مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 پلاس با سایر گوشی های پرچمدار (در شرایط کم نور)

Note-10-vs-Huawei-P30-Pro-vs-Pixel-3-vs-iPhone-XS-Max-LOW-LIGHT-Camera-Comparison / مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 با سایر گوشی های پرچمدار (در شرایط کم نور)
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گلکسی نوت 10 پلاس از سری گوشی‌های پرچمدار سامسونگ است که به تازگی عرضه شده است. در ادامه قصد داریم به مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 پلاس با سایر گوشی‌های پرچمدار به ویژه در شرایط کم نور بپردازیم. با ما همراه باشید.

در رقابت دوربین گوشی‌های هوشمند، رقیب جدیدی وجود دارد؛ گلکسی نوت 10 پلاس اولین گوشی پرچمدار سامسونگ است که با قابلیت Night Mode داخلی در اپلیکیشن دوربین همراه شده است. به علاوه، نسبت به گلکسی S10 پلاس پیشرفت‌هایی داشته که تجربه یک دوربین عالی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اما این گوشی فوق العاده در چالش برانگیزترین شرایط یعنی در شرایط نور کم چگونه عمل می‌کند؟

Note-10-Plus-LOW-LIGHT-Camera-Comparison / مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی نوت پلاس در شرایط نور کم با سایر گوشی ها

برای درک توانایی و عملکرد گلکسی نوت 10 پلاس در شرایط نور کم، در اینجا قصد داریم دوربین آن را با بهترین دوربین گوشی‌های موجود در بازار یعنی گوگل پیکسل 3، هواوی P30 پرو و گوشی محبوب آیفون XS مکس مقایسه کنیم.

جالب است که به غیر از آیفون، تمام گوشی‌های موبایل موجود در این مقایسه، از حالت شب (Night Mode) پشتیبانی می‌کنند. به علاوه برخی از گوشی‌ها از فناوری جدیدی استفاده می‌کنند تا در شرایط نوری نامساعد، با جذب نور بیشتر تصویری با کیفیت‌تر را ارائه دهند. در ادامه می‌توانید شاهد مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با سایر گوشی‌ها باشید و بهترین گوشی را از لحاظ ثبت تصویر در حالت تاریک بشناسید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

    • مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 پلاس در عکاسی در تاریکی مطلق
    • مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 پلاس در عکاسی در حالت خودکار و حالت شب
    • مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 پلاس در عکاسی از چراغ نئون
    • مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 پلاس در عکاسی از ساحل مهتابی 
    • مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 پلاس در عکاسی از جاده در شب
    • جمع بندی مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 پلاس با سایر پرچمداران

 


مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 در عکاسی در تاریکی مطلق


نام گوشیامتیاز
سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس6
هواوی P30 پرو9
گوگل پیکسل 34
آیفون XS مکس5

گلکسی نوت 10 پلاس جدید ممکن است دارای ویژگی‌ها و امکانات جذابی باشد، اما هدف ما این است که مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با دیگر گوشی‌ها را با استفاده از تنظیمات خودکار و حالت پیش فرض عکاسی شروع کنیم. برای این منظور، مکانی تاریک از خیابان برای عکاسی انتخاب شد که به طور معمول شاید از آن عکس هم نگیرید. این احتمالا یکی از چالش برانگیزترین سناریوها برای هر دوربینی است: مکان مورد نظر به قدری تاریک بود که حتی دیدن انسان هم در آن دشوار بود. جالب اینجا است که یک گوشی در این میان توانست بهترین نتیجه را ثبت کند: هواوی P30 پرو از این مکان تاریک یک محیط روشن را خلق کرد و همانطور که مشاهده می‌کنید یکی از بهترین عکس‌های موجود در اینجا را با نام خود به تصویر کشید.
تمام گوشی‌های دیگر سایه‌های مختلفی از تاریکی حاکم بر این مکان را ثبت کردند (دقیقا شبیه آنچه که چشمان ما می‌بینند). این یک بررسی بسیار جالب بود، برای بار دوم می‌گوییم که حتی تصور گرفتن عکس در چنین شرایط تاریک برای بسیاری قابل هضم نیست، اما با این وجود هواوی پی 30 پرو، عکاسی در این شرایط غیرممکن را ممکن ساخت و یکی ار بهترین نتیجه‌ها را بر جای گذاشت.

 


مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 پلاس در عکاسی در حالت خودکار و حالت شب


نام گوشیامتیاز
سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس9
هواوی P30 پرو7
گوگل پیکسل 38
آیفون XS مکس4

در این مرحله، زمان آن فرا رسیده که به مقایسه دوربین نوت 10 پلاس در حالت شب نسبت به سایر گوشی‌ها پرداخته شود تا نتیجه‌های مختلف حاصل از آن شامل مقایسه دوربین آیفون XS مکس با نوت 10 پلاس و … را مشاهده کنیم.

موضوعی که باید در مورد گلکسی نوت 10 پلاس بدانید این است که استفاده از حالت شب در این گوشی نیازمند صبر و تحمل بالایی است، چراکه فرایند گرفتن عکس در این حالت مدت زمان زیادی طول می‌کشد. خوب است بدانید که ثبت تصویر با استفاده از حالت شب در گوشی گوگل پیکسل 3 تنها یک ثانیه طول می‌کشد، در حالی که در نوت 10 پلاس و همچنین هواوی پی 30 پرو خیلی بیشتر از این‌ها زمان‌بر است. گفتنی است که آیفون XS مکس فاقد حالت شب است، بنابراین نمی‌تواند به طور کامل در این رقابت حضور داشته باشد.

در حالت شب تمامی گوشی‌ها، تصویری با نور و رنگ بیشتر را شاهد هستیم که در نگاه اول خوب به نظر می‌رسند، اما در عین حال این پیشرفت با هزینه همراه بوده و سبب شده تصویر مصنوعی به نظر برسد و حالت طبیعی خود را از دست بدهد که در کل خوشایند نیست.

در مقایسه Note 10 پلاس با دیگر گوشی‌های حاضر در این رقابت سخت است بگوییم کدام گوشی موبایل بهترین عکس را در این حالت به تصویر کشیده، اما نکته قابل توجه این است که رنگ‌های هواوی به سردی نزدیکتر هستند. به علاوه، می‌توان اظهار داشت که تصویر ثبت شده توسط گلکسی نوت 10 پلاس دارای جزئیات بیشتری است و همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده است.

 


مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 پلاس در عکاسی از چراغ نئون


نام گوشیامتیاز
سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس7
هواوی P30 پرو5
گوگل پیکسل 39
آیفون XS مکس7

عکسبرداری از چراغ‌های نئون یکی از جالب‌ترین عکس‌هایی بود که ثبت شد، زیرا چراغ‌های نئون به عکاسی در شب ظاهر بی‌نظیری می‌بخشند. در این میان، از نحوه عکسبرداری هواوی P30 پرو با تابلوی نئون غافلگیر شدیم. این گوشی در اصل نتوانست رنگ مایل به قرمز تابلو را به درستی نشان دهد و تصویر آن جزئیات کمتری نسبت به سایر گوشی‌ها داشت.

به جرات می‌توان گفت که بهترین عکس در این رقابت متعلق به گوگل پیکسل 3 است: دارای بهترین محدوده دینامیکی، رنگ‌های عمیق، جزئیات بسیار خوب و در یک کلام ظاهری عالی است. گلکسی نوت 10 پلاس و آیفون عکس‌هایی نزدیک به هم گرفتند که کیفیت آن دو، کمی کمتر از پیکسل 3 است. در واقع، مقایسه Note 10 پلاس با آیفون یا به عبارتی مقایسه دوربین آیفون XS مکس با نوت 10 در این مرحله بسیار دشوار است و از این نظر امتیاز یکسانی کسب کرده‌اند.

 


مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 پلاس در عکاسی از ساحل مهتابی


نام گوشیامتیاز
سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس7
هواوی P30 پرو8
گوگل پیکسل 37
آیفون XS مکس4

منطقه ساحلی، زیر نور ماه کاملا دیدنی است و ثبت صحنه‌ای که تا چند سال گذشته دشوار به نظر می‌رسید، شگفت انگیز است. احساس می‌شود که استفاده از حالت شب باعث شده تا این تصویر کمی بهتر شود، اما همچنان نشان می‌دهد که چگونه Night Mode می‌تواند تصویر را مصنوعی جلوه دهد. به خصوص در عکس‌های حاصل از مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس و گوگل پیکسل که در آن‌ها شاهد رنگ‌هایی کاملا کارتونی و بیش از حد اغراق آمیز بودیم.

باید بگوییم که در اینجا آیفون کمترین میزان جزئیات و نور را ثبت کرده است و یقینا ضعیف‌ترین عکس از آن آیفون است. پس از آن، گلکسی نوت 10 پلاس و پیکسل 3 قرار می‌گیرند، این در حالی است که هواوی P30 پرو باکیفیت‌ترین عکس را در این مرحله به تصویر کشیده و بالاترین امتیاز را به دست آورده است. برای مقایسه دوربین هواوی پی 30 پرو با گوشی های پرچمدار جدید بازار می‌توانید به این مطلب پلازا مراجعه کنید.

 


مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 پلاس در عکاسی از جاده در شب


نام گوشیامتیاز
سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس8
هواوی P30 پرو6
گوگل پیکسل 37
آیفون XS مکس5
همچنین بخوانید :

حالت شب در آخرین صحنه عکاسی یعنی عکسبرداری از جاده سهم قابل توجهی روی ثبت تصویر داشته و با مقایسه Note 10 پلاس با دیگر رقبای خود به این نتیجه رسیدیم که گلکسی نوت 10 پلاس در این حالت قادر است عکسی بسیار زیبا و با رنگ‌های دلپذیر ثبت کند. در ارتباط با تصویری که هواوی پی 30 پرو در این مرحله به ثبت رسانده باید بگوییم که رنگ‌ها به مراتب سردتر هستند که این خود از جذابیت عکس کاسته است. در این میان پیکسل 3 به اصطلاح از آن طرف بام افتاده و رنگ‌ها را اشباع شده و کارتونی نمایش می‌دهد.

در آخر، آیفون XS مکس هم که از حالت شب پشتیبانی نمی‌کند، در همه عکس‌ها به ویژه در این حالت، تاریک‌تر از بقیه ظاهر شده است. به امید اینکه اپل هم از حالت شب پشتیبانی کند تا بتواند تصاویر را در شب جذاب‌تر ثبت کند. جدای از همه این‌ها، عکس‌های آیفون دارای جزئیات بیشتری است و تنها قادر به جذب نور بیشتر در عکسبرداری در شب نیست.

 


جمع بندی مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 پلاس با پرچمداران


Note-10-vs-Huawei-P30-Pro-vs-Pixel-3-vs-iPhone-XS-Max-Camera-Comparison / مقایسه دوربین گلکسی نوت 10 پلاس با سایر گوشی ه

 

نام گوشیامتیاز
سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس37
هواوی P30 پرو35
گوگل پیکسل 335
آیفون XS مکس25

وقت آن است که همه چیز را جمع بندی کنیم و به کل امتیازات حاصل از مقایسه دوربین نوت 10 پلاس با دیگر گوشی‌ها نگاهی بیندازیم. همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید، سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس در این رقابت به پیروزی رسیده است. هواوی پی 30 پرو و گوگل پیکسل 3 هم در مجموع به یک امتیاز دست یافته‌اند. آیفون XS مکس هم به دلیل عدم پشتیبانی از حالت شب در جایگاه آخر قرار گرفته است.

آنچه در پشت این امتیازات حاصل از مقایسه دوربین نوت 10 پلاس قرار دارد، بدون شک مهمترین چیز است: گلکسی نوت 10 پلاس در رده شماره یک قرار دارد، چراکه می‌تواند تعادل مناسب ویژگی‌ها را به دست آورد، رنگ‌های دلپذیری دارد، از حالت شب پشتیبانی می‌کند و دارای دوربینی تطبیق پذیر با شرایط است. با این حال، مدت زمان طولانی آن برای ثبت تصاویر در حالت شب و زمان طولانی پردازش آن را نمی‌توان نادیده گرفت. بنابراین اگر بخواهید در تاریکی شب عکس‌های زیادی بگیرید، قطعا این دو کاستی بسیار آزار دهنده خواهند بود. شما می‌توانید بررسی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس در این مطلب از پلازا دنبال کنید.

Note-10-Plus-LOW-LIGHT-Camera-Comparison / مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی نوت پلاس در شرایط نور کم با سایر گوشی های پرچمدار

در این مقایسه ممکن است هواوی P30 پرو در رده دوم قرار داشته باشد، اما در برخی موارد کاملا بی نظیر عمل کرده است: کافی است به اولین تصویری که پی 30 پرو در تاریکی مطلق به ثبت رسانده نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که چه استادانه و بدون فعال بودن حالت شب، تاریکی شب را روشن جلوه داده است. کافی است دکمه شاتر را لمس کنید و تصویر فوق العاده آن را که سایر گوشی‌ها در مقابلش شکست می‌خورند، ببینید.

گوگل پیکسل 3 دارای دوربینی با بهترین عملکرد شبانه است. اکنون پیکسل بی رقیب، رقبای ارزشمندی دارد که با مقایسه نسبت به آن‌ها می‌تواند کاستی‌های خود را بهبود دهد. برای مثال، می‌توان به رنگ‌های اشباع شده که به صورت کارتونی و مصنوعی نشان داده می‌شوند، اشاره کرد. با وجود این، پیکسل 3 یک دوربین عالی دارد که در حالت شب، بالاترین سرعت ثبت تصویر را از آن خود کرده است.

در مقایسه دوربین آیفون XS مکس با نوت 10 و دیگر گوشی‌ها باید گفت که آیفون XS مکس به طرز شایسته‌ای آخرین امتیاز در بین این محصولات پرچمدار را به دست آورده است. این گوشی به دلیل عدم داشتن قابلیت جمع آوری نور در عکسبرداری از محیط تاریک، نسبت به سایر رقبای خود در این مقایسه، امتیازات قابل قبولی کسب نکرده و اپل هم برای این کاستی Night Mode / حالت شب را در آن فعال نکرده است. ما مشتاقانه منتظر هستیم که به زودی پیشرفت‌های بزرگی در این بخش از گوشی‌های اپل صورت گیرد.

کدامیک از گوشی‌ها و کیفیت عکسبرداری آنها در شرایط کم نور را می‌پسندید؟ چرا؟ ما در بخش دیدگاه‌ها مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402