معرفی و بررسی کامل فیلم انتقام جویان 4 | پاسخ به سوالات پرتکرار درمورد فیلم Avengers Endgame

داستان فیلم انتقام جویان 4 / avengers endgame
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم انتقام جویان 4 در تاریخ 26 آوریل 2019 (6 اردیبهشت 1398) اکران شد و توانست رکوردهای سینما را جابجا کند. با پایان تماشای فیلم انتقام جویان ۴ یا انتقام جویان پایان بازی (Avengers Endgame) ممکن است سوالاتی برای شما پیش آمده باشد که در این مطلب به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

بیش از 10 سال و پس از 22 فیلم، انتقام جویان پایان بازی (Avengers Endgame) اکران شد و قطعا اونجرز جدید بزرگ‌ترین رویداد سینمایی سال 2019 بود. این فیلم رکوردهای زیادی را با موفقیت خیره کننده خود در باکس آفیس جابجا کرد. فیلم‌های اونجرز بازیگران محبوب زیادی را در خود دارند که یکی از دلایل موفقیت آن است. بیش از 10 سال پس از شروع دنیای سینمایی مارول با فیلم Iron Man، فیلم سینمایی اونجرز ۴ آخرین قسمت 22 فیلم بود که داستان تانوس را به اتمام می‌رساند.

اتمام مجموعه 22 فیلمی مارول پر از لحظات رضایت بخش کوچک و بزرگ است. در فیلم انتقام جویان 4 شاهد اشاره‌های مختلفی به فیلم‌های قبلی این مجموعه جذاب دنیای سینمایی مارول هستیم. مقیاس بزرگ انتقام جویان پایان بازی به همراه کل داستان‌های مربوط به دنیایی سینمایی مارول که باید به نتیجه برسند، احتمالا باعث به وجود آمدن سوالاتی برای طرفداران شده است. در ادامه قصد داریم ابتدا به طور کامل مسیر شکل گیری و داستان فیلم انتقام جویان ۴ را بررسی کرده و سپس به مهمترین سوالات پیرامون فیلم انتقام جویان پایان بازی تا جایی که در حد توانمان است پاسخ دهیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید

دقت کنید که ادامه متن پر از اسپویل‌های مختلف از داستان فیلم انتقام جویان 4 است.

دانلود فیلم اونجرز4

در این قسمت می‌توانید برای دانلود فیلم سینمایی اونجرز ۴ اقدام کنید. مدت زمان اونجرز 4 حدود 181 دقیقه است.

مسیر شکل گیری فیلم انتقام جویان ۴

فیلم انتقام جویان ۴ / تونی استارک زنده میشود

پپیش از اشاره به هر نکته‌ای در مورد فیلم انتقام جویان پایان بازی لازم است به مسیر تولید آن اشاره کنیم و این که چه شد که انتقام جویان 4 ساخته شد؟!

فیلم Avengers: Endgame مسیری طولانی را تا رسیدن به عنوان خود طی کرده است. در ابتدا این فیلم تحت عنوان Avengers: Infinity War-Part 2 نامگذاری شده بود، اما پس از مدتی چند ماهه در سال 2016 بود که استودیو مارول و برادران روسو از آن صرف نظر کردند. در آن زمان جو روسو به وبسایت Uproxx گفته بود:

«این دو، فیلم‌های متفاوت و مجزایی هستند. به همین خاطر ما قصد داریم تا عنوان فیلم بعدی را تغییر دهیم؛ فقط موضوع اینجاست که هنوز آن را انتخاب نکرده‌ایم».

تصمیم اولیه برای ساخت فیلم سینمایی اونجرز ۴ در اکتبر سال 2014 گرفته شد. در این زمان شرکت مارول اعلام کرد که دنباله فیلم انتقام‌جویان: عصر اولتران دو قسمتی خواهد بود و قسمت اول انتقام‌جویان: جنگ ابدیت – قسمت 1 نام خواهد داشت و در تاریخ 4 می 2018 منتشر می‌شود و قسمت 2، یک سال پس از آن یعنی در 3 می 2019 منتشر خواهد شد. با انتخاب برادران روسو برای کارگردانی هردو این فیلم‌ها، اعلام شد که فیلمبرداری و تولید هردو قسمت به صورت همزمان انجام خواهد شد. طولی نکشید که مارول باری دیگر طی خبری اعلام کرد که این دو فیلم داستان‌های مجزا و مستقل از یکدیگر دارند و بنابراین نمی‌توان آنان را به عنوان دنباله برای یکدیگر منتشر کرد. پس تصمیم بر این شد که نام این فیلم‌ها از از جنگ ابدیت 1 و 2 به عنوانی دیگر تغییر یابند.

فیلم سینمایی اونجرز ۴ / عکس انتقام جویان 4

کوین فایگی، مدیر عامل مارول استودیوز گفته بود که عنوان فیلم در اواخر سال 2018 اعلام خواهد شد و این کمپانی درست کمی قبل از اینکه موعد این حرف به سر آید، آن را عملی کرد. نام این فیلم به همراه اولین تریلر آن در تاریخ 7 دسامبر با عنوان انتقام جویان پایان بازی منتشر شد.

فیلمبرداری فیلم انتقام جویان ۴ یا همان اونجرز اند گیم با مدیریت ترنت اوپالاک در 10 آگوست 2017 در پاین‌وود آتلانتا آغاز شد. ضبط فیلم اونجرز 4 و جنگ ابدیت به وسیله دوربین‌های دوبعدی آی‌مکس آری انجام شد و این دو فیلم، به اولین فیلم‌هایی در هالیوود تبدیل شدند که به صورت کامل با دوربین‌های آی‌مکس فیلمبرداری شدند.

داستان انتقام جویان۴

قبل از اینکه به سوالات اصلی بپردازیم، ابتدا مروری کوتاه بر اتفاقات و داستان فیلم انتقام جویان 4 خواهیم داشت. سه هفته پس از نابودی نصف حیات در دنیا توسط تانوس، کارل دنورز (کاپیتان مارول) تونی استارک و نبولا را از فضا نجات داده و به زمین بازمی‌گرداند و همه انتقام جویان زنده متحد شده و به دنبال تانوس می‌روند که در یک سیاره متروکه است. اونجرز قصد دارند تا سنگ‌ها را بازپس گرفته و اتفاقات رخ داده را تغییر دهند، اما تانوس به آن‍ها می‌گوید که سنگ‌ها را نابود کرده است. ثور که از این حرف او خشمگین شده، سر تانوس را از تنش جدا می‌کند.

انتقام جویان پایان بازی / avengers endgame / انتقام جویان 4

5 سال بعد، «اسکات لنگ» که از قلمرو کوانتومی فرار کرده، به مقر انتقامجویان می‌رود و طی صحبت‌هایشان به این نتیجه می‌رسند که قلمرو کوانتومی اجازه سفر را در زمان می‌دهد. استارک و بنر (هالک) یک ماشین زمان می‌سازند و انتقام جویان با سفر به گذشته، تمامی سنگ‌های ابدیت را جمع آوری کرده و در دستکشی که استارک ساخته قرار می‌دهند. هالک با استفاده از این دستکش تمامی انسان‌هایی که تانوس نابود کرده بود را بازمی‌گرداند.

تانوس 2014 که در سفر انتقامجویان به گذشته از نقشه آن‌ها و موفقیت خود در آینده باخبر می‌شود، نبولای 2023 را دستگیر کرده و نبولای گذشته را به جای او به آینده می‌فرستد. نبولای گذشته با استفاده از ماشین زمان، تانوس و سفینه او را به زمان حال می‌آورد. طی اتفاقاتی تانوس دستکش و سنگ‌ها را به دست می‌آورد اما در نهایت تونی استارک سنگ‌ها را پس گرفته و تانوس و ارتش او را نابود می‌کند. استارک به خاطر انرژی منتشر شده از این کار می‌میرد. در نهایت هم شاهد مراسم خاکسپاری او هستیم.

ثور، «والکری» را به عنوان پادشاه «نیو آزگارد» انتخاب کرده و به گروه نگهبانان کهکشان اضافه می‌شود. «کوئیل» به دنبال گامورای 2014 می‌رود و «راجرز» سنگ‌های ابدیت را به مکان اولیه هرکدام در زمان برده و در گذشته باقی می‌ماند تا با «پگی کارتر» زندگی کند. در زمان حال هم او را می‌بینیم که سپر خود را به سم ویلسون می‌دهد.

بررسی فیلم سینمایی انتقام جویان 4 / avengers endgame / انتقام جویان پایان بازی

بازیگران انتقام جویان 4

یکی از نقاط قوت و جذابیت سری فیلم های اکشن انتقام جویان بازیگران آنان است. حضور تعداد زیادی از ستارگان مشهور و پرطرفدار در این مجموعه فیلم‌ها همواره مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. در این بخش بازیگران انتقام جویان پایان بازی را معرفی خواهیم کرد و توضیحی اجمالی در مورد نقش آنان نیز خواهیم داد.

رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک (آیرون من)

بازیگران انتقام جویان 4 / ایا سنگ های ابدیت وجود دارند

رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr.) متولد 4 آوریل 1965 هنرپیشه و تهیه‌کننده آمریکایی است. او توانست در سنین جوانی در بازیگری به موفقیت دست پیدا کند و به بازیگری محبوب تبدیل شود. او پس از ترک مصرف مواد مخدر و رفع مشکلات قانونی به تجدید موفقیت خود در سینما پرداخت. داونی جونیور یکی از پولسازترین بازیگران سینمای هالیوود است که بیشتر به دلیل بازی در نقش تونی استارک یا همان آیرون من معروف در مجموعه فیلم‌های کمپانی مارول شهرت دارد.

شخصیت آیرون من یکی از پایه‌گذاران انتقام‌جویان به‌شمار می‌رود. استارک، نابغه، میلیاردر و نیکوکار است. او برای خود زرهی الکترومکانیکی طراحی کرده‌است که هربار توسط خود وی به روز می‌شود.

کریس ایوانز در نقش استیو راجرز (کاپیتان آمریکا)

بازیگران فیلم انتقام جویان ۴ / مرگ تونی استارک در end game

کریس ایوانز (Chris Evans) یکی دیگر از بازیگران محبوب فیلم سینمایی اونجرز ۴ است با هیبت کاپیتان آمریکا در این فیلم ظاهر شده است. ایوانز پیش از این در مجموعه فیلم‌های کاپیتان آمریکا از شرکت مارول نیز نقش آفرینی کرده است و بخش اعظمی از محبوبیت خود را مدیون این شخصیت است. خبر خوب برای طرفداران ایوانز این است که کاپیتان آمریکا در فیلم انتقام جویان ۴ نیز حضور دارد.

کریس ایوانز که متولد سال 1981 در ایالت ماساچوست است حضور در فیلم‌های موفقی چون اسکات پیلگریم در برابر دنیا، برف‌شکن، آفتاب و با استعداد را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

کریس همسورث در نقش ثور

بازیگران فیلم سینمایی اونجرز ۴ / انتقام جویان ۴

کریستوفر همسورث (Chris Hemsworth) متولد 11 آگوست  1984 بازیگر استرالیایی است که برای ایفای نقش شخصیت ثور در دنیای سینمایی مارول شناخته شده است. البته این بدان معنا نیست که همسورث شهرت خود را مدیون این شخصیت باشد. جذابیت ظاهری و بازی‌های درخشان او سبب شده است تا یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازیگر غیر آمریکایی سینمای هالیوود به حساب آید. اولین حضور اهمسورث در دنیای بازیگری در تلویزیون استرالیا و با بازی در سریال خانه و دوری در سال 1988 شکل گرفت. از دیگر فیلم‌های مشهور همسورث می‌توان به آثاری چون، مجموعه فیلم‌های ثور، دکتر استرنج،کلبه‌ای در جنگل، مردان سیاه‌پوش، استخراج، سفیدبرفی و شکارچی و سحرگاه سرخ  اشاره کرد.

مارک رافلو در نقش بروس بنر (هالک)

بازیگران انتقام جویان پایان بازی / بازیگران انتقام جویان

هالک یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های ابرقهرمانی در جهان است که عضو جدایی ناپذیر گروه انتقام جویان بوده که در فیلم اونجرز اند گیم نیز حضور پررنگی دارد. شخصیت بروس بنر (با بازی مارک رافلو) یکی از انتقام‌جویان و دانشمندی نابغه است که پس از اینکه در معرض اشعه گاما قرار گرفت توانایی جدیدی در او به وجود آمد. پس از این اتفاق، با بالا رفتن ضربان قلب، شخصیت بروس، تبدیل به غول سبز رنگ و بسیار قدرتمندی به نام هالک می‌شود.

مارک رافلو (Mark Ruffalo) ایفا کننده نقش هالک در فیلم اونجرز اند گیم ،متولد 1967 است و علاوه بر بازیگری در زمینه‌های دیگری چون کارگردانی، تهیه کنندگی و فیلمنامه‌نویسی نیز فعالیت دارد. رافلو تا کنون در فیلم‌های تحسین شده‌ای چون بچه ها حالشان خوب است، فاکس کچر،خرس همیشه قطبی و اسپات لایت به ایفای نقش پرداخته و برای این فیلم‌ها نیز نامزد جوایز اسکار و بفتا شده است.

جاش برولین در نقش تانوس

بازیگران فیلم انتقام جویان 4 / شخصیت های انتقام جویان 4

تا کنون در مورد ابرقهرمانان فیلم اونجرز پایان بازی سخن گفتیم و حال نوبت به ابرشرور این داستان یعنی تانوس افسانه‌ای می‌رسد. کسی که تمام ابرقهرمانان محبوبمان در مقابل او صف کشیده‌اند. تانوس موجودی قدرتمند و از نژاد ابدی است که زادگاهش در قمر تایتان قرار دارد. او معتقد است که برای رسیدن به نظم لازم است تا موجودات به ‌طور عادلانه از هر نژاد و جنسیت از بین بروند تا جهان به تعادل برسد.

از آنجا که شخصیت تانوس نیازمند طراحی چهره خاصی بود، ظاهر این شخصیت به صورت موشن کپچر ساخته شد و جاش برولین (Josh Brolin) صداپیشگی آن را به عهده دارد. بنابراین چهره خود جاش برولین در این  مجموعه فیلم‌ها مشاهده نمی‌شود.

اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف (بیوه سیاه)

هنرپیشه‌های فیلم انتقام جویان 4

اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) بازیگر آمریکایی است که در سال‌های 2018 و 2019 گران‌ترین بازیگر زن جهان شد. مجله Time در سال 2021 او را در لیست 100 فرد تاثیرگذار جهان قرار داد. فیلم‌های او به فروشی بیشتر از 14.3 میلیارد دلار در سرتاسر جهان رسیده‌اند و همین موضوع جوهانسون را تبدیل به پرفروش‌ترین ستاره گیشه کرده است. اسکارلت جوهانسون تا کنون جوایز و افتخارات زیادی به دست آورده است؛ از جمله یک جایزه تونی و یک بفتا و نامزدی برای دو جایزه اسکار و پنج جایزه گلدن گلوب. وی در فیلم سینمایی اونجرز ۴ نقش ناتاشا رومانوف را ایفا می‌کند؛ یک جاسوس کارکشته و از اعضای سابق S.H.I.E.L.D.

برخی از آثار اسکارلت جوهانسون عبارتند از فیلم درام کمدی Lost in Translation محصول سال 2003، فیلم فانتزی The Prestige محصول سال 2006، فیلم علمی تخیلی Lucy محصول سال 2014، فیلم درام Marriage Story محصول سال 2019 و فیلم درام کمدی Jojo Rabbit.

جرمی رنر در نقش کلینت بارتون (شاهین‌چشم)

بازیگران فیلم انتقام جویان ۴

جرمی رنر (Jeremy Renner) بازیگر آمریکایی متولد سال 1971 است که حرفه‌اش را با بازی در آثار مستقل مانند فیلم ترسناک Dahmer محصول سال 2002 و Neo Ned محصول سال 2005 شروع کرد و سپس در نقش‌های مکمل در آثاری چون فیلم اکشن S.W.A.T. محصول سال 2003 و فیلم 28 Weeks Later محصول سال 2007 ایفای نقش کرد. رنر برای بازی در فیلم جنگی The Hurt Locker محصول سال 2008 و فیلم جنایی The Town محصول سال 2010 نامزد جایزه اسکار شده است.

دان چیدل در نقش جیمز رودز (ماشین جنگ)

بازیگران فیلم سینمایی اونجرز ۴

دان چیدل (Don Cheadle) بازیگر و فیلمساز آمریکایی متولد سال 1964 است که تاکنون جوایز و افتخارات زیادی به دست آورده است؛ از جمله دو جایزه گرمی، یک جایزه تونی، دو جایزه گلدن گلوب و دو جایزه انجمن بازیگران فیلم. همچنین وی برای یک جایزه اسکار، دو جایزه بفتا و 11 جایزه امی نامزد شده است.

برخی از آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم نئو-نوآر Devil in a Blue Dress محصول سال 1995، فیلم درام کمدی Boogie Nights محصول سال 1997، فیلم جنایی Out of Sight محصول سال 1998، سه گانه The Ocean’s، فیلم تاریخی Hotel Rwanda محصول سال 2004، فیلم ابرقهرمانی Iron Man 2 محصول سال 2010 و فیلم جنایی No Sudden Move محصول سال 2021.

پل راد در نقش اسکات لنگ (مرد مورچه‌ای)

بازیگران انتقام جویان پایان بازی

پل راد (Paul Rudd) بازیگر و فیلمساز آمریکایی متولد سال 1969 میلادی است و در سال 1991 وارد حرفه بازیگری شده. وی در سال 2019 در لیست Forbes Celebrity 100 قرار گرفت و در سال 2021 در مجله People، جذاب‌ترین مرد زنده جهان نام گرفت.

برخی از آثار او عبارتند از فیلم کمدی Clueless محصول سال 1995، فیلم عاشقانه Romeo + Juliet محصول سال 1996، فیلم کمدی Anchorman: The Legend of Ron Burgundy محصول سال 2004، فیلم کمدی This Is 40 محصول سال 2012، فیلم جاده‌ای The Fundamentals of Caring محصول سال 2016، فیلم درام کمدی Ideal Home محصول سال 2018 و فیلم Ghostbusters: Afterlife محصول سال 2021.

سایر شخصیت‌ها و هنرپیشه‌های فیلم انتقام جویان 4 عبارتند از:

  • بری لارسون (Brie Larson) در نقش کارول دنورز (کاپیتان مارول)
  • کارن گیلان (Karen Gillan) در نقش نبیولا
  • دانای گوریرا (Danai Gurira) در نقش اوکوی
  • بندیکت وانگ (Benedict Wong) در نقش وانگ
  • جان فاورو (Jon Favreau) در نقش هپی هوگان
  • بردلی کوپر (Bradley Cooper) در نقش راکت راکون
  • گوئینت پالترو (Gwyneth Paltrow) در نقش پپر پاتز
  • بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) در نقش دکتر استیون استرنج
  • تام هالند (Tom Holland) در نقش پیتر پارکر (مرد عنکبوتی)
  • چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) در نقش تی چالا (پلنگ سیاه)
  • الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) در نقش واندا ماکسیمف (اسکارلت ویچ)
  • زویی سالدانا (Zoe Saldaña) در نقش گامورا
  • دیوید باتیستا (Dave Bautista) در نقش آرتور داگلاس (درکس د دسترویر)
  • ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson) در نقش نیک فیوری
  • تام هیدلستون (Tom Hiddleston) در نقش لوکی
  • و …

آلبوم عکس اونجرز پایان بازی

در ادامه می‌توانید عکس‌هایی از فیلم سینمایی اونجرز ۴ را مشاهده کنید.

 

نمرات و بررسی فیلم سینمایی انتقام جویان 4

فیلم سینمایی اونجرز ۴ پس از اکران با استقبال گسترده مردم سراسر جهان مواجه شد و موفق شد تا به رقم فروشی شگفت‌انگیز، حدود 2 میلیارد و 798 میلیون دلار دست یافته و سود بسیاری را نصیب سازندگان خود کند. علاوه بر این انتقام جویان پایان بازی به مدت چند هفته در صدر جدول باکس آفیس آمریکا قرار داشت. فیلم اونجرز 4 نه تنها در گیشه موفق عمل کرده است بلکه نمرات منتقدان و سایت‌های معروف نقد و بررسی فیلم برای این فیلم، مهر تاییدی بر مقبولیت و موفقیت این فیلم زده است.

سایت معتبر راتن تومیتوز بر اساس امتیازات مردمی، درصد مقبولیت اونجرز اند گیم را 94 درصد اعلام کرده است. اونجرز پایان بازی در سایت‌های معتبر دیگری چون IMDb و متاکریتیک نیز به ترتیب نمرات 8.4 و 78 را کسب کرد و نشان داد که مورد تایید منتقدان نیز قرار گرفته است. در ادامه نگاهی به نظرات و نمرات منتقدان درباره فیلم انتقام جویان ۴ خواهیم انداخت.

داستان انتقام جویان۴ / تور اونجرز

Original-Cin / کارن گوردون: 100 از 100

در یک کلام؛ خارق‌العاده!

Washington Post / مایکل او سالیوان: 100 از 100

در فیلم Infinity War شاهد یک شکست بزرگ بودیم. شکستی که نومیدی و یاس ابرقهرمانان محبوبمان را به مخاطب نیز منتقل کرد. در عوض فیلم سینمایی اونجرز ۴ در لایه‌های عمیق‌تر جدای از داستان اصلی به مفاهیمی چون پذیرش و ادامه تلاش و حرکت به سمت جلو پرداخته است. علاوه بر این احساسی توام از غم، نوستالوژی و به نتیجه رسیدن را به مخاطب خود انتقال می‌دهد چرا که سرانجام بعد از گذشت 11 سال، داستان این مجموعه حماسی به طور کامل به پایان رسید.

The Atlantic / دیوید سیمز: 85 از 100

نکته جالبی که فیلم انتقام جویان پایان بازی به همراه داشت غافلگیری بود. همانطور که در این فیلم مشاهده می‌کنیم، روند پیشروی داستان در اونجرز اند گیم ،آهسته‌تر از حدی است که از آن انتظار داشتیم. هنگامی که مخاطب پیش از تماشای اونجرز پایان بازی به زمان نمایش 182 دقیقه‌ای آن نگاه می‌کند، انتظار وقوع صحنه‌هایی با حال و هوای بسیار اکشن و نفس‌گیر را دارد اما فیلم زمان طولانی‌اش را پر از صحنه‌های اکشن نکرده بلکه با روندی آهسته از طریق جذابیت و گیرایی مجموعه عواملش روی مخاطبان اثر می‌گذارد و این در نوع خود یک شاهکار سینمایی در این سبک به حساب می‌آید.

خلاصه فیلم اونجرز ۴ / بازیگران فیلم avengers

Philadelphia Daily News / گری تامپسون: 75 از 100

به شخصه به عنوان یکی از طرفداران مجموعه انتقام جویان انتظار این نتیجه را نداشتم چرا که اطمینان نداشتم که مارول بتواند بعد از آن هرج و مرج و نابودی که در فیلم جنگ بینهایت نمایش داد، به خوبی بتواند داستان مجموعه را جمع کند و باعث لذت همه بشود. نتیجه این تلاش مارول حیرت آور بود و این کمپانی بار دیگر نشان داد که به راحتی می‌تواند مخاطب خود را میخکوب کند.

سوالات رایج درمورد اونجرز 4

مدت زمان اونجرز 4 / مرگ تونی استارک در end game

حال نوبت آن است که به سوالات رایجی که در فضای مجازی توسط کاربران مطرح شده بود، پاسخ دهیم. پس در ادامه همراه ما باشید شاید به برخی سوالات شما نیز در همین بخش پاسخ داده شود.

1. چه کسانی در انتقام جویان پایان بازی می میرند؟ (واقعا می میرند!)

این بزرگترین سوالی است که پیش می‌آید. اونجرز می‌خواستند به هر نحو ممکن دوستانی که در جنگ ابدیت از دست داده بودند را بازگردانند و بر تانوس غلبه کنند. برای برخی از قهرمانان این امر به معنی فدا کردن خود بود.

«بلک ویدو» که در معبد وورمیر (Vormir) خودش را فدا کرد تا «هاوک آی» بتواند به سنگ روح دست پیدا کند، قطعا مرده است. مرگ او چهره تراژیک‌تری دارد چراکه تماشاگران می‌دانستند که این اتفاق قرار است چگونه رخ دهد؛ در اونجرز جنگ ابدیت هم تانوس دخترخوانده خود گامورا را در همین معبد کشته و سنگ را به دست آورده بود.

هنرپیشه‌های فیلم انتقام جویان 4 / avengers endgame / اونجرز 2019

حالا می‌رسیم به تونی استارک که یکی از شخصیت‌های اصلی انتقام جویان است. بسیاری از بخش‌های فیلم سینمایی اونجرز ۴ اشاره به شخصیت‌هایی دارد که ماجرا را آغاز کرده بودند. در اونجرز 2019 تونی استارک پدر می‌شود و با پدر خود هم ملاقات می‌کند. این یک لحظه تکامل برای این «نابغه بیلیونر پلی بوی خیر» است و در نهایت چیزی را که ما این همه مدت می‌دانستیم را اعتراف می‌کند؛ اینکه تونی استارک یک قلب دارد.

مرد آهنی پس از دزدیدن سنگ‌های ابدیت از تانوس او و ارتشش را با یک بشکن از بین می‌یرد. اما این کار تاوان سختی را برای او دارد و او در همانجا کشته می‌شود. همسر او «پپر پاتز» در لحظات پایانی در کنار او است و به اطمینان می‌دهد که می‌تواند با خیال راحت دنیا را ترک کند.

دانلود فیلم اونجرز4 / avengers endgame / فیلم انتقام جویان 4

2. مرد آهنی چگونه در فیلم انتقام جویان 4 سنگ های ابدیت را از تانوس گرفت؟

می‌توانیم فرض کنیم که این امر به خاطر ایجاد حواس پرتی هوشمندانه و زبردستی او است. ممکن است که تونی نوعی حالت ایجکت سریع را به دستکش ابدیت خود اضافه کرده است، اما احتمالا تانوس حساسیت زیادی را در آن دست‌های گنده‌اش ندارد.

3. کاپیتان آمریکا چگونه پتک ثور را در فیلم انتقام جویان ۴ به دست آورد؟

در یکی از جالب‌ترین صحنه‌های فیلم انتقام جویان 4 پتک ثور در آسمان پرواز می‌کند و به دست کاپیتان آمریکا می‌رسد. می‌دانیم که تنها، کسی که شایسته است می‌تواند از پتک ثور استفاده کند و این صحنه نشان می‌دهد که استیو راجرز واقعا شایسته است.

فیلم سینمایی انتقام جویان ۴ / avengers endgame / انتقام جویان 2019

این لحظه ما را یاد یکی از صحنه‌های فیلم Avengers Age of Ultron می‌اندازد که طی یک مهمانی در برج انتقام جویان، تیم اونجرز سعی می‌کنند پتک ثور را بردارند که هیچ کس قادر به انجام آن نمی‌شود. در این میان این استیو راجرز است که ثور را کمی نگران می‌کند. یکی از نظریه‌های طرفداران آن است که او عمدا آن را بلند نکرد اما خود او و ثور می‌دانستند که وی قادر به بلند کردن پتک او است.

4. پسربچه‌ای که در مراسم دفن مرد آهنی در فیلم سینمایی اونجرز ۴ حضور دارد کیست؟

در مراسم خاکسپاری تونی استارک شاهد حضور تمامی انتقام جویان و خانواده آن‌ها برای ادای احترام هستیم. در پشت صحنه شاهد نوجوانی هستیم که احتمالا متوجه او نشده‌اید اما او ارتباطات قوی با گذشته مرد آهنی دارد.

فیلم انتقام جویان 4 / اونجرز پایان بازی / avengers iron man

نام او هارلی کینر (Harley Keener) است. او همان پسربچه از Iron Man 3 است که تونی زمانی که در تنسی (Tennessee) بود از او محافظت کرد. هر دوی آن‌ها به خاطر علاقه‌شان به گجت‌های مختلف و مشکلات‌شان با پدر خود، با هم ارتباط برقرار کردند و دیدن اینکه این ارتباط در طول سال‌ها ادامه داشته، امری دلگرم کننده است.

5. آیا ثور اکنون در نگهبانان کهکشان 3 حضور خواهد داشت؟

بعد از اعطای فرمانروایی آزگارد به والکری، ثور به همراه نگهبانان کهکشان به دنبال ماجراجویی جدیدی می‌رود. ما می‌دانیم که نگهبانان کهکشان 3 وجود دارد و اگر پیتر کوئیل از این آدم قد بلند خوش تیپ خسته نشود، احتمالا در آینده نزدیک شاهد Asgardians of the Galaxy خواهیم بود. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، ثور همیشه یکی از انتقامجویان عجیب‌تر بود و باید منتظر باشیم و ببینیم جیمز گان با او چه کار می‌کند.

6. گامورا کجاست؟

گامورایی که در خط زمانی کنونی وجود دارد همانی نیست که با نگهبانان آشنا شده و نهایتا عاشق پیتر می‌شود. تانوس گامورای 2018 را کشت تا سنگ روح را به دست آورد و از آنجایی که این اتفاق قبل از Decimation اتفاق می‌افتد، او توسط بشکن هالک که همه چیز را برگرداند، زنده نمی‌شود. به جای آن شاهد گامورای قبل از نگهبانان کهکشان هستیم که در خط زمانی کنونی 2023 است. از آنجایی که گامورا اکنون هیچ ارتباطی با نگهبانان ندارد، او بعد از نبرد آخر ناپدید می‌شود و احتمالا به فضا برمی‌گردد، اما ما کاملا مطمئن نیستیم زیرا پیتر نمی‌تواند اثری از او پیدا کند. احتمالا در فیلم Guardians of the Galaxy Vol.3 از سرنوشت او آگاه می‌شویم.

فیلم انتقام جویان ۴ / avengers endgame / اونجرز 4

7. لوکی در فیلم انتقام جویان ۴ کجا رفت؟

با رفتن اونجرز به 2012 و طی یک درگیری، لوکی با استفاده از Tesseract خودش را به بیرون زمین تلپورت می‌کند. اینکه لوکی به کجا می‌رود را نمی‌دانیم اما احتمالا در مجموعه این شخصیت که دیزنی پلاس قرار است پخش کند، جواب این سوال را پیدا خواهیم کرد.

لوکی در اونجرز / loki avengers

8. آیا ما هنوز در 2023 فورتنایت بازی می کنیم؟

زمانی که راکت و هالک ثور را در نیو آزگارد ملاقات می‌کنند، او و دوستانش در حال انجام بازی Fortnite هستند. با اینکه قطعا این احتمال وجود دارد که هنوز هم این بازی در 2023 محبوبیت داشته باشد، اما از وقایع انتقام جویان 4 می‌توان برداشت‌های جالبی درباره نحوه ساخت و مصرف سرگرمی کرد. با نابودی نصف نیروی کاری، احتمال اینکه جامعه با چنین سرعتی که ما در 2019 داریم پیش برود کم است. شاید Decimation زمانی برای کاهش سرعت و روی کار آمدن حس نوستالوژی برای بازی‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی است؛ یادآوری چیزهایی که زمانی وجود داشتند.

9. آیا اونجرز ۵ ساخته میشود ؟

بله! خبر ساخت اونجرز 5 که چند ماه پیش توسط شرکت مارول تایید شد طرفداران بی‌شمار مجموعه فیلم‌های انتقام جویان را شگفت‌زده و بسیار خوشحال کرد. هرچند که شرکت مارول اطلاعات دقیقی از زمان ساخت، بازیگران و داستان اونجرز 5 ارائه نکرده است و تنها اعلام کرده است که این قسمت از انتقام جویان با گروهی متفاوت از بازیگران ساخته خواهد شد. در مورد تاریخ اکران انتقام جویان 5 نیز باید بگوییم که براساس شواهد موجود از برنامه کاری و سینمایی شرکت مارول، اکران اونجرز 5 تا سال 2023 موضوعی مبهم باقی خواهد ماند.

کلام آخر

شخصیت های انتقام جویان 4

در این مطلب به معرفی و بررسی کامل فیلم انتقام جویان 4 پرداختیم. از مسیر شکل گیری آن صحبت کردیم، نگاهی به خلاصه فیلم اونجرز ۴ و شخصیت‌های آن انداختیم و در نهایت پس از بررسی نمرات و نظرات منتقدان، به سوالات پرتکرار درباره فیلم انتقام جویان ۴ نیز پاسخ دادیم. نظر شما در مورد این فیلم چیست؟ چه سوالاتی درمورد فیلم سینمایی انتقام جویان ۴ دارید؟ نظرات و سوالات خود را در کادر پایین و در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران28 دیدگاه
avatar
A.b
.
21 تیر 1401، 12:23
پاسخ
0
1
سلام.همشونو میدونستم حقیقتا مشخص بود تو فیلم فقط این گزینه اخریه که گفتین اونجرز ۵ تو راهه رو ننیدونستن واقعا خوشحالم کرد چون واقعا لازمه حالا همه زیر این کامنت بنویسین بنظرتون دشمن اصلی اونجرز توی قسمت ۵ امش کیه😂
avatar
دانا صفری
.
21 تیر 1401، 00:15
پاسخ
0
0
همونطور که در سریال لوکی دیدیم لوکی در اونجرز ۴ درحال کشتن سربازان خط مقدس زمان بود
avatar
علی
.
06 دی 1399، 16:56
پاسخ
0
0
لوکی زنده میشه یا ن؟ ?
avatar
امین عباس کاشی
.
07 آذر 1399، 04:27
پاسخ
0
0
یه چند نکته بگم و آگاهتون کنم وقتی لوکی تو اندگیم با تزراکت فرار کرد یه بعد دیگه درست شد یعنی یه دنیای دیگه اما در همون زمان و این یعنی اتفاقات از رگنراک به بعد اصلا انجام نمیشه و توی همون بُعد جدید تونی و نات و ... نمردن و لوکی هم زنده هست درواقع فیلم فیلم رو نقض میکنه!! اما راجب کاپ باید بگم که مگه کاپ تو گذشته نموند؟پس یعنی وقتی انتقام جویان درست شد کاپ پیر شده بود و با تونی و غیره آشنایی نداره اما یک سوال بزرگ اینکه چطوری نسخه پیر کاپیتان سم رو میشناسه؟پس این کاپیتان مال همون بُعد های بوجود اومده توسط سفر های انتقام جویان به گذشتن و این یعنی این بُعد های بوجود اومده با هم یکی میشن و دوباره یه بُعد میشن اما راجب میستریو تو مرد عنکبوتی دور ازخانه که میستریو به پیتر میگه جهان های موازی وجود داره پیتر من از فُلان عدد اومدم و این میتونه تلنگری به ما باشه که شاید میستریو توی بُعد لوکی که فرار کرد بوجود اومده هرچند میستریو گفت توی فیلم که همه این داستان خیالی منو باور کردن این یعنی اینکه به پیتر گفته من از یه بُعد دیگه اومدم یا دروغ بوده یا واقعا از یه بُعد دیگه اومده خیلی ممنون بابت مقالتون
avatar
Nima
.
18 شهریور 1399، 18:47
پاسخ
2
4
سلام به همه ی طرفداران مارول باید بگم که بعضی از نظریه هایی که توی سایتا دادن درسته و بعضی هاشون دروغه ...... من فیلم انتقام جویان5 رو دیدم اگه با خودتون میگین اون که که هنوز اکران نشده باید بگم با استفاده از برنامه هایی فیلم های خارجی رو می تونم ببینم حالا هرکی خاست شماره بده تا از واتساپ بهش بگم در کل اونجرز 5ساخته شدولی بلک ویدو برنمیگرده تونی استارک رو هم زنده نمیکنن و & اپیتان امریکا هم دوباره بر میگرده لوکی از گزشته به اینده بر میگرده و ماجرای تانوس رو دوباره زنده میکنه تونی استارک هم در اخر اخر فیلم یه جوری نمیدونم برش میگردونن وتموم میشه
avatar
A.b
.
21 تیر 1401، 12:31
پاسخ
0
2
@Nima
ناموسا حرفاتو باور کنم😶
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402