7 دلیل که برای خرید آیفون 11 دست نگه داریم و منتظر آیفون 12 بمانیم

آیفون 12 / آیفون 2020 / آیفون 11
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر امسال قصد خرید آیفون 11 را دارید، بهتر است تا زمان معرفی آیفون های 2020 دست نگه دارید. درواقع آیفون 12 برتری‌هایی را نسبت به آیفون 11 خواهد داشت که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

آیفون 10 نتوانست انتظارات را در زمینه فروش برآورده کند و آیفون 10 اس از زمان معرفی همواره با مشکل فروش مواجه بوده و این وضعیت رفته رفته بدتر هم می‌شود. در این راستا بررسی‌ها نشان می‌دهد آیفون 11 نیز فروش نه چندان خوبی را تجربه کند اما در طرف مقابل آیفون 12 که در سال 2020 عرضه می‌شود، محصولی پرفروش‌تر خواهد بود. در ادامه این مقاله دلایلی بیان می‌شود که لازم است اگر قصد خرید آیفون 11 اپل را دارید برای خرید تا سال 2020 و زمان معرفی آیفون های 2020 صبر کنید.

آیفون اپل //ios-13/ خرید آیفون 11

  • آیفون 12 طراحی متفاوتی خواهد داشت
  • آیفون 12 از اینترنت 5G پشتیبانی خواهد کرد
  • نمایشگر همه نسخه های آیفون 12 از نوع اولد خواهد بود
  • دوربین اصلی آیفون 12 از لنز ToF بهره‌مند خواهد بود
  • وقتی نتوانید از پردازنده قوی‌تر بهره ببرید، بودن آن چه فایده‌ای دارد؟
  • آیفون 12 ممکن است دارای Touch ID تمام صفحه باشد
  • آیفون 12 ممکن است باتری قدرتمندتر و ماندگارتری داشته باشد
[namasha id=”tuKejM7S” ]

آیفون 12 طراحی متفاوتی خواهد داشت


آیفون 10 و آیفون 10 اس گوشی‌هایی بودند که طراحی متفاوت‌تری داشتند. یعنی در این محصولات کوپرتینیویی‌ها تلاش کرده بود تا به یک گوشی با یک نماشگر تمام صفحه نزدیک شوند. با این حساب نباید انتظار خیلی زیادی از آیفون 11 در بخش طراحی داشته باشیم. در حقیقت احتمال دارد که اهالی کوپرتینیو برای اینکه خلاقیتی در طراحی جدید داشته باشند، دست به طراحی‌های بدتر بزنند. براساس آنچه که از سوی «مارک براون لی» یوتوبر معروف اواخر ماه گذشته در قالب ویدیویی منتشر شده بود، می‌توانیم اشاره کنیم که اپل قصد دارد چیدمان دوربین را در بدنه پشتی به شکل مربع در بیاورد. اما باز هم به نظر می‌رسد که زبان طراحی آیفون جدید نیز وام گرفته از پیشینیان خود باشد. بنابراین شاهد طراحی خیلی جدیدی از این پرچمدار نخواهیم بود. در ادامه می‌توانید ویدیویی از مارک براون لی را مشاهده کنید.

براساس پیشگویی‌های مینگ چی کو، پیشگوی مشهور اپل در آیفون های 2020 شاهد بازطراحی جدیدی خواهیم بود. در حقیقت شایعات منتشر شده در این باره به این نکته اشاره دارند که اندازه نمایشگر تمام صفحه اپل کوچکتر خواهد شد، درواقع اندازه کلی آن اندکی بزرگ‌تر از آیفون 5 خواهد بود اما شاهد نمایشگری به بزرگی آیفون 10 در طراحی جدید آیفون های 2020 خواهیم بود.

خرید آیفون 11 / آیفون 2019 / iphone 2019 /iphone-11

با این حال در طراحی آیفون 12 ممکن است اولین باری باشد که اپل بخواهد طراحی سنتی خود را کنار بگذارد و محصولی جدید را برای طرفدارانش طراحی کند. درواقع  آنچه که پیش از این در این سال‌ها از اپل دیده‌ایم، تنها یک پسوند کنار نام محصولاتش (S مثلا آیفون 10 اس) دیده می‌شد که البته ممکن بود محصول جدید به امکانات و فناوری های جدیدتری مجهز باشد اما طراحی، همان طراحی تکراری و البته خسته کننده بود.

همان‌طور که پیش ار این هم گفته بودیم جانی آیو قرار است اپل را به سمت سرکت مستقلش ترک کند. با این حال رفتن جانی آیو می‌تواند طراحی جدید را نیز سرعت ببخشد. به هر حال امیدواریم که مانند آیفون 4 که بعد از مکینتاش بهترین طراحی از کوپرتینیویی‌ها بود، شاهد طراحی جدیدی نیز در محصول 2020 یا درواقع آیفون 12 باشیم. حالا امیدواریم که چنین اتفاقی بیفتد. حداقل می‌توانیم امیدوار باشیم که این شرکت آمریکایی به تقلید از رقبای چینی‌اش از تکنولوژی حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر برای ایجاد تحولی نوین در گوشی‌هایش بهره بگیرد. با این حال شایعات در این باره زیاد است.

 


آیفون 12 از اینترنت 5G پشتیبانی خواهد کرد


براساس گزارشات و خبرهایی که تاکنون منتشر شده است، آیفون 11 از اینترنت 5G پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین آن دسته از طرفداران آیفون که تمایل به لذت بردن از سرعت بالای گوشی همراه خود را دارند، بهتر است از خرید آیفون 11 خودداری کرده و  تا سال 2020 منتظر بمانند و محصول سال آینده را خریداری کنند. درواقع این ویژگی در دو نسخه از آیفون های 2020 یا هر سه نسخه آن قابل دسترس خواهد بود.

5G internet/ اینترنتی 5 جی / اینترنتی 5G

در این راستا باید اشاره کنیم که اپل نمی‌تواند مودم 5G را برای آیفون 11 حاضر کند. به دلیل اختلافاتی که کوپرتینیویی‌ها با کوالکام دارند، ما امیدواریم تا سال آینده این مشکلات برطرف شده و آنها فکری به حال این قضیه کنند و شاهد اینترنت پر سرعت در آیفون های 2020 نیز باشیم. با این حال برای اینکه نرخ دانلود 1 گیگابیت در ثانیه از سوی آیفون را داشته باشیم باید تا سال 2020 منتظر بمانیم و ببینیم که چه پیش می‌آید.

 


نمایشگر آیفون های 2020 از نوع اولد خواهد بود


با توجه به پیشرفت نمایشگرهای امروزی گوشی‌های موبایل، دیگر دلیلی وجود ندارد که اپل نیز از نمایشگرهای اولد در همه نسخه‌هایش حتی نسخه‌های اقتصادی استفاده نکند. در این راستا باید اشاره کنیم که در حال حاضر آیفون 10 آر از نمایشگر LCD بهره‌مند است و در عین حال قیمت بالاتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارد که از نمایشگر اولد بهره‌مند هستند. در حالی که کیفیت بالاتر نمایشگر اولد نسبه به LCD اثبات شده است و این دست از نمایشگرها را می‌توان فناوری جدیدتری در این عرصه معرفی کرد. گفتنی است پیش از این نیز خبری منتشر شده بود که بیان می‌کرد آیفون 10 آر 2019 آخرین گوشی آیفون است که دارای نمایشگر LCD خواهد بود.

نمایشگر اولد و LCD آیفون / oled-and-lcd

این در حالی است که سامسونگ این سری از نمایشگرها را برای اپل تولید می‌کند و اینکه چرا هنوز در همه نسخه‌ها شاهد نمایشگرهای اولد نیستیم جای تعجب است. البته می‌توان دلیل آن را هم تولید نسخه اقتصادی آیفون بیان کرد.

 


دوربین اصلی آیفون 12 از لنز ToF بهره‌مند خواهد بود


شاید از نظر ظاهری اندکی ناخوشایند به نظر بیاید که آیفون 11 از دوربین سه گانه در بدنه پشتی خود برخوردار باشد، اما با این حال ویژگی‌هایی که ارائه خواهد داد هنوز به پای بهترین دوربین‌های عکاسی در گوشی‌های اندرویدی نخواهد رسید. هر چند باید تا زمان معرفی آن و بنچمارک‌های معروف همچون DxOmark منتظر بمانیم. با این حال خبرها و شایعات منتشر شده حاکی از آن است که آیفون 11 از لنزی با زوم اپتیکال 5 برابری (5x) یا لنز ToF برای پوشش قابلیت تشخیص عمق بهره‌مند نخواهد بود. برای اینکه چنین امکاناتی را شاهد باشیم باید تا سال 2020 منتظر آیفون 12 بمانیم.

لنز tof در آیفون 12 / tof-lens-in-iphone

براساس گزارشات منتشر شده آیفون 12 از این امکانات برخوردار خواهد بود و با این حساب می‌تواند عمق بیشتری را در تصاویر گسترده ایجاد کند. این امکان اجازه خواهد داد تا افراد بتوانند ترفندهای بیشتری را در عکاسی با گوشی خود پیاده‌سازی کنند؛ اما همچنان انتظار پیشرفت ویژگی‌های واقعیت افزوده را نیز داریم. درواقع سنسور تشخیص عمق می‌تواند اشیا و چهره‌های بیشتری را شناسایی کند و با این حساب آیفون برای این کار تنها به دوربین Face ID متکی نخواهد بود.

 


وقتی نتوانید از پردازنده قوی‌تر بهره ببرید، بودن آن چه فایده‌ای دارد؟


همان‌طور که همه پرچمداران جدید از پردازنده جدیدی برخوردار خواهند بود، این موضوع در آیفون 11 هم رخ خواهد داد. البته هنوز اطلاعات زیادی درباره پردازنده 7 نانومتری جدیدی A13 بایونیک اپل در دسترس نیست. شواهدی  وجود دارد که اثبات کند آیا این پردازنده باعث صرفه‌جویی بیشتری در مصرف انرژی خواهد شد یا خیر؟ اما این موضوع چندان در نظر کاربران گوشی‌های هوشمند قابل توجه نیست. شاید هم درصد اندکی به میزان صرفه جویی در مصرف انرژی افزوده شود؛ اما چیزی که کاربران از یک پردازنده خوب انتظار دارند این است که شاهد ارتقای ویژگی‌های نرم افزاری و یا سخت افزاری دستگاه جدید در سایه پردازنده قدرتمند باشند.

apple a13 bionic/ پردازنده A13 بایونیک اپل

درواقع انتظار می‌رود پردازنده‌ جدید که قدرت بالاتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد بتواند ویژگی واقعیت افزوده و یا ویژگی تشخیص عمق گوشی را بیشتر تحت پوشش قرار دهد. با این حساب می‌توان گفت کاربران انتظار طراحی جدیدتر با ویژگی‌های برتر را داشته باشند تا اینکه تنها شاهد مشخصات بالاتری باشند که در عمل کمتر کاربردی خواهند بود.

 


آیفون 12 ممکن است دارای Touch ID تمام صفحه باشد


دو سال بعد از ارائه ویژگی مشابه در گوشی‌های اندرویدی شاید شاهد حضور تاچ آی دی تمام صفحه در آیفون 12 باشیم. درواقع از آنجایی که دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است، آن دسته از کاربرانی که از Face ID چندان خوششان نمی‌آمد می‌توانند به استفاده از تاچ آی دی در نسل بعدی گوشی‌های اپل امیدوار باشند.

iphone 2020/ آیفون 2020 / آیفون 12/ iphone-12

 


آیفون 12 ممکن است باتری قدرتمندتر و ماندگارتری داشته باشد


همچنین بخوانید :

بر اساس گفته‌های مینگ چی کو، اپل به طور قابل توجهی در حال کار بر روی باتری هایی با ظرفیت بالاتر و عمر بیشتر است. همچنین بر روی این قضیه که روند شارژ باتری نیز سریع‌تر باشد نیز کار می‌کند. نتیجه این تلاش‌ها را برای باتری آیفون 11 شاهد خواهیم بود که تکمیل شده آنها در آیفون های 2020 خودنمایی خواهد کرد. خوب است بدانید که تاکنون هیچ آیفونی نتوانسته است در لیست در گوشی هوشمند برتری قرار بگیرد که بهترین باتری‌ها را دارند. در این راستا گوشی‌های اندرویدی سردمدار برداشتن گام‌های بزرگی در این عرصه هستند؛ به‌طوری‌که امروزه شاهد حضور باتری‌های 4000 میلی‌آمپرساعتی در پرچمداران اندرویدی هستیم که در عرض چند دقیقه نیز شارژ می‌شوند. خوشبختانه به نظر می‌رسد که اپل نیز گام‌هایی را در این زمینه برداشته است.

باتری آیفون /iphone-battery

با همه این توصیفات واضح است که اگر اپل بخواهد سهم فروش بیشتری را در بازار از آن خود کند، باید تغییراتی را در روند طراحی محصولاتش به وجود آورد. درواقع امروزه شاهد این هستیم که گوشی‌های اندرویدی با قیمت پایین‌تر، باتری‌ها و ویژگی‌های دوربین بهتر عرضه می‌شوند. بنابراین کاربران بیشتری به سوی استفاده از این گوشی‌ها روی می‌آورند. با این حال به نظر می‌رسد که سال 2020 فرصت بسیار خوبی برای عرضه آیفونی با زبان طراحی جدید باشد. در این راستا شاید بتوان آن را آخرین فرصت اپل برای ماندن در اوج لیست تولیدکنندگان موبایل‌های پرچمدار دانست. پس کوپرتینیویی‌ها حتما باید فکری به حال این قضیه کنند تا همچنان آیفون به عنوان یک محصول پیشرو در بازار باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402