چگونه بتای iOS 13 را روی آیفون نصب کنیم؟

نصب بتای iOS 13/بتای عمومی iOS 13
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

به تازگی نسخه‌ی بتای عمومی iOS 13 عرضه شده است. اگر شما هم از طرفداران پر و پاقرص اپل هستید و نمی‌توانید تا زمان عرضه نسخه اصلی صبر کنید، در این مطلب قصد داریم چگونگی نصب بتای iOS 13 را با هم مرور کنیم.

کاربران آیفون پاییز امسال با عرضه iOS 13 از سرعت بیش‌تر، دارک مود (حالت تاریک) جدید، ارتقاء در اپلیکیشن‌های درون‌برنامه‌ای و بسیاری تغییرات دیگر بهره برده و با آپدیتی هیجان‌انگیز روبه‌رو خواهند شد. به همین دلیل است که اکنون بسیاری از کاربران آیفون توان صبر کردن ندارند و علاقه‌مندند تا بتای iOS 13 را نصب کنند.

اپل دقیقاً بعد از معرفی سیستم عامل iOS 13، بلافاصله نسخه‌ی بتای توسعه‌دهنده آن را عرضه کرد و به تازگی نسخه‌ی بتای عمومی iOS 13 را در روز ۲۴ ژوئن (دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸) منتشر کرده است.

نصب بتای iOS 13/بتای عمومی iOS 13

در حالی‌که نسخه‌ی بتای توسعه‌دهنده برای کاربران عادی بسیار غیرقابل اعتماد بود، نسخه‌ی جدید فاقد اشتباهات و مشکلات نسخه‌ی پیشین است و به گوشی آسیب نمی‌رساند. با این حال اگر می‌خواهید نسخه بتای iOS 13 را امتحان یا بر دستگاه آیفون بی‌استفاده‌ای که در منزل دارید نصب کنید، ما در این مقاله تمامی آن‌چه در مورد نحوه‌ دانلود و نصب نسخه‌ی بتای iOS 13 نیاز دارید برای‌تان تهیه کرده‌ایم. با ما همراه باشید. همچنین اگر به دنبال آشنایی با تفاوت‌های این نسخه از سیستم عامل با iOS 12 هستید، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

در این مقاله خواهید خواند:

  • آیا باید نسخه بتای iOS 13 را نصب کنیم؟
  • بتای iOS 13 برای چه گوشی هایی عرضه شده است؟
  • چطور نسخه بتای iOS 13 را دانلود کنیم؟
  • نسخه اصلی iOS 13 چه زمانی منتشر می‌شود؟

 

 


آیا باید نسخه بتای iOS 13 را نصب کنیم؟


پاسخ این سؤال به خود شما بستگی دارد. تفاوت اصلی بین بتای توسعه‌دهنده و بتای عمومی iOS 13 این است که اپل نسخه‌ی عمومی را به شکل کاربردی برای استفاده روزمره معرفی کرده است و این که این نسخه فاقد بسیاری از اشکالات نرم‌افزاری موجود در نسخه‌ی توسعه‌دهنده است.

البته این بدان معنا نیست که نسخه‌ی بتای عمومی نسخه‌ای عالی و بی‌ایراد است، چرا که بی‌شک این نسخه هم در سطح اپلیکیشن‌ها و موارد جزئی دارای ایرادات و مسائل خاص خود ا‌ست، اما مسئله این‌جاست که این مشکلات بزرگ، حل ناشدنی و مخرب نیستند.

اگر برای‌ شما مصونیت گوشی‌تان از ورود هرگونه اشکال و ایراد احتمالی مهم است، پیشنهاد می‌کنیم که دور نصب بتای iOS 13 را خط بکشید! اما اگر با چنین مسئله‌ای مشکلی ندارید، از نظر ما هم مسئله‌ای وجود ندارد. با این حال بهترین پیشنهاد ما این است که اگر یک دستگاه آیفون یا آیپد قدیمی‌تر دارید که دستگاه اصلی‌تان نیست، ابتدا نسخه‌ی بتای iOS 13 را روی آن نصب کنید و پس از ارزیابی کردن، برای نصب و راه‌اندازی آن در دستگاه اصلی خود تصمیم بگیرید.

به هر شکلی که قرار است نسخه‌ی بتا را نصب کنید، پیش از آن حتماً از دستگاه خود یک بک‌آپ بگیرید تا اگر به هر دلیل از نسخه‌ی بتا راضی نبودید بتوانید دوباره به سیستم قبلی خود بازگردید. برای بک‌آپ گرفتن کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • دستگاه iOS خود را به کامپیوترتان وصل و iTunes را راه‌اندازی کنید. حال برای دسترسی به دستگاه خود روی آیکون آیفون کلیک کنید.
  • بک‌آپ بگیرید. ابتدا اطمینان حاصل کنید که پیش از کلیک روی گزینه‌ی Back Up Now، گزینه‌ی This Computer را به عنوان محل بک‌آپ خود انتخاب کرده باشید.

بتای عمومی iOS 13/ تاریخ انتشار بتای iOS 13

  • به منو بروید و گزینه‌ی Devices ا انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، لیستی از آخرین بک‌آپ‌های شما پیش‌روی‌تان خواهد بود.

نصب بتای iOS 13/ تاریخ انتشار بتای iOS 13

  • روی بک‌آپی که پیش از این انجام داده بودید، کنترل-کلیک (Ctrl+Click) کنید و در منویی که نمایان می‌شود، آرشیو را انتخاب کنید. این کار باعث جلوگیری از بک‌آپ‌های متعاقب روی این نسخه می‌شود.

این را هم بگوییم اگر خود یک توسعه‌دهنده هستید، احتمالاً همه‌ی این‌ها را می‌دانید.

 


بتای iOS 13 برای چه گوشی هایی عرضه شده است؟


همچنین بخوانید :
به گفته اپل تمامی گوشی‌های بالاتر از آیفون ۶ اس می‌توانند از این نسخه‌ی ارتقاءیافته بهره‌مند شوند. بنابراین این امر هم شامل آیفون اس‌ای و هم نسل هفتم آیپاد می‌شود.

نسخه بتای iOS 13 را نمی‌توان روی آیفون ۵ اس، آیفون ۶ یا آیفون ۶ پلاس راه‌اندازی کرد. این بدان معناست که آیفون‌هایی که در سال ۲۰۱۵ و پیش از آن عرضه شدند در جایی که صحبت از آپدیت نرم‌افزاری باشد، به آخر خط رسیده‌اند.

در رابطه با آیپدها هم که اپل خود نسخه‌ی نرم‌افزاری آن‌ها را iPadOS می‌نامد، می‌توان نسخه‌ی بتای iOS 13 را اجرا کرد اما نحوه‌ی راه‌اندازی آن در آیپد، دستورا‌لعمل خاص خود را دارد.

 


چطور نسخه بتای iOS 13 را دانلود کنیم؟


برای شروع ابتدا در برنامه‌ی بتای عمومی اپل در صفحه‌ی برنامه بتا (Beta Program) عضو شوید، سپس در اپل آیدی خود لاگین و موافقت خود با قوانین و مقررات اپل را اعلام کنید. آن‌گاه برای دانلود بتای iOS 13 و نصب آن روی دستگاه iOS خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. زیر بخش Getting Started روی لینک کلیک کنید تا دستگاه شما در بتای iOS 13 ثبت شود.
  2. با این‌کار شما به بخش نصب پروفایل هدایت می‌شود و باید گزینه‌ی Download profile را انتخاب کنید.
  3. اکنون دستگاه‌تان از شما می‌پرسد که آیا اجازه می‌دهید تا یک نسخه‌ی پروفایل بتا روی آیفون‌تان نصب شود یا خیر؛ گزینه Allow را انتخاب کنید.
  4. سپس باید پروفایلی را که پیش از این دانلود کرده بودید را فعال کنید. برای این کار به اپلیکیشن Settings بروید. اکنون بالای نمایشگر گوشی‌تان یک نوتیفیکیشن مبنی بر این‌که یک پروفایل آماده نصب است، می‌بینید. گزینه‌ی Profile Downloaded را انتخاب کنید.
  5. در صفحه بعد روی گزینه‌ی Install در نزدیکی پروفایلی که دانلود کرده‌اید کلیک کنید. سپس طبق دستورالعمل دستگاه خود را ری‌استارت کنید.
  6. هنگامی‌که دستگاه‌تان ری‌استارت شد، به طور اتوماتیک فرآیند دانلود آغاز می‌شود. پیشرفت دانلود این پروسه به راحتیِ دیدن پروسه دانلود هر آپدیت دیگری در بخش General اپلیکیشن Settings است.

بتا عمومی آی او اس 13 / ios-13-public-beta

این را اضافه کنیم که اگر به هر دلیلی از دانلود بتای عمومی iOS 13 منصرف شدید کافی‌ست به سادگی  به صفحه پروفایل در تب General بروید و روی گزینه‌ی Remove Profile کلیک کنید و آپدیت بعدی که برای‌تان ارائه می‌شود شما را به همان نسخه‌ی iOS 12 پیشین‌تان هدایت می‌کند.

 


نسخه اصلی iOS 13 چه زمانی منتشر می شود؟


هر ساله در ماه ژوئن (تیر ماه) ارزیابی بتای iOS آغاز و تا اوایل سپتامبر (اواسط شهریور) ادامه می‌یابد. سال گذشته پیش از انتشار نسخه‌ی طلایی بتای iOS 12 در نیمه دوم شهریور، هشت نسخه‌ی بتای توسعه‌دهنده از آن منتشر شده بود. در سال ۲۰۱۷ هم پیش از آن که در اواخر شهریور نسخه طلایی iOS 11 منتشر شود، هشت نسخه‌ی بتای توسعه‌دهنده آن ارائه شده بود.

iOS 13 / آی او اس 13

اول با این سؤال شروع کنیم که تاریخ انتشار نسخه‌های عمومی پایدار iOS 12 ،iOS 11 و iOS 10 چه زمانی بود؟

  • iOS 12: دوشنبه هفدهم سپتامبر (26 شهریور)
  • iOS 11: سه‌شنبه نوزدهم سپتامبر (28 شهریور)
  • iOS 10: سه‌شنبه سیزدهم سپتامبر (23 شهریور)

خب، با این همه در رابطه با تاریخ انتشار نسخه پایدار اصلی iOS 13 چه می‌توان گفت؟ همان‌طور که می‌بینید عموماً اپل نسخه‌های اصلی iOS را در هفته‌های دوم و سوم سپتامبر ( مصادف با نیمه دوم شهریور) یا پیش از آن معرفی می‌کند. پس به طور کلی احتمالاً تاریخ انتشار بتای iOS 13 بین نهم تا هفدهم سپتامبر خواهد بود.

امروز در گزارشی منشر شده در iPhoneSoft، با اشاره به یک منبع توسعه‌دهنده اپل گفته شد که تاریخ انتشار نسخه اصلی iOS 13 شانزدهم سپتامبر (26 شهریور) خواهد بود.

درست یا غلط بودن این خبر فعلاً مشخص نیست اما واقعیت این است که اپل هم چنان به تاریخ انتشاری که در سال‌های پیشین انتخاب می‌کرد ادامه خواهد داد. از آن طرف معرفی نسخه پایدار iOS 13 پیش از نهم سپتامبر بعید به نظر می‌رسد و احتمالا در این زمان شاهد عرضه نسخه طلایی خواهیم بود.

به طور معمول watchOS و tvOS هم‌زمان با انتشار نسخه‌ی اصلی جدید iOS و در یک‌روز منتشر می‌شوند. از این‌رو انتظار ما این است که در سال جاری iPadOS نیز همین روند را طی کند. نسخه‌های اصلی جدید macOS هم یک هفته پس از نسخه‌ی جدید iOS منتشر می‌شود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402