13 نکته در مورد ضبط ویدیو با گوشی های گلکسی سامسونگ

samsung galaxy / ضبط ویدیو با گوشی گلکسی سامسونگ / دوربین گلکسی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

امروزه دوربین گوشی های سامسونگ سری گلکسی ویژگی‌های بسیار زیادی را در دل خود پنهان کرده‌اند به طوری که برای ضبط ویدیو در گوشی های گلکسی سامسونگ خوب است نکاتی که ادامه بیان می‌شود را بدانید. پس با ما همراه باشید.

samsung galaxy camera/ دوربین گلکسی سامسونگ

حالا دیگر گوشی‌های سری گلکسی به دوربین‌هایی مجهز هستند که همه قابلیت‌های ضبط یک ویدیوی باکیفیت را در اختیار دارند. با این حال اگر قرار است که لحظات به یاد ماندنی را با چنین دوربینی ضبط کنید کافی است نکاتی را درباره ضبط ویدیو در گوشی های گلکسی سامسونگ رعایت کنید تا ویدیوی شما جذاب‌تر به نظر بیاید. درواقع آخرین گوشی‌های گلکسی نشان می‌دهند که دوربین یک گوشی هوشمند تا چه اندازه می‎‌تواند اتفاق درخشانی را برایش رقم بزند. اما این در حالی است که توانایی بیشتر دوربین ممکن است باعث پیچیده‌تر شدن آن نیز شود. با ما همراه باشید تا 13 نکته از نکات ضبط ویدیو در گوشی های گلکسی سامسونگ را با شما در میان بگذاریم.

در ادامه این نوشتار ما بیشتر به ویژگی‌هایی از ضبط ویدیو در برنامه دوربین گلکسی می‌پردازیم. جالب است بدانید ویژگی‌های دوربین گلکسی در نسخه‌های اندروید اوریو و اندروید 9 پای بدون تغییر باقی مانده و تقریبا مشابه هستند. پس همه دارندگان نسخه های اخیر گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی می‌توانند از این نکات استفاده کنند. درواقع این مقاله برای دارندگان گوشی‌های پرچمداری همچون گلکسی اس 8، سامسونگ گلکسی اس 9، سامسونگ گلکسی نوت 8، سامسونگ گلکسی نوت 9 و همچنین پرچمدارن جدید مناسب است. شما می‌توانید بررسی بنچمارک DxoMARK گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9 را در پلازا مشاهده کنید. پس اگر یکی از این گوشی‌های پرچمدار یاد شده را در اختیار دارید، می‌توانید با اطمینان نکاتی که در ادامه بیان می‌شود را ارزیابی کنید و نتایج جالبی را بدست آورید. در ادامه با تیترهای زیر شما را همراهی خواهیم کرد:

 

  • نکته اول: نسبت ابعاد (Aspect Ratio) را در گوشی هایی با رابط کاربری وان اتنظیم کنید
  • نکته دوم: رزولوشن ویدیوی خود را تغییر دهید
  • نکته سوم: چگونه با دوربین گلکسی ویدیوهایی را صاف و بدون لرزش ضبط کنید
  • نکته چهارم: ضبط ویدیو با هندزفری
  • نکته پنجم: یزرگنمایی داخلی و خارجی در ضبط ویدیو در گوشی های گلکسی سامسونگ
  • نکته ششم: از دکمه های کنترل صدا به عنوان شاتر استفاده کنید
  • نکته هفتم: گیف های سریع ایجاد کنید
  • نکته هشتم: پیش نمایش ویدیو قبل از ضبط
  • نکته نهم: استاد اسلوموشن (گلکسی اس 9 و نسخه های بالاتر)
  • نکته دهم: اعمال فیلترها
  • نکته یازدهم: فعال کردن خطوط شبکه‌ای (Grid Lines)
  • نکته دوازدهم: حداکثر سازگاری
  • نکته سیزدهم: افزودن استیکرهای واقعیت مجازی

 

نکته اول: نسبت ابعاد را در گوشی هایی با رابط کاربری وان اتنظیم کنید

اگر رابط کاربری جدید وان (One UI) بر روی گوشی گلکسی شما اجرا می‌شود، کافی است تنها با طی چند مرحله ساده نسبت ابعاد را تنظیم کنید. خوب است اشاره کنیم که این تنظیم هم برای ضبط ویدیو با دوربین سلفی و هم برای ضبط ویدیو با دوربین اصلی لازم خواهد بود. برای این کار کافی است که بر روی گزینه Ratio که در بالای نمایشگر قرار دارد، ضربه بزنید و از بین گزینه‌های «16:9»، «Full» و «1:1» چه برای دوربین اصلی و چه برای دوربین سلفی برگزینید.

خوب است خاطرنشان کنیم که نسبت ابعاد در گوشی‌های مختلف گلکسی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در موبایل سامسونگ گلکسی اس 10 برای ضبط ویدیو در ابعاد 1080×1920 پیکسل می‌بایست گزینه «16:9»، در ابعاد 1080×2288 پیکسل گزینه «Full» و برای ابعاد 1440×1440 گزینه «1:1» را انتخاب کنید. خوب است بدانید که کیفیت گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 10 به خوبی هواوی میت 20 پرو است.

 

نکته دوم: رزولوشن ویدیوی خود را تغییر دهید

در گوشی‌های سامسونگی که مجهز به اندروید اوریو با رابط کاربری وان هستند، لازم است که رزولوشن نیز تنظیم شود. درواقع زمانی که شما از نسبت ابعاد 16:9 استفاده می‌کنید، دوربین سامسونگ این اجازه را به شما خواهد داد تا وضوح تصویر را به دلخواه خود تنظیم کنید. برای این کار باید به بخش تنظیمات دوربین بروید. (در اندروید 8 اوریو این گزینه در سمت چپ و بالای دکمه شاتر قرار دارد و در رابط کاربری وان این گزینه در بالای نمایشگر سمت چپ قرار گرفته است).

حالا کافی است که از بخش Video Size اندازه دلخواه خود را چه برای دوربین سلفی و یا دوربین اصلی انتخاب کنید. برای انتخاب رزولوشن در حالتی که نسبت ابعاد «16:9» را انتخاب کرده‌اید حداکثر کیفیت و نرخ فریم رزولوشن UHD و یا 60 فریم در ثانیه است. هرچند انتخاب این گزینه ها باعث خواهد شد تا فیلم های باکیفیت تر و با حجم بیشتری را ضبط کنید.

 

نکته سوم: ضبط ویدیوهای صاف و بدون لرزش

در اندروید اوریو و همچنین رابط کاربری وان لازم است نکاتی را در این زمینه رعایت کنید. درواقع زمانی که در حال ضبط ویدیویی با گوشی هوشمند سامسونگ گلگسی اس 10 هستید، شاهد تنظیمات بسیار خوبی خواهید بود که به روانی ویدیو و همچنین ضبط ویدیوی بدون لرزش کمک قابل توجهی می‌کند. درواقع گزینه Super Steady که نماد آن دستی است که در بالای نمایشگر قرار دارد و آن را در تصویر هم مشاهده می‌کنید، این امکان را برای شما فراهم می‌آورد.

درواقع انتخاب گزینه یاد شده به طور قابل توجهی باعث خواهد تا در پایان یک ویدیوی صاف و بدون لرزش داشته باشیم. اما در مورد دستگاه‌های قدیمی‌تر باید بگوییم که گزینه Super Steady وجود ندارد اما به جای آن کاربران می‌‎توانند گزینه Video stabilization را از بخش تنظیمات دوربین برگزینند که این گزینه نیز باعث خواهد شد تا ویدیوهای خوبی را ضبط کنند. هرچند ممکن است نسخه یاد شده به خوبی گزینه Super Steady در دوربین پرچمدار جدید سامسونگ کار نکند، اما با این حال می‌تواند نتیجه خوبی را از خود به جای بگذارد.

 

نکته چهارم: ضبط ویدیو با هندزفری

می‌توان گفت دستگاه‌های گلکسی دارای گزینه‌های تقریبا پنهانی در بخش دوربین هستند که به شما اجازه خواهند داد دستوراتی را بدون نیاز به دستیار هوشمند بیکسبی و سایر دستیارهای هوش مصنوعی به دوربین بدهید. برای فعال کردن این گزینه در رابط کاربری وان گزینه Shooting methods را در بخش تنظیمات دوربین را برگزینید و گزینه Voice control را فعال کنید. در اندروید اوریو نیز گزینه Voice Control در بخش Common تنظیمات دوربین قرار گرفته است.

 

نکته پنجم: بزرگنمایی داخلی و خارجی در ضبط ویدیو در گوشی های گلکسی سامسونگ

همچنین بخوانید :

خوب است بدانید که عملکرد زوم در دوربین گلکسی یکی از ویژگی‌های مفید آن است و اجازه خواهد داد تا تصاویر کلوزآپی را از فاصله های دلخواه از سوژه‌های مورد نظر ثبت کنید. این در حالی است که گوشی‌های پرچمداری همچون سامسونگ گلسی اس 10 و گلکسی نوت 9 زوم 10 برابری را ارائه می‌دهند که برای یک گوشی هوشمند به عنوان یک ویژگی قابل توجه شناخته خواهد شد. در برنامه دروبین گلکسی با رابط کاربری وان شما به راحتی و با ضربه زدن بر روی آیکن درخت که در بالای علامت شاتر دوربین قرار دارد می‌توانید شاهد زوم دو برابری باشید. حتی می‌توانید زوم مورد نظر خود با سوایپ کردن روی آیکون‌ها تنظیم کنید و به سوژه نزدیک‌تر شوید.

بزرگنمایی داخلی و خارجی در ضبط ویدیو در گوشی های گلکسی سامسونگ مبتنی بر اندروید اوریو نیز دو روش برای اعمال بزرگنمایی در اختیار شما قرار می‌دهد. اولا اینکه شما می‌توانید قبل از شروع ضبط، با سوایپ کردن روی دکمه شاتر این کار را انجام دهید. دوم هم اینکه زمانی که فیلمبرداری را شروع کردید، لا سوایپ کردن روی دکمه توقف ضبط، می‌توانید در حین فیلمبرداری زوم کنید.

zoom in and zoom out with galaxy/ زوم داخلی و زوم خارجی در گلکسی با دکمه شاتر دوربین

 

نکته ششم: از دکمه های کنترل صدا به عنوان شاتر استفاده کنید

شما برای راحتی بیشتر می‌توانید از دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا برای شروع و یا حتی توقف ضبط ویدیو در گوشی های گلکسی سامسونگ استفاده کنید. اگر با رابط کاربری وان کار می‌کنید، از بخش تنظیمات برنامه دوربین گزینه Shooting methods را برگزینید و در اندروید اوریو نیز به بخش Common از تنظیمات بروید. بعد از آن بر روی گزینه Press Volume key to ضربه بزنید و گزینه Take picture or record video را انتخاب کنید. خوب است بدانید که اگر لمس صفحه برای بزرگنمایی برای شما سخت است، می‌توانید از دکمه‌های کنترل صدا برای زوم کردن و بزرگنمایی نیز استفاده کنید.

 

نکته هفتم: گیف های سریع ایجاد کنید

همان‌طور که می‌دانید گیف‌ها خوراک شبکه‌های اجتماعی هستند. اما ساختن آنها همیشه آسان نیست. اما در گوشی‌های گلکسی به جای ضبط یک ویدیو و تبدیل آن به گیف می‌توانید به راحتی گیف ایجاد کنید. روش کار هم به این صورت است که اگر با یک گلکسی مبتنی بر اوریو کار می‌کنید، می‌توانید گزینه مربوطه را به راحتی از بخش تنظیمات برنامه دوربین فعال کنید. در بخش تنظیات بر روی گزینه Hold Camera button to ضربه بزنید و از منویی که باز می‌شود گزینه Create GIF را انتخاب کنید. در گوشی‌های گلکسی مبتنی بر رابط کاربری وان هم می‌توانید در بخش تنظیمات دوربین گزینه Hold Shutter button to را به منظور ثبت گیف بفشارید.

 

نکته هشتم: پیش نمایش ویدیو قبل از ضبط

از آنجایی که با اپلیکیشن دوربین گلکسی می‌توانید هم تصاویر ثابت و هم ویدیو ضبط کنید، در زمان ضبط ویدیو در گوشی های گلکسی سامسونگ احتمال بزرگنمایی ناخواسته وجود خواهد داشت. این مورد اغلب موجب ضبط تصاویری می‌شود که با لرزش آغاز می‌شوند، چرا که شما باید دوباره دوربین را سریعا طوری تنظیم کنید که روی سوژه برود. خوشبختانه رابط کاربری وان این مشکل را با تبدیل کردن ضبط ویدیو به یک حالت دوربین مخصوص به خود، این مشکل را حل کرده است.

اگر گوشی شما مبتنی بر اندروید اوریو است، شما می‌توانید پیش نمایشی از ویدیوی خود را مشاهده کنید. برای این کار کافی است تا روی دکمه ضبط ضربه بزنید و تا زمانی که آماده ضبط کردن واقعی هستید آن را نگه دارید نمایی از ویدیو را مشاهده کنید. زمانی که آماده ضبط هستید، آن را رها کنید تا ضبط ویدیو آغاز شود.

 

نکته نهم: استاد اسلوموشن (گلکسی اس 9 و نسخه های بالاتر)

با بیان این نکته باید بگوییم که گوشی‌های سری گلکسی می‌توانند ویدیوهایی را به صورت اسلوموشن با نرخ 960 فریم در ثانیه ضبط کنند. این ویژگی برای ضبط اسلوموشن و همچنین ادیت چنین ویدیوها عالی است و در واقع یک مشخصه کاربرپسند محسوب می‌شود. شما می‌توانید شاهد این ویژگی در گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 9 و همچنین نسخه‌های بالاتر آن در ضبط ویدیو در گوشی های گلکسی سامسونگ باشید. در این مقاله می‌توانید مقایسه ای از پرچمداران جدید گلکسی اس 10 را با گلکسی اس 9 مطالعه کنید.

 

نکته دهم: اعمال فیلترها

گفتنی است که فیلترهای ویدیویی نه تنها برای بهتر جلوه دادن رنگ‌ها ابزراهای مناسبی محسوب می‌شوند؛ بلکه ابزارهای خوبی نیز جهت بهتر کردن ظاهر ویدیو در شرایط نور مختلف به شمار می‌روند. با این حساب خوب است بدانید که فیلترهای گلکسی بسیار آسان از طریق برنامه دوربین در دسترس کاربران قرار دارند. تنها کاری که لازم است کاربران انجام دهند این است که پیش از فیلمبرداری فیلتر مورد نظر را چه در اندروید نسخه اوریو و چه در رابط کاربری وان انتخاب کرده تا فیلتر بر روی ویدیوی قابل ضبط اعمال شود. خوب است اشاره کنیم که کاربران می‌توانند فیلترهای بیشتری را هم از گلکسی استور سامسونگ دانلود کنند.

 

نکته یازدهم: فعال کردن خطوط شبکه‌ای (Grid Lines)

خطوط شبکه‌ای یا در واقع همان گرید لاین ها در زمان عکاسی با دوربین گلکسی روشی عالی برای تمرین تکنیک‌های مختلف عکاسی همچون قانون یک سوم در عکاسی است. همچنین خوب است بدانید این ویژگی به ضبط فیلم‌های باحداکثر کیفیت ممکن نیز کمک خواهد کرد. گفتنی است که این ویژگی به راحتی در دوربین‌های گلکسی سامسونگ فعال می‌شود. برای فعال کردن این ویژگی از تنظیمات دوربین می‌بایست گزینه Useful features یا Common را در رابط کاربری وان و اندرویدی اوریو برگزید و حالت دلخواه گرید را از بین گزینه هایی که ارائه می‌دهد انتخاب کرد. درواقع این گزینه‌ها شامل گزینه 3×3، Square و Off است. که با انتخاب گرید لاین های مربوطه شاهد خطوط ضعیفی برای اعمال تنظیمات بیشتر بر روی دوربین در زمان ضبط ویدیو خواهید بود.

 

نکته دوازدهم: حداکثر سازگاری

ویدیوها یکی از رسانه های قابل انتشار و همچنین به اشتراک گذاری هستند. پس باید این ویژگی را داشته باشند تا در سیستم‌های مختلفی همچون کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ ها، موبایل‌های مختلف و تبلت ها نمایش داده شوند. گفتنی است اگر می‌خواهید از این جهت مطمئن شوید که نتیجه ضبط ویدیو در گوشی های گلکسی سامسونگ شما در سیستم های مختلف قابلیت پخش را دارد می‌‎بایست به بخش تنظیمات برنامه دوربین بروید. و بعد گزینه Video size را برای دوربین اصلی برگزینید. سپس گزینه High efficiency video را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه مطمئن باشید که ویدیوی ضبط شده با گلکسی شما با سیستم های مختلف سازگار خواهد بود. البته توجه داشته باشید که در این صورت ویدیوهای شما ممکن است فضای بیشتری را اشغال کنند.

 

نکته سیزدهم: افزودن استیکرهای واقعیت مجازی

اگر بخواهید برخی از استیکرهای واقعیت مجازی و ایموجی‌های جالبی را شبیه آنچه که در گوشی‌های پیکسل مشاهده می‌کنید به ویدیوهای خود اضافه کنید، باید بگوییم که دوربین‌های گلکسی نیز این امکان را برای شما فراهم می‌آورند. برای این کار کافی است در رابط کاربری وان بر روی گزینه AR Emoji که در بالای صفحه برنامه دوربین قرار دارد، ضربه بزنید. در اندروید اوریو نیز می‌توانید این گزینه را در Camera Mode پیدا کنید.

در مجموع خوب است خاطر نشان کنیم هرچند ویژگی ایموجی‌های واقعیت مجازی در هنگام در ضبط ویدیو در گوشی های گلکسی سامسونگ در مقایسه با پلی گراند دوربین گوگل عملکرد ضعیف‌تری دارد، اما خوشبختانه شما می‌توانید استیکرهای واقعیت مجازی پیکسل را نیز بر روی گلکسی خود داشته باشید که در مقاله چگونگی افزودن استیکرهای واقعیت مجازی به ویدیو در سایت Gadgethacks این موضوع بیان شده است. در ادامه می‌توانید شاهد ویدیویی باشید که امکان افزودن استیکرهای واقعیت افزوده به دوربین اندروید اوریو در گوشی‌های اندرویدی را نمایش خواهد داد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
Amir
.
26 آذر 1399، 23:07
پاسخ
0
0
سلام خسته نباشید خدمت شما من وقتی با دوربین جلو فیلم میگیرم فیلم تصویرم رو برعکس ضبط میکنه گوشیم A10s
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402