انواع روش های انتقال وجه فوری به داخل و خارج از کشور

money transfer / روش های انتقال وجه فوری
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مطلب قصد داریم به روش‌های انتقال وجه فوری، انتقال وجه کارت به کارت اینترنتی، انتقال بین بانک های داخلی، انتقال فوری پول به کشورهای خارجی و… را با آسان ترین روش و اپلیکیشن ها یاد می‌دهیم.

همه ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که نیاز به انتقال فوری وجه داشته باشیم. با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از پول نقد بسیار کمتر شده است و اکثر تراکنش‌های ما از طریق روش‌های مختلف مجازی صورت می‌گیرد. از انتقال وجه اینترنتی تا استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت برای انتقال کارت به کارت اینترنتی تا استفاده از کدهای USSD موبایل همگی از روش‌های انتقال وجه فوری هستند که کار ما را بسیار آسان‌تر کرده‌اند. اما اگر بخواهیم به شخصی در خارج از کشور پول ارسال کنیم چه باید کرد؟ در این مطلب قصد داریم انواع روش‌های انتقال پول را در ایران و انتقال وجه به خارج از کشور را با هم مرور کنیم.

1140-best-ways-to-send-money.imgcache / انتقال وجه

همچنین بخوانید :
آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • انواع روش های انتقال وجه
    • انتقال از طریق شعب بانک
    • انتقال وجه کارت به کارت با استفاده از شبکه شتاب
    • انتقال وجه با استفاده از کدهای USSD موبایل
    • انتقال وجه اینترنتی
    • انتقال وجه با اپلیکیشن های پرداخت و همراه بانک ‌ها
  • روش های انتقال وجه فوری خراجی
    • انتقال پول با ویزا کارت یا مسترکارت
    • انتقال پول با پی پال
    • وب مانی
    • حواله وسترن یونیون
    • حواله سوئیفت
    • انتقال وجه با بیت کوین
  • انتقال وجه از طریق پی پال
    • آموزش ثبت نام اکانت پی پال
    • دانلود برنامه اندروید پی پال

انواع روش های انتقال وجه در ایران


در این بخش می‌خواهیم به انوع روش‌های انتقال وجه و سقف روزانه هر کدام بپردازیم و ببینیم کدام روش برای انتقال فوری وجه بهتر است و هزینه پایین‌تری هم دارد.

 

انتقال از طریق شعب بانک

یکی از واضح‌ترین راه‌های انتقال وجه، مراجعه به شعب بانک است. احراز هویت شما با به همراه داشتن کارت ملی صورت می‌گیرد و می‌توانید مبالغ بیشتری را نسبت به سایر روش‌ها انتقال دهید. در صورتی که مبلغ را به حسابی در همان بانک انتقال می‌دهید، هیچ محدودیتی در سقف انتقال وجه وجود ندارد. ولی اگر بخواهید به حسابی در بانک دیگر انتقال دهید، باید از سامانه پایا و یا سامانه ساتنا استفاده کنید. هیچ کدام از این روش های انتقال وجه هزینه‌ای را در بر ندارند. سقف انتقال وجه در پایا 15 میلیون تومان (50 میلیون تومان برای برخی بانک‌ها) است و برای استفاده از ساتنا باید مبالغی بیش از 15 میلیون تومان را تا سقف 50 میلیون تومان انتقال دهید. اگر به دنبال انتقال فوری وجه هستید بهتر است از سامانه ساتنا استفاده کنید. لازم به ذکر است برای استفاده از این روش‌ها باید شماره شبای حساب مقصد را داشته باشید.

banks-should-protect-me / انتقال وجه فوری بانک

 

انتقال وجه کارت به کارت با استفاده از شبکه شتاب

یکی از آسان‌ترین روش های انتقال وجه، استفاده از خودپردازها است. اما این روش هم سقف پایینی دارد و هم کارمزد می‌خواهد اما یک روش انتقال فوری وجه محسوب می‌شود. حداکثر میزانی که می‌توانید از طریق خودپردازها انتقال دهید، 3 میلیون تومان در شبانه روز است که البته این مقدار سقف است و برخی بانک‌ها اجازه انتقال تنها 1 میلیون تومان را در 24 ساعت می‌دهند. روش دیگری هم برای افزایش مقدار این سقف روزانه وجود دارد و آن، انتقال فوری وجه با مراجعه به شعبه بانک و تکمیل کردن فرمی برای انتقال از دستگاه‌های POS آن بانک است که در این شرایط، می‌توان تا سقف 15 میلیون تومان را انتقال داد.

atm-money-transfer / انتقال فوری وجه

لازم به ذکر است که هر شماره ملی، تنها مجاز به انجام تراکنش‌های مالی محدود به 100 میلیون تومان از کارت‌های بانکی مختلف خود در یک شبانه روز است. یعنی اگر چندین کارت بانکی از بانک‌های مختلف دارید، نمی‌توانید روزی بیش از 100 میلیون تومان را از آن‌ها انتقال دهید.

حداقل کارمزد روش انتقال وجه کارت به کارت برای انتقال مبالغی تا 1 میلیون تومان، 500 تومان است که بعد از آن به ازای هر 1 میلیون تومان بیشتر، 200 تومان به کارمزد اضافه می‌شود؛ یعنی مثلا انتقال وجه 3 میلیون تومانی، 900 تومان هزینه خواهد داشت.

انتقال وجه با استفاده از کدهای USSD موبایل

یکی از خدماتی که توسط برخی از بانک‌ها برای انتقال فوری وجه ارائه می‌شود، انتقال وجه از طریق کدهای USSD موبایل است. این روش نیاز به هیچ گونه نرم افزاری نداشته و با شماره گیری کد USSD مربوطه انجام می‌گیرد. بانک‌های مختلف، کدهای متفاوتی برای استفاده از خدمات خود دارند که می‌توانید با مراجعه به وبسایت بانک خود، از شرایط و محدودیت‌های این روش که باز هم برای بانک‌های مختلف فرق می‌کند، آشنا شوید.

ussd-lead-image / انتقال فوری پول

 

انتقال وجه اینترنتی

یکی دیگر از روش‌های آسان انتقال فوری وجه، استفاده از انتقال وجه اینترنتی است. همه بانک‌ها این سرویس‌ها را ارائه می‌دهند و می‌توانید با مراجعه به وبسایت بانک خود، عملیات مختلف بانکی از جمله انتقال وجه اینترنتی را انجام دهید. البته برای انجام این کار نیازمند مشخصات کارت و رمز دوم هستید. علاوه بر انتقال وجه کارت به کارت اینترنتی می‌توان از سامانه‌های پایا و ساتنای اکثر بانک‌ها هم برای انتقال وجه اینترنتی استفاده کرد. لازم به ذکر است که تمامی شرایط تراکنش‌های مالی که قبلا ذکر شدند، در انتقال وجه کارت به کارت اینترنتی و … هم صادق هستند.

internet-banking / انتقال وجه کارت به کارت اینترنتی

 

انتقال وجه با اپلیکیشن های پرداخت و همراه بانک ‌ها

با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلفی که برای موبایل وجود دارند، می‌توان به انتقال وجه فوری بدون نیاز به مراجعه به جای دیگری پرداخت. این اپلیکیشن‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول، همراه بانک‌ها هستند که اپلیکیشن‌های مخصوص هر بانک است و می‌توان با آن کارهای مختلفی مثل کارت به کارت، انتقال وجه از حساب به حساب و حتی در برخی همراه‌بانک‌ها، انتقال از کارت به حساب را هم انجام داد. شرایط انتقال وجه در استفاده از همراه بانک‌ها هم صادق است. برای دانلود اپلیکیشن‌های همراه بانک می‌توانید به سایت بانک مربوطه خود مراجعه کنید.

make-money-online-ghana / انتقال وجه اینترنتی

نوع دوم اپلیکیشن‌هایی که برای انتقال وجه استفاده می‌شوند، اپلیکیشن‌های پرداخت هستند که توسط شرکت‌های شخص ثالث ارائه می‌شوند. هر کدام از این اپلیکیشن‌ها قابلیت‌های مختلفی دارند و با آن‌ها می‌توان علاوه بر انتقال کارت به کارت، کارهای مختلفی از جمله خرید شارژ، بلیط، پرداخت قبوض، بیمه و … انجام داد. برای آشنایی با بهترین اپلیکیشن‌های پرداخت می‌توانید به این مطلب پلازا مراجعه کنید.

 


روش های انتقال وجه فوری خارجی


در این بخش می‌خواهیم به انواع روش‌های مختلفی بپردازیم که این روزها می‌توان برای انتقال وجه فوری خارجی از آن‌ها استفاده کرد. با توجه به تحریم بودن کشور، انتقال پول به خارج می‌تواند هزینه‌های زمانی و مالی بیشتری داشته باشید.

 

انتقال پول با ویزا کارت یا مسترکارت

استفاده از کارت‌های بانکی بین المللی یکی از راه‌های انتقال وجه به خارج از کشور است. با استفاده از کارت‌هایی مثل ویزا کارت و مستر کارت که توسط برخی سایت‌های داخلی فروخته می‌شوند، می‌توانید از سایت‌های معتبر خارجی خرید انجام دهید یا به حساب شخص دیگری پول واریز کنید. کارت‌های بانکی بین المللی یکی از معتبرترین روش‌های پرداخت است که توسط همه سایت‌ها پشتیبانی می‌شوند.

difference-between-visa-and-mastercard / انتقال وجه فوری خارجی

 

انتقال پول با پی پال

پی پال یک سامانه بانکی است که می‌توان به واسطه آن مبادلات بانکی را انجام داد. این سایت در سال 1999 توسط ایلان ماسک که یکی از تاثیر گذارترین انسان‌های دنیا است، خلق شد.

ایلان ماسک

حساب‌های پی پال می‌توانند از طریق حساب‌های بانکی، خدمات مالی و کارت اعتباری شارژ شوند و می‌توانید از این سه طریق حساب خود را شارژ کنید. امروزه سایت پی پال و خدمات فوق العاده‌اش در 190 کشور مختلف فعال است و شامل ۲۳۲ میلیون اکانت است که 87 میلیون از این اکانت‌ها فعال هستند.

رقیب‌های سایت پی پال در سال‌های اخیر مانند Skrill Payza ،WebMoney و MoneyBookers رشد بسزایی داشته‌اند.

پی پال در ایران دچار تحریم شده است و مبادلات از این طریق امکان‌پذیر نیست، در سال 1394 این شرکت به دلیل دور زدن تحریم‌ها از طرف دولت آمریکا با جریمه‌ای بسیار زیاد رو به رو شد و پس از آن امکاناتش را برای کشور ایران برای همیشه غیر فعال کرد.

paypal-transfer-bank / انتقال وجه به خارج از کشور

از امکانات فوق‌العاده سایت پی پال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خرید از طریق درگاه پی پال
  • ارسال پول به حساب های پی پال
  • دریافت پول از اکانت‌های پی پال
  • پرداخت Invoice‌های صادر شده توسط سایر کاربران پی پال
  • انتقال پول از حساب بانکی به اکانت پی پال و بالعکس
  • انتقال پول از کارت نقدی یا اعتباری به اکانت پی پال و بالعکس
  • ریفاند بخشی یا کل مبلغ دریافت شده در یک تراکنش

در ادامه این مطلب بیشتر به روش انتقال وجه از طریق پی پال می‌پردازیم.

 

وب مانی

وب مانی یکی دیگر از سرویس‌های انتقال وجه است که با استفاده از آن می‌توانید به خارج از کشور پول ارسال کنید. درست مانند پی پال و با باز کردن یک حساب وب مانی می‌توانید به یک حساب کاربری در خارج از ایران پول ارسال کرده و یا به خرید از بیشتر سایت‌های اینترنتی بپردازید که از انتقال وجه از این طریق پشتیبانی می‌کنند. از آنجایی که وب مانی متعلق به متعلق به یک شرکت روسی است، با مشکلات کمتری در آن برای باز کردن حساب روبه‌رو خواهید بود.

WEB MONEY-transfer/ انتقال پول به خارج از کشور

 

حواله وسترن یونیون

وسترن یونیون یکی از معتبرترین روش‌های انتقال وجه به خارج از کشور است که توسط یک شرکت آمریکایی ارائه می‌شود و در اکثر کشورهای دنیا نمایندگی دارد. برای انتقال پول با این روش نیازی به حساب کاربری ندارید و می‌توانید تا سقف 6000 دلار را پرداخت و با دریافت یک کد مخصوص و ارائه آن به شخصی که قرار است پول را دریافت کند، به انتقال آسان وجه بپردازید. فرد فرستنده می‌تواند با پاسپورت خود پول را ارسال و شخص گیرنده می‌تواند در کمترین زمان ممکن پول را با پاسپورت خود دریافت کند. یکی از معایب این روش، کارمزد زیاد آن است که با توجه به کیفیت خدمات ارائه شده، احتمالا ارزشش را دارد.

western-union / انتقال آسان پول به خارج

 

حواله سوئیفت

سوئیفت یک جامعه جهانی ارتباط مالی بین بانکی است که مرکز آن در بلژیک قرار دارد. در حال حاضر بیش از 9700 بانک در بیش از 200 کشور جهان عضو آن هستند. این روش یکی از امن‌ترین راه‌های انتقال وجه به خارج از کشور است. با در دست داشتن کد حساب سوئیفت و برخی اطلاعات دیگر، می‌توانید در مدت چند روز پول خود را به حساب شخصی در خارج از کشور انتقال دهید. نحوه انتقال هم به صورت بانکی صورت می‌گیرد و بانک‌ها با ارتباط با هم، این پول را به روش بسیار امنی انتقال می‌دهند. کارمزد این روش هم معمولا پایین‌تر از وسترن یونیون است و برای انتقال وجه بین کشورهای نزدیک‌تر، کمتر است.

SWIFT-Money-Transfers / انتقال وجه فوری خارجی

 

انتقال وجه با بیت کوین

انتقال وجه با استفاده از ارزهای دیجیتال و در راس آن‌ها بیت کوین، یکی دیگر از روش‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان پول به خارج انتقال داد. کافی است برای خود یک حساب بیت کوین باز کرده و از طریق اینترنت، اقدام به خرید بیت کوین کنید. سپس این بیت کوین را به حساب شخص مورد نظر خود در خارج انتقال دهید.

bitcoin-money-transfer / انتقال بیت کوین

 


انتقال وجه از طریق پی پال


استفاده از پی پال (PayPal) یکی از پرکاربردترین راه‌ها برای انتقال سریع پول است. در این بخش به معرفی پی پال و نحوه ثبت نام در آن، به همراه لینک دانلود این برنامه خواهیم پرداخت.

وقتی صحبت از انتقال پول به صورت الکترونیکی می‌شود، احتمالاً PayPal به خاطر شما می‌آید. اما این سرویس یک مزیت دیگر هم دارد که سایر سرویس‌ها همچون Square Cash مدتی است که از آن استفاده می‌کنند. مزیت این سرویس «توانایی نقد شوندگی فوری» است. PayPal قبلا برنامه‌های خود را برای ارائه این سرویس اعلام کرده بود.

پی پال / PayPal

«بیل رِدی» معاون اجرایی این شرکت در بیانیه‌ای می‌گوید:

امروزه مردم بسیاری از نقاط جهان از سرویس‌های پرداخت الکترونیکی شرکت PayPal همچون Venmo و Xoom برای ارسال و دریافت بیش از 7 میلیون دلار در ساعت به دوستان و خانواده خود استفاده می‌کنند. کاربران PayPal در ایالات متحده به زودی قادر خواهند بود بلافاصله پول خود را به حساب‌های بانکی خود از طریق کارت‌های اعتباری مجاز و مرتبط با حساب PayPal خود انتقال دهند. ما انتظار داریم که وجوه شما به طور معمول در حساب بانکی شما در عرض چند دقیقه قابل دسترس باشد، با این وجود این کار در برخی از بانک‌ها ممکن است تا 30 دقیقه هم طول بکشد. نسخه آزمایشی این سرویس در حال حاضر برای برخی از کاربران داوطلبِ PayPal در دسترس است و استفاده از آن در طول هفته‌ها و ماه‌های آینده، برای همه کاربران PayPal ایالات متحده با کارت‌های اعتباری ویزا یا مسترکارت مجاز خواهد بود.

 پی پال / PayPal

هزینه کارمزد هر تراکنش 0.25 دلار برای هر انتقال وجه فوری است. می‌توان به طور معمول از انتقال‌های رایگان هم استفاده کرد، اما آن‌ها ممکن است چند روز طول بکشند و این در دنیای سریع و مدرن ما مدت زمان زیادی محسوب می‌شود که شاید باب میل خیلی از مشتری‌های PayPal نباشد.

سرویس‌هایی همچون Square Cash یا Zelle مدتی است که این ویژگی را ارائه می‌دهند. بسیاری از بانک‌های بزرگ مثل Chase ،Ally و Wells Fargo با Zelle همکاری کرده‌اند تا پرداخت‌های هم‌زمان به مشتریان خود را ارائه دهند. بنابراین اگر شما هم از مشتری‌های بانک Ally هستید، می‌توانید از این سرویس با استفاده از برنامه خود یا به طور مستقیم از برنامه Zelle استفاده کنید. به گفته نیویورک تایمز بانک‌ها می‌توانند هزینه‌های خود را با Zelle تنظیم کنند، اما هیچ یک از آن‌ها اعلام نکرده‌اند که قصد دارند از مشتریان برای انتقال وجه هزینه دریافت کنند.

 پی پال / PayPal

Paypal می‌گوید به استثنای برخی از موسسات کوچک‌تر، قابلیت‌های جدید Paypal و Venmo برای اکثر صاحبان این کارت‌ها در دسترس خواهد بود. شما نمی‌توانید نسخه آزمایشی آن را انتخاب کنید، اما اگر بخشی از آن هستید، اکنون گزینه مربوط به آن را از طریق برنامه تلفن همراه یا وب مشاهده خواهید کرد. Venmo نسخه آزمایشی مخصوص خودش را دنبال خواهد کرد و طبق گفته‌ی Paypal پس از آن همه مشتریان PayPal و Venmo در ایالات متحده باید در هفته‌های آینده به این سرویس دسترسی داشته باشند.

 

آموزش ثبت نام اکانت پی پال

آموزش ثبت نام در سایت پی پال را می‌توانید از طریق ویدیو زیر یاد بگیرید.

کاربران ایرانی توجه کنید که هرگز با آی پی داخلی در این سایت هیچ حساب کاربری نسازید و حتی به مبادله پول در این سایت عمل نکنید چون که ایران در لیست تحریم‌های پی پال است و هرگونه تراکنش یا عضویت کاربران ایرانی به بن‌بست می‌خورد.

 

دانلود برنامه اندروید پی پال

 پی پال / PayPal

با برنامه اندروید پی پال می‌توانید مبادلات بانکی خود را بدون در دسترس بودن سیستم کامپیوتری انجام دهید. این برنامه در گوگل پلی بیش از 50 میلیون بار دانلود شده است.

از امکانات این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان ارسال و درخواست پول
  • مدیریت حساب با نمایش بررسی تعادل و معاملات مختلف
  • محیط کاملا امن و خصوصی برای مدیریت توسط شما
  • پشتیبانی کامل از فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها

دانلود برنامه PayPal

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
انا رستمی
.
25 تیر 1400، 17:36
پاسخ
0
0
میشه بگید بدون فعال کردن نام کاربری از طریق شعبه چطوری میشه عملیات ساتنا یا شبا انجام داد؟ انتقال وجه بالای 100 میلیون از کارت پاسارگاد به ملی خودم؟ با سپاس
avatar
ولیدسعدونی
.
13 شهریور 1399، 01:25
پاسخ
0
0
انتقال وجه سریع
avatar
محمد صابری
.
21 مرداد 1398، 15:14
پاسخ
0
0
قدیما از پی پال برای انتقال پول استفاده کردم.الانم اکانتشو دارم ولی با این وضعیت داغون اقتصادی کلا بیخیال انتقال وجه فوری و این داستانا شدم.
avatar
مائده
.
25 اسفند 1397، 16:14
پاسخ
0
0
ی صرافی خوب و مطمئن معرفی میکنید لطفا؟
avatar
مهدی
.
23 مرداد 1398، 16:16
پاسخ
0
0
@مائده
من با نیک پرداخت کار میکنم و انتقال وجه فوری انجام میده. البته اوایل اینطوری نبود ولی بعدش که باهاش زیاد کار کردم سریع پولو میزنه
avatar
امین
.
25 اسفند 1397، 16:25
پاسخ
0
0
@مائده
صرافی مطمئن
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402