مقایسه ایرپادز 2 و پاوربیتس پرو ؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

Powerbeats Pro / AirPods 2 / ایرپاد 2 / پاوربیتس پرو / ایرپادز 2
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ایرپادز 2 و پاوربیتس پرو از سری هدفون های بی سیم و باکیفیت کمپانی اپل هستند که هر یک با تفاوت‌های ظاهری و ویژگی‌های منحصر به فرد عرضه می‌شوند. اما شاید سوال شما این باشد که کدامیک را باید خریداری کنید؟ با ما در ادامه همراه باشید.

ماه گذشته، 9to5mac به طور انحصاری طراحی بیتس یعنی پاور بیتس پرو جدید و بی سیم شرکت اپل را به همراه ملزومات شارژ آن نشان داد. امروز نیز اپل هدفون بی سیم پاوربیتس پرو (Powerbeats Pro) را رسما تایید کرد و زمان عرضه آن را ماه می (اردیبهشت) اعلام کرد. این یعنی ایرپادز 2 (AirPod 2) با اولین رقیب واقعی خود به زودی روبه رو خواهد شد. خوب است بدانید که پاوربیتس پرو با رقابت شدیدی از ایرپادزها مواجه می‌شود، مخصوصا اینکه ایرپادز به نسخه 2 نیز بروزرسانی شده است. اما سوال اینجا است که کدام را باید خریداری کرد؟ در ادامه همراه ما باشید تا با یک مقایسه کامل به جواب سوال خود دست پیدا کنید. در ادامه این مقاله به بررسی عناوین زیر برای مقایسه دو هدفون بی سیم ایرپادز 2 و پاوربیتس پرو پرداخته شده است.

 

  • طراحی
  • عمر باتری
  • تراشه
  • کیفیت صدا در ایرپادز 2 و پاوربیتس پرو
  • کدامیک را باید خرید: ایرپادز 2 یا پاوربیتس پرو؟

 

طراحی ایرپادز 2 و پاوربیتس پرو

بزرگترین تفاوت بین ایرپادز 2 و پاوربیتس پرو طراحی آنها است. نسل دوم ایرپادزها همانند نسل قبلی خود طراحی شده‌اند و یکسان به نظر می‌رسند، بنابراین برای همه مناسب نخواهند بود. این در حالی است که چندین وسیله جانبی برای کمک به قرار گرفتن راحت ایرپادزها روی گوش شما تعبیه شده‌اند، اما قطعا باز هم برای همه مناسب نیستند. در همین حال، پاوربیتس پرو طراحی گوشی‌هایی را ارائه می‌دهد که به راحتی روی لاله گوش شما قرار می‌گیرند و مانع از افتادن آن‌ها می‌شوند. این مدل از سفارشی‌سازی پاوربیتس پرو آنها را انتخاب خوبی برای استفاده در زمان کار کردن و فعالیت‌های شدید و سخت می‌کند. در مجموع، بیتس به طور کلی شامل چهار اندازه گوشی مختلف است که همراه با پاوربیتس پرو عرضه می‌شوند. این در حالی است که نگهدارنده گوشی‌های هدفون می‌توانند متناسب با گوش شما تنظیم شوند.

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پاوربیتس پرو مجهز به دکمه‌های فیزیکی در هر دو گوشی شده است. این به آن معنی است که شما می‌توانید کارهایی از قبیل کنترل صدا و بازپخش را بدون استفاده از دستگاه متصل به هدفون بی سیم خود انجام دهید. خوب است بدانید که ایرپادزها از کنترل‌های پایه‌ای از طریق حرکات ضربه‌ای پشتیبانی می‌کنند، اما کنترل پاوربیتس پرو پیشرفته‌تر و قابل اطمینان‌تر است. توجه داشته باشید که پاوربیتس پرو اولین هدفون از خانواده بیتس است که از دکمه‌های فیزیکی بهره می‌برد.

powerbeats pro VS airpods 2 / مقایسه ایرپاد 2 و پاوربیتس پرو

از لحاظ اندازه، ایرپادزها و محفظه آنها هنوز هم نسبت به پاوربیتس پرو برتری دارند. در حالی که اپل توانسته است پاوربیتس پرو را 23 درصد کوچکتر و 17 درصد سبک‌تر از نسخه قبلی خود تولید کند، اما باز هم ایرپادزها بسیار کوچکتر از آنها هستند.

پاوربیتس پرو مقاوم در برابر عرق و آب ساخته شده و برای ارائه بهترین عملکرد در چنین شرایطی طراحی شده است. ایرپادزها برخلاف پاوربیتس پرو در برابر تعریق و رطوبت زیاد مقاوم نیستند و این مسئله نشان دهنده برتری پاوربیتس پرو در این زمینه است.

پاوربیتس پروها دارای قابلیت‌های تنظیم اندازه بیشتری نسبت به ایرپادزها هستند. اگر ایرپادزها اندازه گوش‌هایتان نباشند، قطعا خیلی بدشانس هستید. این در حالی است که پاوربیتس‌ها به راحتی قابلیت تنظیم دارند و می‌توانید اندازه آنها را متناسب با گوش خود تغییر دهید. از سوی دیگر برخی از مردم، طراحی نگهدارنده و یا همان هوک هدفون پاوربیتس پرو را دوست ندارند. تناسب هدفون‌ها با گوش یک مسئله کاملا شخصی است و اگر ایرپادز اندازه گوش شما نباشد، فرصت خوبی است که پاوربیتس پرو را امتحان کنید.

هندزفری بلوتوث ارلدام مدل BH03

هندزفری بلوتوث ارلدام مدل BH03Earldom BH03 Bluetooth Handsfree

نوع اتصالبی سیم
رابطبلوتوث,NFC
برد مفید10 متر

عمر باتری ایرپادز 2 و پاوربیتس پرو

powerbeats pro VS airpods 2 / مقایسه ایرپاد 2 و پاوربیتس پرو

 

مزیت عمده‌ای که پاوربیتس پروها نسبت به ایرپادزها دارند، عمر باتری است. به کمک این هدفون‌های بی سیم اپل شما می‌توانید تا 9 ساعت به موسیقی گوش دهید، در حالی که محفظه شارژ بیش از 24 ساعت بازپخش موسیقی را انجام می‌دهد. در عین حال، ایرپادز 2، 5 ساعت امکان گوش دادن به موسیقی را با هر بار شارژ فراهم می‌کند. محفظه ایرپادزها نیز بیش از 24 ساعت باز پخش را ارائه می‌دهند. برای علاقه‌مندان به ورزش پیشنهاد ما این است که مقاله بررسی AirPod ورزشی بیومتریک اپل را نیز در پلازا مطالعه کنید.

powerbeat pro VS airpod 2 / مقایسه پاوربیتس پرو با ایرپاد 2

از لحاظ شارژ سریع، ایرپادزها می‌توانند به ازای هر 15 دقیقه شارژ، 3 ساعت به زمان گوش دادن به موسیقی اضافه کنند. در عین حال، پاوربیتس پرو می‌تواند 1.5 ساعت پخش را به ازای 5 دقیقه شارژ و 4.5 ساعت را در 15 دقیقه اضافه کند.

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، یکی از ویژگی‌های برجسته ایرپادز 2 در پاور بیتس پرو پشتیبانی نمی‌شود. در حالی که محفظه ایرپادز 2 را می‌توان با شارژ بی سیم Qi شارژ کرد، محفظه پاوربیتس پرو تنها به روش شارژ برقی از طریق کابل لایتنینگ محدود می‌شود. این درحالی است که این ویژگی پاوربیتس پرو برای اپل 2019 با پشتیبانی از شارژ بی سیم دو طرفه، محدودیت بزرگتری خواهد بود.

هندزفری بلوتوث ارلدام مدل BH04

هندزفری بلوتوث ارلدام مدل BH04Earldom BH04 Bluetooth Handsfree

نوع اتصالبی سیم
رابطبلوتوث,NFC
برد مفید10 متر

تراشه

powerbeats pro VS airpods 2 / مقایسه ایرپاد 2 و پاوربیتس پرو

نسل دوم ایرپادز و پاوربیتس پرو هر دو دارای آخرین نسخه از تراشه اپل یعنی H1 هستند. این تراشه امکان همگام‌سازی هدفون بی سیم را با سایر دستگاه‌های اپل به صورت همزمان فراهم می‌کند. همچنین از قابلیت «Hey Siri» نیز بهره‌مند شده است. با پشتیبانی از Hey Siri، شما می‌توانید از دستیار صوتی فعال بدون نیاز به استفاده از آیفون خود کارهای مورد نیاز را انجام دهید. به این ترتیب ایرپادز 2 و پاوربیتس پرو از این نظر تقریبا یکسان هستند. آنها هر دو به یک اندازه با دستگاه‌های اپل خود کار می‌کنند و فرایند اتصال آنها فوق‌العاده ساده است. می‌توانید مقاله چگونه با ایرپادزهای خود از ویژگی Live Listen در iOS 12 استفاده کنیم؟ را نیز در پلازا بخوانید.

 

کیفیت صدا در ایرپادز 2 و پاوربیتس پرو

از این جهت که پاوربیتس پرو تا ماه می عرضه می‌شود و زودتر از این موعد به آن دسترسی نداریم تا کیفیت صدای آن را بررسی کنیم، بنابراین مقایسه آن از این نظر با ایرپادز 2 سخت است. گفته می‌شود که پاوربیتس پرو یک مزیت قابل توجه دارد: ایزوله سازی صدا. از آنجایی که پاور بیتس پرو از یک طراحی داخل گوش (In-ear) استفاده می‌کند، می‌تواند صدای اطراف را بهتر از ایرپادزها مسدود کند.

خوب است بدانید که ایرپادز 2 پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به نسل اول خود نداشته است، بنابراین اگر قبلا از ایرپادز استفاده کرده باشید، می‌دانید که کیفیت صدای آنها چگونه است. خبرگزاری CNET با رویکردی که از پاوربیتس پرو به دست آورده می‌گوید که کیفیت صدای قابل توجهی در مقایسه با ایرپادزها دارد.

 

کدام را بخریم؟ ایرپادز 2 یا پاور بیتس پرو؟

اگر مطمئن هستید که ایرپادز مناسب و اندازه گوش شما است و اندازه کوچک، تطبیق پذیر و محفظه شارژ آن را ارزشمند می‌دانید، در نتیحه یک انتخاب عالی به عنوان هدفون بی سیم برای شما محسوب می‌شوند. آنها صاف و براق هستند و به سرعت شارژ می‌شوند، از شارژ بی سیم بهره می‌برند و ارزان‌تر از خانواده بیتس‌ها هستند.

از طرف دیگر، اگر به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اید که به بیش از 5 ساعت زمان از عمر باتری برای پخش موسیقی و یا تماس تلفنی نیاز دارید، پاوربیتس پرو انتخاب مناسبی خواهد بود. آنها می‌توانند با یک بار شارژ کامل تا 9 ساعت موسیقی پخش کنند و شما می‌توانید 5 ساعت از زمان شارژ را در عرض 15 دقیقه دریافت کنید.

powerbeats pro VS airpods 2 / مقایسه ایرپاد 2 و پاوربیتس پرو

پاوربیتس پرو با چهار سرگوشی مختلف از نظر اندازه و قابلیت تنظیم نگهدارنده گوشی بسیار انعطاف پذیر و قابل تنظیم است. اگر رنگ این محصول برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، باید بدانید که پاوربیتس پرو در چهار رنگ منحصر به فرد عرضه می شود: سفید، سیاه، آبی تیره و سفید صدفی. این در حالی است که ایرپادز 2 تنها به رنگ سفید وارد بازار شده است. برای خرید هدفون‌های بیتس می‌توانید مطلب معرفی و راهنمای جامع خرید هدفون بیتس را در پلازا مطالعه کنید.

پاوربیتس پرو در ماه می و با قیمت 250 دلار وارد بازار خواهد شد. به هر حال ایرپادزها به طور قابل ملاحظه‌ای مقرون به صرفه‌تر هستند، مخصوصا اگر نسخه بدون محفظه شارژ را انتخاب کنید. خرید ایرپادز 2 از قیمت 159 دلار آغاز می‌شود، در حالی که محفظه شارژ بی سیم باتری هم دارد.

نظر شما چیست؟ آیا ایرپادز 2 و پاوربیتس پرو جزو بهترین گزینه‌های انتخابی هستند؟ اجازه دهید نظر شما را در این رابطه در بخش نظرات بدانیم.

 

خرید انواع هندزفری بلوتوث و بی سیم از فروشگاه پلازا
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402