در مراسم WWDC 2019 اپل چه گذشت

wwdc-2019/ مراسم WWDC 2019 اپل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در ادامه این نوشتار قرار است شما را با دستاوردهای جدید اپل در مراسم WWDC 2019 آشنا کنیم. در میان دستاوردهای جدید می‌توان به امکانات نرم افزاری و سیستم  عاملی جدید و همین‌طور سرویس‌های متنوع این شرکت اشاره کنیم.

اپل امسال هم در جریان کنفرانس توسعه دهندگان امسال یعنی مراسم WWDC 2019 گستره جدیدی از محصولات نرم افزاری و سرویس‌های خود را معرفی کرد. در این میان می‌توان از دستاوردهایی در زمینه بروز رسانی سیستم عامل iOS و macOS یاد کرد. خوب است بدانید حالت تاریک یا Dark Mode در سیستم عامل iOS 13، نسخه مک پرو مکینتاش و نمایشگر Apple Pro XDR در کنار سیستم عامل جدید MacOS 10.15 و همین‌طور تغییراتی در واچ او اس نسخه جدید از دستاوردهای این کنفرانس سالانه بوده است. در ادامه مقاله با گزارشی از ابتدای مراسم شما را همراهی می‌کنیم و به زودی در همین مطلب، لینک دانلود مراسم WWDC 2019 را هم قرار خواهیم داد.

در ادامه با عناوین زیر با شما هستیم:

  • نمایشگر پرو دیسپلی XDR اپل و مک پرو
  • سیستم عامل جدید مک با نام کاتالینا
  • آیپد سیستم عامل iPadOS مخصوص خود را اجرا خواهد کرد
  • آیفون و سیستم عامل جدید iOS 13
  • معرفی سیستم عامل Watch OS 6 برای اپل واچ در مراسم WWDC 2019

کامپیوتر جدید مک پرو/new-Mac-Pro-computer

این مراسم با معرفی نسخه جدید از سیستم عامل اپل تی وی آغاز گردید و درواقع تیم کوک این بار برای بینندگان مراسم بیان کرد که نسخه جدید سیستم عامل یاد شده باعث خواهد شد تا بتوان برای هر اپل تی وی چند حساب کاربری ایجاد کرد و چندکاربر بتوانند از آن استفاده کنند. با توجه به این موضوع باید بگوییم که از این پس دارندگان این دستگاه فناورانه مخصوصا خانوده‌ها به راحتی می‌توانند هر کدام محتوای دلخواه و سفارشی و شخصی خود را داشته باشند.

علاوه بر این خوب است بدانید از دیگر ویژگی‌های تی وی او اس 13 این است که از این پس اپل تی وی ها با ارتقای نرم افزاری می‌توانند از دسته‌های کنسول ایکس باکس و پلی استیشن پشتیبانی کنند. در ادامه کنفرانس بعد از معرفی سیستم عامل تی وی او اس 13 توسط تیم کوک، تیزری از سریال «برای تمام بشریت» (For All Mankind) نیز برای حضار حاضر در سالن پخش شد.

 

نمایشگر پرو دیسپلی XDR اپل و مک پرو

درواقع می‌توان گفت که با معرفی نمایشگر XDR مخصوص مک پروی سوپرقدرتمند در مراسم WWDC 2019 بالاخره کوپرتینیویی‌ها به دنیای نمایشگرها بازگشتی قدرتمندانه را به نمایش گذاشتند. خوب است بدانید نمایشگر پرو دیسپلی XDR، نمایشگری 32 اینچی با رزولوشن 6K یا 3384×6016 است که به مبلغ 4999 دلار قیمت‌گذاری شده است. علاوه بر این، پایه این نمایشگر نیز به صورت جدا به قیمت 999 دلار عرضه خواهد شد. هدف اپل از معرفی این نمایشگر این است که آن را به عنوان یک وسیله ایده آل برای کار و ویرایش ویدیو وارد بازار فناوری کند. خوب است بدانید نمایشگر یاد شده از یک پنجره تطبیق دهنده سود می‌برد که این بخش به عنوان سینکی برای دفع گرما نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید :
با توجه به رزولوشنی که از نمایشگر پرو دیسپلی XDR معرفی کردیم باید بگوییم که این مجموعه دارای زاویه دید بسیار خوبی است، شیشه باریکی دارد و از مجموعه LED های آبی رنگ که از 16000 نیت پیک و 1000 نیت پایدار در کنتراست بالا استفاده خواهد کرد. با همه این مشخصاتی که بیان کردیم خوب است بدانید که اپل مک پرو جدید قیمتی حدود 12 هزار دلار دارد که این مبلغ با قیمت برخی از خودروها نیز برابری می‌کند. خب حتما می‌دانید خودروهای ارزان‌تر از 12 هزار دلار نیز وجود دارند. اما با همه این تفاسیر، شما با یک محصول درجه یک رو به رو خواهید بود که از قدرت فوق‌العاده بالایی برخوردار است.

 

سیستم عامل جدید مک با نام کاتالینا

نسخه 10.15 سیستم عامل مک یا به عبارتی MacOS با نام کاتالینا (Catalina) نیز در کنفرانس توسعه دهندگان اپل 2019 معرفی شد. از ویژگی‌های جدید این سیستم عامل می‌توان به برنامه Music اشاره کرد که جایگزینی برای برنامه آیتونز معرفی شده است. همچنین اکنون اتصال آیفون به مک آسان‌تر صورت می‌پذیرد و در کنار آن، برنامه پادکستی نیز به همراه امکان فهرست بندی برای یافتن آسان و همچپنین اپل تی وی با پشتیبانی از ویژگی‌های Dolby Atmos و Dolby Vision به سیستم عامل جدید مک اضافه شده‌اند.

سیستم عامل مک / mac-os / دانلود مراسم WWDC 2019

علاوه بر ویژگی‌های بیان شده باید به این نکته نیز اشاره کنیم که برنامه جدیدی به نام Sidecar در نسخه جدید موجود است که اجازه خواهد داد تا آیپد به عنوان صفحه دوم استفاده شود. خوب است بدانید در نسخه جدید مک کنترل صدای کمکی نیز لحاظ شده است. البته اینها تنها بخشی از ویژگی‌های جدید سیستم عامل مک محسوب می‌شوند که در ادامه سایر موارد را به صورت لیست بیان می‌کنیم.

catalina-os/ سیستم عامل جدید Mac با نام کاتالینا

  • یکی از ویژگی‌های خوب سیستم عامل جدید مک یعنی کاتالینا این است که قابلیت‌های جدیدی به نام Lock Activation و Find My دارد تا از دسترسی افراد سودجو و دزد جلوگیری کند.
  • گفتنی است که پروژه کاتالیست که پیش از این با نام Marzipan شناخته می‌شد، برنامه‌ای مخصوص و ویژه برای برنامه‌های اپل است و به توسعه دهندگان این اجازه را خواهد داد تا به راحتی بتوانند اپلیکیشن‌های خود را از آیپاد به مک او اس انتقال دهند.
  • ابزارهایی همچون RealityKit و Reality Composer به ARKit مورد بروزرسانی قرار گرفته‌اند تا بازی Minecraft برای کاربران قابل بازی باشد.
  • در کنار همه این ویژگی‌های خیره‌کننده باید اشاره کنیم که زبان برنامه نویسی جدید در نسخه جدید سیستم عامل مک ساختار جدیدی دارد که برنامه‌نویسی را ساده‌تر می‌کند.

 

آیپد سیستم عامل iPadOS مخصوص خود را اجرا خواهد کرد

این ویژگی جدید در آیپد جدید باعث شده است که امکان استفاده بهینه‌تری از صفحه برای سیستم عامل فراهم شود. درواقع ویژگی یاد شده این امکان خوب را فراهم می‌آورد تا ویجت‌ها به صفحه اصلی متصل شوند، در بخش چند وظیفگی شاهد اجرای بهتری هستیم و در قالب برنامه Expose نیز اجازه باز شدن چند پنجره در برنامه‌ها از طریق تقسیم صفحه عرضه خواهد شد. علاوه بر این، دستاوردهای دیگر سیستم عامل جدید یعنی آیپد او اس (IpadOS) به قرار زیر هستند:

  • در سیستم عامل جدید می‌توانیم شاهد نمایش ستونی فایل‌ها باشیم و این راهکار باعث به وجود آمدن متادیتای جدید و اجرای سریع‌تر شده است. علاوه بر این به اشتراک گذاری پوشه نیز از طریق iCloud Drive امکان‌پذیر بوده و این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بتوانند از سرورهای شبکه استفاده کنند.

ipad-os/ سیستم عامل آیپاد

  • خبر خوب دیگر اینکه درایو USB و شارژ USB نیز در سیستم عامل جدید قابل پشتیبانی است و کاربران امکان وارد کردن تصاویر را به صورت مستقیم از یک دوربین دارند.
  • Safari در iPad نیز برای دریافت وروردی‌های لمسی بهینه‌سازی شده است.
  • گفتنی است که امکان پشتیبانی از فونت‌های جدید و سفارشی و همین‌طور انتخاب متن نیز برای کاربران مورد بهینه سازی قرار گرفته است.

ipad-os/ سیستم عامل آیپاد

 

آیفون و سیستم عامل جدید iOS 13

سال گذشته اپل دستاوردهای جدیدی را در iOS 12 ارائه کرده بود، اما از آنجایی که کوپرتینیویی‌ها همیشه به دنبال نوآوری‌های جدید بوده‎اند در نسخه جدید سیستم عامل iOS یعنی iOS 13 نیز شاهد ویژگی‌های جدیدی خواهیم بود که یکی از آن‌ها ایجاد حالت تاریک است که آن را با نام Dark Mode می‌شناسیم. در کنار این ویژگی، خوب است دوباره اشاره کنیم که مرورگر سافاری، ایمیل‌ها و برنامه یادداشت نیز مورد بروزرسانی قرار خواهند گرفت و تغییر اساسی متوجه برنامه یادداشت خواهد بود. خوب است بدانید قرار است در نسخه جدید سیستم عامل یاد شده شاهد نقشه‌های دقیق‌تر باشیم که تا اواخر سال 2019 به برنامه اپل مپس اضافه خواهد شد.

اپلیکیشن اپل مپس /apple-maps

علاوه بر این‌ها می‌توانیم به ویژگی‌های جدید دیگری همچون موارد زیر نیز اشاره کنیم:

  • قرار است اپل در بخش رعایت حریم خصوصی کاربران موارد جدیدی را از جمله Tracking-free Single-sign را غیرفعال کند.
  • بخش امنیتی سیستم عامل یعنی HomeKit نیز مورد بروزرسانی و ارتقا قرار گرفته است و هم‌اکنون اپل یک برنامه امنیتی HomeKit نیز در روترها دارد.

حفظ حریم شخصی کاربران در آیفون / apple-security

  • در این میان باید اشاره شود که برخی از تصاویر میموجی (Memoji) قابلیت سفارشی سازی را دارند. خوب است بدانید که در این لینک می‌توانید با نحوه کار این ویژگی جدید میموجی آشنا شوید. همچنین در قابلیت جدید Memoji سیستم عامل iOS 13 شاهد حضور اتوماتیک بسته‌های استیکر خواهیم بود.
  • افکت‌های نور در تصاویر پرتره ارتقا یافته‌اند و رابط کاربری ویرایش تصاویر نیز در سیستم عامل iOS 13 تغییر کرده است. در کنار این ویژگی‌ها نیز باید به قابلیت ارتقای ویژگی‌هایی در قابلیت‌ فیلمبرداری و اضافه شدن افکت‌های جدید و قابلیت چرخش نیز اشاره کنیم. علاوه بر این در بخش دوربین شاهد ساختار جدیدی برای دوربین خواهیم بود. خوب است بدانید در این مطلب می‌توانید با تعدادی از برنامه‌های پرکاربرد در زمینه عکاسی پرتره برای گوشی‌های آیفون آشنا شوید.
  • حالا دیگر در نسخه جدید سیستم عامل iOS سیری این توانایی را دارد که توسط ایرپادز صدا زده شود و به پیام‌های شما نیز پاسخ دهد.

برنامه اپل کارپلی/ apple-carplay

  • برنامه اپل کار پلی نیز از سبک جدیدی بهره‌مند بوده و برنامه‌های جدیدی نیز به آن اضافه شده است.
  • قرار است صدای دستیار هوشمند سیری در گوشی‌های موبایل آیفون نیز به لطف ویژگی‌های جدید iOS 13 طبیعی‌تر شود.

 

معرفی سیستم عامل Watch OS 6 برای اپل واچ در مراسم WWDC 2019

واچ او اس /watch-os

قرار است در سیستم عامل جدید اپل واچ شاهد این باشیم که کاربران بتوانند از امکان یادداشت صوتی بهره‌مند بوده و بتوانند به برنامه فروشگاه اپل نیز برای آشنایی با برنامه‌های مختلف، خرید و نصب آنها نیز دسترسی داشته باشند.

  • خوب است بدانید یک برنامه مربوط به سلامت جدید هم مجدداً در اپل واچ قرار خواهد گرفت. این برنامه وظیفه نظارت بر شنوایی را بر عهده دارد و نام آن نیز Noise است. همچنین بررسی تناسب اندام نیز از دیگر ویژگی‌های سیستم عامل واچ او اس 6 خواهد بود.
  • رابط کاربری و ظاهر گرافیکی اپل واچ نیز با طرح‌های گرادینت، چهره دیجیتال و به همراه مسیر خورشیدی 24 ساعته مورد تغییر و بازبینی قرار گرفته است.

 

این‌ها خلاصه‌ای از مواردی بودند که در مراسم WWDC 2019 اپل ارائه شدند. نظر شما درباره پیشرفت‌های جدید مربوط به اپل چیست؟ به زودی لینک دانلود مراسم WWDC 2019 اپل هم قرار خواهد گرفت. با پلازا همراه باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402