چگونه هندزفری و هدفون خود را تمیز کنیم؟

/ تمیز کردن هندزفری / تمیز کردن هدفون /handsfree
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هندزفری و هدفون پس از مدتی استفاده کثیف خواهند شد و باید با استفاده از روش های اصولی، آن‌ها را تمیز کنیم. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که زیاد از هدفون و هندزفری استفاده می‌کنید، پیشنهاد می دهیم ادامه این مطلب که درباره راه های تمیز کردن هندزفری و سوکت آن است را مطالعه کنید.

احتمالا شما از آن دسته کاربرانی هستید که در طول روز مدت زمان زیادی را از هندزفری و هدفون خود استفاده می‌کنید و حتما نگران این موضوع نیز هستید که چگونه این دست از وسایل را تمیز نگه دارید تا گوش شما از آلودگی‌ها به دور باشد. نکته مهم این است که هندزفری‌ها یا هدفون‌ها یکی از مهم‌ترین وسایلی هستند که می‌توانند باکتری‌ها را انتقال دهد؛ مخصوصا زمانی که از یک هندزفری یا هدفون به صورت مشترک استفاده شود. اما چگونه هندزفری را تمیز کنیم؟ راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها برای تمیز کردن هندزفری و یا هدفون خود استفاده کنید. با پلازا همراه باشید تا با نحوه تميز كردن هندزفري سامسونگ و هندزفری دیگر برندها آشنا شویم.

در ادامه می‌خوانید: 

راه های تمیز کردن هندزفری ؛ نحوه تمیز کردن جرم گوش از هندزفری

در ویدیوی زیر، می‌توانید روش‌های صحیح و غلط تمیز کردن هندزفری را تماشا کنید:

برای تمیز کردن هندزفری سر گرد می‌توانید از روش‌های ساده‌ای استفاده کنید که استفاده از مسواک یکی از آنهاست. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در هندزفری باید تمیز شود، تمیز کردن بخش درایور آن است؛ یعنی بخشی که در گوش قرار می‌گیرد و صدا از آن پخش می‌‌شود. برای این کار کافی است که گوشی‌ها را به سمت پایین نگه دارید و با یک مسواک خشک روی دریچه‌های آن را تمیز کنید. بعد از این کار می‌‎توانید با استفاده از یک دستمال، گرد و خاک بیرون آمده از دریچه‌ها را پاک کنید و نسبت به تمیز کردن سیم هدفون نیز اقدام کنید.

handsfree cleaning/ تمیز کردن هندزفری

خوب است بدانید برخی از هندزفری‌ها مانند IEM دارای گوشی‌های مجزا هستند. یعنی گوشی‌هایی دارند که با توجه به اندازه گوش قابل جدا شدن هستند و می‌توان آنها را با گوشی‌های دیگر جایگزین کرد. البته توصیه می‌شود چون این قطعات با گوش در تماس مستقیم هستند، همیشه تمیز شوند.

پاک کردن هندزفری/ handsfree

برای تمیز کردن چنین قطعاتی شستشو بهترین راهکار است. کافی است که قطعات سیلیکونی این نوع از هندزفری‌ها را جدا کنید و آن را حدود 5 دقیقه در محلول آب و صابون قرار دهید و بعد نسبت به آبکشی آن اقدام کنید و بعد سعی کنید که آنها را به خوبی با دستمالی تمیز خشک کنید. علاوه بر این در روشی دیگر می‎‌توانید از آب اکسیژنه نیز برای این کار استفاده کنید. همچنین مشاهده ویدیویی‌ که در این بخش قرار داده‌ایم، می‌تواند راه های تمیز کردن هندزفری بیسیم را به‌شکل بهتری برایتان به‌نمایش بگذارد.

راه های تمیز کردن هندزفری اپل؛ چگونه هندزفری آیفون را تمیز کنیم؟

اگر هندزفری اپل شما کثیف شده و یا خاک گرفته است، در ادامه همراه ما باشید تا روش‌هایی را برای تمیز کردن آنها به شما معرفی کنیم. در گام اول لازم است تا دریچه‌های خروج صدا یا در واقع کاپ هندزفری را تمیز کنید. می‌توانید برای این کار از یک خلال دندان و یا مسواک که در بالا برای سایر هندزفری‌ها نیز بیان کردیم، استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که با استفاده از خلال دندان همه محفظه های صدای هندزفری آیفون را تمیز کنید.

همچنین هنگام تميز كردن هندزفري ايفون باید توجه داشته باشید در تمیز کردن دریچه‌های صدا از اشیای فلزی و مداد نباید استفاده کنید. همچنین برای تمیز کردن سایر قسمت‌ها نیز می‌توانید از الکل سفید استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که یکی از راه های اشتباه برای تمیز کردن ایربادز یا هندزفری آیفون، غوطه‌ور کردن آن در الکل است. چراکه این کار باعث صدمه دیدن اجزای ایربادز خواهد شد.

هندزفری اپل/ هندزفری آیفون/iphone-handsfree

بعد از اینکه تمیزکاری را انجام دادید، می‌توانید 10 دقیقه به ایربادز استراحت دهید و بعد از آن استفاده کنید. همین‌طور باید به این نکته نیز توجه کنید که اجازه دهید تا هندزفری آیفون خودش خشک شود و برای جلوگیری از آسیب دیدن نباید آن را با سشوار و سایلی این چنین خشک کنید.

راه‌های تمیز کردن هدفون

تمیز کردن هدفون/ headphone

همان‌طور که در بالا و مقدمه این متن نیز بیان کردیم، هدفون کثیف می‌تواند برای افراد دردسرساز شود. از چه جهت؟ خب اگر هدفون شما تمیز نباشد در وهله اول نمی‌تواند کیفیت صدای خوبی را به گوش شما برساند. از طرفی این اتفاق منجر به انتقال باکتری‌های مضر به گوش شما خواهد شد. اما جای نگرانی وجود ندارد. چراکه اکثر هدفون‌ها را می‌توان با بکارگیری روش‌های مؤثری تمیز کرد.

معمولاً تمیز کردن هدفون مراحل پیچیده‌تری دارد. در این زمینه باید اشاره کنیم که هدفون قطعات پیچیده‌تر و البته ظریف‌تری دارد. در این میان می‌توان به پدهای چرمی و آنهایی که از جنس فوم هستند اشاره کرد که در اثر تمیز کردن هدفون به صورت مکرر امکان آسیب رسیدن به این اجزا وجود دارد. پس باید این کار را با دقت هر چه بیشتر انجام دهید. در نتیجه برای تمیز کردن هدفون خوب است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهیم:

  • پدهای گوشی هدفون را جدا کنید و آن را با یک پارچه نرم و کوچک تمیز کنید. در اینجا می‌توانید از محلول آب و صابون نیز استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که پدها قابل شستشو باشند. بعد از استفاده از محلول آب و صابون برای تمیز کردن می‌توانید آنها را با دستمالی خشک کنید.
  • پارچه‌ای کوچک را به الکل آغشته کنید و لبه‌های هدفون را با آن تمیز کنید. از این روش‌ها می‌توانید برای تمیز کردن هندزفری نیز استفاده کنید.
  • هدفون خود را بر روی صفحه‌ای کاغذی قرار دهید و مدت زمانی را برای خشک شدنش اختصاص دهید. بعد از این زمان حالا که مراحل تمیز کردن هدفون به بایان رسیده است، می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

روش تمیز کردن سوکت هندزفری؛ چگونه سوکت هندزفری را تمیز کنیم؟

headphone-jack/جک هدفون

بعد از تميز كردن هندزفري سامسونگ و هندزفری‌های دیگر برندها، نوبت به تمیز کردن اجزایی است که این تجهیزات جهت استفاده به آنها متصل می‌شوند. یکی از این بخش‌ها جک هدفون در گوشی است. با این حال اگر به هر دلیلی درگاه هدفون شما به خوبی گدشته کار نمی‌کند، می‌توانید به مطلبی با عنوان حل مشکل درگاه هدفون در پلازا مراجعه کنید. همچنین می‌توانید در ادامه شاهد ویدیویی درباره روش تمیز کردن سوکت هندزفری نیز باشید:

خوب است خاطرنشان کنیم که تمیز کردن سوکت هندزفری با روش های مناسب، نقش مؤثری در شنیدن صدای باکیفیت از گوشی خواهد داشت. درواقع این بخش از گوشی محل مناسبی برای تجمع گرد و غبار خواهد بود. البته خوب است بدانید برخی از اسپری‌های ضد گرد و غبار نیز در این زمینه می‌توانند مؤثر باشند، اما باید در استفاده از آنها نهایت دقت را داشته باشید. برای این کار می‌توانید از یک برس کوچک، مسواک و یا قلمویی برای تمیز کردن استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که باید این کار را با آرامش تمام انجام دهید.

همچنین خوب است بدانید که گاهی اوقات رطوبت می‌تواند باعث ایجاد بوی بدی در هدفون‌های شود. در این زمینه برای تمیز کردن هدفون می‌توانید از موادی استفاده کنید که باعث جذب رطوبت خواهند شد. البته اکثر اوقات ممکن است این مشکل با روشی که بیان کردیم نیز حل نشود که در این زمینه پیشنهاد ما به شما این است نسبت به خرید یک هدفون مناسب اقدام کنید.

سخن پایانی

خوب است بدانید علاوه بر روش ها و راه های تمیز کردن هندزفری و سوکت آن که در این مطلب به آن‌ها پرداختیم، نظافت شخصی و تمیز نگه داشتن گوش یکی دیگر از راه‌هایی تمیز و تامین سلامت گوش‌ها است. معمولاً افرادی که زیاد از هدفون استفاده می‌کنند بایدبا استفاده از گوش پاک کن های مورد اعتمادی گوش‌های خود را تمیز کنند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
شاهین علیزاده
.
08 دی 1398، 12:18
پاسخ
0
0
عالیه
avatar
پرستو
.
02 دی 1398، 19:21
پاسخ
0
0
هندزفریم خیلی کثیف شده بود و در به در دنبال راهی برای تمیز کردنش بودم. مطلب شما خیلی کمکم کرد ممنونم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402