راهنمای جامع مود زامبی بازی های Call of Duty

مود زامبی بازی کال آف دیوتی / cod wwii
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مود زامبی کال آف دیوتی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی‌های این مجموعه است که طرفداران بسیاری دارد. در این مطلب نگاهی به این مود داشته و یک راهنمای جامع از حالت زامبی Call of Duty را ارائه می‌دهیم.

کال آف دیوتی یک بازی شوتر اول شخص است که نیازی به معرفی ندارد. از سال 2003 تقریبا هر سال شاهد عرضه یک شماره از این مجموعه بوده‌ایم و همواره یکی از پرسودترین بازی‌های ناشر خود، یعنی اکتیویژن است. اولین سازنده بازی، استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) بود که با توجه به عرضه سالانه، بعدا استودیوهای تری‌آرک (Treyarch) و اسلج‌همر گیمز (Sledgehammer Games) هم هر سال وظیفه عرضه یک شماره از بازی را به عهده داشتند. این عنوان در ابتدا در دوران جنگ جهانی جریان داشت اما بعدا به جنگ‌های مدرن، دوران جنگ سرد، جنگ‌های مربوط به آینده و فضا هم کشیده شد. در این میان یک حالت زامبی هم از زمان عرضه World at War در سال 2008 به بازی اضافه و به سرعت به یک مود بسیار محبوب تبدیل شد. در این مطلب قصد داریم به معرفی این مود پرداخته و ببینیم کدام بازی‌های کال آف دیوتی این حالت را در خود دارند. سپس به راهنمای مود زامبی در این بازی‌ها می‌پردازیم. برای آشنایی با 10 بازی برتر سری کال آف دیوتی می‌توانید به این مطلب پلازا مراجعه کنید.

مود زامبی کال آف دیوتی / Call-of-Duty-Zombies-Mode

 

عناوین مطلب:

  • مود زامبی چیست و کدام بازی های Call of Duty مود زامبی دارند؟
  • راهنمای مود زامبی بازی Call of Duty Black Ops 4
    • دو کمپین جدا بین سه نقشه وجود دارد
    • انتخاب اکسیرها را فراموش نکنید
    • امتیازات به دست آمده را برای باز کردن مناطق جدید خرج کنید
    • از بات‌ها استفاده کنید
    • به جای خرید مهمات، منتظر Max Ammo باشید
    • سلاح تک تیرانداز برندارید. از تیربار یا شاتگان استفاده کنید
    • پشت سر خود را کنترل کنید

 


مود زامبی چیست و کدام بازی های Call of Duty مود زامبی دارند؟


مود زامبی بازی کال آف دیوتی / cod wwii

مود زامبی کال آف دیوتی همان‌طور که گفتیم از سال 2008 و بازی Call of Duty: World at War توسط تری‌آرک به این مجموعه اضافه شد. این مود از این سال به بعد در تمام بازی‌های ساخته شده توسط تری‌آرک حضور داشته است. اسلج‌همر گیمز هم برداشت خود از این مود را در ساخته‌های خود ارائه کرده است. اینفینیتی وارد هم تنها در بازی Call of Duty Infinite Ware از مود زامبی استفاده کرده است. لازم به ذکر است بازی Call of Duty: Modern Warfare که توسط این استودیو ساخته می‌شود و قرار است امسال عرضه شود، قرار نیست مود زامبی داشته باشد. در جدول زیر می‌توانید اطلاعاتی درباره مجموعه کال آف دیوتی را و اینکه حالت زامبی دارند یا نه به دست آورید.

نام بازیسال انتشارپلتفرم هااستودیوی سازندهمود زامبی
Call of Duty2003رایانه‌های شخصی، ایکس باکس 360، پلی استیشن 3اینفینیتی واردندارد
Call of Duty 22005رایانه‌های شخصی، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان (بک‌وارد)، موبایلاینفینیتی واردندارد
Call of Duty 32006پلی استیشن 2، ایکس باکس، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان (بک‌وارد)، پلی استیشن 3، نینتندو ویتری‌آرکندارد
Call of Duty 4: Modern Warfare2007رایانه‌های شخصی، ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، نینتندو وی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو دی‌اساینفینیتی واردندارد
Call of Duty: World at War2008رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 2، ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، نینتندو وی، ایکس باکس وان (بک‌وارد)، نینتندو دی‌اس، ویندوز موبایلتری‌آرکدارد
Call of Duty: Modern Warfare 22009رایانه‌های شخصی، ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، ایکس باکس وان (بک‌وارد)، نینتندو دی‌اساینفینیتی واردندارد
Call of Duty: Black Ops2010رایانه‌های شخصی، ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، نینتندو وی، ایکس باکس وان (بک‌وارد)، نینتندو دی‌استری‌آرکدارد
Call of Duty: Modern Warfare 32011رایانه‌های شخصی، ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، نینتندو وی، ایکس باکس وان (بک‌وارد)، نینتندو دی‌اساینفینیتی وارد، اسلج‌همر گیمزندارد
Call of Duty: Black Ops II2012رایانه‌های شخصی، ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، نینتندو وی یو، ایکس باکس وان (بک‌وارد)تری‌آرکدارد
Call of Duty: Ghosts2013رایانه‌های شخصی، ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، نینتندو وی یو، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4اینفینیتی واردندارد
Call of Duty: Advanced Warfare2014رایانه‌های شخصی، ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4اسلج‌همر گیمزدارد
Call of Duty: Black Ops III2015رایانه‌های شخصی، ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4تری‌آرکدارد
Call of Duty: Infinite Warfare2016رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4اینفینیتی وارددارد
Call of Duty: WWII2017رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4اسلج‌همر گیمزدارد
Call of Duty: Black Ops 42018رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4تری‌آرکدارد
Call of Duty: Modern Warfare2019رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4اینفینیتی واردندارد

 


راهنمای مود زامبی بازی Call of Duty Black Ops 4


همچنین بخوانید :
درست مانند بازی‌های کال آف دیوتی قبلی، حالت زامبی بازی Call of Duty: Black Ops 4 را می‌توانید تنها یا با کمک سایر بازیکنان بازی کنید. پس از چند راند اول، سختی این مود افزایش پیدا می‌کند، اما با این وجود برخی نکات وجود دارند که اگر آن‌ها را رعایت کنید می‌توانید به جای اینکه غذای زامبی‌ها شوید، تبدیل به قهرمان داستان ترسناک خود شوید. در ادامه با راهنمای مود زامبی بازی Call of Duty: Black Ops 4 با شما هستیم.

blac-ops-4 zombies / مود زامبی Call of Duty

 

دو کمپین جدا بین سه نقشه وجود دارد

نسخه استاندارد بلک اوپس 4 دارای سه نقشه زامبی برای بازی کردن است، اما این نقشه‌ها بین دو داستان تقسیم شده‌اند. نقشه‌های «IX» و «Voyage of Despair» بخشی از یک داستان هستند در حالی که «Blood of the Dead» بخشی از داستان دیگر است. پرک‌ها، اکسیرها و گزینه‌های شخصی سازی که در یکی انتخاب می‌کنید تاثیری بر دیگری نمی‌گذارد؛ بنابراین مطمئن شوید که همه چیزی که برای نقشه کنونی نیاز است را قبل از ورود به بازی داشته باشید.

 

انتخاب اکسیرها را فراموش نکنید

بلک اوپس 4 به صورت خودکار شخصیت شما را با 4 اکسیر تجهیز می‌کند که به شما در طول مسابقه توانایی‌های ویژه‌ای می‌دهد. با این وجود مجبور نیستید از همان آیتم‌هایی که به شما داده می‌شود استفاده کنید. در قسمت پایین و چپ منوی مود زامبی گزینه‌ای برای خرید اکسیرهای جدید می‌بینید. با استفاده از پولی که از بازی به دست آورده‌اید می‌توانید اکسیرهای جدید خریده و به جای گزینه‌های فعلی از آن‌ها استفاده کنید.

black ops 4 zombies / مود زامبی بازی Call of Duty

 

امتیازات به دست آمده را برای باز کردن مناطق جدید خرج کنید

شما همیشه در بخش کوچکی از نقشه کار را شروع می‌کنید. آزاد کردن خود از این منطقه محدود بسیار مهم است. اگر مناطق دیگر نقشه را باز نکنید، سریعا توسط ارتش زامبی‌ها محاصره می‌شوید. برای جلوگیری از این امر باید سعی کنید به جای خرج کردن پول برای اسلحه‌ها، درهای موجود در منطقه را باز کنید تا هم به سلاح‌ها و پرک‌های بهتری دسترسی داشته باشید و هم قدر مانور بالاتری کسب کنید.

 

از بات‌ها استفاده کنید

حالت زامبی بلک اوپس 4 را می‌توانید به تنهایی هم بازی کنید، اما اگر به زمین بیفتید کسی نیست که شما را نجات دهد و شکست می‌خورید. با این وجود می‌توانید تا سه هم تیمی کنترل شده توسط کامپیوتر را برای مبارزه در کنار خود انتخاب کنید. در لابی و قبل از شروع مسابقه باید گزینه‌ای برای اضافه کردن بات‌ها را مشاهده کنید.

cod zombie mode / حالت زامبی بازی call of duty

 

به جای خرید مهمات، منتظر Max Ammo باشید

نقاط خرید اسلحه در دیوارهای هر نقشه به شما امکان خرید مهمات را هم می‌دهند. اگر نیاز شدید دارید و یا تنها بازی می‌کنید، می‌توانید مقداری پول برای مهمات خرج کنید اما وقتی به صورت گروهی بازی می‌کنید، نیاز چندانی به این کار نخواهید داشت. زامبی‌های کشته شده معمولا پاداش «حداکثر مهمات» (Max Ammo) می‌دهند که سریعا مهمات تمام بازیکنان را پر می‌کند. بنابراین اگر مهمات کمی دارید، می‌توانید تا زمان به دست آوردن این پاداش توسط یکی از اعضای تیم صبر کنید.

 

سلاح تک تیرانداز برندارید؛ از تیربار یا شاتگان استفاده کنید

در راندهای اولیه شاید اینگونه به نظر برسد که اسلحه‌های تک‌تیر کندی که از روی دیوار پیدا می‌کنید، آپگرید خوبی نسبت به هفت تیر شما هستند، اما زمانی که با زامبی‌های متعددی روبه‌رو می‌شوید این نوع سلاح‌ها فایده‌ای ندارند. هر تیرباری که نرخ شلیک بالایی دارد می‌تواند در چنین شرایطی به کمک شما بیاید. شاتگان هم به عنوان سلاح دوم عالی عمل می‌کند چون به سرعت می‌توانید با یک شلیک، چندین زامبی را ناکار کنید.

هر شخصیت در مود زامبی به یک سلاح شگفت‌انگیز (Wonder Weapon) هم دسترسی دارد که می‌تواند آسیب زیادی به دشمنان بزند. برای فرار از دست تعداد زیادی زامبی می‌توانید از Hammer of Valhalla یا Path of Sorrows استفاده کنید.

مود زامبی بازی کال آف دیوتی / cod wwii

 

پشت سر خود را کنترل کنید

اگر در یک راند نمی‌دانید زامبی‌ها کجا هستند، احتمالا درست پشت سر شما قرار دارند! بله زامبی‌ها ظاهرا درست وقتی که می‌چرخید از پشت به شما حمله می‌کنند، بنابراین باید همیشه مراقب پشت سر خود باشید. اگر مهمات کافی دارید، می‌توانید با قرار گرفتن در یک گوشه، این مشکل را حل کنید. این کار هم شاید باعث به تله افتادن شود اما می‌توانید با استفاده از یک Wonder Weapon خود را نجات دهید.

 

این‌ها بخشی از ترفندهای موفقیت در حالت زامبی بازی Call of Duty هستند. اگر شما هم ترفند خاص خود را دارید می‌توانید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

899x519 (950x548)
64.82 KB
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران8 دیدگاه
avatar
آرتین
.
15 مرداد 1399، 15:31
پاسخ
0
0
سلام وقتتون بخید میشه بگیو زامبی ماه و صعور و زامبی های نازی چگونه در کالاف بلاک اپس 1 ازاد میشود
avatar
محمد
.
10 فروردین 1399، 17:29
پاسخ
0
0
این مود زامبی کجاست من پیدا نمیکنم
avatar
اسمشو نبر
.
30 شهریور 1402، 23:25
پاسخ
0
0
@محمد
خو ۳ تا بخش داره داستانیش و مولتی پلیر و زامبی ۳ امین زامبیه دیگ
avatar
محمدرضا
.
09 اسفند 1398، 09:37
پاسخ
0
0
کسی میدونه چه جوری زامبی کالاف 5 تو ایکس باکس 360 بیارم
avatar
Omid
.
15 تیر 1398، 16:37
پاسخ
0
1
Modern Warfare عالیه
avatar
محمدرضا
.
15 تیر 1398، 01:16
پاسخ
0
1
کلا کال آف دیوتی یکی از بهترین بازی هایی بوده که تا حالا بازی کردم.حیف دیگه سیستمم واسه بلک آپس 4 نمیکشید :((
نمایش 3 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402