10 اپلیکیشن واقعیت افزوده برای گوشی های اندروید و آیفون (با لینک دانلود)

10 Augmented Reality Applications-04-a
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

واقعیت افزوده یا Augmented Reality نوعی فناوری با کاربردهای بسیار است و ما در این مطلب قصد داریم تا ده اپلیکیشن واقعیت افزوده مختلف از این حوزه را مورد بررسی قرار دهیم.

واقعیت افزوده یا همان Augmented Reality که به صورت مخفف از آن AR یاد می‌شود، چندین سال است که در دنیای فناوری عرضه شده و در تمام این سال‌ها به عنوان مفهومی عجیب و غریب و همچون فناوری آینده مورد نظر بوده است. مفهوم واقعیت افزوده دربرگیرنده تصاویری است که توسط کامپیوتر از تصاویر واقعی ایجاد می‌شوند و در نتیجه، نوعی تصویر را پیش چشمان شما قرار می‌دهند که شمه‌ای از دنیای واقعی را برای شما تداعی می‌کنند. انواع اپلیکیشن واقعیت افزوده طیف مختلفی را به نمایش در می‌آورد، از لایه‌های نقشه تعاملی و اتاق‌های نمایش مجازی گرفته تا درگیری‌هایی با وجود چندین بازیکن. اپلیکیشن‌های ARKit به شکل روزافزونی در سیستم‌های عامل اندروید و iOS عرضه شده‌اند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی چندین برنامه واقعیت افزوده برای اندروید و همین طور برنامه واقعیت افزوده آیفون بپردازیم. پس با پلازا همراه شوید.

ویژگی واقعیت افزوده گوگل مپس / Google Maps AR

آن چه در این مقاله می‌خوانید:

  • 10 اپلیکیشن واقعیت افزوده برای گوشی های اندروید و آیفون
    • BBC Civilisations AR
    • SketchAR
    • Mondly
    • Pokémon Go
    • Ink Hunter
    • Google Translate
    • Just a Line
    • AR Ruler
    • Measure
    • Google Maps

 


10 اپلیکیشن واقعیت افزوده برای گوشی های اندروید و آیفون


 

اپلیکیشن واقعیت افزوده BBC Civilisations AR

مبحث آموزش یکی از موضوعات عالی برای کاربری انواع اپلیکیشن واقعیت افزوده است که در واقع در حال همواره کردن مسیر استفاده گسترده واقعیت افزوده در دنیای آینده است. اپلیکیشن واقعیت افزوده BBC Civilisations که ساخت بی بی سی است، به شما این امکان را می‌دهد تا از مکان‌های تاریخی دیدن کنید و همزمان اندازه آنها را کوچک و بزرگ کرده، موقعیت آنها را چرخانده و همین طور کارهای دیگری را با آن انجام دهید. هنگامی که این نرم افزار واقعیت افزوده را برای اولین بار راه‌اندازی می‌کنید، یک قسمت آموزشی بسیار عالی برای شما به نمایش در می‌آید و هنگامی که مثلا قصد دارید تا تصاویر یک مومیایی مصری را تماشا کنید، قدم به قدم به شما راهنمایی‌هایی ارائه می‌گردد و تاریخچه و دیگر اطلاعات آن در اختیار قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن واقعیت افزوده نوعی نرم‌افزار عالی برای کسانی است که به تاریخ علاقه دارند و همواره به دنبال دیدن موزه‌های مختلف هستند.

 Augmented Reality App - اپلیکیشن واقعیت افزوده

دانلود برنامه واقعیت افزوده BBC Civilisations AR برای اندروید و آیفون

 

اپلیکیشن واقعیت افزوده SketchAR

هر کسی در خود اندکی هنر دارد، اما همه آدم‌ها وقتش را ندارند که بنشینند و ساعت‌های متمادی برای کشیدن یک دست وقت بگذارند. چرا کمی تقلب نکنیم؟ برنامه AR با نام SketchAR نوعی راهنما برای کسانی است که به دنبال تکنیک‌های طراحی خاصی می‌گردند.

 Augmented Reality App - اپلیکیشن واقعیت افزوده

کار کردن با این نرم افزار واقعیت افزوده اندروید و برنامه واقعیت افزوده آیفون که در هر دو سیستم‌عامل به خوبی کار می‌کند، کمی سخت است، چرا که شاید برای برخی سخت باشد که در یک دست گوشی را بگیرند و در دست دیگر ابزارهای طراحی را، اما به امتحان کردنش می‌ارزد. این اپلیکیشن واقعیت افزوده علاوه بر اندروید و iOS برای هدست هولولنز مایکروسافت (Microsoft HoloLens) نیز ارائه شده است.

دانلود برنامه واقعیت افزوده SketchAR برای اندروید و آیفون و هولولنز

 

اپلیکیشن واقعیت افزوده Mondly

آیا قصد دارید که چند زبان جدید یاد بگیرید، اما تصور می‌کنید که وقتش را ندارید؟ اپلیکیشن واقعیت افزوده Mondly یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی است که برای یادگیری زبان جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آنجا که روی گوشی همیشه همراه شما است، می‌توانید در همه حال به یادگیری بپردازید. در این اپلیکیشن گوشی 33 زبان مختلف برای آموزش قرار گرفته و تمرین‌هایی به صورت روزانه در آن ارائه می‌شود تا به یادگیری شما کمک کنند و همچنین شما می‌توانید به زبان‌های مختلف به چت و گفتگو بپردازید تا زبان مورد نظر را در خود تقویت کنید.

Mondly در به‌کارگیری فناوری‌های جدید بسیار خوب عمل کرده است. از همین رو، یک نوع نسخه واقعیت مجازی از این اپلیکیشن برای هدست Gear VR ارائه شده و از آن هیجان‌انگیزتر آنکه، نوعی فناوری واقعیت افزوده یا همان AR درون اپلیکیشن اصلی به کار رفته است. در صورتی که روی گزینه AR بزنید، از شما خواسته می‌شود تا یک سطح صاف همچون کف اتاق را انتخاب کنید. هنگامی که این سطح شناسایی شد، نرم افزار واقعیت افزوده مورد نظر درس دادن به شما را همچون یک معلم آغاز می‌کند و واژگان را از حافظه خود ارائه می‌کند. البته این نرم افزار واقعیت افزوده اندروید در ابتدا تنها برای این سیستم‌عامل ارائه شده بود و به تازگی به نوعی برنامه واقعیت افزوده آیفون نیز تبدیل شده و در گوشی‌های اپل نیز قابل دسترسی است.

دانلود برنامه واقعیت افزوده Mondly برای اندروید و آیفون

 

اپلیکیشن واقعیت افزوده Pokémon Go

در صورتی که فهرستی از انواع اپلیکیشن واقعیت افزوده و برنامه AR تهیه کنیم و نامی از نرم افزار واقعیت افزوده Pokémon Go نبریم، فهرست ما ناقص خواهد بود. بازی واقعیت افزوده Pokémon Go که از ساخته‌های Niantic است، نرم‌افزاری است که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده و باعث شده تا بسیاری از آنها به دنیای واقعی بروند و به جمع‌‎آوری Pokémon بپردازند. در این بازی از جی پی اس برای موقعیت‌یابی شما استفاده می‌شود تا آواتار شما بتواند در محیط حرکت کند و دوربین گوشی هوشمند شما نیز برای نشان دادن Pokémonها به کار می‌رود. دستورالعمل‌های زیادی در همان ابتدای این بازی واقعیت افزوده به شما ارائه می‌شود، اما به لطف ماهیت اینترنت، تشخیص اینکه در هر مرحله از بازی چه کار باید بکنید، چندان کار سختی نخواهد بود.

تاکنون به‌روزرسانی‌های زیادی برای این بازی واقعیت افزوده ارائه شده که شامل موارد مختلف ویژگی‌های بازی است. همچنین صدها Pokémon جدید نیز به محیط بازی اضافه شده است. شرکت Niantic وعده داده که به صورت مداوم این بازی را به‌روزرسانی کند تا مدت‌ها بتوان با آن بازی کرد.

دانلود برنامه واقعیت افزوده Pokémon Go برای اندروید و آیفون

 

اپلیکیشن واقعیت افزوده Ink Hunter

اپلیکیشن واقعیت افزوده Ink Hunter برای تمام کسانی طراحی شده که قصد دارند تا روی بدن خود تاتو بزنند و خالکوبی کنند. این تاتوها به هر شکلی که شما بخواهید روی بدن قرار می‌گیرند. تاتوهایی که با استفاده از دوربین روی بدن قرار می‌گیرند، بسیار به دنیای واقعی شباهت دارند. نرم افزار واقعیت افزوده مورد نظر در نسخه‌های قبلی، تنها از تاتوهای سیاه و سفید پشتیبانی می‌کرد، اما در جدیدترین آپدیت، پشتیبانی از تاتوهای رنگی نیز اضافه شده و این بدان معناست که تصاویر بهتری برای طراحی تاتوها در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

دانلود برنامه واقعیت افزوده Ink Hunter برای اندروید و آیفون

 

اپلیکیشن واقعیت افزوده Google Translate

Google Translate در حقیقت یک نرم افزار واقعیت افزوده نیست، اما نوعی قابلیت واقعیت افزوده در آن به کار رفته که برای ترجمه متون بسیار عالی و به دردبخور است. این ویژگی خاص، بخشی از وضعیت دوربین اپلیکیشن است. خیلی ساده یک تصویر از متن مورد نظر خود بگیرید که متوجه معنای آن نمی‌شوید و اپلیکیشن متن آن تصویر را به صورت آنی برای شما ترجمه می‌کند. هنگامی که به اینترنت متصل باشید، اپلیکیشن از قابلیت ترجمه زبان‌های بسیار زیادی برخوردار است، اما در صورتی که کاربران بخواهند به صورت آفلاین با آن کار کنند، می‌توانند بسته‌های زبانی مختلف را دانلود کرده تا در صورت نداشتن اتصال اینترنتی از قابلیت ترجمه فوری آن استفاده کنند. بار بعدی که به یک کشور خارجی سفر کردید و با زبان آن کشور آشنایی نداشتید، نگران نباشید، گوگل ترنسلیت به شما کمک خواهد کرد و داشتن چنین دوستی در یک سرزمین بیگانه بسیار به درد شما می‌خورد.

دانلود برنامه واقعیت افزوده Google Translate برای اندروید و آیفون

اپلیکیشن واقعیت افزوده Just a Line

تنها توسعه‌دهندگان شخصی و مستقل که به ساخت اپلیکیشن می‌پردازند نیستند که از فناوری Augmented Reality لذت می‌برند، گوگل نیز چنین حسی را نسبت به این فناوری دارد. اپلیکیشن واقعیت افزوده Just a Line یکی از تلاش‌های شرکت گوگل در پروژه AR Experiments به شمار می‌رود. در حالی که این پروژه شاید در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد، اما بازی کردن با آن بسیار لذت‌بخش است و تنها چند لحظه طول می‌کشد تا فضای اطراف شما را کالیبره کرده و آماده استفاده کند. هنگامی که این فرآیند تمام شد، انگشت خود را روی صفحه بکشید و هر طرحی که می‌خواهید روی آن ترسیم کنید. هنگامی که کارتان تمام شد، همچون نقاش‌ها یک قدم عقب بروید و از کار خود لذت ببرید. سپس کمی جلوتر رفته و فضای سه‌بعدی آن را تحسین کنید، چرا که تصویر مورد نظر شما به صورت کاملا سه‌بعدی در می‎آید. این فناوری واقعا یک نمونه سرگرم‌کننده است و با استفاده از ابزارهای مختلف آن می‌توانید نتایج مختلفی را رقم بزنید و هنگام راه رفتن خطوطی را ترسیم کنید. البته به جز رسم خطوط در هوا کاربرد دیگری ندارد، اما کار کردن با آن بسیار لذت‌بخش است و از روند کاری خود می‌توانید ویدیوهای کوتاهی طراحی کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دانلود برنامه واقعیت افزوده Just a Line برای اندروید و آیفون

 

اپلیکیشن واقعیت افزوده AR Ruler

یکی از ساده‌ترین کاربردهای واقعیت افزوده اندازه‌گیری کردن است. با استفاده از قابلیت Augmented Reality می‌‎توان ابتدا و انتهای اجسام سه‌‎بعدی را در تصاویر اندازه‎‌گیری کرد و این امکان وجود دارد که اندازه مسافتی خاص را به دست آورد و به سادگی آن را به نمایش در آورد. البته قابلیت اپلیکیشن واقعیت افزوده AR Ruler تنها اندازه‌گیری خطوط صاف ساده نیست و این اپلیکیشن می‎تواند به اندازه‌گیری زاویه‌های مختلف، حجم و مساحت نیز بپردازد. این اپلیکیشن همچنین نوعی قابلیت برای ایجاد نوعی طرح اتاق با استفاده از اندازه‌گیری‌های شما را دارد. آنگونه که احتمالا خودتان هم تصور می‌کنید، شاید ابزاری کامل و ایده‌آل نباشد، اما آن قدر خوب هست که بتوان معیارهای تخمینی مورد نیاز را به دست آورد. فقط به خاطر داشته باشید که برای مواردی که نیاز به اندازه‌گیری دقیق دارید، به آن اتکا نکنید. متاسفانه نسخه برنامه واقعیت افزوده آیفون این نرم‌افزار ارائه نشده و این برنامه واقعیت افزوده برای اندروید ارائه شده است. البته اپلیکیشن‌های مشابهی برای این نرم‌افزار واقعیت افزوده وجود دارد که کاربران گوشی‌های آیفون می‌توانند از آنها استفاده کنند.

دانلود برنامه واقعیت افزوده AR Ruler برای اندروید

اپلیکیشن واقعیت افزوده Measure

گوگل نیز در رقابت با شرکت‌های دیگر اقدام به ساخت ابزار اندازه‎گیری واقعیت افزوده خود کرده و نام آن را Measure گذاشته است. این برنامه AR از ARCore به عنوان فضای آزمایشی قابلیت‎های واقعیت افزوده اندروید استفاده می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن شما می‌‎توانید طول و عرض و ارتفاع سطوح و اشیای صاف را به دست آورید، اندازه‌گیری‌های خود را به واحد سنجش انگلیسی و یا به متر بسنجید، از اندازه‌های خود عکس بگیرید و آنها را در کلیپ‎بورد خود ذخیره کنید.

10 Augmented Reality Applications-04-a / برنامه واقعیت افزوده برای اندروید

برای اندازه‌گیری شما باید گوشی خود را در اطراف فضای اتاق حرکت دهید و سطوح صافی از جمله میز نهارخوری و یا اشیای صاف دیگر را نشان کرده و اندازه آنها را با استفاده از اپلیکیشن خود به دست آورید. در نهایت، از آنجا که سازنده این نرم افزار گوگل است، این برنامه واقعیت افزوده برای اندروید ارائه شده است.

دانلود برنامه واقعیت افزوده Measure برای اندروید

 

اپلیکیشن واقعیت افزوده Google Maps

گوگل مپس یا همان Google Maps یکی از نرم‌افزارهای ساخته شده توسط شرکت گوگل است که درون خود قابلیت‌های واقعیت افزوده دارد. در این اپلیکیشن نوعی قابلیت Augmented Reality به کار رفته که به شما کمک می‌کند با استفاده از علامت‌های مجازی و فلش‌های مسیردهی و از طریق نمایش زنده گوشی، مسیر خود را به بهترین نحو ممکن پیدا کنید. البته وضعیت واقعیت مجازی این اپلیکیشن هنوز در مرحله آزمایشی محدود قرار دارد و در معرض استفاده و کاربری کاربران عمومی قرار نگرفته و مشخص هم نیست که چه زمانی این اتفاق بیفتد، اما این امکان نوعی افزونه هیجان‌انگیز به یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مسیریابی به شمار می‌رود که به صورت نرم افزار واقعیت افزوده اندروید و همین طور برنامه واقعیت افزوده آیفون ارائه شده است.

10 Augmented Reality Applications-04-a / برنامه واقعیت افزوده آیفون

دانلود برنامه واقعیت افزوده Google Maps برای اندروید و آیفون

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402