7 روشی که به رفع مشکل تاچ گوشی کمک می کنند

touch screen / رفع مشکل تاچ گوشی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مشکل تاچ اسکرین در موبایل و تبلت یکی از مواردی است که می‌تواند صاحبان این دستگاه‌ها را در دردسر بیندازد. از این رو اگر برای شما هم جالب است بدانید برای رفع مشکل تاچ گوشی چه باید بکنید در ادامه با ما همراه باشید.

اگر از کاربران گوشی‌های هوشمند هستید احتمالا شما هم روزانه صدها بار صفحه گوشی خود را برای انجام کارهای مختلف لمس می‌کنید. با این حساب جای تعجب نخواهد بود که اگر شیشه ظریف این دستگاه‌‎های هوشمند در استفاده مداوم دچار مشکل شود. اما با همه اینها عدم کار تاچ گوشی همیشه به معنی خرابی سخت افزار تلقی نمی‌شود و گاهی برخی از مشکلات نرم افزاری هستند که می‌توانند مشکلات مربوط به تاچ را ایجاد کنند. درنتیجه برای رفع مشکل تاچ اسکرین لازم است اقدامات لازم که در ادامه بیان می‌شود، به عمل آید.

با این حساب گر شما هم جزو افرادی هستید که گوشی شما در این زمینه با مشکل مواجه است و یا گه گداری دچار این مشکل می‌شود، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با راهکارهایی برای رفع مشکل تاچ اسکرین آشنا شوید. همچنین اگر تمایل دارید با فناوری پشت صفحات لمسی آشنا شوید می‌توانید به این مطلب که پیشتر در پلازا منتشر شده است، مراجعه کنید.

تاچ اسکرین موبایل / mobile touch screen

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • آیا نمایشگر گوشی شما شکسته است؟
    • برای رفع مشکل تاچ اسکرین گوشی خود را ریستارت کنید
    • گوشی را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید
    • برای رفع مشکل لمس گوشی نمایشگر را بررسی کنید
  • محافظ نمایشگر را بردارید
  • زمان تاخیر صفحه نمایش را با کالیبره کردن ارتقا دهید
  • برای حل مشکل تاچ گوشی زمان تاخیر نمایشگر را با کالیبره کردن ارتقا دهید
  • از صدا و تشخیص چهره برای تعامل با گوشی خود کمک بگیرید
    • اپلیکیشن Voice Access
    • اپلیکیشن Eva Facial Mouse
  • اتصال کیبود و موس به گوشی اندرویدی
  • آیا گوشی شما در آب افتاده است؟
  • به یک متخصص موبایل مراجعه کنید

حل مشکل تاچ اسکرین موبایل / mobile touch screen

 


آیا نمایشگر گوشی شما شکسته است؟


broken touch screen /نمایشگر شکسته گوشی/ تاچ اسکرین شکسته موبایل

برای حل مشکل لمس گوشی باید بگوییم، پیش از آنکه گوشی خود را از نظر سخت افزاری مورد بررسی قرار دهید، بخش نرم افزاری آن را بررسی کنید. در این راستا مراحل ساده‌ای از نظر نرم افزاری وجود دارند که می‌توانید برای حل مشکل تاچ گوشی و یا تبلت خود آنها را مورد استفاده قرار دهید.

 

گوشی خود را ریستارت کنید

شاید ریستارت کردن برای رفع مشکل تاچ گوشی راه‌حلی قدیمی و البته اندکی بیهوده به نظر برسد، اما واقعیت این است که این روش در اکثر موارد مفید خواهد بود و اغلب مؤثرتر از آنچه است که فکرش را می‌کنید. درواقع با راه‌اندازی مجدد و ریستارت، همه اجزای گوشی شما یک بار خاموش خواهند شد و دوباره کارها از سر گرفته می‌شود و راه‌اندازی خواهند شد. این موضوع می‌تواند باعث شود تا مشکل تاچ گوشی و یا سایر مشکلات این‌چنینی برطرف گردند.

گزینه های دکمه پاور در موبایل اندرویدی / power menu

همچنین بخوانید :

برای ریستارت کردن هم لازم است دکمه پاور (Power) گوشی خود را نگه دارید تا منوی آن را مشاهده کنید. در منوی نشان داده شده گزینه Restart یا راه‌اندازی مجدد را برگزینید. اگر تاچ گوشی شما در این حد هم مشکل دارد که نمی‌توانید گزینه ریستارت را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌دهیم که دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید تا دستگاه موبایل خاموش شود. بعد از آن می‌توانید مجددا با فشردن دکمه پاور برای چند ثانیه گوشی را روشن کنید.

 

گوشی را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید

حالت Safe Mode در گوشی‌های اندروید، گوشی را بدون سرویس‌ها و برنامه‌های نصب شده روی آن لود خواهد کرد. درنتیجه شما در یک حالت امن با گوشی کار خواهید کرد و تاچ گوشی را در این حالت مورد بررسی قرار می‌دهید. با این حساب می‌توانید مشخص کنید که مشکل تاچ گوشی یک مشکل نرم افزاری است و برنامه شخص سومی باعث آن شده است یا خیر مشکل به سخت افزار گوشی برمی‌گردد. با پاسخ به این سؤال درواقع 50 درصد راه را برای رفع مشکل تاچ گوشی رفته‌اید.

safe mode/ حالت ایمن در گوشی اندرویدی

برای اینکه گوشی اندرویدی خود را در حالت Safe Mode لود کنید، در بیشتر گوشی‌های جدید کافی است دکمه پاور را زده و نگه دارید. حال از منوی ظاهر شده، دکمه Power Off را زده و نگه دارید و لازم است دکمه پاور را برای مدتی نگه دارید تا منوی جدیدی باز شود و از آنجا گزینه Safe Mode یا حالت ایمن را برگزینید. بعد از تایید، گوشی شما ریستارت خواهد شد و خیلی زود در حالت ایمن یا همان Safe Mode بالا می‌آید. برای خروج از این حالت هم می‌توانید مراحل قبل را تکرار کنید فقط در منوی پاور لازم است که گزینه ریستارت (Restart) را برگزینید.

 

برای رفع مشکل لمس گوشی نمایشگر خود را بررسی کنید

برای اینکه صفحه نمایش خود را مورد بررسی قرار دهید، می‌توانید به گوگل پلی مراجعه کنید. در این اپلیکیشن طیف وسیعی از اپلیکیشن‌های مربوط به بررسی صفحه نمایش قرار دارند. درواقع این دست از برنامه‌ها برای بررسی تاچ گوشی طراحی شده‌اند. در این راستا ما به شما برنامه Display Tester را برای رفع مشکل تاچ گوشی پیشنهاد می‌دهیم. این برنامه در دو نسخه رایگان و نسخه پولی منتشر شده است که نسخه رایگان آن را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. نسخه پولی آن هم با عنوان Display Tester Pro Unlocker قیمتی معادل 1.49 دلار دارد و از این لینک می‌توانید آن را دانلود کنید.

همچنین بخوانید :

در مورد نحوه کار با Display Tester هم باید بگوییم زمانی که این برنامه را باز می‌کنید، آپشن‌های مختلفی را برای ارزیابی جنبه‌های مختلف مشاهده خواهید کرد. این برنامه قادر است پیکسل‌های از دست رفته و خراب شده نمایشگر را به خوبی به کاربران نشان دهد. علاوه بر این نشان دادن کنتراست و اشباع رنگ‌ها و همچنین خراب بودن نمایشگر اولد هم از دیگر وظایفی به شمار می‌رود که برای این برنامه در نظر گرفته شده است.

اگر در این بررسی هم نماشگر گوشی شما سالم نشان داده شود، احتمالا مشکل تاچ گوشی از یک برنامه شخص سومی باشد که در آن نصب شده است؛ یا باید آن برنامه را از میان برنامه‌هایی که اخیرا نصب کرده‌اید پیدا کرده و حذفش کنید یا اینکه لازم است تنظیمات گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. دلیل این توصیه هم این است که از آنجایی که تاچ اسکرین معمولاً به منظور استفاده زیاد و طولانی مدت طراحی می‌شود، به ندرت در صورت عدم ایجاد شکستگی دچار مشکل خواهد شد.

 


برای رفع مشکل تاچ گوشی محافظ نمایشگر را بردارید


بسیاری از افراد برای اینکه از ایجاد خش و آسیب به نمایشگر گوشی خود جلوگیری کنند، از محافظ برای حفاظت از آن استفاده می‌کنند؛ غاقل از اینکه همان محافظ پلاستیکی در مواردی می‌تواند منجر به عدم رسیدن سیگنال‌های لمسی به گوشی شود. البته این مورد تضمین چندانی به رفع مشکل لمس گوشی و یا بهبود آن نخواهد کرد، اما در نبود محافظ، دریافت سیگنال‌های لمسی توسط نمایشگر سریع‌تر برایتان انجام خواهد شد. به هر حال وقتی با مشکل تاچ مواجه‌اید امتحان این مورد نیز ارزشش را خواهد داشت. با این حساب اگر تمایل دارید اطلاعات دیگری درباره محافظ گلس گوشی به دست آورید می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

touch signal/ تاچ گوشی

 


برای حل مشکل تاچ گوشی زمان تاخیر نمایشگر را با کالیبره کردن ارتقا دهید


برای نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند کاربران می‌توانند زمان تاخیر آن را از طریق اپلیکیشن‌های شخص ثالت ارتقا دهند. برای این کار برنامه Touchscreen Repair پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید این برنامه را از اینجا دانلود کنید. همچنین خوب است بدانید این برنامه اپلیکیشن کم حجمی است که قادر خواهد بود تا نمایشگر گوشی شما را کالیبره کند. درنتیجه زمان پاسخگویی صفحه کاهش خواهد یافت. در این راستا بعد از نصب و باز کردن برنامه، اپلیکیشن از شما می‌خواهد تا چندین بار صفحه را لمس کنید. درنتیجه با اطلاعاتی که از لمس بدست می‌آورد، می‌تواند کاری کند تا تأخیر زمان پاسخگویی تا اندازه ممکن کاهش یابد.

برنامه Touchscreen Repair

البته خوب است بدانید که کارایی صفحه نمایش گوشی اندرویدی شما با توجه به شرکت سازنده آن و تکنولوژی ساخت، متفاوت خواهد بود. به طوری که برخی از نمایشگرها از سوی سازندگان کالیبره شده و با بهبود نرخ پاسخگویی عرضه می‌شوند. با این حساب نصب یک برنامه برای تست و کالیبره کردن گوشی می‌تواند راهکار خوبی باشد تا از این نظر هم مطمئن شوید که نمایشگر گوشی شما در وضعیتی نرمال قرار دارد.

علاوه بر برنامه یاد شده، اپلیکیشن Touchscreen Calibration نیز زمینه کالیبره کردن نمایشگر برای رفع مشکل لمس گوشی کمک کننده خواهد بود و می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

 


از صدا و تشخیص چهره برای تعامل با گوشی خود کمک بگیرید


در گوشی‌های هوشمند امروزی برای کار با نمایشگر، همیشه  مجبور نیستید که تنها از صفحه لمسی و تاچ استفاده کنید. بلکه می‌توانید از طریق نرم افزارهایی که صدا را به عنوان ورودی دریافت می‎کنند یا با حرکات صورت کارهایی را انجام می‌دهند، با گوشی خود ارتباط برقرار کنید. هرچند ممکن است برنامه‌های موجود خیلی برنامه‌های قدرتمندی در این زمینه نباشند اما می‌توانند تا اندازه‌ای نیاز‌های اساسی شما در ارتباط با گوشی را برطرف کنند. گفتنی است در گوگل پلی استور برنامه‌های متنوعی نیز در این زمینه وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید با گوشی اندرویدی خود تعامل برقرار کنید. در ادامه ما دو برنامه را بدین منظور به شما معرفی خواهیم.

 

اپلیکیشن Voice Access

برنامه Voice Access گوگل به دستورات صوتی شما گوش و عددی را به دستور شما اختصاص خواهد داد. حالا به جای اینکه از این به بعد اپلیکیشنی را برای باز کردن لمس کنید و یا گزینه‌ای را بفشارید می‌توانید عدد اختصاص داده شده را بیان کنید. همچنین این برنامه برای کاربرانی که معلولیت در دست دارند و یا دستشان می‌لرزد و یا دستشان برای مدتی با آسیب و صدمه مواجه شده است، راهکار مناسبی خواهد بود. خوب است بدانید این برنامه از اینجا قابل دانلود است.

اپلیکیشن Voice Access

 

اپلیکیشن Eva Facial Mouse

این برنامه که به نام اپلیکیشن کنترل گوشی با حرکت چهره نیز معروف است، توسط دوربین چهره کاربر را ردیابی کرده و به کاربر اجازه خواهد داد تا از امکانات موبایل با حرکت چهره خود بهره‌مند شود. گفتنی است که این برنامه از اینجا قابل دانلود است.

اپلیکیشن Eva Facial Mouse

 


اتصال کیبود و موس به گوشی اندرویدی


اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از تاچ گوشی خود استفاده کنید، به یاد داشته باشید که برقراری ارتباط با موس و کیبورد یکی از راه‌های کار با گوشی اندرویدی در زمانی خواهد بود که لمس گوشی با مشکل مواجه است. کنترل گوشی از طریق موس و یا کیبورد بسیار ساده خواهد بود، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که وسایل یاده شده را از طریق استفاده از یک دانگل به USB دستگاه اندرویدی خود متصل کنید.

join-keyboard-to-mobile / اتصال کیبود و موس به گوشی اندرویدی

 


آیا گوشی شما در آب افتاده است؟


اگر مشکل تاچ گوشی شما از زمانی ایجاد شده که گوشی با آب تماس داشته و یا در آب افتاده است، خوب است که فکری به حال خشک کردنش کنید. گوشی را خاموش کنید و راهکاری برای خشک کردنش بیابید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای این کار این است که گوشی را در برنج قرار دهید تا رطوبت آن گرفته شود. البته خوب است بدانید که چندین روش برای خشک کردن گوشی وجود دارد که می‌توانید برای آشنایی بیشتر با راهکارهای دیگر به این مطلب مراجعه کنید. همچنین خوب است بدانید که در آب افتادن گوشی می‌تواند مشکلات دیگری از جمله عدم شارژ شدن را نیز به وجود آورد. اگر احیاناً با چنین مشکلی نیز مواجه شدید می‌توانید به مقاله 7 راه‌حل برای مشکل شارژ نشدن گوشی که پیش‌تر در پلازا منتشر کرده بودیم، مراجعه کنید.

dump mobile in a bowl of rice/ قرار دادن موبایل در ظرف برنج

 


به یک متخصص موبایل مراجعه کنید


اگر با راهکارهای بیان شده در این مقاله مشکل تاچ گوشی شما حل نشد و راه‌های دیگر برای بهره‌مندی از سایر روش‌ها برای تعامل با گوشی مؤثر واقع نشد، می‌توانید برای رفع مشکل تاچ گوشی به یک متخصص موبایل مراجعه کنید و مشکل را با وی درمیان بگذارید تا تاچ اسکرین گوشی شما را از نظر سخت افزاری مورد بررسی تخصصی قرار دهد و برای حل مشکل تاچ گوشی راهکاری را بیندیشد.

با توجه به اطلاعات بیان شده در این مقاله باید بگوییم که تاچ گوشی از اصلی‌ترین راه‌های تعاملی با گوشی‌های هوشمند است. به طوری که اگر نباشد دردسر زیادی را در کار با گوشی ایجاد خواهد کرد و کلافه‌کننده خواهد بود. هرچند روش‌های جایگزین مانند استفاده از اپلیکیشن‌های صوتی و یا اپلیکیشن کنترل گوشی با حرکت چهره می‌تواند تا اندازه‌ای کمک کننده باشد، اما این برنامه‌ها ممکن است در همه پلتفرم‌ها به خوبی کار نکنند و برای اینکه بتوانند همه نیازهای کاربران را تأمین کنند، راه درازی را در پیش خواهند داشت. درنتیجه لازم است تا در زمینه محافظت از تاچ گوشی خود نهایت دقت را داشته باشید و در صورتی خرابی، ابتدا راه‌های نرم‌افزاری که در ابتدای مقاله بیان شد را تست کنید و صورت باقی ماندن مشکل به یک مرکز تعمیرات موبایل برای رفع مشکل تاچ گوشی مراجعه کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
فرشاد
.
04 دی 1400، 16:31
پاسخ
0
1
سلام من دیروز یه گوشی سامسونگ m12 خریدم الان تاچش بعضی وقتا یکی دو ثانیه گیر میکنه، مشکل چیه؟ ممنون میشم جواب بدین؟
avatar
الهام ناصری / سردبیر
.
04 دی 1400، 19:05
پاسخ
0
0
@فرشاد
سلام. اول از همه گوشی‌ رو اپدیت کنین. اگه مشکل حل نشد حتما ببرین مرکز گارانتی شهرتون.
avatar
علیرضا
.
14 اردیبهشت 1399، 12:18
پاسخ
0
4
سلام من گوشیم انر 6ایکسه وقتی سه انگشت همزمان استفاده میکنم گیر میکنه بنظرتون مشکلش چیه؟
avatar
حمید رضد
.
08 اردیبهشت 1399، 23:35
پاسخ
0
0
سلام گوشیم j7 2016 هست تاچش از کار افتاد با موس کار میکردم بعد شارژ گوشیم رو به اتمام بود حالت ذخیره نیرو رو فعال کردمالان هر کاری میکنم نمیتونم برگردونم از موس هم تو حالت ذخیره نیرو نمیشه استفاده کردلطفا کسی اطلاعی داره کمک کنه کارم گیرهلطفا بهم ایمیل بزنید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402