برای تست آنتی ویروس خود حتما این 5 روش را امتحان کنید

تست آنتی ویروس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آنتی ویروس ها از کامپیوتر و گجت‌های ما در برابر خطرات مختلف محافظت می‌کنند؛ اما برای تست آنتی ویروس و اطمینان از عملکرد درست آن باید چه کار کنیم؟

اصلی‌ترین دلیل برای تست آنتی ویروس این است که مطمئن شویم عملکرد درست و قابل اطمینانی دارد. آنتی ویروس‌ها فایل‌ها را اسکن می‌کنند و اگر فایلی را پیدا کردند که در بانک اطلاعاتیشان به عنوان ویروس ثبت شده، آن را بلاک و یا قرنطینه می‌کنند. از همین رو تنها راهی که می‌توان از عملکرد صحیح آنتی ویروس اطمینان حاصل کرد تست کردن آن است.

البته که تحت هیچ شرایطی مراجعه به وبسایت‌های خطرناک برای این کار پیشنهاد نمی‌شود. این کار مثل این است که برای تست یک جلیقه ضد گلوله به میان میدان جنگ برویم. راهکارهای بی‌خطر و امنی برای تست آنتی ویروس‌ها وجود دارد تا کاربر بتواند تعیین کند آیا آنتی ویروس او امنیت کافی را برایش فراهم می‌کند یا خیر. با این حال همه کاربران تمایلی ندارند تنها کیفیت نرم افزار را تست کنند. بعضی اوقات کاربران آنتی ویروس را در شرایط خاص و تحت قواعد و قوانین مشخصی تست می‌کنند. به همین علت با اجرای راهکارهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌توانید از عملکرد درست آنتی ویروس مطمئن شوید.

آنتی ویروس بدافزار

فهرست عناوین مطلب:

  • برای تست آنتی ویروس خود حتما این 5 روش را امتحان کنید
  • 1- امنیت پروسه دانلود را با فایل EICAR تست کنید
  • 2- حفاظت در برابر کی‌لاگرها را با SpyShelter تست کنید
  • 3- تست‌های امنیتی مختلف را با AMTSO انجام دهید
  • 4- فایروال سیستم خود را با !ShieldsUP آزمایش کنید
  • 5- نتایج تست آنتی ویروس خود را در وبسایت AV-Comparatives ببینید
  • حصول اطمینان از امنیت سایبری بالا

 


1- امنیت پروسه دانلود را با فایل EICAR تست کنید


به کارگیری فایل EICAR یکی از روش‌های بسیار عالی برای تست آنتی ویروس است. EICAR یک فایل غیر مخرب است که از یک کد به خصوص تشکیل شده است. آنتی ویروس‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که به محض تشخیص این فایل آن را به عنوان یک ویروس بسیار خطرناک گزارش دهند. البته که فایل EICAR اصلا یک ویروس نیست و حتی خود شما هم می‌توانید با تایپ متن زیر در یک فایل متنی آن را ایجاد کنید.

*X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H

از آنجایی که این فایل، یک فایل متنی با آرایه طولی 68 بایتی است نمی‌تواند آسیبی به کامپیوتر شما وارد کند. از همین رو می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی آن را دانلود، کپی و در شبکه خود پخش کنید و اگر یک آنتی ویروس نتواند آن را تشخیص دهد بدترین اتفاقی که رخ می‌دهد این است که یک فایل متنی به درد نخور در صفحه دسکتاپ خواهید داشت که می‌توانید آن را به راحتی حذف کنید. می‌توانید از صفحه رسمی فایل EICAR در اینجا اطلاعات بیشتری از آن پیدا کنید.

اگر قصد دارید یک تست ساده بر روی آنتی ویروس خود انجام دهید فایل eicar.com یا eicar.com.txt از لینک دانلودی که در همان صفحه موجود است دریافت کنید. در صورتی که می‌خواهید کار را برای آنتی ویروس خود کمی مشکل‌تر کنید، فایل eicar_com.zip را برای تست تشخیص ویروس‌ها در داخل فایل‌های فشرده شده و یا فایل eicarcom2.zip را برای تشخیص ویروسی که در یک فایل فشرده شده که خود داخل یک فایل فشرده شده دیگر قرار دارد دانلود کنید. همچنین می‌توانید فایل را از طریق پروتکل HTTPS هم دانلود کنید تا ببینید آنتی ویروس این اتصالات را تحت نظر دارد یا خیر.

Eicar test / تست آنتی ویروس

یک بار دیگر هم باید یادآوری کنیم که با وجود اینکه آنتی ویروس مدعی خواهد شد این فایل یک خطر جدی برای سیستم شما است، ولی محتوای آن در حقیقت چیزی به جز یک فایل متنی با یک آرایه نیست. وقتی با هشدارهای آنتی ویروس مواجه شدید وحشت زده نشوید زیرا این هشدارها به این معنی است که آنتی ویروس شما به خوبی و بدون هیچ مشکلی کار می‌کند.

دانلود رایگان فایل EICAR 

 


2- حفاظت در برابر کی لاگرها را با SpyShelter تست کنید


متاسفانه فایل EICAR توانایی آنتی ویروس در تشخیص یک خطر را مورد ارزیابی قرار نمی‌دهد. فقط یک فایل است که همه آنتی ویروس‌ها به طور پیش فرض آن را خطرناک قلمداد می‌کنند. ولی اگر یک فایل واقعا خطرناک سعی کند به طور خودکار خودش را دانلود کرده و اعمال مخربی را بر روی کامپیوتر اجرا کند چه می‌شود؟

در اینجا برنامه SpyShelter Test Tool است که به کار می‌آید. این برنامه در حقیقت اطلاعات را ثبت می‌کند و می‌تواند کلماتی که با کیبورد تایپ کردید، تصاویر وبکم و کلیپ‌بورد کامپیوتر را تحت نظر بگیرد. این برنامه به جز اینکه این اطلاعات را به شما نشان دهد کار دیگری با آن‌ها نمی‌کند به همین دلیل برنامه بی‌خطری است ولی با این همه باز هم یک برنامه‌ای است که اطلاعات کامپیوتر را ثبت می‌کند و می‌توانید برای آزمایش آنتی ویروس آن را دانلود کنید. اگر برنامه را تشخیص نداد آن را بوت کنید تا ببینید چه نوع اطلاعاتی را می‌توانید بدون هشدار آنتی ویروس ثبت کنید. SpyShelter برخلاف فایل EICAR، یک برنامه بسیار کاربردی برای سنجش میزان مقاومت کامپیوتر در برابر برنامه‌های مخرب است.

دانلود رایگان برنامه SpyShelter Test Tool

 


3- تست‌های امنیتی مختلف را با AMTSO انجام دهید


ابزار AMTSO چندین تست مختلف دارد که با آن‌ها می‌توانید آنتی ویروس خود را آزمایش و در صورت وجود خلا امنیتی از آن مطلع شوید. این ابزار نیز مانند ابزارهای بالا هیچ خطری برای سیستم شما ندارد و نیازی نیست نگران آسیب دیدن کامپیوتر خود باشید. AMTSO دارای تست‌هایی برای سنجش میزان امنیت دستگاه در برابر دانلودهای ناخواسته و دانلودهایی که علاوه بر فایل اصلی شامل محتوای ناخواسته هستند (Drive-By Download)، سایت‌های فیشینگ و برنامه‌هایی که بدون اطلاع کاربر و به طور ناخواسته نصب شدند (PUA) است. می‌توانید آنتی ویروس خود را در برابر تمام این تست‌ها امتحان کنید تا نقاط ضعف آن در صورت وجود آشکار شود.

antivirus / آنتی ویروس

اگر تست با شکست روبه رو شد یعنی اگر آنتی ویروس هیچ خطری را تشخیص نداد، وبسایت AMTSO راهکارهایی برای حل این مشکل پیش روی شما قرار می‌دهد. پس از پایان تست به پایین صفحه بروید و بر روی نام آنتی ویروس یا شرکت آن کلیک کنید، در ادامه به یک صفحه جدید هدایت می‌شوید که دستورالعمل‌هایی برای برطرف کردن نقاط ضعف سیستم به شما ارائه می‌کند.

 


4- فایروال سیستم خود را با !ShieldsUP آزمایش کنید


هکرها همواره در حال جستجو در اینترنت برای پیدا کردن پورت‌های باز هستند. اگر بتوانند یک پورت باز پیدا کنند، می‌توانند با برقراری ارتباط با کامپیوتر هدف و نصب بدافزار سیستم کاربر را دچار مشکل کنند. خوشبختانه از طریق !ShieldsUP می‌توان از امنیت پورت‌ها اطمینان پیدا کرد. کار با این سایت بسیار آسان است و برای شروع کافی است بر روی Proceed و سپس GRC’s Instant UPnP Exposure Test کلیک کنید. این وبسایت در ادامه با ارسال‌ درخواست‌های اطلاعات به روتر شما، سعی می‌کند به آن دسترسی پیدا کند. اگر فایروال شما درست عمل کند، هیچ اطلاعاتی به این سایت فرستاده نخواهد شد زیرا فایروال تمام این درخواست‌ها را بلاک کرده است.

 


5- نتایج تست آنتی ویروس خود را در وبسایت AV-Comparatives ببینید


اگر تمایل یا وقت انجام این تست‌ها ندارید، می‌توانید به وبسایت AV-Comparatives مراجعه کنید تا آن‌ها تمامی این تست‌ها را برای شما انجام دهند. بر روی آنتی ویروس خود کلیک کنید تا نتایج تست‌های مختلفی که این سایت بر روی آن انجام داده است را در کنار یک نمره کلی مشاهده کنید تا دقیقا بدانید آنتی ویروس شما تا چه اندازه در برابر حملات و چالش‌های امنیتی مختلف مقاوم است.

 


حصول اطمینان از امنیت سایبری بالا


antivirus / آنتی ویروس

اگر از آنتی ویروس خود مطمئن نیستید می‌توانید با انجام این تست‌ها از نحوه عملکرد آن آگاه شوید. هیچکدام از ابزارهایی که بالا معرفی کردیم برای سیستم شما مخرب نیستند ولی در عین حال می‌توانند گزارش دقیقی از وضعیت امنیتی سیستمی که از آن استفاده می‌کنید در اختیارتان قرار دهند. این تست‌ها را انجام دهید تا مشخص شود از چه جهات در برابر حملات هکرها آسیب پذیر هستید.

اگر آنتی ویروس شما عملکرد فاجعه باری در این تست‌ها داشت بهتر است نگاهی به مطلب معرفی و دانلود بهترین آنتی ویروس های رایگان 2019 بیندازید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
Ahmad
.
16 مرداد 1402، 14:46
پاسخ
0
0
دوستان بهترین انتی ویروس،،انتی ویروس دکتر وب هست تا حالا دو بار بهم هشدار داد اولین بار من برای امتحانش ویروس جعلی نصب کردم ولی دومی یک برنامه مود هست.
avatar
.
16 بهمن 1399، 14:01
پاسخ
0
0
سلام، به نظرم هیچی به پای نود 32 نمیرسه ، نه اینکه بخوام بگم از کسپراسکای و آنتی ویروس های قوی تر از خودش توانایی تشخیص بالاتری داره ، ولی اینکه سیستم رو کند نمیکنه و روی ضعیف ترین سیستم ها هم کارش رو به خوبی انجام میده باعث رضایت کامل من از این محصول شده.دیدم دوستان دارند از آنتی ویروس پادویش که محصول ایرانه حمایت میکنن ، بنده این آنتی ویروس رو تست نکردم ولی آنتی ویروس ایرانی شید رو قبلا یک ماهه رایگان تست کردم ، این آنتی ویروس از دو موتور نود 32 و اویرا بهره میبره که همین باعث رضایت بنده شد و انصافا سرعت و عملکردش هم خوب بود ، درکل محصول خوبیه و قیمتش هم مناسب تر از پادویش هست. البته فک کنم پادویش موتور اسکن و همه چیزش ایرانیه ولی شید از موتور اسکن نود 32 و اویرا استفاده میکنه.در آخر هم بگم هیچ آنتی ویروسی فک نکنم به سنگینی کسپراسکای باشه و پیشنهاد میکنم اگه سیستم شما متوسط رو به بالا هست از این آنتی ویروس استفاده کنید.
avatar
رضا
.
26 آبان 1399، 22:17
پاسخ
0
0
سلام.من هم با دیدگاه آقا علی کاملا موافقم و پادویش خیلی خوبه.ولی خب به پای کسپراسکای نمی رسه.البته باید در نظر داشت که یک کسپراسکای 1 میلیونه یک کاربره یک ساله ولی پادویش 90 هزار تومنه.درضمن پادویش رو نباید با یک آنتی ویروس بیست ساله مقایسه کرد.حتما باید از پادویش هم حمایت کرد که چند ساله دیگه بشه برترین آنتی ویروس جهان
avatar
علی
.
03 آبان 1398، 14:59
پاسخ
0
1
سلام من از پادویش استفاده میکنم همه رو شناخت فقط SpyShelter Test Tool رو نمیدونم شناخت یا نه...چون خودمم بلد نبودم کار باهاش رو آنتی ویروس خوبیه رم سیستمم 2 گیگ هست و همین الان داره اسکن کامل رو انجام میده ..مرورگر اینترنتم بازه و دارم وبگردی میکنم بدون کند شدن سیستم...ان شاالله تا آخر همینجور بمونه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402