چرا باید به خرید موس پد باکیفیت اهمیت بدهیم؟

موس پد باکیفیت / razer-vespula-plastic
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هزینه کردن برای داشتن یک موس پد باکیفیت برای کاربران حرفه‌ای و گیمرها از ارزش بالایی برخوردار است. در این مقاله به مزایای داشتن یک موس پد حرفه‌ای اشاره شده و موس پد گیمینگ ریزر مدل Vespula V2 معرفی می‌شود.

اگرچه اهمیت و ضرورت استفاده از موس پدها در مقایسه با گذشته کم‌رنگ‌تر شده است اما همچنان اگر یک کاربر حرفه‌ای هستید که ساعت‌های زیادی با موس سروکار دارید و یا چنانچه یک گیمر حرفه‌ای باشید، مطمئنا برای پیروزی در بازی به دقت بالا و عملکرد عالی موس خود نیاز خواهید داشت. پیش‌تر در پلاازمگ مقاله‌ای در خصوص «10 موس پد برتر موجود در بازار برای گیمرها و کاربران عادی» را منتشر کرده‌ایم که در آن به 10 موس پد خوب و باکیفیت موجود در بازار اشاره شده بود، اما در این نوشتار قصد داریم در ابتدا مزایا و اهمیت داشتن یک موس پد باکیفیت را با هم بررسی کرده و سپس نگاهی به موس پد حرفه‌ای گیمینگ ریزر مدل Vespula V2 داشته باشیم؛ با ما همراه باشید.

فهرست عناوین:

  • استفاده از یک موس پد خوب و باکیفیت چه مزایایی دارد؟
  • موس پد گیمینگ ریزر مدل  Vespula V2

Razer Vespula V2 / موس پد باکیفیت گیمینگ ریزر مدل VESPULA V2

 


استفاده از یک موس پد خوب و باکیفیت چه مزایایی دارد؟


شاید تصور اینکه مبلغ زیادی را برای خرید یک موس پد هزینه کنید، برایتان کمی مشکل باشد و کلا خرید یک ماوس پد 700 هزار تومانی را کاری بیهوده و غیرعقلانی بپندارید اما اگر با مزایای یک موس پد خوب و باکیفیت آشنا شوید، احتمالا تغییر عقیده خواهید داد.

درست است که با پیشرفت تکنولوژی و ظهور موس‌های جدید، دیگر خبری از موس‌های توپی قدیمی نیست که چنانچه موس پد زیر آنها وجود نداشته باشد، نتوان با موس کار کرد. امروزه به لطف حضور موس‌های لیزری و نوری، دیگر استفاده از موس پد خیلی ضروری تلقی نمی‌شود. در حقیقت این نوع موس‌ها بدون آنکه با سطح موس پد نیز تماس داشته باشند، قابل استفاده هستند. اما استفاده از موس پد به عنوان یک عادت و خاطره نوستالژیکی که از زمان‌های قدیم برای کاربران باقی مانده است، هنوز طرفداران خاص خود را دارد.

موس / mouse

علاوه بر این، هر دو کمپانی مایکروسافت و لاجیتک در سال‌های گذشته دو تکنولوژی جدید با نام‌های بلو ترک (Blue Track) و دارک فیلد (DarkField) را معرفی کرده‌اند که موجب شده است موس‌ها در هر شرایطی عملکرد عالی از خود نشان دهند. این دو کمپانی ادعا می‌کنند که موس‌های جدید نوری و لیزری قادر خواهند بود حتی روی سطوح شیشه‌ای نیز به خوبی کار کنند. در حقیقت به لطف بهره‌مندی موس‌های جدید از این فناوری، نیاز و وابستگی به موس پد کاملا به حداقل میزان خود رسیده است.

اما همزمان با پیشرفت موس‌ها و افزایش کارایی آنها، طراحی و عملکرد موس‌ پدها نیز تغییر کرد. درواقع شرکتی همانند ریزر به سرعت دریافت که وجود دو تکنولوژی بلو ترک و دارک فیلد در طراحی موس‌ها، بدین معنی نخواهد بود که موس پدهای حرفه‌ای و تخصصی بی‌ارزش تلقی شوند. پیرلین هون، معاون فروش محصولات ریزر طی بیانیه‌ای اعلام کرد درست است که برخی از کمپانی‌ها ادعا می‌کنند که موس‌های جدید روی هر سطحی به خوبی کار خواهند کرد، اما برای یک گیمر حرفه‌ای مسئله فرق می‌کند. یک گیمر موس خود را روری هر سطحی نگذاشته و همیشه به دنبال یک موس پد خوب و باکیفیت است.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، تفاوت مشخصی میان یک سطح معمولی با سطح بهینه‌سازی شده است و این سطوح بهینه‌سازی شده، ردیابی‌ها و حرکات بسیار دقیقی از نشانگر موس، حتی در سرعت بالای حرکت دست کاربر به او خواهند داد. در همین راستا مدیر و مسئول فروش کمپانی استیل سریز، کیم رام نیز اظهار کرده است اینکه یک موس می‌تواند روی یک سطح شیشه‌ای نیز کار کند لزوما بدین معنا نیست که هر سطحی برای کار کردن با موس عالی و بدون اشکال است. درحقیقت سطوح با زبری نامناسب می‌توانند اصطکاک کمی به موس داده و سبب شوند که دقت موس پایین آمده و نشانگر موس با دقت کمتری ردیابی شود.

موس پد / Mouse Pad

با این حال مشخصا اگر یک گیمر حرفه‌ای محسوب می‌شوید، مطمئنا ترجیح می‌دهید که توانمندی‌ها و مهارت‌هایتان در گیم دستخوش عوامل خارجی قرار نگیرند. در نتیجه مشخصا برای شما فرق خواهد کرد که موس خود را روی یک سطح شیشه‌ای گذاشته و حرکت دهید یا از یک موس پد باکیفیت و عالی استفاده کنید. کیم رام در این باره می‌گوید:

در حقیقت در اغلب موارد، این مواد سازنده نیستند که دقت ردیابی یا بازده موس را افزایش می‌دهند، بلکه سفتی و صاف بودن یک موس پد باکیفیت در مقایسه با دیگر موس پدهای معمولی، موجب می‌شود که عملکرد موس بهتر شود.

همچنین با وجود آنکه موس پدهای کوچک معمولا فضای کافی برای مانور دادن به دست کاربر نمی‌دهند، اما با این حال تعداد زیادی از کاربران ترجیح می‌دهند به جای خرید یک موس پد باکیفیت و البته گرانقیمت، از یک نوع ارزان‌تر استفاده کنند. با این وجود چنانچه یک گیمر و یا یک کاربر حرفه‌ای هستید، یک موس پد حرفه‌ای با سطح یکنواخت و بافت مرغوب، به خوبی می‌تواند تجربه خوبی برای شما به ارمغان بیاورد.

Razer Vespula V2 / موس پد گیمینگ ریزر مدل VESPULA V2

به این موضوع توجه داشته باشید که چند ساعت در روز با موس کار می‌کنید؟ حتی اگر 5 درصد از زمان خود را در روز به کار کردن با موس اختصاص می‌دهید، این حق را خواهید داشت که از یک موس پد باکیفیت استفاده کنید که به افزایش دقت نشانگر موس کمک کرده و همچنین فشار کمتری روی مچ دست شما وارد کند. هرچند ممکن است خیلی از کاربران در انتخاب بین یک موس پد باکیفیت و یک مجله برای قرار دادن زیر موس خود، دومی را انتخاب کنند اما تنها کاربران حرفه‌ای تفاوت یک موس پد عالی و معمولی را تشخیص داده و تاثیر آن را روی عملکرد خود می‌بینند. در نتیجه می‌توان گفت که یک موس پد مدرن امروزی مطمئنا ارزش خرید و سرمایه‌گذاری را خواهد داشت.

 


موس پد گیمینگ ریزر مدل VESPULA V2


پیش‌تر در مقاله‌ای، کمپانی ریزر که قدرتمندترین تولیدکننده سخت‌افزار گیمینگ است را معرفی کردیم. این بار نیز یکی دیگر از محصولات این کمپانی را با هم مرور خواهیم کرد. موس پد گیمینگ ریزر مدل  Vespula V2 ظاهری شیک و تماما مشکی دارد. این موس پد ابعاد بزرگی داشته و به کاربر اجازه مانور بیشتری می‌دهد. علاوه براین استراحتگاه مچ دستی که ریزر برای این محصول در نظر گرفته است از نوع Memory Foam بوده که کیفیت بالای موس پد را نشان می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این موس پد، ذو طرفه بودن آن است. درحقیقت یک طرف این محصول با پارچه بافت‌دار روکش شده است در حالیکه طرف دیگر موس پد، کاملا پلاستیکی است. هدف ریزر از این نوع طراحی این بوده که کاربر در طرف پلاستیکی موس پد، سرعت بیشتر و مقاومت کمتری در برابر حرکت موس را تجربه کند. این در حالی است که در طرف پارچه‌ای، مقاومت کمی بیشتر بوده و دقت ردیابی موس بالاتر می‌رود. گفتنی است هر دو سمت موس پد کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. علاوه بر این، موس پد گیمینگ ریزر مدل Vespula V2 به‌گونه‌ای طراحی شده است که چسبندگی خوبی روی سطوح مختلف داشته و امکان لغزیدن آن از روی میز تقریبا صفر است. این محصول حدود 450 گرم وزن داشته و از جنس پلی کربنات است و برای کاربران حرفه‌ای و گیمرها گزینه مناسبی به شما می‌رود. شما می‌توانید این محصول را با 170 هزار تومان تخفیف به همراه ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی از فروشگاه معتبر پلازا خریداری کنید.

ماوس پد گیمینگ ریزر مدل VESPULA V2

ماوس پد گیمینگ ریزر مدل VESPULA V2Razer VESPULA V2 Gaming MousePad

استراحتگاه مچدارد
خرید انواع ماوس پد از فروشگاه پلازا

899×519 (950×548)
69.77 KB
899×519 (950×548)
69.77 KB
899×519 (950×548)
115.96 KB
x (x)
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
امیررضاباقری
.
02 مرداد 1399، 19:32
پاسخ
0
0
سلام خیلی ممنون از این مقاله ی عالیتون سپاس فراوان (برای تبلیغ برند خود به بخش «تبلیغات» پلازامگ مراجعه کنید)
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402