فیلم های دارای امتیاز 0 و یا 100 در Rotten Tomatoes را بشناسید

Rotten Tomatoes امتیاز فیلم ها
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بسیاری از مخاطبین امتیاز منتقدین در Rotten Tomatoes و دیگر سایت‌های امتیازدهی را معیار خوب یا بد بودن فیلم می‌دانند و به دنبال بالاترین امتیاز فیلم ها هستند. از این جهت تصمیم داریم 10 فیلم با امتیاز 100 و 15 فیلم با امتیاز 0 از این سایت را با هم مرور کنیم.

در عصری زندگی می‌کنیم که همه چیز به دو دسته سیاه و سفید، بهترین و بدترین تقسیم می‌شود و آدمیزاد هم علاقه زیادی دارد تا در مورد موضوعاتی که به بالاترین حد رسیده‌ یا به گند کشیده شده‌اند، بحث و جدل کند. وقتی حرف رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها یا حتی ماشین لباس‌شویی باشد، می‌خواهیم بدانیم کدام بهترین است و می‌شود رویش حساب باز کرد. در مورد فیلم‌های سینمایی هم اوضاع چندان تفاوتی ندارد و همه به دنبال دانلود فیلم با امتیاز بالا هستند. خوشبختانه Rotten Tomatoes پهلوانان واقعی را برایمان از پهلوانان پنبه‌ای جدا کرده است، پس نیازی نیست که تحقیق زیادی انجام دهیم.

البته اخیراً با کسب بالاترین امتیاز فیلم ها توسط فیلم‌های ضعیف، این شبهه به وجود دارد که آیا سیستم امتیازدهی قابل اعتماد است یا خیر! اکثریت مردم راتن تومیتوز را مد نظر قرار می‌دهند تا بدانند چه فیلمی را باید تماشا کنند و کدام را بیخیال شوند. به این ترتیب استودیوهای مختلف هم سعی دارند تا جایی که امکانش هست امتیاز فیلم ها را به 100% نزدیک کرده تا فیلمشان را جذاب‌تر جلوه دهند.

در ادامه نگاهی داریم به لیست فیلمهای با امتیاز بالا و بدترین فیلم‌های سینمایی تاریخ براساس امتیازشان در Rotten Tomatoes! کم پیش می‌آید که امتیاز فیلم ها به 100% کامل برسد، اما با زیر و رو کردن چندین و چند عنوان مختلف درنهایت چند فیلم با امتیاز بالا با گوجه‌های تماماً رسیده را دست‌چین و آ‌ن‌هایی که بوی فسادشان بالا زده و یک صفر کله گنده گرفته‌اند را جدا کردیم.

با امتیازات راتن تومیتوز موافقید؟ تنها یک راه برای رسیدن به پاسخ مناسب وجود دارد. بهتر است وقت را تلف نکنیم و فیلم هایی که امتیاز 10 (همان 100%) دارند و 15 تا که گرفتار 0 شدند را با هم مرور کنیم، اما قبل از آن بیایید ببینیم Rotten Tomatoes چیست و چگونه عمل می‌کند.

عناوین مطلب:

  • Rotten Tomatoes چیست
  • لیست فیلمهای با امتیاز بالا در Rotten Tomatoes
  • لیست پایین ترین امتیاز فیلم ها در راتن تومیتوز

 


Rotten Tomatoes چیست


راتن تومیتوز یک سایت بازبینی جمعی آمریکایی برای فیلم‌های سینمایی و سریال های تلویزیونی است. این سایت در سال 1998 توسط سه دانشجوی داشنگاه برکلی کالیفرنیا راه‌اندازی شد. نام Rotten Tomatoes به پرتاب کردن گوجه های گندیده توسط مخاطبان به صحنه بازی در صورت عدم رضایت اشاره دارد.

کارکنان این سایت نقدهای آنلاین را از نویسنده‌های معتبر جمع آوری می‌کنند. اگر اگر درصد تعداد نقدهای مثبت بیش از 60 باشد، آن فیلم عنوان گوجه تازه (Fresh) دریافت می‌کند و اگر کمتر از 60% باشد، عنوان گندیده (Rotten) را کسب می‌کند. بخشی هم به عنوان امتیاز منتقدین برتر وجود دارد که می‌توان امتیاز آن‌ها را به صورت جداگانه مشاهده کرد.

 


لیست فیلمهای با امتیاز بالا در Rotten Tomatoes


اگر به دنبال دانلود فیلم با امتیاز بالا هستید، در این بخش قصد داریم لیست فیلمهای با امتیاز بالا در راتن تومیتوز را با هم مرور کنیم.

 

10- The Terminator (1984) – 100%

دانلود فیلم با امتیاز بالا / Rotten Tomatoes / The Terminator

در مجموع 6 فیلم Terminator ساخته شده که هرکدام بازخورد متفاوتی در باکس آفیس داشتند. بین تمامی قسمت‌های سری، فیلم سال 1984 با بیشترین استقبال منتقدین امتیاز بالای 100% را از Rotten Tomatoes دریافت کرد.

با این که آرنولد شوارتزنگر از سال 1970 در سینما حضور داشت و در 1982 فیلم‌ Conan the Barbarian را بازی کرده بود، The Terminator دروازه جدیدی را برایش گشود. فرنچایز علمی-تخیلی Terminator طرفداران زیادی برای خودش دست وپا کرد و یکی دو فیلم اولش به یکی از کالت کلاسیک‌های سینما تبدیل شدند.

9- Paddington 2 (2018) – 100%

 دانلود فیلم با امتیاز بالا / Paddington 2

یک حقیقت رایج هست که دنباله‌ها غالباً کیفیت پایین‌تری نسبت به فیلم اصلی دارند. البته استثنا همیشه وجود داشته و Paddington 2 یکی از بارزترین مثال‌ها است.

وقتی قسمت اول فیلم در سال 2014 اکران شد، مردم عاشق «خرس ساندویچ مارمالاد دوست» داستان شدند. دنباله فیلم اول در اوایل امسال دقیقاً همان چیزی بود که طرفداران انتظارش را داشتند. Paddington 2 با پیام دوستی و عشق دل مخاطبان در هر سنی را نرم کرد و نشان داد که فیلم‌های خانوادگی هنوز سرگرم‌کننده‌ترین عناوین سینمایی هستند.

 

8- Before Sunrise (1995) – 100%

بالاترین امتیاز فیلم ها / Rotten Tomatoes / Before Sunrise

Before Sunrise اولین قسمت از سه‌گانه Before ریچارد لینکلیتر است و داستان عشق دو نفر که در قطار با یکدیگر آشنا می‌شوند را روایت می‌کند. اساس فیلم مکالمه زوجی است که در خیابان‌های وین راه می‌روند تا یکدیگر را بیشتر بشناسند. همین سوژه ساده Before Sunrise را در فهرست رمانتیک‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار می‌‌دهد.

شیوه‌ روایت داستان عاشقانه بین دو پروتاگونیست، به قدری زنده و آسیب‌پذیر است که بیننده مبهوت جادوی روابطشان می‌شود. هر سه فیلم Before در راتن تومیتوز امتیازات خوبی کسب کرده‌اند، اما Before Sunrise با 100% بالاترین امتیاز فیلم ها را دارد.

 

7- Toy Story 2 (1999) – 100%

بالاترین امتیاز فیلم ها / Rotten Tomatoes / Toy Story 2

از پیر و جوان، فرنچایز Toy Story را دوست دارند، اما این عروسک‌های سخنگو نزد بچه‌هایی که در دهه 90 رشد کردند، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. هنوز هم نمی‌توان گفت که کدام فیلم از دو تای دیگر بهتر بوده اما ظاهر امتیاز راتن تومیتوز برنده نهایی را مشخص می‌کند.

هم Toy Story و هم Toy Story 2 در سایت نمره کامل 100% را دریافت کرده‌اند، در حالی که فیلم سوم با 99% پشتشان قرار دارد. چنین چیزی برای یک فرنچایز بی‌سابقه است و ثابت می‌کند که ماجراجویی «وودی» و «باز» چه تأثیری در زندگی سینمایی‌مان گذاشت.

 

6- Leave No Trace (2018) – 100%

فیلم هایی که امتیاز 10 دارند / Leave No Trace / Rotten Tomatoes

یکی دیگر از عناوین لیست فیلمهای با امتیاز بالا Leave No Trace است. این اثر یکی از جدیدترین فیلم‌های اکران شده در این فهرست است و توانسته در همین مدت کوتاه خودش را به عنوان یک آثار موفق سینمایی نشان دهد.

فیلم با کارگردانی دبرا گرنیک، مشکلات یک سرباز (بن فاستر) که از بیماری روحی رنج می‌برد را با دخترش (توماسین مکنزی) روایت می‌کند. فیلم از سوی منتقدین مورد استقبال زیادی قرار گرفت و نقش‌آفرینی هر دو بازیگر کم‌نظیر بود. Leave No Trace از فیلم‌هایی است که باید تماشایش کنید و امتیاز بالای 100% نشان می‌دهد که هنوز هم استعدادهای جوان در سینما یافت می‌شوند.

 

5- Mr. Roosevelt (2017) – 100%

فیلم هایی که امتیاز 10 دارند / Rotten Tomatoes / Mr. Roosevelt

Mr. Roosevelt داستان یک زن جوان را روایت می‌کند که برای مواجهه با گذشته‌اش به شهر مادریش باز می‌گردد و مدتی با دوست جدیدش (دختر) در خانه دوست قدیمش (پسر) سر می‌کند.

فیلم اولین اثر کارگردانش، نوول ولز است و پس از اکران در سال 2017 مورد استقبال شدیدی قرار گرفت که امتیاز 100% از راتن تومیتوز را می‌توان گواه این قضیه دانست. Mr. Roosevelt با سکانس‌های مرتبط و لحظات احساسی شاید به سرشناسی دیگر رفقای صددرصدیش نباشد، اما بدون شک لیاقت این نمره را دارد.

 

4- The Sweet Hereafter (1997) – 100%

لیست فیلمهای با امتیاز بالا / Rotten Tomatoes / The Sweet Hereafter

این اثر درام کانادایی در سال 1997 روی پیامدهای تراژیک تصادف یک اتوبوس مدرسه تمرکز دارد و اندوه و معضلاتی که گریبان‌گیر خانواده بازمانده‌ها شده را ترسیم می‌کند.

لازم به ذکر است که The Sweet Hereafter موفقیت چندانی هم در باکس آفیس نداشت اما کلی جایزه و نامزدی، مثل گرند پریکس 1997، کن و دو نامزدی اسکار به خاطر بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌‎نامه اقتباسی را به دست آورد.

کیفیت بالای فیلم را با امتیاز 100% که از راتن تومیتوز کسب کرده می‌توانید حدس بزنید. The Sweet Hereafter همچنین در جشنواره تورنتو جزو 10 فیلم برتر کانادیی قرار گرفت.

 

3- Man on Wire (2008) – 100%

لیست فیلمهای با امتیاز بالا / Rotten Tomatoes / Man on Wire

Man on Wire یک مستند بیوگرافی در مورد راه رفتن روی سیم فیلیپ پتیت بین برج دو قولوی تجاری شهر نیویورک در سال 1974 است.

فیلم با اقتباس از کتاب To Reach the Clouds پتیت، بسیار موفق ظاهر شد و جایزه بهترین فیلم هیئت ژوری در جشنواره ساندنس 2008، بفتا برای فیلم برجسته بریتانیایی و اسکار برای بهترین اثر مستند را از آن خود کرد.

Man on Wire امتیاز بالای 100% را دارد بدون شک یکی از بهترین مستندهای تاریخ سینما است.

 

2- Mary Poppins (1964) – 100%

لیست فیلمهای با امتیاز بالا / Rotten Tomatoes / Mary Poppins

Mary Poppins با امتیاز 100% از Rotten Tomatoes در دل تمامی بچه‌های دنیا جا کرد و شادی و عشق را برایشان به ارمغان آورد. داستان پرستار بچه‌ای که به زندگی‌ رنگ و لعاب می‌بخشد یکی از دوست ‌داشتنی‌ترین فیلم‌های دیزنی است، پس امتیاز بالای منتقدین تعجبی ندارد.

فیلم Mary Poppins جدید با بازی امیلی بلانت، نتوانست روند امتیاز 100% را ادامه دهد.

 

1- Citizen Kane (1941) – 100%

 فیلم هایی که امتیاز 10 دارند / Rotten Tomatoes / Citizen Kane

همه موافقند که شاهکار اورسون ولز در 1941 یعنی Citizen Kane یکی از قابل احترام‌ترین فیلم‌‌های تاریخ است که متعاقباً در هر فهرستی از بهترین فیلم ها اسمش را مشاهده می‌کنید. احتمالاً از ابتدای این مطلب انتظار حضور «همشهری کین» را در صف صددرصدی‌های راتن تومیتوز داشتید.

فیلم در مورد افت و خیز یک روزنامه‌نگار ثروتمند است و همان قدر که اثری موفق در سینما محسوب می‌شود، توانسته مورد توجه مخاطبان‌ هم قرار بگیرد. Citizen Kane الگویی از بهترین فیلم تاریخ سینما است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
DClover
.
24 اسفند 1398، 01:14
پاسخ
0
1
من واقعا امروز شوک شدم میگم بهتون چرا.الان بدین فیلم سوپرمن رد سان یا پسر قرمز رو توی گوگل سرچ کنید نمره ی متا و آی ام دی بی اش هنوز نیامده ولی نکته ی شوک کننده اش برای من نمره ی صد در صدش در راتن تومیتوز هستش خب اونایی که دیدن نظر بدن بگن خوب بود یا بد.پس لطفا مقاله به روز رسانی شه سوپرمن رد سان هم قرار بگیره. پ.ن.خداکنه پی امم دیده شه
avatar
حدیدفام
.
07 خرداد 1398، 17:02
پاسخ
0
1
ترمیناتور عالی بود.
avatar
Omid
.
21 اردیبهشت 1398، 16:38
پاسخ
0
0
فقط ترمیناتور
avatar
مینا رضایی
.
21 اردیبهشت 1398، 16:24
پاسخ
0
0
همیشه فکر میکردم Rotten Tomatoes ی فیلم باید باشه. خیلی اتفاقی به این مطلب رسیدم و ممنون از مطلب خوب و کاملتون
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402