22 اینچ

8.41 * 73.4 * 158 میلی متر

وزن184 گرم208 گرم175 گرم192 گرم

 


تفاوت میان گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو و هواوی پی 30


در این بخش به مقایسه گوشی هوشمند جدید هواوی پی 30 پرو با گوشی کوچکتر با قیمت 750 دلار تحت عنوان هواوی پی 30 (Huawei P30) خواهیم پرداخت. پیش از شروع صحبت در رابطه با ویژگی‌های جدیدی که گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو با خود به ارمغان آورده است، ابتدا صحبتی در رابطه با تفاوت های این گوشی با نسخه معمولی هواوی پی 30 خواهیم کرد. همچنین شما می‌توانید در اینجا تمامی اخبار در رابطه با گوشی‌هوشمند هواوی پی 30 را مطالعه کنید.

اولین و همچنین واضح‌ترین تفاوت میان این دو گوشی هوشمند، فیزیک و اندازه صفحه نمایش آنها است، به‌گونه‌ای که پی 30 پرو، گوشی بزرگی در اندازه تقریبی گوشی‌های هوشمندی نظیر آیفون 10 اس مکس و گلکسی اس 10 پلاس است؛ در حالی که هواوی پی 30 گوشی هوشمندی با ابعاد کوچک‌تر است. علاوه بر این، تفاوت بسیار بزرگی در قسمت تصویربرداری این دو گوشی نیز وجود دارد. در هواوی پی 30 شاهد دوربین ضعیف‌تری هستیم. از مهم‌ترین تفاوت آن می‌توان به عدم وجود دوربین زوم پریسکوپی در این گوشی نام برد. علاوه بر این، می‌توان به عدم وجود جک 3.5 میلی‌متری در نسخه پرو اشاره کرد در حالی که هواوی پی 30 دارای این جک است. با وجود تمامی این تفاوت‌ها، از نظر عملکرد و کارایی هر دو گوشی یکسان هستند. چرا که هردو از پردازنده داخلی کرین 980 بهره می‌برند.

از طرفی دیگر، در صورتی که به عملکرد گوشی هواوی پی 30 و همچنین قابلیت‌های آن در کنار قیمت 750 یورو آن نگاه کنید، تقریباً می‌توان گفت که با یک پرچم‌دار ارزان قیمت و مقرون به صرفه دقیقاً مشابه با آیفون 10 آر (iPhone XR) و همچون گلکسی اس 10 ای (Galaxy S10e) روبرو شده‌اید. جدول زیر نشان‌دهنده مشخصات کلی دو گوشی مورد بحث است.

مشخصاتهواوی پی 30 پروهواوی پی 30
پلتفرماندروید 9 به همراه رابط کاربری هواوی EMUI 9.1اندروید 9 به همراه رابط کاربری هواوی EMUI 9.1
صفحه نمایش6.47 اینچ اولد

2340 * 1080 پیکسل

398 ppi

6.1 اینچ اولد

2340 * 1080 پیکسل

422 ppi

مشخصه‌های بایومتریکدارای حسگر اثرانگشت درون صفحه نمایشدارای حسگر اثرانگشت درون صفحه نمایش
پردازندهکرین 980کرین 980
رم6/8 گیگابایت6/8 گیگابایت
حافظه داخلی128/256/512 گیگابایت + درگاه کارت حافظه نانو128 گیگابایت + درگاه کارت حافظه نانو
دوربین عقب اصلی40 مگاپیکسل سوپر اسپکتروم و سنسور RYYB

27mm, f/1.6, OIS

40 مگاپیکسل سوپر اسپکتروم

27mm, f/1.8, OIS

دوربین عقب ثانویه8 مگاپیکسل، 5x تله به همراه پریسکوپ

125mm, f/3.4, OIS

8 مگاپیکسل، 3x تله

80mm, f/2.4, OIS

دوربین عقب اضافی20 مگاپیکسل فوق العاده عریض (Ultra-Wide)

16mm, f/2.2

+ دوربین عمق ToF

16 مگاپیکسل فوق العاده عریض (Ultra-Wide)

17mm, f/2.2

دوربین جلو32 مگاپیکسل

f/2.0

32 مگاپیکسل

f/2.0

باتری4200 میلی آمپر ساعت3650 میلی آمپر ساعت
شارژیو اس بی سی (USB-C)

شارژر 40 وات درون جعبه

شارژ 15 وات وایرلس

شارژ بی‌سیم معکوس

یو اس بی سی (USB-C)

شارژر 22.5 وات درون جعبه

عدم شارژ وایرلس

سایر جزئیاتمقاوم در مقابل آب (استاندارد IP68)

به همراه کنترلر IR

عدم وجود جک 3.5 میلی‌متری

بلندگو استریو

مقاوم در مقابل آب (استاندارد IP53)

به همراه جک 3.5 میلی‌متری

 


دوربین


چهار دوربین در قاب پشتی و یک دوربین در جلو، ترکیب بسیار قدرتمندی است که در گوشی‌هوشمند هواوی پی 30 پرو قرار گرفته است.

هواوی پی 30 پرو / Huawei P30 Pro

گوشی‌هوشمند هواوی پی 30 پرو قصد بازنویسی قوانین عکاسی را دارد و در این مسیر، مجهز به 4 دوربین در بدنه پشتی و همچنین یک دوربین در جلوی آن است. مشخصات این دوربین‌ها عبارتند از:

  1. دوربین 20 مگاپیکسل فوق العاده عریض 16 میلی‌متری (Ultra-Wide) و f/2.2
  2. دوربین 40 مگاپیکسل سوپر اسپکتروم 27 میلی‌متری و سنسور RYYB و f/1.6, OIS
  3. دوربین 8 مگاپیکسل 125 میلی‌متری به همراه 5x تله پریسکوپ و f/3.4, OIS
  4. دوربین عمق ToF
  5. دوربین 32 مگاپیکسل f/2.0 به عنوان دوربین جلو

در میان آنها، دوربین 40 مگاپیکسلی جدید تحت عنوان سنسور سوپراسپکتروم به عنوان ستاره نمایش کمپانی هواوی ایفای نقش می‌کند. در این دوربین به جای وجود زیرپیکسل‌های رنگ قرمز، آبی و دو زیرپیکسل سبز، سنسور رنگ سبز جایگزین رنگ زرد شده است. از این رو، شما دارای سنسوری با ترکیب RYYB در این دوربین هستید. از مزایای این سنسور دارا بودن حساسیت نور بالاتر است. در واقع این سنسور جدید قادر است تا 40 درصد میزان نور بیشتری را جذب کند. علاوه بر این، ترکیب جدید قادرست تا سایه‌های قرمز رنگ را نیز بهتر به نمایش بگذارد. بهتر است به این موضوع نیز توجه کنید که شما قادرید به طور کامل با کیفیت 40 مگاپیکسل عکس‌برداری کنید. اما به صورت پیش‌فرض کمپانی هواوی آن را بر روی 10 مگاپیکسل به منظور ترکیب بهتر پیکسل‌ها و نمایش عکس بهتر و همچنین جلوگیری از افزایش بی‌رویه حجم عکس‌ها تنظیم کرده است.

اجزای دوربین های گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو

در حالی که این دوربین به عنوان دوربین اصلی این گوشی رخ نشان می‌دهد؛ شما در این گوشی هوشمند شاهد دوربین بسیار عریض و همچنین دوربین‌های اضافی دیگری به منظور بهبود کیفیت و تجربه عکسبرداری با آن هستید که این مزایا، در گوشی‌های دیگر قابل مشاهده نیست. بله، درست حدس زدید. صحبت ما در رابطه با دوربین زوم پریسکوپ است. پیش از ادامه، شما را دعوت به مشاهده نتایج عملکرد دوربین زوم پریسکوپ در این مطلب می‌کنم.

یک لنز تله فوتو مناسب نیاز به فضای موجود بین لنزها دارد، اما از طرفی دیگر این موضوع باعث افزایش ضخامت گوشی‌های هوشمند می‌شود. از این‌رو، کمپانی هواوی به منظور حل این مشکل از روش هوشمندانه‌ای استفاده کرده است. آنها با ایجاد یک فضای عمودی در قاب پشتی گوشی و قراردادن تمامی لنزها در این فضا، این مشکل را برطرف ساختند. علاوه بر این آنها با قرار دادن یک منشور در این قسمت، نور مورد نیاز را نیز به لنزها منتقل می‌کنند. همچنین این دوربین زوم پریسکوپی جدید به شما یک زوم 5 برابر، برای فاصله کانونی 125 میلی‌متری ارائه می‌دهد. علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از زوم ترکیبی، به میزان زوم 50 برابر دست‌ یابید. با استفاده از این میزان بزرگنمایی، شما قادرید تا با گوشی هوشمند خود از ماه عکس‌برداری کنید.

دوربین چهارم این گوشی، تحت عنوان دوربین عمق ToF در زیر فلش‌های ال ای دی (LED Flash) در قاب پشتی این گوشی قرار دارد. کارایی این دوربین به گونه‌ای است که با توجه به انعکاس نور و همچنین استفاده از این انعکاس نور بر روی اشیا، میزان فاصله اشیا با دوربین را محاسبه می‌کند. این قابلیت به هواوی این اجازه را می‌دهد تا فاصله دقیق اشیا از دوربین را محاسبه و در عکاسی‌های پرتره از آن استفاده کند. عکس‌هایی که در آن تفکیک دقیق موضوع از پس‌زمینه آن بسیار مهم است. علاوه بر این، با استفاده از این دوربین شما با یک افکت بوکه (Bokeh effect) مواجه هستید که رفته رفته با افزایش فاصله بین دوربین و اشیا، گسترده‌تر می‌شود.

 


عملکرد و حافظه داخلی


گوشی‌هوشمند هواوی پی 30 پرو از پردازنده کرین 980 قدرت می‌گیرد، پردازنده‌ای که توسط کمپانی هواوی تولید می‌شود. پیشتر در مجله اینترنتی پلازا خبری مربوط به قدرتمندی این پردازنده در مقابل پردازنده بایونیک A12 کمپانی اپل منتشر کرده بودیم که می‌توانید آن را در اینجا مطالعه کنید. در واقع این کمپانی سال‌ها بر روی این تراشه کار کرده است و برای اولین بار از آن در گوشی‌هوشمند هواوی میت 20 پرو (Mate 20 Pro) در اواخر سال 2018 استفاده کرد. در آن زمان، این پردازنده اولین پردازنده 7 نانومتری در گوشی‌های اندرویدی بود. اما امروزه رقابت شدیدی در این مورد با پردازنده اسنپدراگون 855 (Snapdragon 855) که در گوشی‌های سری اس 10 گلکسی مورد استفاده قرار گرفته است، وجود دارد.

سوالی که برای ما پیش می‌آید آن است که آیا این گوشی هوشمند جدید، قدرتمندترین گوشی موجود در بازار است؟ مطمئناً این گوشی سریعترین گوشی هوشمند موجود در بازار نیست؛ اما به همان اندازه قدرتمند و پر سر و صدا خواهد بود که شما از یک گوشی قدرتمند و پرچمدار این انتظار را دارید.

Huawei P30 Pro Back / قاب پشت هواوی پی 30 پرو

همچنین بخوانید :
یکی از نکات بسیار مهم این گوشی‌، عرضه حالت‌های گوناگون برای عملکرد آن است. برای مثال، گیمرها برای دست‌یابی به بهترین عملکرد این گوشی هوشمند و همچنین پردازنده کرین 980 آن، باید به تنظیمات این گوشی و قسمت مربوط به باتری آن مراجعه کرده و آن را از حالت پیشفرض (Default mode) به حالت عملکرد (Performance mode) تغییر داده تا از بهترین عملکرد این گوشی و پردازنده آن بهره‌مند گردند. (در این حالت سرعت تخلیه باتری گوشی کمی سریعتر خواهد بود).

برای تهیه این گوشی هوشمند جدید شما با دو مدل از ظرفیت حافظه داخلی مواجه خواهید شد. مدل پایه این گوشی‌هوشمند با حافظه داخلی 128 گیگابایت به فروش می‌رسد در حالیکه نسخه گران‌قیمت آن با ظرفیت حافظه داخلی 256 گیگابایت به فروش می‌رسد. هر دو مدل یاد شده جهت افزایش ظرفیت حافظه داخلی، از درگاه کارت حافظه نانو اس دی (NanoSD cards) پشتیبانی می‌کنند. کارت حافظه نانو اس دی، مدل جدیدی از کارت حافظه است که از نظر اندازه از کارت حافظه‌های میکرو اس دی (MicroSD card) کوچک‌تر است. این به آن معنی است که متاسفانه شما قادر به استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی خود در این گوشی هوشمند جدید نیستید.

huawei p30 pro / هواوی پی 30 پرو

حال، فایده استفاده از این نانو اس دی کارت‌ها چیست؟ ایده اصلی هواوی از آنجا به وجود آمده است که با استفاده از این مموری‌ کارت‌ها در اندازه کوچکتر فضای بیشتری برای افزایش قدرت سخت‌افزاری این گوشی هوشمند به وجود بیاورد. در واقع، نانو اس دی کارت‌ها در همان ابعاد نانو سیم‌کارت‌ها هستند؛ بنابراین می‌توان با طراحی جدید محل قرارگیری سیمکارت و مموری کارت، به صورت همزمان فضای بیشتری برای سایر سخت‌افزارها درون گوشی‌ مثال باتری ایجاد کرد، به صورتی که از دو طرف سینی مخصوص جایگذاری مموری‌ کارت‌ جهت جایگذاری سیم‌کارت و مموری‌کارت بطور همزمان استفاده کرد.

در حال حاضر، کمپانی هواوی تنها مصرف کننده و همچنین تولید کننده این مدل از مموری کارت‌ها است. اما این به آن معنی نیست که تهیه این مموری‌ کارت‌ها کاری دشوار باشد، چراکه شما به راحتی قادر به خرید آن‌ها از فروشگاه‌های آنلاین همانند آمازون هستید.

 


باتری و شارژ


گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو به همراه باتری با ظرفیت بسیار بالای 4200 میلی آمپر ساعت عرضه شده است. در واقع این ظرفیت باتری برابر با ظرفیت باتری در گوشی‌هوشمند هواوی میت 20 پرو است. اما این ظرفیت باتری کماکان به مراتب بالاتر از سایر رقبای این گوشی در بازار گوشی‌های هوشمند است.

علاوه بر این، شما با خرید این گوشی از مزایای داشتن یک شارژر 40 وات در جعبه آن بهره‌مند می‌شوید. شارژری که قادر است تا در حالت شارژ سریع، تنها در یک ساعت این گوشی‌هوشمند را از 0 درصد به میزان شارژ 70 درصد برساند. علاوه بر این، این گوشی هوشمند از شارژ وایرلس 15 وات نیز پشتیبانی می‌کند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که هیچگونه شارژر وایرلسی در جعبه این‌گوشی وجود ندارد و شما برای استفاده از این تکنولوژی، باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید. علاوه بر این، این گوشی قادر به دشارژ شدن از طریق شارژ وایرلس نیز است. در واقع شما می‌توانید از این گوشی و با کمک قابلیت شارژ معکوس آن، به عنوان یک پاوربانک وایرلس مجزا برای شارژ سایر دستگاه‌های دیجیتالی خود استفاده کنید.

 


جزئیات جالب دیگر


چندین مورد جالب توجه در رابطه با گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو وجود دارد که شما باید پیش از خرید از آن‌ها مطلع شوید. در این قسمت از مقاله به این نکات مهم خواهیم پرداخت.

هواوی پی 30 پرو و عدم پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری

اولین نکته مهم این گوشی هوشمند جدید آن است که بر خلاف هواوی پی 30، این گوشی از ورودی 3.5 میلی‌متری هدفون پشتیبانی نمی‌کند. از این‌رو، آن دسته از اشخاصی که مایل به استفاده از هدفون‌های سیمی خود در این گوشی هوشمند هستند، باید برای خرید تبدیل جک 3.5 میلی‌متری به درگاه یو اس بی سی اقدام کنند. اما نکته مهم آن است که درون جعبه این گوشی نیز یک ایرباد (Earbuds) یو اس بی سی برای خریداران وجود دارد تا نیاز به تهیه هندزفری با ورودی یو اس بی سی را برای خریداران این گوشی رفع کند. علاوه بر این شما می‌توانید برای خرید هدفون‌های بی سیم از فروشگاه اینترنتی پلازا نیز اقدام کنید.

همچنین بخوانید :
نکته دوم در رابطه با این گوشی‌ جدید، عرضه تکنولوژی بلاستر مادون قرمز (IR blaster) توسط آن است. با استفاده از این تکنولوژی شما قادرید تا سیستم تهویه و تلویزیون منزل و یا محل کار خود را به راحتی کنترل کنید.

نکته سوم در رابطه با این گوشی، استفاده از نمایشگر به عنوان بلندگو است. شاید این تکنولوژی تا حدودی برای شما غریبه باشد، ولی کمپانی هواوی در این تکنولوژی از ارتعاشات صفحه نمایش استفاده کرده است تا در تماس‌های صوتی، صفحه نمایش به عنوان بلندگو عمل کند. در واقع این همان تکنولوژی است که کمپانی ال جی در گوشی‌هوشمند سری جی 8 خود استفاده کرده است. شما برای درک بهتر کارایی این تکنولوژی، می‌توانید مطلب مرتب با بکارگیری صفحه نمایش اولد به عنوان اسپیکر توسط کمپانی ال جی را مطالعه کنید.

در همین رابطه، کمپانی هواوی با استفاده از سیستم جدید تعلیق مغناطیسی، به ارتعاش صفحه نمایش و در نتیجه تولید صدا به هنگام تماس نائل گردیده است. این تکنولوژی نه تنها بسیار جذاب است، بلکه قادر است بهترین کیفیت تماس را تنها برای گوش شما پخش کند. این به آن معنی است که افراد دیگر در اطراف شما قادر به شنیدن این صدا نیستند.

 


قیمت، جایگزین‌ها و تاریخ عرضه


 

هواوی پی 30 پرو / huawei P30 Pro

گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو، تجربه‌ای همانند پرچمداران بازار از تمامی زوایا از جمله استایل، عملکرد و همچنین دوربین را به شما ارائه می‌دهد. از این رو، دور از انتظار نیست که این کمپانی بر اساس این عملکردها گوشی جدید را قیمت‌گذاری کند. به عبارتی دیگر، این گوشی جدید نیز به جمعیت پرچمداران بازار با قیمتی بالای 1000 دلار می‌پیوندد. لیست انواع مدل‌های این گوشی و قیمت‌ آن به شرح جدول زیر است:

مدلظرفیت حافظهرمقیمت
هواوی پی 30 پرو128 گیگابایت8 گیگابایت1000 یورو
هواوی پی 30 پرو256 گیگابایت8 گیگابایت1100 یورو
هواوی پی 30 پرو512 گیگابایت8 گیگابایت1250 یورو
هواوی پی 30128 گیگابایت6 گیگابایت800 یورو
هواوی پی 30 Lite128 گیگابایت6 گیگابایت350 یورو

متاسفانه در حال حاضر هیچکدام از نسخه‌های گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو به علت تحریم‌های کشور آمریکا در رابطه با اتهامات کمپانی هواوی و دولت چین، به کشور آمریکا صادر نخواهد شد. اما پیش‌خرید این گوشی‌ جدید برای نقاط دیگر دنیا، از روز بعد از رونمایی آن یعنی 6 فروردین 1398 (26 مارس 2019) آغاز شده است.

با توجه به قیمت‌گذاری موجود، می‌توان این گوشی‌هوشمند جدید را رقیبی سر سخت برای پرچمداران قدرتمند حال حاضر بازار نظیر آیفون 10 اس مکس، گلکسی اس 10 پلاس و همچنین گوگل پیکسل 3 ایکس ال (Google Pixel 3 XL) نام برد. آیا این گوشی هوشمند جدید در این رقابت سخت دوام می‌آورد؟ تنها زمان قادر به پاسخگویی این سوال است.

 


نظر نهایی


Huawei P30 Pro Back / قاب پشت هواوی پی 30 پرو

از دیدگاه ما، برای کسی که از گوشی‌هوشمند هواوی میت 20 پرو استفاده می‌کنند، گوشی‌هوشمند هواوی پی 30 پرو تقریباً مشابه به آن است. بزرگترین ارتقایی که می‌توان در این گوشی هوشمند جدید مشاهده کرد مربوط به صفحه نمایش آن است. در واقع ضعف نمایش رنگ سبز موجود در صفحه نمایش هواوی میت 20 پرو در این گوشی‌هوشمند جدید برطرف شده است. با این‌حال، در گوشی هواوی پی 30 پرو از تکنولوژی تشخیص چهره 3 بعدی موجود در هواوی میت 20 پرو استفاده نشده است. تکنولوژی که تقریباً بدون هیچ مشکلی در هواوی میت 20 پرو کار می‌کند. در واقع شما در هواوی پی 30 پرو یک سیستم تشخیص چهره جدید برپایه دوربین جلویی گوشی در اختیار دارید، اما این سیستم تشخیص چهره‌ای که در اینجا مشاهده می‌کنید همانند سیستم تشخیص چهره 3 بعدی موجود در هواوی میت 20 پرو نیست.

سیستم سنسور اثر انگشت موجود در صفحه نمایش این گوشی نیز به طرز قابل ملاحظه‌ای نسبت به هواوی میت 20 پرو ارتقا یافته است. اما با توجه به تجربه آن، این سیستم به هیچ عنوان همانند سیستم تشخیص چهره 3 بعدی و یا سنسورهای اثر انگشت (Fingerprint sensors) پیشین (فیزیکی) ایمن نیست.

سیستم بزرگنمایی دیجیتال جدید این گوشی هوشمند جدید نیز همانگونه که انتظار می‌رفته عمل می‌کند. اما بررسی‌های جدید و تخصصی‌تری در آینده در این رابطه برای شما در مجله اینترنتی پلازا قرار داده خواهد شد.

در نهایت، در صورتی که دارای گوشی‌هوشمند هواوی میت 20 پرو هستید، آیا باید گوشی‌ خود را به هواوی پی 30 پرو ارتقا دهید؟ جواب ما خیر است. مگر اینکه تمایل به استفاده از دوربین با کیفیت هواوی پی 30 پرو دارید. اما اگر گوشی هوشمند شما قدیمی‌تر و ضعیف‌تر از هواوی میت 20 پرو است، قطعاً تحت تاثیر سرعت عملکرد و همچنین دوربین بسیار خوب هواوی پی 30 پرو قرار خواهید گرفت.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
مریم
.
02 اردیبهشت 1398، 22:39
پاسخ
0
0
سلام. وقتتون بخیر. ببخشید این گوشی جایی موجود نداره الا سایت زیرmobotel[dot]ir/product/huawei-p30-proبه نظرتون ارزش خرید داره با این قیمت؟ اخه خیلی قیمتش رو بالا گذاشتن فکر کنم. لطفا کمکم کنید.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402